Jak wyświetlać opinie w e-sklepie za pomocą widgetów?
Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Niezależnie od tego, czy kochasz walentynki, czy ich nienawidzisz – jeśli jesteś właścicielem firmy, nie możesz zignorować tego święta. W Europie dzień ten stał się coraz bardziej popularny w ciągu ostatnich kilku lat. A to oznacza, że Twój sklep powinien zwrócić na niego uwagę.
Nie jesteś przekonany? Mamy dla Ciebie kilka (zawsze romantycznych) statystyk walentynkowych! Zdradzimy Ci również kilka pomysłów marketingowych, aby jak najlepiej przygotować się do tego święta. Mamy nawet kilka pomysłów dla osób, które nienawidzą walentynek!
Zanim zaczniemy, warto przypomnieć, że walentynki nie są jedynym świętem, z okazji którego obdarowujemy się prezentami. W Europie istnieje wiele różnych świąt, o których istnieniu możesz nie wiedzieć. Jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową, nasz kalendarz jest doskonałym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych. Pobierz go poniżej:
Nic tak nie kojarzy się z walentynkami, jak stare, dobre statystyki (wiem, czasami potrafię być taki romantyczny…). A tak na poważnie, oczywistym wnioskiem nasuwającym się po analizie tych danych jest fakt, że podejście wielu Europejczyków do święta zakochanych się zmienia.
Jeśli spojrzymy na rynek polski, to opinia publiczna wydaje się mieć dość pozytywne zdanie na temat 14 lutego. Oczywiście zawsze znajdą się cynicy, ale nie należy ich ignorować (więcej o hejterach walentynek w dalszej części artykułu).
Źródło: Statista
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Prezent marzeń, aż 74% Polaków obchodzi walentynki. Z kolei jeśli chodzi o najchętniej kupowane prezenty z tej okazji, to na pierwszym miejscu plasują się czekoladki. Inne popularne kategorie podarunków to kosmetyki i perfumy oraz kwiaty.
Źródło: Statista
Teraz, kiedy już zdecydowałeś się wziąć udział w tym wydarzeniu, prezentujemy 9 wskazówek, które sprawią, że Twoi klienci się w Tobie zakochają i zwiększą Twoją sprzedaż w te walentynki.
Możesz zmienić nagłówek na stronie głównej lub nieznacznie zmienić logo firmy tak, by nawiązywały do zbliżającego się święta. Kilka wizualnych ulepszeń nigdy nie jest złym pomysłem. Możesz też nadać romantycznego charakteru newsletterowi i kontom w mediach społecznościowych.
Takie niewielkie działanie może sprawić, że osoby, które zapomniały o 14 lutego, poczują się zainspirowani do obdarowania z tej okazji ukochanej osoby.
Źródło: Woops
Kiedy już dodasz do oferty wszystkie produkty, które Twoim zdaniem spodobają się klientom, pomóż im znaleźć ten asortyment, tworząc przewodnik po prezentach. Możesz podzielić te strony na różne kategorie (np. „Dla niego”, „Dla niej”).
Ponieważ to mężczyźni wydają więcej w walentynki, możesz skupić się na klientach tej płci, choć oczywiście wszystko zależy od Twojego sklepu.
Upewnij się również, że strona ta jest łatwa do znalezienia, umieszczając linki w górnej części strony głównej lub nawet bezpośrednio w nawigacji. Dedykowana strona docelowa może naprawdę mieć sens, zwłaszcza jeśli prowadzisz kampanię reklamową.
Źródło: Sephora
W zależności od tego, jaki sklep prowadzisz, możesz rozważyć zaoferowanie kilku produktów o tematyce walentynkowej. Nie muszą być one kiczowate. Mogą być „miłosne”, ale nie muszą być tandetne.
Pamiętaj, że miłość powinna być zabawą, więc baw się swoimi produktami. Osoby świętujące walentynki często mają poczucie humoru, więc nie czuj potrzeby bycia całkowicie romantycznym w swoich działaniach marketingowych.
Nie zapomnij o tym, co zostało wspomniane powyżej. Wiele osób planuje również podarować prezenty członkom rodziny. Warto znaleźć produkty skierowane do dzieci, matek, a nawet zwierzaków.
Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, upewnij się, że użytkownicy będą w stanie znaleźć tę sekcję. Umieść ją wysoko na swojej witrynie. W ten sposób możesz zainspirować odwiedzających do zakupu czegoś dla kogoś ważnego; kogoś, dla kogo początkowo nie myśleli o zakupie prezentu walentynkowego. Rozszerzymy ten temat w dalszej części artykułu.
Jeśli w walentynki chodzi o miłość, to dzielenie się miłością otrzymaną od kupujących może być sprytnym sposobem na budowanie zaufania zarówno wśród obserwujących, jak i potencjalnych klientów.
Jeśli Twoja firma zbiera opinie klientów, możesz znaleźć najlepsze z nich i stworzyć walentynkową grafikę do udostępnienia w mediach społecznościowych.
💡 Wskazówka: spróbuj znaleźć opinie produktów lub usług, które nawiązują do miłości/kochania. Stwórz wokół nich estetyczną grafikę, udostępnij ją na swoich mediach społecznościowych i oczywiście użyj odpowiednich hashtagów.
Zacznij od przeszukania opinii pod kątem najbardziej odpowiednich słów kluczowych. Po znalezieniu tej idealnej, możesz teraz utworzyć obraz do udostępnienia w social mediach.
Dzięki Kreatorowi postów Trusted Shops możesz przesyłać niestandardowe tła (w tym przypadku o tematyce walentynkowej) i generować obrazy dla wszystkich kanałów mediów społecznościowych za pomocą kilku kliknięć.
Wszystko, czego teraz potrzebujesz, to odpowiedni tekst towarzyszący Twoim postom i masz świetny sposób na przypomnienie kupującym o zbliżającym się święcie i jednocześnie budujesz zaufanie.
Aby jednak móc podzielić się tą miłością, musisz zbierać opinie i wyświetlać je na swojej stronie. Budują one zaufanie potencjalnych klientów (tj. osób, które nigdy wcześniej nie dokonały zakupu) i zwiększają SEO witryny.
Dowiedz się więcej o tym, jak zwiększenie zaufania zwiększa sprzedaż, z naszego poradnika:
Znajdź organizację charytatywną, której możesz przekazać część zysków. Chociaż może się wydawać, że nie jest to odpowiednie święto dla organizacji charytatywnych i darowizn, ostatecznie wszystko sprowadza się do miłości, prawda?
Jeśli zdecydujesz się pójść tą drogą, upewnij się, że wspominasz o tym gdzieś na swojej stronie głównej lub docelowej.
Podobnie jak w przypadku wielu innych świąt, warto rozważyć zaoferowanie specjalnej zniżki w ramach walentynkowych działań marketingowych. Możesz wykorzystać tę strategię na wiele sposobów. Na przykład nagradzając klientów za ich lojalność lub zaoferować ją nowym klientom za pośrednictwem reklam na różnych kanałach.
Nie musisz szaleć z 50% zniżką. Zwykle 20-30% zniżki również działają całkiem dobrze.
Drobne dodatki, takie jak darmowa dostawa lub bezpłatne pakowanie prezentów, mogą również pomóc w poprawie konwersji.
Koncepcję nieromantycznych prezentów możesz interpretować na kilka sposobów.
Stwórz stronę docelową skierowaną do użytkowników, które kupują prezenty dla osób niebędących ich romantycznymi partnerami. Mowa tu o mamach, wnukach, miłośnikach zwierząt domowych, itp.
Jeśli sprzedajesz produkty właścicielom zwierząt, może to być dobra okazja, aby dla odmiany sprzedać trochę „ludzkich produktów”! Spójrz tylko na tę koszulkę od spreadshirt.
Możesz oczywiście sprzedawać produkty o tematyce miłosnej, nawet jeśli są one przeznaczone dla mało romantycznych odbiorców. Mogą to być jednak również zwykłe prezenty lub produkty.
Nie musisz sprzedawać romantycznych prezentów, aby zyskać na tym święcie. Jasne, to w zasadzie tylko pretekst do wyprzedaży, ale jeśli dobrze do niego podejdziesz, możesz zdobyć więcej niż kilku kupujących. Tak czy inaczej, bądź kreatywny, jeśli zdecydujesz się na wybór „niemiłosnej” ścieżki.
Jeśli zamierzasz rozszerzyć katalog produktów przy okazji tego święta, upewnij się, że dotrzesz do swoich poprzednich klientów, wysyłając wiadomość e-mail na kilka tygodni przed terminem. Przypomni im to o zbliżającym się dniu zakochanych i, miejmy nadzieję, zaprowadzi ich do sklepu w celu dokonania zakupu.
Podobnie, opublikuj przypomnienia o 14 lutego na swoich mediach społecznościowych. Pokaż swoje produkty w akcji za pomocą estetycznych, naturalnych zdjęć.
Możesz nawet rozważyć zorganizowanie konkursu. Zainspiruj swoich klientów do wzięcia w nim udziału za pomocą romantycznych lub zabawnych zdjęć. Zaoferuj niektóre ze swoich produktów jako nagrodę lub zaoferuj dodatkowe rabaty dla 5 najlepszych zdjęć, które otrzymasz. Pamiętaj, aby promować konkretne hashtagi, które mogą być powiązane z Twoją marką.
Wreszcie, możesz dotrzeć do całej grupy docelowej, reklamując się w Google czy na Facebooku. Dzięki mikrotargetowaniu możesz nieznacznie zmienić swoje reklamy i tekst, aby dopasować je do każdej grupy demograficznej, do której chcesz dotrzeć.
Jeśli prowadzisz kampanie produktowe, pamiętaj, aby kierować reklamy na prezenty dla partnerów Twoich klientów, a nie dla nich samych (w większości przypadków)! Więcej na ten temat poniżej.
Nie wszyscy kochają walentynki. Według Google, zainteresowanie alternatywami dla Walentynek zaskakująco wzrosło. Wyszukiwania „Galentine's Day” (dzień mający na celu celebrowanie przyjaźni między kobietami) i „Singles Awareness Day” (święto obchodzone przez singli) wzrosły w ostatnich latach.
Rozważ kilka opcji, które idą pod prąd. Mądry produkt wymaga równie mądrych stron docelowych i reklam. Pomyśl o stworzeniu przewodnika po prezentach lub dedykowanej strony docelowej dla wszystkich produktów „antywalentynkowych”.
Oto kilka kierunków, w których możesz pójść:
Singles Awareness Day
Singles Awareness Day obchodzony jest dzień po walentynkach. Oczywiście osoby nie będące w związkach również mają poczucie humoru i potrafią żartować. Jasne, to może być tylko krótkotrwały trend, ale każdy z nas ma takiego przyjaciela, który potrafi śmiać się sam z siebie
Świętowanie samotności
Czy słyszałeś o Dniu Singla? To niezwykle popularne święto w Chinach, ale w ostatnich latach zyskało na popularności na całym świecie.
Dzień Singla nie jest jednak typowo „anty-walentynkami” i odbywa się w listopadzie (11.11, ponieważ data ta składa się z samych jedynek). Jest to bardziej celebracja bycia singlem. Skoncentruj się więc na dbaniu o siebie i przedmiotach, które są bardziej okazją do rozpieszczenia samego siebie.
Walentynkowi hejterzy
Z drugiej strony, niektórzy ludzie podchodzą do walentynek niezwykle cynicznie. Jeśli faktycznie kupią prezent, to tylko w ironiczny sposób. Ponieważ ta grupa demograficzna nie jest bez znaczenia, warto rozważyć przygotowanie prezentów z przymrużeniem oka, a nawet podarunków antywalentynkowych.
Może to brzmieć niedorzecznie, ale tego typu precedens miał już miejsce i był to genialny chwyt marketingowy.
Podczas panowania Elvisa jako Króla Rocka, jego menedżer, pułkownik Tom Parker, wpadł na sprytny pomysł, jak sprzedawać towary małej grupie konsumentów, którzy nie lubili piosenkarza. Wyprodukował i sprzedawał również produkty „Nienawidzę Elvisa”, które sprzedawały się całkiem nieźle!
Pojawiły się też inne walentynkowe alternatywy. Galentine's Day, święto obchodzone 13 lutego, które zostało spopularyzowane przez amerykański sitcom „Parks & Recreation”, zyskało popularność w ostatnich latach. Jest to dzień, w którym „panie świętują panie”, a przyjaciółki spotykają się, aby docenić siebie nawzajem.
Walentynki to świetna okazja do zwiększenia sprzedaży i zwrócenia uwagi większej liczby kupujących na Twoją witrynę. Istnieją oczywiście pewne wyjątkowe możliwości związane z tym dniem, związane z tworzeniem nowych produktów i kierowaniem ich do tych, którzy kochają to święto, jak i tych, którzy go nienawidzą.
Klasyczne metody marketingu świątecznego sprawdzają się również w okresie poprzedzającym walentynki. Cokolwiek robisz, nie ignoruj tego święta, bo możesz przegapić wspaniałe okazje.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: Valentine's Day Marketing: 9 Ideas for Online Shops
02.01.2025Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?