Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę – brzmi znajomo, prawda? W ostatnich tygodniach (lub dniach) przed Bożym Narodzeniem zawsze znajdą się tacy, którzy wciąż muszą kupić kilka (lub wszystkie) prezenty. To dobra okazja dla Twojego sklepu. Oto kilka strategii, które możesz wykorzystać, aby upewnić się, że klienci last minute skorzystają z Twojej oferty.
Według amerykańskiej National Retail Federation, tylko 10% mieszkańców USA kończy zakupy świąteczne do połowy grudnia. Aż 40% sprzedaży na koniec roku obywa się w ciągu ostatnich 10 dni przed Bożym Narodzeniem. W Polsce może to wyglądać podobnie, choć okazje związane z Black Friday czy Cyber Monday mogą skłonić łowców promocji do pomyślenia o podarunkach dla najbliższych.
W pierwszej kolejności musisz zdecydować, jaką promocję masz zamiar zorganizować. Czy będzie to specjalna wyprzedaż? Czy chcesz uwzględnić kupony rabatowe? A może zamierzasz wykorzystać przewodnik prezentowy? Czy chcesz zaoferować darmową dostawę?
Po opracowaniu promocji możesz skupić się na optymalizacji technik, które zwiększą liczbę konwersji. Możesz np. umieścić odliczanie do końca wyprzedaży na stronie głównej, by wywołać (jeszcze większe) poczucie pilności. Zamieszczając informację o kodach rabatowych na podstronach produktowych, przypomnisz potencjalnym klientom o okazyjnej cenie, przekonując ich do dodania artykułu do koszyka.
Jeśli już zdecydujesz się na organizację promocji, koniecznie daj o niej znać. Warto przygotować specjalny landing page skierowany specjalnie do kupujących na ostatnią chwilę. Przyciągnij odwiedzających, umieszczając przyciągający wzrok baner w kontrastowych kolorach (np. w świątecznej czerwieni) i opatrz go chwytliwym tekstem, np. „Pomysły na prezenty last minute – 20% taniej”. Umieść baner na górze strony głównej lub jeszcze lepiej, tymczasowo przypnij go jako część paska nawigacyjnego.
[LINK UX]
Treść tej strony zależy oczywiście od Ciebie, ale warto na niej podpromować niektóre z Twoich bestsellerów w połączeniu z produktami sezonowymi. Pomocne może być podzielenie produktów na kategorie w zależności od odbiorcy prezentu (np. dla mamy, przyjaciela, chłopca, itp.).
Inną wskazówką dodającą nieco więcej pilności, jest wyraźne wskazanie czasu i metody dostawy. Kiedy klienci wiedzą, że ich paczka dotrze przed świętami, może ich to zmotywować do zakupu.
Kolejnym krokiem po przygotowaniu strony będzie jej promowanie. Zacznij od postów organicznych w mediach społecznościowych. Opublikuj na swoich kanałach estetyczne zdjęcia produktów z załączonymi istotnymi informacjami o wyprzedaży. Zachęć użytkowników do dalszego udostępniania i oznaczania znajomych w komentarzach.
Warto też stworzyć płatne reklamy – w Google Ads czy Facebook Ads. Nie zapomnij też o Instagramie. Upewnij się, że w kampanii zawarte są wszystkie istotne informacje, jak czas trwania promocji, termin dostawy i jej koszt, itp.
[CTA GOOGLE ADS]
Świąteczna gorączka to okazja do zdobycia nowych kupujących, ale również wtedy nie możesz zapominać o tych obecnych. Każdy sprzedawca internetowy wie, że najlepszy klient, to ten powracający. Możesz do nich dotrzeć za pomocą reklam Google i na Facebooku.
[LINK REMARKETING RETARGETING]
Warto też pomyśleć o kampanii e-mail. Może to brzmieć staroświecko, ale newsletter jest jednym z najlepszych i skuteczniejszych narzędzi do generowania ruchu w e-sklepie oraz zwiększania sprzedaży.
Aby pomóc klientom uniknąć zakupów na ostatnią chwilę, warto regularnie informować ich o zbliżających się świętach. Nie wysyłaj jednak zbyt wielu mailingów, bo osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego!
Oferowanie odwiedzającym niewielkich dodatkowych zachęt to kolejny sposób na zmotywowanie ich do zakupu prezentów świątecznych w Twoim sklepie. Przykładem może być usługa pakowania prezentów. Może być to opcja darmowa lub dostępna od określonej kwoty, by zwiększyć wartość koszyków zakupowych.
Click and collect to kolejna opcja, jeśli prowadzisz też sprzedaż stacjonarną. Może być przydatna dla osób, które pracują w ciągu dnia i nie chcą minąć się z kurierem. Jeśli mówimy o naprawdę ostatniej chwili, może to być jedyna opcja dla klienta, aby otrzymać prezent świąteczny na czas. Zaznacz tę informację na stronach produktów.
Przygotowanie sklepu internetowego na czas przed świętami Bożego Narodzenia jest bardzo ważne, bo zawsze znajdą się osoby robiące zakupy w ostatniej chwili. Warto być gotowym na takich konsumentów!
Choć zakupy last minute to dość powszechna praktyka, Ty nie powinieneś zwlekać z przygotowaniami swojego sklepu na święta. Pobierz nasz bezpłatny poradnik, by upewnić się, że trzymasz rękę na pulsie:
06.11.2024Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.