5 sposobów na promocję Dnia Ojca w e-sklepie

Obchodzony w czerwcu Dzień Ojca zbliża się już wielkimi krokami, zatem najwyższy czas, by zastanowić się, jakie promocje i wyprzedaże zaproponować klientom z okazji tego ważnego dla każdego taty dnia. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się temu, jak najlepiej wykorzystać tę okazję do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.

Dzień Ojca

Dzień Ojca w Polsce

Według badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Wonga.com 73% respondentów zamierzało wydać na prezent dla taty w 2016 r. maksymalnie 100 zł, 21% – pomiędzy 100 a 300 zł, a 6% – powyżej 300 zł.

Wśród najczęściej wybieranych prezentów znalazły się elektroniczne gadżety (13%), książki (9%), a także skarpetki, krawaty i inne części garderoby (12%).

Zdecydowana większość uczestników badania (73%) stwierdziła ponadto, że Dzień Ojca jest równie ważny co Dzień Matki.

Skoro wiemy już, dlaczego warto skorzystać z tej okazji, przyjrzyjmy się temu, jak przygotować Dzień Ojca w e-sklepie.

1. Przygotuj się z wyprzedzeniem.

Jeśli nie masz jeszcze dużego doświadczenia w prowadzeniu sklepu internetowego, zaplanuj wszystkie kampanie sprzedażowe wcześniej. W ten sposób nie tylko unikniesz stresu i pospiesznego wprowadzania zmian przed startem wyprzedaży, ale też zyskasz szansę na wypromowanie swojej oferty na tyle wcześnie, by przyciągnąć do swojego sklepu tych klientów, którzy – w przeciwieństwie do mnie – nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę.

Pamiętaj, że lato oznacza w e-commerce spadek obrotów, a więc jeśli przygotujesz swoją stronę internetową i odpowiednie działania marketingowe z wyprzedzeniem, odniesiesz z organizowanej w tym okresie wyprzedaży więcej korzyści.

Co zatem zrobić, aby się przygotować? Zaplanuj strategię i zabierz się do pracy. Chcesz wyświetlić u góry strony specjalny baner? Czy będziesz promować wyprzedaż za pośrednictwem Facebooka i/lub Google? Jeśli tak, to czy planujesz uruchomić landing page, na który będą przekierowywać użytkowników takie reklamy? Stworzenie wielu z tych elementów zajmuje dużo czasu, dlatego najlepiej zacząć prace z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Skuteczny landing page Checklista Trusted Shops

2. Zorganizuj konkurs w mediach społecznościowych.

Rabat na produkty kupowane z okazji Dnia Ojca może zachęcić potencjalnych klientów do złożenia zamówienia w sklepie. Jeszcze większe zainteresowanie wzbudzi jednak konkurs w mediach społecznościowych.

Dlaczego? Odpowiedź zawiera się w dwóch słowach: zaangażowanie klientów. Oczywiście, jeśli chcesz, możesz im po prostu rozdać produkty. Kilka osób zarejestruje się na stronie, więc będzie można do nich kierować maile z informacją handlową. Jest to już jakaś korzyść, jednak obecnie warto zainwestować raczej w budowanie relacji z klientami (zarówno istniejącymi, jak i potencjalnymi) poprzez interakcję z marką. Media społecznościowe idealnie się do tego nadają.

Jeśli skłonisz użytkowników do podzielenia się ulubioną chwilą spędzoną z tatą, zdjęciem z tatą czy nawet „suchym ojcowskim żartem” ze sloganem kampanii w hasztagu (np. #najlepszytata) i udostępnienia wpisu osobom obserwującym ich profil, nie tylko wzrośnie widoczność firmy i zainteresowanie konkursem wśród znajomych uczestników, lecz także narodzi się emocjonalna więź z marką.

Zwiększanie lojalności klientów e-sklepu Poradnik Trusted Shops

3. Opublikuj na stronie poradnik prezentowy.

Mnie osobiście zawsze trudniej było wybrać prezent dla taty niż dla mamy.

Publikując na stronie poradnik z pomysłami na prezent, a nawet dzieląc prezenty na kategorie odpowiadające typom ojców (np. „fan sportu”, „złota rączka”, „król sucharów”, itp.), pomożesz użytkownikom znaleźć idealny upominek. Dzięki temu sprawisz, że potencjalni klienci szybciej trafią na strony z odpowiednimi produktami, a prawdopodobieństwo złożenia przez nich zamówienia wzrośnie.

4. Stwórz zestawy prezentowe dla ojców.

Skoro już jesteśmy przy poradnikach z pomysłami na prezent: możesz też reklamować zestawy prezentowe dla ojców. Połącz kilka produktów i sprzedawaj je w pakiecie.

Sam pomysł może i nie jest przełomowy, jednak jeśli zwrócisz uwagę klientów na oszczędności (np. „kupując dwa produkty w zestawie, oszczędzasz 50 złotych”), zyskasz kolejną możliwość zwiększenia sprzedaży i pozbycia się nadwyżki towarów w magazynie.

5. Przygotuj kampanię marketingową.

Pamiętaj, że zakupy z okazji Dnia Ojca robią nie tylko dzieci, ale także ich mamy, nastolatkowie oraz dorośli, którzy kupują upominki dla starszych rodziców, dlatego reklamy powinny uwzględniać potrzeby różnych grup odbiorców.

Wiedząc, do kogo kierujesz reklamy, możesz spersonalizować je pod kątem różnych grup docelowych za pomocą odpowiednich obrazów i tekstów. Metoda ta nazywana jest mikrotargetingiem. Warto też wiedzieć, z jakich aplikacji korzysta każda z grup. Podczas gdy młodsi odbiorcy częściej korzystają z Instagrama i Snapchata, do grupy mam łatwiej będzie trafić za pośrednictwem serwisu Pinterest, musisz zatem dobrze przemyśleć targetowanie kampanii i odpowiednio dostosować wykorzystane w niej komunikaty.

Podsumowanie

W planowanie zmian na stronie i kampanie marketingowe trzeba wprawdzie włożyć trochę pracy, jednak jeśli odpowiednio się do tego zabierzesz, przygotowania do Dnia Ojca z pewnością się opłacą. Jest on świetną okazją nie tylko do sprzedaży produktów, ale także zainicjowania interakcji z klientami i nawiązania z nimi trwalszych relacji.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu pt. 5 Tips for Promoting Father’s Day in Your Online Shop.

0 komentarzy