Porady marketingowe na Dzień Matki

Marketing na Dzień Matki to coś, czego nie powinieneś ignorować (podobnie jak Dnia Matki!). Bez względu na to, co myślisz o tym święcie, jeśli prowadzisz firmę, 26 maja jest świetną okazją do zwiększenia sprzedaży.

Nie wierzysz? Niech dowodem będą statystyki: według Statisty, w 2021 r. 62% polskich respondentów powiedziało, że kupowało z tej okazji prezenty w przeszłości i mają zamiar to zrobić ponownie.

Jako właściciel e-sklepu na pewno chcesz zgarnąć część kupujących prezenty na Dzień Matki. Jakie więc mogą być pomysły dla Twojej firmy? Oto kilka wskazówek marketingowych dla Twojego sklepu internetowego na okres poprzedzający Dzień Matki.

Dostosuj swój marketing

Od Ciebie, jako sprzedawcy detalicznego, oczekuje się, że będziesz pamiętał o wszystkich specjalnych okazjach wcześniej niż którykolwiek z Twoich klientów. Innymi słowy, powinieneś prowadzić działania marketingowe związane z Dniem Matki na tyle wcześnie, aby przypomnieć kupującym o zbliżającym się święcie.

Jak można to zrobić? Oto kilka sposobów.

Możesz na przykład przeprojektować swoją stronę główną i ozdobić ją kwiatowym motywem. Podobnie można zrobić w newsletterze lub reklamach w mediach społecznościowych. To, jak subtelna będzie Twoja kampania, zależy wyłącznie od Ciebie, ale powinna przypominać Twoim klientom, że zbliża się Dzień Matki i że muszą się przygotować.

Nawiązując do motywu Dnia Matki, możesz stworzyć przewodnik po prezentach z okazji Dnia Matki i stworzyć specjalną stronę docelową poświęconą pomysłom na podarunki. Twoje działania marketingowe mogą być kierowane na właśnie tę stronę.

📚Przeczytaj też: Jak tworzyć skuteczne landing pages, które konwertują

Pomocnym pomysłem może być także znalezienie sposobu na skategoryzowanie mam w kontekście oferowanych produktów. Czy jest miłośniczką czekolady, czy podróżniczką? Melomanką czy molem książkowym? A może ponad wszystko uwielbia sport?

Pamiętaj, że mamy również mogą należeć do różnych nisz. Czasami wyświetlenie każdej z tych kategorii pomaga klientom zdecydować, jaki prezent byłby idealny. Staraj się inspirować odwiedzających Twoją witrynę.

📚Przeczytaj też: Jak znaleźć swoją niszę rynkową? – 4 porady dla e-sprzedawców

Kupony i promocje

Innym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów na Dzień Matki może być zaoferowanie kuponów rabatowych lub promocji specjalnych w kampaniach e-mail marketingowych i reklamowych.

Wszyscy wiemy, że Dzień Matki to wielkie święto, a większość Polaków ma zamiar z tej okazji obdarować swoje rodzicielki. Inwestycja w promocję może być warta wysiłku, jeśli zostanie prawidłowo przeprowadzona.

Teoretycznie więc, cokolwiek stracisz, oferując te rabaty, nadrobisz to sprzedażą ilościową. Zniżki i kupony to świetny sposób, aby zachęcić kupujących do dokonywania zakupów na Twojej stronie. Miejmy nadzieję, że uda Ci się zbudować z nimi dobry kontakt i w przyszłości dokonają kolejnego zakupu.

📚Przeczytaj też: Marketing relacji, czyli jak zatrzymać klienta przy sobie

Skoncentruj się na klientach, którzy mają w swoim życiu wiele mam

Ważne jest również, aby pamiętać, że Dzień Matki powinien być radosnym i ciepłym świętem, więc teksty na Twojej stronie internetowej (lub stronie docelowej) powinny to odzwierciedlać.

Pamiętaj, że klienci Twojego sklepu mogą być nie tylko synami i córkami. Mogą być nimi również mężowie, ojcowie, dziadkowie, przyjaciele czy wnuki. Pamiętanie o tym może pomóc w strategii przy wyborze produktów do sprzedaży, sposobu ich ekspozycji oraz przy tworzeniu materiałów marketingowych.

📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach

Przygotuj się na klientów kupujących w ostatniej chwili

Wszyscy kochamy nasze mamy, prawda? Ale bądźmy szczerzy. Niektórzy z nas robią zakupy dla nich w ostatniej chwili (każdy z nas był w takiej sytuacji przynajmniej raz, prawda?).

Przygotowanie się na pośpiech związany z zakupami w ostatniej chwili to dopiero połowa sukcesu. Ustal efektywny budżet marketingowy i zostaw w nim trochę pieniędzy na ten ostatni tydzień. W ciągu tych kilku ostatnich dni warto zrezygnować z subtelnego przypominania o Dniu Matki na rzecz oczywistych powiadomień.

Choć dostarczenie fizycznych prezentów w ostatniej chwili może być trudne, warto rozważyć promocję drukowanych kart upominkowych dla kupujących w ostatniej chwili. Jeśli oferujesz opcje szybkiej wysyłki, zaznacz to na swojej stronie.

📚Przeczytaj też: Dostawa w sklepie internetowym – jakie formy dostawy oferować klientom?

Jeśli masz sklep stacjonarny, możesz rozważyć lokalne reklamy, np. w Google Maps.

Podsumowanie

Oto kilka krótkich wskazówek dotyczących promocji wśród osób, które kochają wszystkie wyjątkowe mamy w swoim życiu. Jeśli wcześnie (i późno) dotrzesz do świadomości swoich klientów, Dzień Matki może być świetną okazją dla Twojego sklepu internetowego! Nie zapomnij tylko o kwiatach dla własnej mamy!

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: Mother’s Day Marketing Tips for Early and Last-Minute Buyers

0 komentarzy