Proces tworzenia mailingów - 8 fachowych porad

blogTitle-newsletterDesign7Tipps

Około 54,9% przedsiębiorstw przygotowuje jednorazowo co najmniej sześć wiadomości e-mail. Odsetek firm, które przeznaczają na ten proces mniej niż 4 dni, wynosi 31,6%. Biorąc to pod uwagę, ważnym zadaniem staje się planowanie prac związanych z przygotowaniem wiadomości e-mail w taki sposób, aby wszystko przebiegało według wyznaczonego harmonogramu.

Choć każda firma ma inne zasady tworzenia wiadomości e-maili, podstawowe techniki marketingowe są raczej takie same. Zamiast wysyłać nadmierną liczbę wiadomości e-mail, lepiej przyjąć odpowiedni plan przebiegu procesów związanych z ich tworzeniem – taki, który idealnie sprosta potrzebom subskrybentów.

Przyjrzyjmy się bliżej wskazówkom ekspertów, które pomogą ulepszyć przebieg takich procesów.

1. Określ cele

Efektywna ocena wydajności kampanii marketingowej jest możliwa dopiero, gdy określisz jej strategię i jasno sformułujesz jej cele. Są to swego rodzaju drogowskazy kampanii, które określają nieprzekraczalne terminy i pomagają osiągnąć zamierzone rezultaty.

2. Zaplanuj przebieg procesów 

Gdy określisz już cele, czas wyznaczyć zadania oraz ich harmonogram. Dzięki temu tworzenie wiadomości e-mail przebiegnie sprawniej. Przepływ wiadomości e-mail powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby przekazać subskrybentowi informacje i skłonić go do podjęcia decyzji. Wysyłane wiadomości powinny pasować zarówno do profilu kupującego, jak i jego zainteresowań.

3. Poznaj odbiorców docelowych

Jeśli chcesz, aby proces sprzedaży przebiegał płynnie, musisz poznać potencjalnych klientów. Wykorzystaj sztuczną inteligencję i analitykę predykcyjną, aby poznać preferencje potencjalnych nabywców, co pomoże Ci wysyłać wiadomości e-mail o właściwej treści. 

Możesz sprawdzić historię zakupów, ogólną wartość nabytych produktów, historię przeglądania i przejrzeć produkty, które kupili wcześniej. To informacje, które pomogą Ci lepiej poznać zachowania klientów i wysyłać odpowiednie wiadomości e-mail oferujące im korzyści.

4. Popracuj nad treścią, projektem i kodem wiadomości e-mail

Podczas pracy nad wiadomościami zawsze na pierwszym miejscu stawiaj odbiorców i wstawiaj treść o osobistym wydźwięku. Pisz w taki sposób, aby treść nie była odbierana jako prezentacja sprzedaży.

Nouveau call-to-action

Jeśli chodzi o projektowanie wiadomości e-mail, podążaj za najnowszymi trendami dbaj o interaktywność, różnorodność multimedialną, układ typograficzny, dynamikę danych, a także grywalizację. Ciekawe wiadomości odróżniające się od innych zapewne zainteresują Twoich subskrybentów. Dzięki tym cechom skuteczniej przekażesz treść wiadomości i zwiększysz wskaźnik klikalności.

Czy wiesz, że ponad 44% ludzi spędza ponad trzy godziny na kodowaniu i tworzeniu wiadomości e-mail? To bardzo dużo!

Podczas tworzenia wiadomości e-mail możesz skorzystać z edytora HTML. Kodując je, weź pod uwagę różne klienty poczty elektronicznej, jak również najlepsze praktyki dotyczące pracy w przypadku każdego z nich.

Przykłady: Program Outlook nie obsługuje plików GIF, więc zadbaj o odpowiednią strukturę animacji. Sprawdzaj także, czy GIF nie zawiera wezwań do działania (CTA) ani ważnych informacji, ponieważ klient może ich nie zobaczyć.

Uwaga: Twoje wiadomości e-mail powinny być przystępne także dla ludzi o ograniczonych zdolnościach.  

5. Testuj wiadomości e-mail 

Gdy już utworzysz wiadomości, sprawdź możliwość ich renderowania. Sprawdź także, czy nie ma w nich błędów gramatycznych. NIc tak nieodstrasza, jak niepoprawna forma gramatyczna imienia i nazwiska w wiadomościach spersonalizowanych.

Możesz również przeprowadzić testy AB swoich mailingów. Polegają one na testowaniu dwóch różnych wersji wiadomości utworzonych do tego samego celu. Taki sposób działania pozwala wybrać wiadomość bardziej odpowiednią dla odbiorców docelowych. Możesz testować różne zmienne, np. pole nadawcy, projekt wiadomości, elementy wizualne, rozmieszczenie czy projekt wezwań do działania (CTA). 

6. Weź pod uwagę różne rodzaje przepływu wiadomości e-mail

Marketing e-mailowy to nie tylko wiadomości marketingowe. To także wiadomości powitalne, informacje o porzuceniu koszyka, wiadomości zachęcające do powrotu, wiadomości e-mail budujące lojalność, informacje zwrotne itd. 

Gdy klient zarejestruje się, wyślij mu wiadomość powitalną, która zapozna go z marką. Analogicznie, nieaktywnego subskrybenta można odzyskać, wysyłając mu wiadomości zachęcające do powrotu, a straconego klienta wysyłając mu wiadomość o porzuceniu koszyka.

7. Zacznij powoli

Wszystkie firmy, które do tej pory nie zastosowały przepływu wiadomości e-mail, powinny zaczynać od małych kroków. Opracuj kilka przepływów początkowych i przetestuj je, zanim stworzysz kolejne. Przeprowadź iteracje i zoptymalizuj procesy pod kątem lepszych rezultatów.

8. Analizuj wydajność wiadomości e-mail

Podczas oceny skuteczności marketingu e-mailowego niesłychanie ważna jest analiza współczynników. Sprawdzaj, jak często odbiorcy otwierają wiadomości e-mail, a także klikalność, współczynnik odrzuceń i liczbę przerwanych subskrypcji, oraz postaraj się poprawić swoje wiadomości, tak aby osiągnąć lepsze efekty i większe korzyści dla firmy. 

Podsumowanie

Przebieg tworzenia wiadomości e-maili wpływa na zaangażowanie subskrybentów. Im lepsze i bardziej interesujące są te wiadomości, tym bardziej są zadowoleni subskrybenci. Wprowadzając podejście oparte na procesach, możesz usprawnić przebieg tworzenia wiadomości e-mail i bardziej odpowiedzialnie korzystać z marketingu e-mailowego.

15.11.2018
Autor Gościnny Kevin George

Autor Gościnny Kevin George

Select Country: