Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Newsletter jest ważnym narzędziem marketingowym pozwalającym skutecznie pozyskiwać klientów i ich utrzymywać. Aby newsletter był chętnie czytany, sprzedawcy internetowi powinni pamiętać o kilku zasadach. Jeżeli newsletter zaciekawi konsumentów, wówczas chętniej odwiedzą oni stronę sklepu.
Lars Tinnefeld, Dyrektor ds. e-mail marketingu w Trusted Shops, podaje 10 praktycznych wskazówek jak prowadzić skuteczny e-mail marketing i w pełni wykorzystać jego potencjał.
Dobry newsletter przyciąga uwagę. Klienci chętniej zapoznają się z firmą i jej produktami dzięki odpowiednim i ekscytującym treściom. Ponieważ tylko wtedy, gdy zainteresowanie czytelnika zostanie natychmiastowo wzbudzone, kliknie on dalej w sklepie, aby dokonać zakupu.
Na samym początku należy zwięźle i w ciekawy sposób wyjaśnić czytelnikom temat przewodni newslettera. Spójna kombinacja składająca się z tematu i krótkiego tekstu (teasera) w e-mailu powinna automatycznie wzbudzić zainteresowanie czytelnika.
Przy wysyłce newslettera najważniejszy jest temat, który wzbudzi zainteresowanie czytelników. Warto wcześniej sprawdzić, jak e-mail może zostać odebrany. W tym celu zaleca się przeprowadzenie tzw. testu A/B z dwiema wersjami tematu.
Poprzez porównanie wskaźników otwieralności maili (dla różnych tematów), sprzedawcy internetowi mogą sprawdzić, który wariant jest lepszy.
📚Przeczytaj też: Co to są testy A/B i dlaczego warto je stosować w sklepach internetowych
Temat wiadomości nie powinien mieć więcej niż 75 znaków ze spacjami. Każdy kolejny jest obcinany i tym samym staje się nieczytelny.
Tytuły newsletterów mieszczące się w zakresie 21-40 znaków zazwyczaj osiągają wyższy wskaźnik otwarć.
Oto przybliżone limity, ale mogą się one różnić w zależności od wersji sprzętu i oprogramowania:
Przetestuj różne pory wysyłania newsettera (z uwzględnieniem poszczególnych dni tygodnia i godzin) i sprawdź, kiedy newsletter uzyska najlepsze wyniki u odbiorców. Odpowiedź dadzą wskaźniki otwieralności i klikalności dla poszczególnych tematów newslettera.
W każdym newsletterze należy zawsze zwracać się osobiście do odbiorcy. To zwiększy jego uwagę i prawdopodobieństwo, że chętniej zapozna się z treścią newslettera.
W zależności od grupy docelowej można zwrócić się do odbiorcy jego imieniem, nazwiskiem lub połączeniem imienia i nazwiska.
Przedstaw treść swojego newslettera w krótki, precyzyjny i interesujący sposób. Ważne, aby czytelnik mógł szybko zrozumieć przytoczone tematy. Większość odbiorców newslettera z reguły tylko skanuje poszczególne wpisy, a nie czyta ich od przysłowiowej „deski do deski”.
Umieść w swoim mailu krótkie i czytelne komunikaty, które będą jednocześnie zachęcać do działania.
Dzięki temu kierujesz swojego czytelnika i dasz mu jasne instrukcje typu „kup teraz” lub „więcej na ten temat”. Podobnie w odpowiednich miejscach powinny być zamieszczone odnośniki prowadzące dalej do sklepu internetowego, czy też profilu na Facebooku.
Każdy e-mail reklamowy musi zawierać pełne dane firmy (nazwa oraz siedziba i adres – sama skrytka pocztowa nie wystarczy; forma prawna i osoba uprawniona do reprezentowania, adres e-mail, sąd i numer rejestrowy oraz numer NIP).
Nie zapomnij o zamieszczeniu w newsletterze linku z możliwością wypisania się z listy subskrybentów. Wymagają tego również przepisy. Przedsiębiorcy powinni zapewnić konsumentom możliwość łatwej i szybkiej rezygnacji z newslettera w dowolnej chwili.
📚Przeczytaj też: Double opt-in i single opt-in w e-mail marketingu
Przy okazji: ukrywanie opcji rezygnacji z subskrypcji i/lub jej całkowity brak doprowadzi do frustracji odbiorców i najprawdopodobniej sprawi, że Twoje przyszłe wiadomości wylądują w folderze ze spamem.
Nigdy nie przestawaj się uczyć. Aby newsletter przyniósł oczekiwane rezultaty, trzeba go cały czas analizować. Przy pomocy kluczowych wskaźników wydajności, takich jak współczynnik klikalności i otwieralności, dowiesz się o zainteresowaniu lub jego braku dla poszczególnych tematów. Dzięki temu będziesz mógł zoptymalizować newsletter pod kątem przyszłych wysyłek.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: 10 Tipps für einen erfolgreichen Newsletter
28.02.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.