Jak skutecznie tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Przygotowanie dobrych tekstów na stronę sklepu jest równie ważne jak wysokiej jakości zdjęcia produktów czy sprawnie działająca witryna. Jest to jeden z elementów odpowiedzialnych za budowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego klientów sklepu, ma również wpływ na wiarygodność e-sklepu. Poniżej zamieszczamy wskazówki, jak tworzyć wysokiej jakości opisy produktów, które pomagają zaprezentować zalety produktów i zwiększyć wskaźnik konwersji.

blogTitle-product-descriptions

Przekonujący sposób komunikacji

Teksty zamieszczone na stronie sklepu zastępują bezpośrednią komunikację z klientem i decydują o pierwszym wrażeniu: Czy sprzedawca internetowy cieszy się dobrą reputacją? Czy ma poczucie humoru? Czy jest przekonany o wysokiej jakości sprzedawanych produktów? Odpowiedzi na pytania w dużej mierze decydują, czy odwiedzający stanie się klientem sklepu.

Jeszcze przed dokonaniem zakupu zarówno sklep stacjonarny, jak i internetowy powinien przekonać odwiedzających o swojej kompetencji i autentyczności. Teksty umieszczone na stronie sklepu, na przyciskach i przy opisie produktów zastępują konsultację ze sprzedawcą. Dlatego ważne jest by mieć na stronie internetowej atrakcyjne, kreatywne i rzeczowe opisy, a nie bezosobowo skopiowane informacje. Przygotowując opisy warto odpowiedzieć na pytanie: jakich informacji poszukuje Twoja grupa docelowa?

Najczęstsze pytania, które pojawiają się przy tworzeniu opisów

Tworząc opisy produktów warto zadać sobie następujące pytania:

  • Nieoficjalny czy oficjalny sposób komunikacji: Jak zwracać się do klientów sklepu w korespondencji e-mailowej i rozmowach telefonicznych?
  • Jak wygląda profil typowego klienta?
  • Dlaczego interesują go dane produkty?
  • Jakich cech oczekuje od oferowanych produktów?
  • Jakie dodatkowe informacje można mu zaoferować by jego wrażenia z zakupów były jak najbardziej pozytywne?

Po udzieleniu odpowiedzi na powyższe pytania warto zebrać tak dużo informacji o produkcie, jak to tylko możliwe. W tym celu warto przejrzeć opisy produktów zamieszczane przez konkurencję oraz dostawców bądź producentów. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie informacje o produkcie są dla konsumentów tak samo ważne. Warto jest przefiltrować i uporządkować pod tym kątem. Spróbuj rozróżnić co jest bardziej, a co mniej istotne dla kupujących online. Jest to jeden z podstawowych warunków stworzenia dobrych opisów produktów.

Jakiego języka użyć?

Właściciele e-sklepów często komunikują się ze sobą językiem branżowym, często używając technicznego żargonu. Jednak w kontaktach z klientami należy używać terminów, które są im znane. Dobre opisy produktów są kierowane do klientów w „ich” języku. To jaki powinien być zastosowany język i jaki styl językowy pasuje do określonego sklepu, zależy przede wszystkim od grupy docelowej. Dla przykładu sklep z akcesoriami do przygotowania tatuaży nie będzie używać takiego samego języka, jaki preferuje np. salon sukien ślubnych.

Co sprawia, że dany opis jest dobry?

Opis produktu nie powinien być tylko wyliczeniem jego cech. Dobry opis składa się z co najmniej dwóch części: jedna odwołująca się do emocji klienta i druga zawierająca szczegółowe i istotne informacje.

Dwa w jednym, czyli emocje plus informacje

Ta część opisu, która odwołuje się do emocji klienta, wymaga najwięcej wysiłku. W większości przypadków klient kupuje nie tylko produkt, ale także jakąś historię, dodatkową wartość, która jest czasem więcej warta niż sam produkt. W części informacyjnej, która powinna zawierać kluczowe cechy produktu należy przewidzieć ewentualne pytania klientów i udzielić na nie odpowiedzi.

Część emocjonalna opisu odwołująca się do potrzeb klienta powinna się składać z jednego lub dwóch zdań, a najważniejsze cechy produktu powinny być zaprezentowane w formie listy.

Zachęcamy do pobrania naszego bezpłatnego poradnika:

Nouveau call-to-action

1 komentarz