Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
W e-mail marketingu każdego dnia pracujesz z bazami danych zawierającymi tysiące kontaktów. Ale czy wszystkie są naprawdę wartościowe? Planując działania marketingowe swojej firmy powinieneś zwracać uwagę na gromadzone kontakty oraz utrzymywać porządek w bazie danych.
W tym artykule przeczytasz o zaletach subskrypcji double opt-in, dzięki której zachowasz tylko wartościowe kontakty, a tym samym stworzysz skuteczne kampanie e-mail marketingowe i unikniesz potencjalnych wpadek związanych z RODO.
Zanim wyjaśnimy, jak działa double opt-in, ważne jest, abyś najpierw zrozumiał termin single opt-in, a także jego zalety i wady.
Zarówno single, jak i double opt-in to techniki generowania leadów, które wymagają zgody użytkownika w celu otrzymywania newsletterów lub maili promocyjnych z danej strony internetowej.
Dzięki opcji single opt-in użytkownik ma możliwość zapisania się do newslettera sklepu internetowego poprzez wypełnienie formularza bez konieczności późniejszego potwierdzania swoich danych lub adresu e-mail.
Innymi słowy, proces pozyskiwania adresu e-mail użytkownika odbywa się po prostu poprzez rejestrację.
zwiększenie listy kontaktów: jest to bardzo prosty i szybki sposób na zdobycie wielu subskrybentów, a tym samym na zwiększenie swojej listy mailingowej,
brak dodatkowych barier: użytkownik musi po prostu wypełnić formularz subskrypcji bez konieczności potwierdzania adresu e-mail,
automatyczny i natychmiastowy proces: subskrypcja single opt-in daje użytkownikowi spokój – wie bowiem, że nie musi podejmować żadnego dodatkowego wysiłku, by zapisać się na newsletter.
fałszywe e-maile: jest ryzyko, że użytkownicy zarejestrują się przez fałszywy e-mail. Może się tak dziać wówczas, gdy strona oferuje ekskluzywne treści zaraz po zapisaniu się na listę mailingową. Użytkownik będzie mógł podać dowolny adres e-mail, aby uzyskać dostęp do interesujących go treści tylko w danym momencie. A Ty w ten sposób zapełniasz swoje bazy danych spamem, który nie przyda Ci się później.
rejestracja niezainteresowanych użytkowników: brak kontroli umożliwia osobom trzecim rejestrację innych osób, które nie są nawet zainteresowane Twoimi treściami. Ludzie ci będą kwalifikować Twoje wiadomości jako spam, a to źle wpłynie na wizerunek Twojej firmy.
błędy w pisowni: jeśli użytkownikowi zdarzy się literówka podczas wpisywania swojego adresu e-mail, zwiększy to ilość odrzuceń (wskaźnik odzwierciedlający ilość niedostarczonych wiadomości w skrzynce odbiorcy), a tym samym pogorszy się Twoja dostarczalność.
W przeciwieństwie do subskrypcji single opt-in, subskrypcja double opt-in wymaga dwóch kroków:
Użytkownik wypełnia formularz (w niektórych przypadkach wystarczy podać adres e-mail) i klika w CTA (call to action), aby zapisać się lub potwierdzić chęć otrzymywania powiadomień ze sklepu internetowego.
Potwierdzenie adresu poprzez e-mail, który firma wysyła do użytkownika tuż po wypełnieniu formularza i kliknięciu w CTA.
uniknięcie fałszywych rejestracji: Dzięki podwójnemu procesowi weryfikacji zapobiegasz dodawaniu przez osoby trzecie adresów e-mail osób, które nie są zainteresowane Twoimi treściami i najprawdopodobniej zignorują Twoje wiadomości,
większe zaangażowanie i udział użytkowników: poziom zaangażowania użytkowników jest znacznie wyższy, ponieważ musieli oni przejść przez dłuższy proces subskrypcji. Możesz być pewien, że te osoby są naprawdę zainteresowani Twoją treścią, co sprawi, że wzrośnie współczynnik klikalności,
jakość bazy danych: proces double opt-in to pewność, że adresy e-mail podane przez użytkowników są ważne i prawdziwe, ponieważ muszą oni go potwierdzić. Ułatwi Ci to efektywną pracę z bazą danych i budowanie listy zawierającej tylko wartościowe kontakty, które są realnie interesujące dla Twojego biznesu online,
ochrona przed spamem: użytkownik weryfikuje swoją rejestrację w Twojej bazie danych. Oznacza to, że wiadomości nie zostaną zakwalifikowane jako spam, ponieważ masz pewność, że internauta chce otrzymywać Twoje newslettery. Użytkownik nie będzie mógł więc oskarżyć Cię o wysłanie mu wiadomości bez jego zgody, ponieważ zapisał się na listę poprzez double opt-in,
mniej odrzuceń, wyższa dostarczalność: double opt-in pomoże Ci poprawić wskaźnik dostarczalności Twoich wiadomości, bo wcześniej zweryfikujesz adresy e-mail swoich kontaktów. Współczynnik odrzuceń zmniejszy się, a Ty unikniesz sytuacji, w której Twoje wiadomości trafią do spamu i zaszkodzą Twojej reputacji,
bliskie relacje z subskrybentami: w drugiej części procesu subskrypcji masz możliwość spersonalizowania maila, który zamierzasz wysłać do użytkownika, aby wytworzyć z nim silniejszą więź.
porzucenie procesu: ponieważ proces subskrypcji jest dłuższy, istnieje ryzyko, że użytkownicy nie otrzymają wiadomości lub linka potwierdzającego adres e-mail i porzucą proces rejestracji,
problemy z e-mailem potwierdzającym: użytkownik może nie znaleźć wiadomości weryfikacyjnej, jeśli nadawca wiadomości i jej temat nie są rozpoznawalne. Może się również zdarzyć, że Twój e-mail wyląduje w spamie. Użytkownik nie znajdzie Twojej wiadomości i straci zainteresowanie,
szybkość procesu: jeśli e-mail nie będzie długo przychodził, użytkownik może zapomnieć dlaczego zapisał się na newsletter, a Ty stracisz subskrybenta.
25 maja 2018 r. weszło w życie nowe Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, uchylające dyrektywę 95/46/WE.
Artykuł 7 – Warunki wyrażenia zgody
„Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, administrator musi być w stanie wykazać, że osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.”
Jako sprzedawca internetowy powinieneś zadać sobie następujące pytanie: Jaki jest najlepszy sposób, aby wykazać zgodę moich leadów w celu stworzenia kampanii e-mail marketingowych zgodnych z RODO?
W obliczu ewentualnej skargi musisz być w stanie udowodnić, że Twoje kontakty udzieliły Ci wyraźnej zgody na otrzymywanie Twoich wiadomości oraz na wykorzystanie i przetwarzanie ich danych osobowych.
Nie ma na to lepszego sposobu niż double opt-in!
Jak już wspomniałam w poprzedniej części artykułu, dzięki temu typowi subskrypcji możesz udowodnić, że użytkownik rzeczywiście był zainteresowany zapisaniem się na Twoją listę kontaktową i że musiał potwierdzić swój adres poprzez wysłany do niego e-mail potwierdzający.
Ten system podwójnej weryfikacji jest zatem dobrą praktyką i podstawowym narzędziem, jeśli chodzi o zagwarantowanie zgody użytkownika. Z prawnego punktu widzenia system ten jest dobrym rozwiązaniem, aby spełnić wymagania RODO, a tym samym chronić swoją firmę.
Jeśli chcesz poprawić jakość swoich kontaktów zamiast zwiększać listę subskrybentów i spełniać wymogi RODO, system double opt-in jest najlepszą opcją dla Twojego biznesu. Dzięki niemu stworzysz uporządkowaną i bardziej optymalną bazę danych, potwierdzisz prawdziwość podawanych przez użytkowników e-maili i zmniejszysz współczynnik odrzuceń. Subskrypcja double opt-in, bez wątpienia, jest częścią każdej jakościowej strategii email marketingowej.
W e-commerce każdy błędny adres e-mail może prowadzić do utraty sprzedaży. Czy jesteś pewien, że warto podejmować ryzyko, że Twoje przyszłe kontakty nie ukończą procesu subskrypcji?
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: ¿Por qué deberías usar el doble opt-in en tus campañas de email marketing?
25.10.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.