Jak wykorzystać igrzyska olimpijskie do zwiększenia sprzedaży?
Igrzyska olimpijskie to dobra okazja do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystanie imprezy w marketingu wymaga jednak pewnej kreatywności. Jak to robić?
Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 524/2013, od dnia 9 stycznia 2016, sklepy internetowe zobowiązane są informować konsumentów o możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution). Obowiązek poinformowania klientów należy spełniać już od 9 stycznia, mimo iż platforma zacznie działać dopiero od 15 lutego 2016 roku.
Informacja o platformie ODR, powinna zostać umieszczona w widocznym miejscu na stronie sklepu i powinna zostać przekazana w przystępny sposób. Na stronie e-sklepu powinien znajdować się również link do platformy ODR. Obowiązek informacyjny można spełnić umieszczając stosowną informację np. w regulaminie sklepu. Przykładowy tekst spełniający obowiązek informacyjny:
„Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/"
Platforma ODR umożliwi przedsiębiorcy rozwiązanie sporu z konsumentem przez internet, nawet jeżeli ten mieszka w innym państwie członkowskim i posługuje się innym językiem. Konsumenci składając skargę za pośrednictwem platformy ODR, rozpoczną elektroniczną procedurę próby ugodowego zakończenia zaistniałego konfliktu. Następnie, sprzedawca zostanie powiadomiony o skardze, by wspólnie, wraz z konsumentem, dokonać wyboru podmiotu mediacyjnego, mającego pomóc w rozstrzygnięciu sporu. Wyznaczony podmiot uzyska wcześniej zgłoszone szczegóły sprawy drogą elektroniczną. Celem platformy ODR jest ograniczenie kosztownych i czasochłonnych sporów sądowych oraz oddanie w ręce konsumenta narzędzia za pomocą którego w łatwy i wygodny sposób będzie mógł zgłosić swoją skargę dotyczącą zakupu w sieci.
Docelowo, platforma ODR ma być przyjazną dla użytkownika, interaktywną stroną internetową, która będzie dostępna bezpłatnie i prowadzona we wszystkich językach urzędowych UE.
08.01.2016Igrzyska olimpijskie to dobra okazja do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystanie imprezy w marketingu wymaga jednak pewnej kreatywności. Jak to robić?
Migracja z jednej platformy e-commerce opłaca się m.in., gdy ta dotychczasowa wpływa negatywnie na czas ładowania strony czy staje się ona zbyt kosztowna.