Buduj zaufanie ze znakiem jakości Trusted Shops i Ochroną Kupującego

Zdjęcie laptopa z widocznym widgetem Trusted Shops

Klient ma już produkt w koszyku, ale nie finalizuje zakupu. Powodów takiego stanu może być wiele, ale jednym z częstszych jest brak zaufania. W e-commerce nie można ani dotknąć produktu, ani porozmawiać ze sprzedawcą twarzą w twarz. Skąd więc pewność, że akurat ten sklep jest godny zaufania?

Taką pewność daje znak jakości Trusted Shops. Pokazuje, że sklep jest częścią Community of Trust – społeczności sprzedawców, którzy spełniają wysokie standardy obsługi i bezpieczeństwa. Towarzysząca temu Ochrona Kupującego pokazuje, że w razie problemów klient nie zostanie sam.

Jak to działa w praktyce? Czytaj dalej i dowiedz się, jak te elementy pomagają budować zaufanie do Twojego sklepu e-commerce.

Jak zaufanie wpływa na sprzedaż w Twoim sklepie?

Badanie Digital Trust Report 2024, które przeprowadziliśmy wśród ponad 750 kupujących online w całej Europie, pokazało, że 43% kupujących przekonało się do zakupu w nieznanym dla nich sklepie po zobaczeniu znaków jakości. Dodatkowa ochrona kupującego i gwarancja przekonały 39% kupujących.

To samo badanie ujawniło, że znaki zaufania i ochrona kupującego były uważane za jeszcze ważniejsze w przypadku produktów luksusowych. Na przykład:

  • Biżuteria i zegarki:
    • 52% kupujących uznało ochronę kupującego za szczególnie ważną.
    • 49% kupujących uznało znak zaufania/certyfikat za szczególnie ważny.
  • Torby i wyroby skórzane:
    • 52% kupujących uznało ochronę kupującego za szczególnie ważną.
    • 54% kupujących uznało znak zaufania/certyfikat za szczególnie ważny.

Większe zaufanie = Większa sprzedaż

Innymi słowy, zaufanie to waluta w e-commerce. Klienci, szczególnie ci dokonujący zakupów w nowych lub mniej znanych sklepach, potrzebują pewności, że ich pieniądze są bezpieczne, a produkt spełni oczekiwania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o zaufaniu w e-commerce? Zapoznaj się z całością naszego raportu!

Znak jakości Trusted Shops: dowód zaufania

TrustedShops-trustmarkZnak jakości Trusted Shops to niezależny certyfikat oparty na przepisach Unii Europejskiej. Jeśli robisz zakupy online i widzisz go na stronie sklepu, możesz mieć pewność, że ten sklep został dokładnie sprawdzony pod kątem wiarygodności – właśnie po to, by każdy mógł robić tam zakupy bez obaw.

Trusted Shops zostało założone w Niemczech w 1999 roku, w czasie, gdy handel internetowy dopiero zaczynał się rozwijać i łatwo można było natrafić na nieuczciwe sklepy. Znak jakości Trusted Shops powstał po to, by rozwiązać ten problem – pomóc konsumentom rozpoznawać godnych zaufania sprzedawców online.

Dzisiaj w Trusted Shops stawiamy na Community of Trust, czyli społeczność łączącą sprzedawców i kupujących, którzy na pierwszym miejscu stawiają zaufanie. Do sklepu, do produktu, do siebie.

Korzystając z usług Trusted Shops automatycznie stajesz się częścią Community of Trust.

Jak zdobyć znak jakości Trusted Shop

Trustbadge-mobile-w480h870Aby móc wyświetlać znak jakości Trusted Shops, Twój sklep musi przejść proces certyfikacji. Nasz zespół specjalistów wykonuje audyt strony, upewniając się, że spełnia wymogi Trusted Shops i jest zgodna z przepisami Unii Europejskiej.

Oferujemy pełne wsparcie w trakcie procesu certyfikacji. Jeżeli jest coś, co mołoby wpłynąć na wynik audytu, nasz zespół będzie w stanie powiedzieć Ci, jak tą kwestię zaadresować.

Między innymi, nasz zespół certyfikacyjny sprawdzi, czy Twój sklep:

  • Zapewnia bezpieczny sposób udostępniania danych,
  • Oferuje możliwość anulowania zamówień przez klientów,
  • Wyświetla wszystkie koszty w przejrzysty sposób.

Opinie o Twoim sklepie są integralną częścią jego reputacji. Dlatego jeżeli chcesz wyświetlać znak jakości Trusted Shops, Twój sklep musi utrzymywać ocenę na poziomie co najmniej 4.0 na 5. Sama platforma opinii dotyczących obsługi jest dostępna dla wszystkich członków Trusted Shops.

Warto wiedzieć: Opinie dotyczące obsługi i produktów na platformie Trusted Shops są certyfikowane przez Google, co oznacza, że możesz je zobaczyć w wynikach wyszukiwania w formie gwiazdek oceny.

Czym jest Ochrona Kupującego?

Znak jakości Trusted Shops to obietnica, a Ochrona Kupującego to jedno z działań, które ją realizuje.

W ramach Ochrony kupującego, Twoi klienci dostają 30-dniową bezpłatną gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku satysfakcji z zakupu. Obejmuje wszystkie transakcje do 10 000 zł*, a za niewielką opłatą mogą również zakupy powyżej tej wartości.

Taka forma gwarancji pokazuje, że Twoja firma naprawdę dba o bezpieczeństwo swoich klientów i bierze odpowiedzialność za ich doświadczenia zakupowe. To nie tylko zwiększa zaufanie, ale także buduje lojalność i pozytywny wizerunek marki.

*Ta wartość może się różnić w zależności od rynku, który obsługuje sklep.

Co obejmuje ochrona kupującego?

Ochrona kupującego Trusted Shops obejmuje następujące sytuacje:

  1. Zwrot pieniędzy w przypadku niedostarczenia lub niewykonania usługi.
  2. Zwrot pieniędzy, jeśli sklep nie zwróci kwoty kupującemu po anulowaniu zakupu, jeśli produkt zostanie zwrócony lub jeśli zostanie zagubiony w transporcie.

Ochrona Kupującego Trusted Shops obejmuje przypadki wymienione powyżej, jeśli wystąpią w ramach ważnego okresu ochrony dla danego zakupu i do maksymalnej wysokości uzgodnionej kwoty ubezpieczenia.

Kupujący otrzyma e-mail po zabezpieczeniu zakupu. Oprócz numeru potwierdzenia, w wiadomości e-mail znajdują się również kwota i czas trwania ochrony.

Więcej szczegółów dotyczących Ochrony Kupującego można znaleźć tutaj.

Jako sprzedawca internetowy możesz być pewien, że Twoi klienci zawsze będą poinformowani o szczegółach Ochrony Kupującego, którą wykupili by ubezpieczyć swoje zakupy.

Jak złożyć reklamację z ochroną kupującego?

Jeśli kupujący ma problem ze swoim zamówieniem i problem pasuje do jednej z sytuacji wymienionych w poprzedniej sekcji, to proces złożenia reklamacji wygląda następująco:

  1. Klient loguje się do swojego konta My Trusted Shops.
  2. Składa wniosek o zwrot pieniędzy do Trusted Shops przed wygaśnięciem Ochrony Kupującego.
  3. Trusted Shops kontaktuje się ze sklepem, aby poinformować go o skardze klienta i wyjaśnić szczegóły.
  4. Kupujący dostarcza Trusted Shops wszystkie niezbędne pokwitowania w ciągu 7 dni kalendarzowych po złożeniu wniosku o zwrot pieniędzy.
  5. Trusted Shops decyduje, czy przypadek jest objęty Ochroną Kupującego na podstawie pokwitowań, postanowień umownych i wymogów prawnych.
  6. Jeśli Trusted Shops ustali, że istnieje obowiązek zwrotu, Trusted Shops poprosi sklep internetowy o dokonanie zwrotu. Jeśli sklep internetowy nie zwróci płatności kupującemu w ciągu 7 dni kalendarzowych, Trusted Shops zwróci pieniądze bezpośrednio, a następnie wystawi fakturę do sklepu internetowego.

Twoi klienci zawsze będą mieli do dyspozycji osobę kontaktową w przypadku jakichkolwiek skarg lub problemów z zamówieniem. To da im spokój ducha i pewność siebie do sfinalizowania zamówienia. A gdy zobaczą, jak płynnie wszystko działa z Twoim sklepem, nie będą wahać się robić u Ciebie zakupy raz za razem.

Zaufanie w e-commerce: trudne do zdobycia, łatwe do stracenia

W relacjach – zarówno zawodowych, jak i osobistych – zaufanie nie jest dane raz na zawsze. W świecie e-commerce to szczególnie widoczne: każda decyzja zakupowa to kalkulowane ryzyko. Nie istnieje jedno proste rozwiązanie, które zbuduje zaufanie. To efekt spójnego działania, autentyczności i umiejętnego wysyłania sygnałów wiarygodności. Co buduje zaufanie w sklepie internetowym?

Kupujący online zwracają uwagę na detale, które razem tworzą obraz Twojej marki. Kluczowe elementy to między innymi:

  • zlokalizowana obsługa klienta,
  • autentyczne recenzje
  • łatwy dostęp do informacji,
  • przejrzysta komunikacja.

Każdy z tych detali składa się na wizerunek Twojego sklepu e-commerce, który z kolei przekłada się na decyzje zakupowe jego użytkowników.

Jak członkostwo Community of Trust wspiera zaufanie do Twojego sklepu e-commerce

Deklaracja słowna to za mało. Każdy może powiedzieć "zaufaj mi". Ale nie każdy może pokazać dowód, że taka deklaracja ma pokrycie w rzeczywistości. Członkostwo Community of Trust, wraz ze znakiem jakości i Ochroną Kupującego są właśnie takim dowodem.

Oto jak te trzy elementy pomagają wspierać budowanie zaufania do Twojego sklepu e-commerce.

Jeszcze przed odwiedzeniem sklepu: przyciągasz bardziej jakościowy ruch

Opinie kupujących są wyświetlane bezpośrednio w wynikach w Google (wspierając Twoje SEO!) w postaci gwiazdek. Dzięki temu potencjalni kupujący dostają pierwszy sygnał zanim jeszcze wejdą na stronę Twojego sklepu e-commerce

Rezultat? Lepsza widoczność, pozytywne wrażenie od samego początku ścieżki klienta i, co najważniejsze, większa chęć do zakupu w Twoim sklepie.

W trakcie wizyty: potwierdzasz poczucie bezpieczeństwa

Niezależnie od tego, czy użytkownik jest na stronie konkretnego produktu, czy wyświetla historię Twojej marki, dostaje potwierdzenie tego, że strona, na której się znajduje, spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa i zaufania.

Widget zawierający znak jakości Trusted Shops może towarzyszyć kupującemu na każdej stronie Twojego sklepu. Po kliknięciu w taki widget, kupujący dostaje więcej danych o sklepie – informacje o kryteriach jakości, Ochronie Kupującego, czy liczbie i poziomie ocen.

Trustbadge-Maximized-PL

Widget z opiniami o sklepie i produktach daje dodatkowy dowód społecznyinni kupujący byli zadowoleni z obsługi, więc dlaczego w moim przypadku miałoby być inaczej?

W momencie zakupu: eliminujesz ostatnie bariery

Znak jakości towarzyszy Twoim kupującym również, gdy ten jest w trakcie dokonywania zakupu. Elementem, który dodatkowo upewnia kupującego, że to dobry wybór jest Ochrona Kupującego.

Mały widget mówiący o tym, że kupujący może liczyć na pomoc Trusted Shops w koszyku lub na ekranie potwierdzającym zakup dodaje pewności siebie. Dzięki niej klienci wiedzą, że w razie problemów z produktem, obsługą, czy dostawą są objęci stosownym wsparciem.

Po zakupie: budujesz lojalność i utrzymujesz relacje

Poczucie bezpieczeństwa buduje długoterminową pewność siebie i wizerunek Twojej marki. Klient zadowolony z zakupu będzie chętny wrócić do Twojego sklepu w przyszłości. Otwarte podejście i gwarancje zaufania zwiększą na to szanse.

Dodatkowo, po dokonaniu zakupu, klient otrzymuje możliwość wystawienia opinii – zarówno o produkcie, jak i o całym procesie zakupowym. Dzięki temu czuje, że ich głos się liczy, a Ty jako sprzedawca pokazujesz, że jesteś transparentny i otwarty na feedback.

Dzięki członkostwu w Community of Trust masz szansę wzmocnić kluczowe wskaźniki swojego sklepu e-commerce, takie jak ruch, retencja, konwersja oraz lojalność klientów.

Na zakończenie

Połączenie potwierdzenia od strony trzeciej, ochrony kupującego oraz opinii o usługach i produktach sprawia, że jeden mały widget potrafi zdziałać cuda w budowaniu zaufania do Twojego sklepu internetowego.

To jednak nie wszystko. Trusted Shops oferuje wiele innych rozwiązań, które pomagają budować zaufanie Twojej publiczności, zarówno na stronie internetowej, jak i w wyszukiwarkach internetowych.

06.06.2025
Alon Eisenberg

Alon Eisenberg

Alon Eisenberg pełni rolę Content Manager UK w Trusted Shops od 2017 roku. Ukończył studia na Boston University na kierunku komunikacja w 2004 r.

Wybierz kraj: