Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Filmy w serwisie YouTube mogą być świetnym sposobem na wypromowanie sklepu internetowego. Według firmy Jumpshot, YouTube, z ponad miliardem użytkowników i dostępnością w 88 krajach, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie.
Co to oznacza? To, że konta w serwisie YouTube stanowią około 4,3% wszystkich wyszukiwań w sieci. Może się wydawać, że to niewiele w porównaniu z Google (86,5%), jednak to tylko pozory. Po bliższej analizie okazuje się bowiem, że udział wszystkich innych wyszukiwarek wynosi zaledwie 2,2%.
Tworzenie filmów na YouTube nie musi być kosztowne. A jeśli wykorzystujesz już YouTube jako narzędzie marketingowe w swojej firmie, chcesz oczywiście, aby Twoje filmy wyróżniały się spośród innych. Możemy Ci w tym pomóc! W tym artykule znajdziesz porady i instrukcje „krok po kroku”, które pomogą Ci uzyskać najlepszą skuteczność filmów związanych z Twoim sklepem internetowym w serwisie YouTube.
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania w wyszukiwarkach takich jak Google, zacznij od szukania odpowiednich słów kluczowych. Jakich słów będzie używać Twoja grupa docelowa, aby szukać filmów? Jeśli potrafisz to ustalić, jest duża szansa, że pojawisz się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania Twojej grupy docelowej i zdobędziesz wielu odbiorców.
Możesz wykonać analizę słów kluczowych przed utworzeniem filmu, następnie tak skonstruować ten film, aby skupiał się na danym słowie kluczowym. Możesz także przeprowadzić analizę już po utworzeniu filmu.
Dobrą strategią wyszukiwania interesujących słów kluczowych jest zwykłe wpisanie słów pasujących do Twojego filmu w polu wyszukiwania w serwisie YouTube. Jeśli działasz na przykład w branży meblarskiej, możesz w polu wyszukiwania wpisać „meble”. YouTube poda automatycznie uzupełniane propozycje.
To coś więcej niż tylko sugestie – to słowa kluczowe najczęściej używane w połączeniu ze słowem „meble”. Są to więc słowa bardzo popularne. Wśród nich mogą też być słowa kluczowe typu long tail (frazy złożone z co najmniej 3 słów). Oznacza to, że plasują się względnie wysoko w rankingach, ale nie ma przy nich dużej konkurencji, łatwiej jest więc uzyskać wyższą pozycję. Do swojej listy możesz wybrać wiele ciekawych słów kluczowych.
Drugą strategią rozbudowania listy jest sprawdzenie, jakie tagi zostały użyte w popularnych filmach w Twoim sektorze. Do podejrzenia tagów filmu możesz użyć np. narzędzia vidIQ Vision do serwisu YouTube.
Jeśli film jest często oglądany, jest bardzo możliwe, że został zoptymalizowany pod kątem popularnego słowa kluczowego. Możesz także sprawdzić, jakie słowa pojawiają się w tytule i opisie, a następnie dodać je do swojej listy.
Trzecia strategia polega na wykorzystaniu narzędzia. Dobrą opcją jest Keyword Tool, choć nie oferuje zbyt wielu funkcji w wersji bezpłatnej. Możesz jednak poszukać tam inspiracji, łącząc tę strategię z dwiema pozostałymi.
Teraz, gdy już masz listę ciekawych słów kluczowych, nadszedł czas wybrać te, które będą najlepiej pasować do Twojego filmu.
Dobrze jest skupić się na słowach, które nie cieszą się dużym zainteresowaniem konkurencji. Jest to szczególnie istotne, gdy nie jesteś jeszcze poważnym graczem w serwisie YouTube. Aby dowiedzieć się, co jest często wyszukiwane, możesz skorzystać z narzędzia Trendy Google lub wspomnianego wcześniej Keyword Tool.
Znasz już najpopularniejsze słowa kluczowe. Zastanów się teraz, na czym należy się skupić. Jeśli wybrane słowo kluczowe ma w Trendach Google wynik 100, oznacza to, że często pojawia się w wyszukiwaniach. Wynik 50 oznacza, że słowo jest o połowę mniej popularne, a 0 znaczy, że dane słowo w ogóle nie jest popularne.
Jeśli zakładasz nowy kanał, nie skupiaj się od razu na najbardziej popularnych słowach kluczowych. Konkurencja jest zbyt duża, a szanse na zajęcie wysokiej pozycji w rankingach są bardzo małe. Poszukaj pewnych średniaków.
Zamiast rozbudowanej listy masz teraz krótką. Czas na ostatni etap – szukanie słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Trik polega na tym, że możesz zoptymalizować swój film, używając słowa kluczowego, do którego już pojawiają się filmy w wynikach wyszukiwania Google.
Wynika to z tego, że Google wyświetla filmy tylko do wybranych słów kluczowych.
Jak widać na ilustracji powyżej, po wpisaniu frazy „farby do mebli” w wynikach wyszukiwania pojawiają się filmy. Oznacza to, że możesz wykorzystać tę frazę, aby skutecznie zoptymalizować swój film.
Jeśli Twój film pojawia się także w wynikach wyszukiwania Google, możesz zwiększyć liczbę wyświetleń w serwisie YouTube o 2-5%! Musisz to wykorzystać. Jeśli Twoje treści pojawiają się również w wynikach Google, zdobędziesz odbiorców zarówno za pośrednictwem YouTube, jak i wyszukiwarki Google.
Wybierz teraz jedno słowo kluczowe, które posłuży do optymalizacji Twojego filmu. Umieść to słowo w tytule, opisie i tagach.
Dodatkowa rada: Użyj swojego słowa kluczowego w filmie. Serwis YouTube wykonuje automatyczną transkrypcję filmów i stąd wie, jakie słowa w nich padają.
Masz już dobre słowo kluczowe – teraz czas na optymalizację samego filmu.
Według administratorów YouTube, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingach, bardzo ważne jest utrzymanie uwagi odbiorców. Sprowadza się to do tego, że YouTube nagradza użytkowników, których filmy są oglądane do końca. Im szybciej odbiorca zrezygnuje z oglądania filmu, tym mniej na tym zyskujesz. Jak więc tworzyć filmy, aby ludzie chcieli oglądać je do końca?
Około 20% osób oglądających Twój film przełączy się na inny kanał w ciągu pierwszych 10 sekund. Musisz zatem przekonać odbiorców, że dobrze trafili.
Przygotuj krótkie, ale treściwe podsumowanie. Jeśli na przykład robisz film o renowacji mebli przy użyciu danej farby, poinformuj o tym na samym początku. Wyjaśnij, co i jak będziesz robić.
Unikaj długich wstępów przed główną częścią filmu. Odbiorcy potrzebują konkretnych informacji i chcą je dostać od razu. Jeśli wprowadzenie w temat będzie rozwlekłe, odbiorcy szybciej zrezygnują z oglądania.
Nie chcesz wyjawić odbiorcom wszystkiego od razu, prawda? Oglądają Twój film z konkretnego powodu. Jeśli już uda Ci się ich przyciągnąć, nie wyjawiaj wszystkiego od razu.
Aby lepiej wszystko wytłumaczyć, znowu posłużymy się przykładem filmu o renowacji mebli. W połowie filmu instruktażowego powiedz: „Pewnie zastanawiacie się, jakie cechy ma dobry barwnik do mebli? Nie odchodźcie, opowiem o tym później!” albo „Czy wiecie, jak usunąć ślady rdzy? Opowiem o tym za chwilę”.
W ten sposób zachęcasz widzów do dalszego oglądania, ponieważ wiedzą, co będzie dalej i chcą poznać więcej szczegółów.
Dodatkowa rada: Dłuższe filmy zdobywają wyższą pozycję w rankingu YouTube (ale tylko wtedy, gdy są oglądane do końca).
Współczynnik klikalności to odsetek użytkowników serwisu YouTube, którzy klikają Twój film, jeśli pojawi się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście im więcej kliknięć, tym lepiej.
Ale za każdym razem, gdy ktoś ominie Twój film i kliknie inny, współczynnik klikalności maleje. To komunikat dla serwisu YouTube, że przy danym słowie kluczowym widzowie wolą oglądać film konkurencji zamiast Twojego. Są dwa sposoby na przyciągnięcie widzów do Twojego filmu, jeśli pojawi się on w wynikach.
Miniatura to obraz, który widzą użytkownicy, gdy przewijają wyniki wyszukiwania. Ludzie najpierw patrzą na obrazy, a dopiero później na tekst. Pokaż więc wyraźnie, o czym jest Twój film i przyciągnij uwagę odbiorców atrakcyjnym obrazem.
Gdy już przyciągniesz uwagę atrakcyjną, wyróżniającą się miniaturą, potrzebny jest chwytliwy tytuł.
Jak już mówiliśmy, musisz też użyć w tytule słowa kluczowego znalezionego w wyszukiwaniach. Dobrą techniką jest też przejście z wielkich liter na małe lub odwrotnie (np. „sztuczka karciana, którą MUSISZ ZOBACZYĆ”). Możesz także zapisać cały tekst wielkimi literami i dodać znaki specjalne (np. *SPECJALNE SZTUCZKI KARCIANE*).
Ponadto zwykle im krótszy tytuł, tym lepiej. Zadbaj o to, by trafiał do sedna.
Polecamy: Jak wykorzystać YouTube do promocji e-sklepu?
Ważnym wyznacznikiem w serwisie YouTube jest liczba nowych subskrybentów po obejrzeniu filmu. Najwidoczniej odbiorcy uznali Twój film za tak interesujący, że zasubskrybowali Twój kanał! To oczywiście dobry znak dla serwisu YouTube, a Twój film szybko uzyska wyższą pozycję w rankingach.
Reakcje na film, częstotliwość jego udostępniania i liczba polubień wpływają oczywiście na pozycję filmu w rankingu w serwisie YouTube.
Opublikowanie reakcji na film jest informacją dla serwisu YouTube, że film się podobał lub przynajmniej został obejrzany. Również polubienia są informacją dla YouTube, że film był interesujący.
No i oczywiście słabe filmy nie są udostępniane. Dlatego jeśli Twój film jest często udostępniany w mediach społecznościowych, daje Ci to również dodatkowe punkty.
Aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu YouTube, musisz wziąć pod uwagę wiele aspektów. Wśród nich niezwykle ważna jest liczba nowych subskrybentów oraz optymalizacja filmu pod kątem właściwych słów kluczowych.
07.01.2019Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.