Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Marketing nie musi być skomplikowany ani kosztowny, jeśli wiesz, jak wykorzystywać odpowiednie kanały. Dzięki kilku sztuczkom możesz pozyskać nowych klientów i sprawić, że ci obecni będą Cię miło wspominać.
Aby Twoja firma mogła się rozwijać, potrzebuje dobrych produktów i doskonałej obsługi, a także pewnego poziomu świadomości marki. Niezależnie od tego, czy prowadzisz niszowy sklep dla małej bazy klientów, czy sprzedajesz masowo produkowane towary, potencjalni kupujący nie chcą czytać sloganów reklamowych. Chcą doświadczyć Twojego biznesu.
Zebraliśmy 5 prostych trików marketingowych, które pomogą Ci zwiększyć zasięg i pozostać w świadomości kupujących.
Oczywiście poufne informacje powinny zostać między Tobą a klientami, ale generalnie opłaca się upubliczniać niektóre z dobrych konwersacji. Odpowiadaj na wątpliwości użytkowników w mediach społecznościowych, na platformach opinii czy marketplace’ach.
Podziękuj im za szczególne pochwały i odpowiedz na krytyczne głosy w obiektywny i pomocny sposób. Dzięki temu potencjalni nabywcy zobaczą, że poważnie traktujesz opinie klientów.
Większość osób czyta nie tylko to, co piszą inni kupujący, lecz także to, jak e-sklepy reagują na ich głosy. Daje to obraz Twojej obsługi klienta.
A skoro o opiniach mowa, warto publikować te najlepsze. Dziel się nimi, gdzie tylko możesz, bo to właśnie feedback klientów jest najbardziej autentycznym potwierdzeniem wysokiej jakości Twojej obsługi i produktów.
Wyświetlaj opinie w sklepie internetowym, udostępniaj najlepsze z nich na Facebooku lub wzbogać swój profil na Instagramie o estetycznie zaprojektowany post z komentarzem klienta.
Członkowie Trusted Shops mogą łatwo przekształcić swoje opinie w posty na social media z wykorzystaniem Kreatora postów:
Więcej o tym, jak działa narzędzie, dowiesz się z naszego bezpłatnego poradnika:
Bądźmy szczerzy: w przypadku wielu zakupów konsumenci są zazwyczaj bardziej zainteresowani produktami niż tym, jaki sklep je sprzedaje. Wykorzystaj to i upewnij się, że klienci znajdą Cię dzięki Twojemu asortymentowi.
Możesz to osiągnąć, przesyłając zebrane opinie o produktach do Google Ads i Google Shopping, lub prezentując oferowane artykuły na blogu czy w ramach innych treści.
Kupujący mogą odkryć Twój sklep dzięki produktom w asortymencie, ale powinieneś dążyć do tego, by Twoja marka zapadła im w pamięć. Klienci powinni mieć logo firmy w zasięgu wzroku podczas całej podróży zakupowej.
Oczywiście Twoje logo będzie widoczne na stronie głównej czy kartach produktu, ale warto je podkreślić także podczas realizacji zakupu. Nawet wiadomości e-mail z zaproszeniem do wystawienia opinii powinny być dostosowane tak, aby pasowały do Twojego brandingu.
Kupujący pamiętają nazwę Twojego sklepu i mają pozytywne wrażenia z zakupów? To świetnie! Aby zachęcić ich do powrotu do sklepu, doskonałą opcją będą kupony rabatowe.
Możesz oferować zniżki w wielu miejscach, np. w newsletterach, na stronach produktów, w nawigacji czy za pomocą okienka pop-up, które pojawia się, gdy użytkownik chce opuścić witrynę.
Podejmij działania już dziś, wykonując kilka prostych zadań. Bez względu na to, które rozwiązanie wybierzesz, starannie zaplanuj marketing swojego sklepu i dostosuj go do swoich klientów. Pomóż im łatwo znaleźć ich ulubione produkty w godnej zaufania firmie – Twojej!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: 5 Marketing-Hacks, die Ihren Online-Shop bekannter machen
24.10.2024Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.