Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Zarządzanie firmą, niezależnie od jej rodzaju, nigdy nie jest łatwym zadaniem. Wymaga to poświęcenia, wysiłku i dużo czasu. Na szczęście sklepy internetowe mają tę przewagę, że ich powstanie przypadło na szczyt boomu technologicznego. Wraz z rozwojem i wzrostem popularności handlu elektronicznego opracowano narzędzia ułatwiające zarządzanie przedsiębiorstwami działającymi w tym sektorze.
Posiadanie e-sklepu i niekorzystanie z pewnych narzędzi oznacza utratę wielkiej szansy na optymalizację działalności bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych.
Poniżej zestawiliśmy 7 niezbędnych narzędzi do zarządzania e-commerce w najlepszy możliwy sposób.
Jeśli potrzebujesz narzędzi, które pomogą Ci w globalnym i kompleksowym zarządzaniu Twoim e-commerce, dobrym punktem wyjścia jest skorzystanie z ERP. Jest to program, który pomaga planować zasoby firmy, aby móc nimi kompleksowo zarządzać.
Dzięki ERP możesz zobaczyć dane dotyczące sprzedaży z ostatniego tygodnia, stan każdego produktu w magazynie, a nawet automatycznie rejestrować otrzymane faktury i opłacone kwoty.
ERP dostarczają narzędzi, które ułatwiają realizować dane procedury. Na przykład, poprzez ujednolicenie bazy danych optymalizuje się proces, oszczędza czas i poprawia komunikację.
Z drugiej strony to bezpośrednia automatyzacja zadań i wykonywanie ich za Ciebie. Dzięki temu czas i zasoby, które oszczędzamy, rosną wykładniczo.
Krótko mówiąc, jest to narzędzie które, upraszczając procedury i wewnętrzne procesy w naszej firmie, odpowiada również za odciążenie nakładu pracy. Wdrożenie ERP wyznaczy ery „przed” i „po” w funkcjonowaniu Twojej firmy.
Najnowsze tendencje w e-commerce zmierzają w kierunku całkowitego zadowolenia klienta. Kwestia ta stała się najważniejszym elementem i wszystko musi się wokół niej kręcić.
Musimy zadbać o to, aby doświadczenie klientów było pozytywne i dać im poczucie, że otrzymali wysokiej jakości usługi. Aby to osiągnąć i sprawić, że klienci będą chcieli do nas wracać, konieczne jest korzystanie z CRM.
📚Przeczytaj też: Marketing relacji, czyli jak zatrzymać klienta przy sobie
CRM, czyli menedżer relacji z klientami, to narzędzie, które w prosty i wygodny sposób pomaga nam zarządzać całym portfolio naszych klientów.
Nie jest to jednak tylko prosta baza kontaktów. CRM zbiera wszystkie informacje, które przekazuje nam każdy klient, wraz z zapisem wszystkich kontaktów oraz ich zakupów i preferencji.
Dzięki temu będziemy mieli pełny profil każdego kupującego, a co za tym idzie – ogólną charakterystykę całej klienteli.
Narzędzie to służy zatem do analizy grup klientów i wykorzystania tych informacji np. w strategiach marketingowych. Jednocześnie pomaga nam w uzyskaniu natychmiastowego dostępu do wszystkich informacji, aby zapewnić wysoką jakość obsługi klienta.
📚Przeczytaj też: Jak wykorzystywać mikrotargetowanie w e-commerce?
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z istnienia tego narzędzia lub uważa, że nie przyda im się w zarządzaniu biznesem. Dzieje się tak dlatego, że nie odkryły one jego prawdziwego potencjału.
OCR to oprogramowanie, które odpowiada za analizę i optyczne rozpoznawanie znaków w tekście. Innymi słowy, ma za zadanie rozpoznawanie tekstów na zdjęciach lub plikach graficznych i przekształcanie ich w edytowalne teksty.
W ten sposób ze zdjęcia lub zeskanowanego obrazu możemy wyodrębnić dokument w 100% edytowalny i czytelny, jak każdy inny stworzony w edytorze tekstu.
Prowadzenie biznesu online wiąże się z większym procesem cyfryzacji niż tradycyjne sklepy. Możemy sobie pozwolić na luksus działania całkowicie cyfrowo, bez konieczności posiadania plików w formacie fizycznym lub papierowym. Aby to osiągnąć, konieczne jest korzystanie z OCR i zajęcie się digitalizacją dokumentów, by móc je znaleźć i archiwizować na podstawie ich treści.
Najlepsze oprogramowania OCR posiadają ponadto dodatkowe funkcje, jak np. rozpoznawanie rodzaju dokumentu i wykrywanie ważnych informacji. W ten sposób, jeśli zeskanujemy fakturę, program OCR wykryje odpowiednie dane i wrzuci je bezpośrednio do programu do prowadzenia księgowości, z którym jest zintegrowany.
Chociaż marketing z bardziej globalnego punktu widzenia jest konieczny i niemal niezbędny dla sukcesu Twojej firmy, istnieją różne praktyki, które mogą być szczególnie korzystne dla biznesów internetowych.
E-mail marketing to praktyka, która istnieje prawie tak długo, jak istnieją same e-maile. Jednak jej nadużywanie spowodowało, że jest kojarzona ze spamem i śmieciowymi wiadomościami. Nawet dzisiaj nadal otrzymujemy tysiące e-maili o rejestracji na które sobie nie przypominamy, z nieinteresującymi nas informacjami lub ofertami.
Istnieje jednak również inny rodzaj e-mail marketingu, bardziej związany z newsletterami oraz spersonalizowanymi wiadomościami. Są to listy e-mailowe, na które klienci zapisują się dobrowolnie, aby otrzymywać odpowiednie informacje i oferty, mogące ich zainteresować.
Te e-maile mają mniej komercyjny wydźwięk, zawierają korzyści dla klientów i pomagają wzmocnić relacje między nimi a marką.
Zarządzanie i uruchamianie kampanii online jest bardzo proste, jeśli korzystamy z odpowiedniego oprogramowania do e-mail marketingu.
Pozwalają one na personalizację treści każdego e-maila i wysłanie kampanię za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Ponadto zawierają raporty, które mogą nam pomóc przeanalizować, czy kampania się powiodła i się opłaciła, czy niewiele osób otworzyło e-mail lub kliknęło w linki.
Wcześniej wspomnieliśmy o digitalizacji oraz o tym, jak praca i sprzedaż przez internet ułatwia nam dalszą cyfryzację działalności.
Brak dokumentów papierowych pomaga chronić środowisko, a także ułatwia ich archiwizację i przechowywanie. Znacznie łatwiej jest wyszukać dowolny rodzaj dokumentu w wyszukiwarce niż w fizycznej szafce, bez względu na to, jak bardzo są one szczegółowe i zorganizowane.
Musisz je jednak gdzieś przechowywać. Fizyczne urządzenia pamięci masowej są skuteczne, ale ograniczone. Wymagają transportu i są podatne na uszkodzenia oraz awarie.
Istnieje wygodniejsze i bardziej kompletne rozwiązanie, jakim jest przechowywanie w chmurze. Możemy mieć dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów w każdej chwili, na dowolnym urządzeniu.
Dzięki temu przesyłanie plików jest banalnie proste. Wystarczy link, aby w kilka sekund uzyskać dostęp do wszystkich potrzebnych nam informacji. Przechowywanie plików w chmurze to zdecydowanie rewolucja, jeśli chodzi o zarządzanie e-biznesem.
Tak jak komunikacja z klientami jest ważna i musi być skuteczna, tak komunikacja wewnętrzna między członkami zespołu powinna być jeszcze ważniejsza.
Istotne jest, aby mieć wygodną, a przede wszystkim skuteczną metodę, która pozwala nam kontaktować się z odpowiednią osobą, kiedy tego potrzebujemy. Nie zawsze można komunikować się osobiście i bezpośrednio z daną osobą, dlatego korzystanie z narzędzi ułatwiających komunikację jest bardzo ważne w dzisiejszym e-commerce.
Programy te działają na wszystkich urządzeniach i pozwalają nam na szybki i bezpośredni kontakt ze współpracownikami.
Niezależnie od tego, czy jest to wiadomość tekstowa, plik, a nawet spotkanie, narzędzia te pozwalają nam komunikować się bez problemów, a przede wszystkim bez konieczności przebywania wszystkich w tym samym pomieszczeniu.
Programy te ułatwiają także pracę zdalną, dzięki czemu zwiększamy komfort pracy i możemy w większym stopniu skupić się na życiu prywatnym.
Mówiliśmy wcześniej o marketingu, i chociaż SEO może być częścią strategii marketingowej naszego e-commerce, to element ten zasługuje na osobną sekcję.
SEO to optymalizacja naszego sklepu lub strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. To, w dużym skrócie, różne praktyki, które możemy wdrożyć, aby być łatwiej znalezionym w sieci.
Istnieje wiele narzędzi SEO, które pomagają poprawić pozycjonowanie strony internetowej. Od analizy rynku i naszej witryny w celu tworzenia spersonalizowanych sugestii, po śledzenie słów kluczowych, aby sprawdzić, czy istnieją inne, które mogą dać lepsze wyniki.
Programy te są bardzo łatwe w użyciu i sprawiają - bez konieczności posiadania wcześniejszej wiedzy - że nasza strona internetowa zawsze pojawia się wśród pierwszych wyników wyszukiwania.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: 7 herramientas necesarias para gestionar un eCommerce
06.06.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.