Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie każdej firmy w wyszukiwarkach jest autorytet domeny internetowej (Domain Authority). Im ten jest wyższy, tym lepsza będzie Twoja pozycja w Google, a co za tym idzie – większe szanse na pojawienie się na najwyższych pozycjach w SERP-ach.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się:
🛡️ czym jest autorytet domeny,
jakie są dostępne narzędzia do pomiaru DA,
jakie techniki możesz zastosować w celu zwiększenia tego wskaźnika w e-commerce.
Autorytet domeny jest częścią każdej strategii SEO. Jeśli nie jesteś jeszcze ekspertem w tej dziedzinie, pobierz nasz bezpłatny poradnik na temat najlepszych praktyk SEO dla sklepów internetowych, dzięki któremu pomożemy Ci zoptymalizować pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Autorytet domeny to nic innego jak popularność danej witryny w internecie w stosunku do innych.
Jest to jeden z wielu czynników wykorzystywanych przez algorytm Google do określania jakości strony i ustalania na tej podstawie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
„Autorytet domeny to wynik w rankingu wyszukiwarek opracowany przez MOZ, który przewiduje, jak dobrze strona będzie się prezentować w SERP-ach. Jest on mierzony w skali od 1 do 100, więc strony z najwyższą punktacją uzyskają wyższą pozycję”, mówi MOZ.
Uwaga: Pojęcia „autorytet domeny” nie wolno mylić z autorytetem strony. Każdy z tych wskaźników stosuje inne pomiary w celu poprawy pozycjonowania. Pierwszy z nich odnosi się do autorytetu strony jako całości, natomiast autorytet strony odnosi się do autorytetu każdej z podstron.
DA jest mierzony w oparciu o kilka aspektów, m.in.:
łączną liczbę domen i linków kierujących na stronę internetową,
jakość tych domen i linków,
jakość wewnętrznej struktury linków na stronie internetowej,
ruch na stronie internetowej,
doświadczenie użytkownika.
Jak widzisz, duża część dobrej strategii zwiększenia autorytetu domeny obraca się wokół linków lub backlinków, które generujesz.
Im więcej linków i domen kieruje na Twoją stronę, tym lepiej.
Ale kiedy mówimy o linkach, mamy na myśli zarówno powiązania dofollow, jak i nofollow. Ważne jest, aby mieć jasność co do tych terminów, ponieważ każdy rodzaj łącza ma inną funkcję.
Link nofollow: atrybut ten mówi wyszukiwarce, aby nie podążała za danym linkiem. Nie są one śledzone, więc nie mają wpływu na autorytet Twojej domeny. Przykład: Anchor Test
Link dofollow: atrybut ten jest zazwyczaj ustawiony domyślnie, więc do jego włączenia niepotrzebne są żadne dodatkowe działania w html. Linki te są przeszukiwane przez wyszukiwarki, więc to o nie będzie opierać się Twoje DA. Przykład: Anchor Test
Teraz zapewne myślisz, że linki, którymi powinieneś się zainteresować, to tylko te z atrybutami dofollow, ponieważ to one pomagają zwiększyć autorytet domeny.
Cóż, to nie do końca tak.
Google stworzył atrybut nofollow do kontrolowania ewentualnych manipulacji i niewłaściwego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, a tym samym ułatwienia zdobycia wysokiej pozycji przez bezpieczne strony.
Dla lepszego zrozumienia:
Wyobraź sobie, że zaczynasz płatną kampanię reklamową na innych portalach, tak aby wszystkie banery łączyły się z Twoją witryną. Google uzna to działanie za manipulacyjne, ponieważ nie są to linki zwrotne generowane dzięki jakości Twojej strony, ale dlatego, że wydałeś na to pieniądze.
Jeśli wszystkie Twoje linki mają tylko atrybut dofollow, Google może zakwalifikować je jako spam, co będzie miało negatywny wpływ na Twoją pozycję.
Z tego właśnie powodu zaleca się zachowanie równowagi między linkami dofollow i nofollow.
Aby zastosować właściwe techniki w celu zwiększenia autorytetu Twojej domeny, ważne jest, aby mieć wgląd w status strony internetowej i w aspekty, które wymagają większego zaangażowania.
W tej sekcji przedstawiamy dwa popularne narzędzia, które pomogą Ci zmierzyć autorytet Twojej domeny i uzyskać odpowiednie dane na jej temat.
Koncept Domain Authority został opracowany przez firmę MOZ. Jest to narzędzie, które oferuje szereg zasobów do analizy i optymalizacji stron internetowych, a tym samym realizacji strategii SEO, które najlepiej odpowiadają każdej firmie.
MOZ Open Site Explorer: To narzędzie opracowane przez MOZ pozwala na bezpłatne zapoznanie się z autorytetem domeny. Wystarczy wpisać adres URL strony, której DA chcesz sprawdzić. Konieczna jest wcześniejsza rejestracja.
Niektóre z informacji, które może dostarczyć to narzędzie, to na przykład: adresy URL, które zostały niedawno utworzone, wiek domeny, reputacja strony, strony z najlepszymi pozycjami, liczba linków wewnętrznych i backlinków, słowa kluczowe najczęściej używane przez stronę, itp.
W przeciwieństwie do MOZ, do korzystania z tego narzędzia nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja, a Ty masz możliwość bezpłatnego sprawdzenia autorytetu Twojej domeny oraz liczby linków dofollow. Pozwala to na szybką analizę efektywności strategii backlinkowej.
Dzięki Ahrefs masz możliwość poznania backlinków, które przekierowują na stronę internetową, oraz ich pochodzenie, a także informacji o ewolucji strategii pozycjonowania, analizie słów kluczowych, SEO na stronie, autorytecie strony (URL Rating), itp.
Oczywiście, zarówno MOZ jak i Ahrefs posiadają dodatkowe płatne funkcje, które pozwolą Ci poszerzyć swoją wiedzę zgodnie z Twoimi potrzebami.
Jak wcześniej wspomnieliśmy, DA każdej strony internetowej zależy w dużej mierze od liczby linków zwrotnych prowadzących do Twojej strony. Oto więc pierwsza technika, która pomoże zwiększyć ten wskaźnik.
Linkbuilding jest techniką, która polega na tworzeniu zewnętrznych linków, które kierują na Twoją domenę, w celu wygenerowania autorytet w sieci i tym samym poprawieniu pozycjonowania.
Im wyższy autorytet tych domen, które przekierowują na Twoją, tym lepiej.
Dlatego tak ważne jest, aby podczas generowania linków zwrotnych dokonać dobrego wyboru stron internetowych, które chcesz umieścić na swojej domenie.
Pytanie więc brzmi teraz: jak mam pozyskać te owocne backlinki?
Istnieje kilka sposobów generowania linków w celu opracowania solidnej i skutecznej strategii. Niektóre z tych metod to na przykład:
Wpisy gościnne polegają na publikowaniu Twoich treści jako autora na stronach internetowych osób trzecich. Dzięki temu będziesz miał możliwość włączenia do tworzonych przez Ciebie treści linków zwrotnych kierujących na Twoją domenę.
Praktyka ta czasami zamienia się w wymianę treści między obiema stronami: witryna lub blog, na którym opublikowałeś swój tekst, będzie mogła zrobić to samo u Ciebie, wraz z linkami do swojej domeny. Jest to działanie, które zazwyczaj jest przeprowadzane za darmo i mogą na tym skorzystać obie strony.
Guest posting stał się skutecznym sposobem na zwiększenie zarówno ruchu, jak i autorytetu domeny stron internetowych.
Wskazówka: Pamiętaj, że przy wyborze bloga lub strony internetowej, dla której chcesz stworzyć gościnny wpis, ważne jest, aby jego grupa docelowa odpowiadała Twoim potrzebom. W przeciwnym razie nie przyciągniesz nowych użytkowników na swoją witrynę, a Twoje wspólne wysiłki pójdą na marne.
Wyobraź sobie, że masz sklep internetowy, który sprzedaje produkty do pielęgnacji zwierząt. Możesz więc pisać na bloga, którego czytelnikami są właściciele zwierząt, interesujący się np. karmą dla kotów.
Autorytet domeny w tym przypadku jest również związany ze wzrostem konwersji. Dlatego też dokładnie wybieraj strony, na które mógłbyś tworzyć gościnnie.
Jeśli Twoja firma jest obecna na innych rynkach, to masz stworzenia własnej strategii budowania linków między domenami bez większego wysiłku, a tym samym zwiększenia autorytetu każdej z nich.
Aby pomóc Ci lepiej to zrozumieć, podam Ci przykład „eksperymentu”, który przeprowadziliśmy w Trusted Shops.
W zeszłym roku ogłosiliśmy uruchomienie naszej strony internetowej w Portugalii. Aby więc wzmocnić DA witryny portugalskiej, każda z tych domen (polska, francuska, brytyjska, włoska, itp.) informowała na swoich blogach o tym wydarzeniu, z uwzględnieniem backlinku kierującego na portugalską wersję strony.
Oto wynik:
Jak widzisz, eksperyment okazał się owocny. Kilka tygodni po uruchomieniu DA portugalskiej strony wzrosło z 1,7 do 14. Całkowity sukces!
Jeśli Twoja witryna ma bloga, możesz ogłosić uruchomienie sklepu internetowego w innym kraju, a nawet napisać artykuł o najlepiej sprzedających się produktach na innych rynkach i skorzystać z okazji, aby umieścić linki zwrotne do odpowiednich domen.
Alternatywą dla guest postingu, która co prawda wiąże się z pewnymi kosztami, ale mniejszym wysiłkiem, jest zawarcie umowy z blogerem lub influencerem działającym na tym samym polu, co Ty.
Jeśli na przykład sprzedajesz sprzęt sportowy, dobrym rozwiązaniem byłoby zawarcie umowy z czołowym blogerem w tej dziedzinie, który mógłby odnieść się do Twoich usług w publikowanych przez niego treściach.
Innym sposobem na uzyskanie wzmianek od osób trzecich byłoby wykorzystanie mediów. Jest to być może najpotężniejszy sposób na zwiększenie autorytetu twojej domeny.
Ponadto, otrzymanie wzmianek i linków zwrotnych w mediach zapewni Twojej marce większą widoczność.
Content marketing stał się niezbędnym narzędziem SEO. Jednak do tej pory wielu sprzedawców internetowych wciąż go nie docenia i skupia się wyłącznie na płatnej reklamie.
Istnieje mnóstwo sposobów na włączenie dobrej strategii content marketingowej do Twojego e-sklepu. Od opisów produktów do uruchomienia bloga, organizowania webinarów, tworzenia podcastów, itp.
Jeśli Twój sprzedajesz np. sprzęt sportowy, to Twoja domena byłaby jeszcze bardziej widoczna dla Google, gdybyś prowadził bloga z rekomendacjami i informacjami dla sportowców.
Dla Google bardzo cenną wartością jest aktywność strony poprzez tworzenie nowych treści. Dzięki poradnikom, tutorialom i dodatkowym informacjom o Twoich produktach, nie tylko pomagasz klientom, lecz także zwiększasz szanse, że strony innych firm będą linkować do Twojego asortymentu.
Wskazówka: Korzystaj z mediów społecznościowych, aby rozpowszechniać treści i dotrzeć do większej liczby użytkowników. Ostatecznie będzie to miało pozytywny wpływ na autorytet Twojej domeny.
Po ustaleniu strategii content marketingowej, nadszedł czas na wprowadzenie w życie trzeciej techniki.
Zawsze staraj się w naturalny sposób łączyć generowane przez siebie treści z innymi wewnętrznymi artykułami lub stronami produktów. Jest to sposób na pokazanie Google, że Twój content jest ze sobą powiązany i że jesteś konsekwentny w swojej tematyce.
Ponadto, (odpowiednie) linki wewnętrzne oferują dobre wrażenia dla użytkownika, co Google również bierze pod uwagę przy ocenie autorytetu domeny.
Zapoznaj się z naszym darmowym poradnikiem, w której zagłębiamy się w ten temat i pomagamy zoptymalizować wewnętrzne linki na Twojej stronie.
Czy wiesz, gdzie umieścić backlinki, aby uzyskać jeszcze bardziej pozytywny efekt? Dowiedz się, co John Mueller, pracownik Google, ujawnił na ten temat.
Samo zdobycie linków do strony i wygenerowanie linków wewnętrznych pomiędzy treściami nie wystarczy, aby poprawić swój autorytet. Konieczne jest również zwrócenie uwagi na utrzymanie tych powiązań.
Jeśli wskażesz stronę, która została zmodyfikowana lub usunięta z jakiegokolwiek powodu, link wskaże że ta nie istnieje (błąd 404), a DA zmaleje. To samo dzieje się w przypadku, gdy witryny osób trzecich wskazują na pewną zawartość Twojej strony, która przestała istnieć.
Z tego powodu konieczne jest zidentyfikowanie linków, które już nie istnieją i usunięcie ich ze strony. Możesz to zrobić, na przykład za pomocą narzędzi takich jak ahrefs, które dają Ci przegląd zepsutych linków na Twojej stronie.
Inną możliwością jest ustawienie przekierowania 301, w którym informuje się Google o zmianie adresu URL w celu uniknięcia zerwanych linków.
Nie tyle ważna jest ilość backlinków, które posiada Twoja strona, co ich jakość. Jeśli strony osób trzecich wskazujące na Twoją mogą się taką pochwalić, zauważysz pozytywny wpływ na autorytet Twojej domeny.
Na końcu warto wspomnieć o tym, co najważniejsze: o skutecznej strategii content marketingowej. Jak wspomnialiśmy wcześniej, content jest i zawsze będzie „królem”, więc jeśli chcesz sprawić, aby coraz więcej stron internetowych odnosiło się do Twojej, konieczne jest stworzenie treści o wysokiej jakości, która zapewni użytkownikom wartość dodaną.
Sprawdź nasz bezpłatny poradnik o content marketingu, który pomoże Ci w zwiększeniu sprzedaży:
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: Autoridad de Dominio: Cómo aumentarla para mejorar tu posicionamiento en Google 14.01.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.