Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Jak każdy sprzedawca internetowy, któremu leży na sercu sukces własnego biznesu, powinieneś stale poszukiwać usług o najlepszym ROI. Trusted Shops jako jedyny w Europie zapewnia pełny pakiet narzędzi pomagających budować zaufanie konsumentów w internecie.
Oprócz Trusted Shops istnieje kilka innych systemów zbierania opinii i znaków jakości dla e-commerce. Większość z nich oferuje jednak niezbędne minimum. Tylko jeden dostawca może zaoferować Twoim klientom pakiet zaufania.
Trusted Shops to jedyny europejski dostawca oferujący znak jakości, platformę opinii oraz Ochronę Kupującego bez polegania na usługach zewnętrznych.
Z nami możesz zwiększyć:
⭐ widoczność i ranking Twojej witryny,
⭐ zaufanie i lojalność klientów,
⭐ konwersję i przychody.
Za Trusted Shops stoi ponad 900 pracowników, którzy na co dzień pracują w 7 biurach w Europie, aby uczynić internet bezpiecznym światem zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. W tym artykule odkryjesz wszystkie zalety Trusted Shops, punkt po punkcie.
Spis treści
Kto najbardziej skorzysta na usługach Trusted Shops?
Co wyjątkowego oferuje Trusted Shops?
Nie masz czasu na przeczytanie artykułu, ale chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami i odkryj korzyści dla swojej firmy. Przekonaj się sam 👇
Zanim zaczniemy nasze porównanie usług, warto przyjrzeć się jednej, istotnej kwestii. Oto biznesy, którym rozwiązania Trusted Shops przydadzą się najbardziej:
sklepy internetowe o średniej/wysokiej wartości koszyka,
sklepy, które działają w wysoce konkurencyjnych sektorach,
przedsiębiorstwa rozpoczynające działalność,
e-sklep z dostawą do krajów europejskich,
firmy, które prowadzą sprzedaż zarówno online, jak i offline.
Jakie problemy rozwiązuje?
🕵️ brak zaufania
⛔ zła reputacja w Internecie
📉 niski współczynnik konwersji
Tylko te sklepy, które pomyślnie przeszły profesjonalny audyt, mogą eksponować ten symbol zaufania na swojej stronie internetowej. Znak jakości to więcej niż zwykły znaczek: to synonim jakości, emblemat, który pokazuje, że Twój sklep przestrzega ścisłych wytycznych, jest przejrzysty dla konsumentów i działa zgodnie z lokalnymi i europejskimi przepisami.
Znak jakości ma znaczący wpływ na zachowanie kupujących w internecie. A jak wiemy, spokojny i pewny bezpieczeństwa użytkownik ma większą szansę na stanie się (nowym) klientem.
Znak jakości Trusted Shops jest przedstawiony w formie Trustbadge®, który można dostosować. To Ty decydujesz, gdzie go pokazać na swojej stronie internetowej (zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym) oraz jak ma wyglądać.
Do tej pory już ponad 30 000 certyfikowanych sklepów umieściło nasz znak jakości na swoich stronach.
Pobierając wtyczkę Trusted Shops w ramach swojej platformy e-commerce, możesz łatwo zintegrować nasze produkty w swoim sklepie.
Cały proces jest bardzo prosty i jest dostępny m.in. w Shopify, Magento, PrestaShop, OpenCart czy WooCommerce. Na naszej stronie poświęconej integracji możesz wybrać swoją platformę, aby znaleźć wszystkie instrukcje krok po kroku:
Jakie problemy rozwiązuje?
📊 wysoki współczynnik odrzuceń
💸 porzucenie koszyka
Znak jakości Trusted Shops obejmuje Ochronę Kupującego. Działa ona jak bezpłatna gwarancja zwrotu pieniędzy dla klienta. Jest ważna przez 30 dni od daty zakupu i obejmuje wszystkie transakcje do 10 000 zł.
Nie musisz nic robić, aby ją aktywować. Gdy tylko Trustbadge pojawi się na stronie, Ochrona Kupującego jest automatycznie dostępna dla Twoich klientów.
Oferowanie możliwości zwrotu pieniędzy (np. w przypadku braku dostawy) pomaga Twojemu sklepowi natychmiast zyskać rzetelność i wiarygodność. W ten sposób zarówno najbardziej sceptyczni klienci, jak i ci, którzy zamierzają kupić u Ciebie po raz pierwszy, poczują się uspokojeni.
Już ponad 25 milionów kupujących w całej Europie korzysta z Ochrony Kupującego, aby chronić swoje zakupy online.
Dowiedz się więcej o Ochronie Kupującego
Jakie problemy rozwiązuje?
👀 brak widoczności w sieci
💻 niska pozycja w Google (SEO)
🏪 niski ruch na stronie sklepu
🙏 brak społecznego dowodu słuszności
🗣️ brak interakcji z klientem
💬 brak konstruktywnej informacji zwrotnej
↪️ wysoka stopa zwrotu
Opinie są niezbędne w handlu elektronicznym, ponieważ konsumenci w dużym stopniu polegają na nich podczas zakupów online.
Świadczą one o jakości oraz rzetelności Twojego sklepu i pochodzą z wiarygodnego źródła, ponieważ piszą je ludzie, którzy przetestowali już zakupione produkty.
💡 Nie ulegaj pokusie kupowania pozytywnych opinii tylko dlatego, że jest to szybkie i łatwe. Nie tylko jest to niedopuszczalne posunięcie, lecz także niesie za sobą bardzo surowe konsekwencje. Z tego artykułu dowiesz się, co się stanie, jeśli kupisz pozytywne opinie.
Prośba o opinię pozwala upewnić się, że Twoi klienci nie zapomną jej zostawić. Personalizacja e-maila z taką prośbą pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i pozostawić pozytywne wrażenie.
Dzięki Trusted Shops możesz automatycznie spersonalizować i wysłać prośbę o opinię. Wybierasz, kiedy chcesz ją wysłać (na przykład 5 dni po dokonaniu zakupu) i to wszystko.
Ponieważ istnieje kilka platform zbierania ocen, być może polegasz już na innej usłudze. Jeśli chcesz ją zmienić i wejść do zaufanego świata Trusted Shops, ale boisz się, że wszystkie zebrane do tej pory opinie przepadną, nie martw się! Dzięki importowi możesz je zatrzymać.
Podobnie, jeśli będziesz chciał zakończyć współpracę z Trusted Shops, będziesz mógł bezpłatnie wyeksportować opinie, ponieważ są one Twoją własnością.
Oczywiście samo zbieranie opinii nie wystarczy. Aby wykorzystać ich potencjał trzeba sprawić, by były widoczne dla potencjalnych nabywców. Dzięki Trusted Shops możesz wyświetlać swoje opinie w następujących miejscach:
Pozwala wyświetlić do 10 ostatnich opinii i można je dostosować do własnych preferencji.
Za pomocą jednego kliknięcia Trustbadge wyświetla najnowsze zebrane opinie, a także inne informacje dotyczące Ochrony Kupującego i daty otrzymania certyfikatu.
Źródło: Dolina Noteci
Technologia Trustbadge, centralny element korzystania z produktów Trusted Shops, może zostać wprowadzona do dowolnej przeglądarki internetowej w ciągu zaledwie kilku minut, jako mały fragment kodu Java.
Strona zoptymalizowana pod SEO i zindeksowana przez Google, gdzie można zobaczyć ogólną ocenę sklepu. Zawiera ona wszystkie istniejące opinie i umożliwia ich filtrowanie.
Profil to dynamiczna strona, która zawiera słowa kluczowe związane z Twoimi produktami, czyli ważne czynniki dla Google, które zapewnią Ci lepszą pozycję w rankingu.
Większa widoczność przekłada się na wzrost konwersji.
Profil Doliny Noteci w Trusted Shops
Oprócz budowania zaufania, zbieranie opinii jest ważne dla zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia zwrotów.
To również działanie niezbędne, aby móc wyświetlać swój sklep internetowy i produkty w Google Ads i Google Shopping. Z Trusted Shops wysyłanie gwiazdek oceny odbywa się za pośrednictwem integracji Google. Więcej przeczytasz o niej w dalszej części artykułu.
Po dowiedzeniu się, na jakiej platformie społecznościowej aktywna jest Twoja grupa docelowa, możesz zwiększyć zaufanie i ruch w witrynie, udostępniając najlepsze opinie.
Innymi słowy, to słowa Twoich klientów mogą pomóc w pozyskaniu nowych. Dzięki Kreatorowi postów jest to szybkie i łatwe.
Jakie problemy rozwiązuje?
📱 niski CTR w mediach społecznościowych
™️ mała świadomość marki
Kupujący często korzystają z mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się czegoś o marce przed dokonaniem zakupu. W 2022 r. 58% Millenialsów i 52% przedstawicieli pokolenia Z dokonało zakupu bezpośrednio w social mediach (źródło).
Jeśli Twoja marka jest mało znana, pokazywanie opinii zadowolonych klientów pomoże Ci zwiększyć ruch w witrynie i sprzedaż.
W 🔒 eTrusted możesz dostosować i udostępnić swoje najlepsze opinie dzięki Kreatorowi postów:
Jakie problemy rozwiązuje?
⏱️ duże nakłady czasu
💬 nieadekwatne odpowiedzi
Zbieranie opinii jest ważne, podobnie jak odpowiadanie na nie – niezależnie od tego, czy komentarz jest pozytywny, czy negatywny. Oto dowód:
🔑 97% kupujących, którzy czytają opinie, czytają również odpowiedzi sprzedawców (źródło: Brightlocal)
🔑 64% kupujących woli kupować w witrynie e-commerce, która odpowiada na opinie (nawet jeśli są one negatywne), niż w takiej, która wydaje się idealna (źródło: Hubspot)
🔑 napisanie spersonalizowanej odpowiedzi na opinie pomaga odzyskać 51% klientów, którzy nie mają pozytywnych doświadczeń. (źródło: Sitejabber).
Jednak odpowiadanie na każdy komentarz i konieczność właściwego doboru słów może być męczące. Dlatego wprowadziliśmy Smart Review Assistant, narzędzie generujące profesjonalne i spersonalizowane odpowiedzi dzięki sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowemu.
Twoje odpowiedzi są gotowe do publikacji w trzech krokach:
Otwórz skrzynkę odbiorczą 🔒 eTrusted
Wybierz opinię, na którą chcesz odpowiedzieć, i kliknij „Create a reply”
Bezpośrednio edytuj lub opublikuj automatycznie wygenerowaną odpowiedź za pomocą jednego kliknięcia.
Chcesz zobaczyć narzędzie w akcji? Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji:
Jakie problemy rozwiązuje?
🖱️ niski współczynnik CTR w Google
↘️ niski ruch na stronie
💲 wyższe koszty Google Ads
Integracja z Google to narzędzie, które pozwala automatycznie przesyłać informacje niezbędne do wyświetlania gwiazdek w Google Ads i Google Shopping.
Jest to możliwe, ponieważ Trusted Shops jest certyfikowanym partnerem Google.
Użytkownicy częściej klikają reklamę z gwiazdkami niż reklamę bez nich (nawet jeśli cena tej drugiej jest nieco niższa).
Jakie problemy rozwiązują?
⚖️ konsekwencje niespełnionych wymogów prawnych
👨⚖️ brak wsparcia w zakresie przepisów e-commerce
W Trusted Shops wspieramy Cię także w zakresie spełniania wymogów prawa e-commerce. Dostępne dla przedsiębiorców generator tekstów prawnych (również na rynki zagraniczne), wsparcie ekspertów w przypadku skarg, dostęp do poradników oraz aktualizacje w przypadku zmian w prawie lub orzecznictwie sądowym pomogą Ci uniknąć surowych kar związanych z nieprzestrzeganiem obowiązujących przepisów.
Jakie problemy rozwiązuje?
🗑️ negatywna reputacja
🔐 brak/mała kontrola nad swoim wizerunkiem online
Dobra reputacja online jest niezbędna do zdobycia zaufania (potencjalnych) kupujących, a tym samym do zwiększenia konwersji. Aby Twój wizerunek był wiarygodny, średnia ocena musi być spójna w każdym miejscu w sieci.
Dzięki Menedżerowi Wizerunku jesteś w stanie utrzymać jednolitą i pozytywną ocenę na kilku znanych platformach przy pomocy jednego centrum sterowania, bez dodatkowego wysiłku i kosztów.
Upewnij się, że otrzymujesz pozytywne opinie od zadowolonych klientów, na które zasługujesz, i wyślij prośbę o zostawienie opinii nie tylko na swoim profilu Trusted Shops, ale także na Trustpilot i Profilu Firmy w Google.
Możesz samodzielnie wybrać, jaki procent opinii wysłać na którą platformę.
Jakie problemy rozwiązuje?
❔ brak możliwości ciągłego aktualizowania swojej oceny
✍️ brak możliwości szybkiego reagowania na opinie
Nie przegap ani jednego powiadomienia i zacieśnij więź z klientami dzięki aplikacji eTrusted.
Przy jej pomocy możesz monitorować i zarządzać swoimi opiniami, średnią oceną czy zamówieniami w dowolnym miejscu i czasie.
Aplikacja jest dostępna dla systemów Android i iOS.
Jakie problemy rozwiązuje?
🚦 trudności podczas onboardingu
🏋️ zmarnowany potencjał Twojego członkostwa
Czy coś jest dla Ciebie niejasne? Potrzebujesz wsparcia? Po dołączeniu do Trusted Shops zostanie Ci przydzielony osobisty doradca z naszego zespołu Customer Success.
Pomoże on w integracji naszych rozwiązań i odpowie na wszelkie pytania.
Zaufanie w cyfrowym świecie nie jest stabilne, a opinie online wspierają e-commerce.
Platforma opinii wraz ze znakiem jakości i gwarancją zwrotu pieniędzy pomaga:
poprawić pozycję w Google,
zwiększyć zaufanie i lojalność użytkowników,
otrzymywać autentyczny feedback,
zwiększać wartość zamówienia,
zmniejszać liczbę zwrotów.
W Trusted Shops jesteśmy dla Ciebie: zapewniamy narzędzia i wsparcie, których potrzebujesz, aby zapewnić sukces swojemu e-sklepowi. Skontaktuj się bez zobowiązań z naszymi ekspertami. Wspólnie przeanalizujemy potrzeby i cele Twojego biznesu i znajdziemy dla Ciebie rozwiązanie szyte na miarę.
Zbuduj zaufanie. Zwiększ sprzedaż.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: Cosa offre Trusted Shops che altri non hanno?
22.03.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.