Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Około 54,9% przedsiębiorstw przygotowuje jednorazowo co najmniej sześć wiadomości e-mail. Odsetek firm, które przeznaczają na ten proces mniej niż 4 dni, wynosi 31,6%. Biorąc to pod uwagę, ważnym zadaniem staje się planowanie prac związanych z przygotowaniem wiadomości e-mail w taki sposób, aby wszystko przebiegało według wyznaczonego harmonogramu.
Choć każda firma ma inne zasady tworzenia wiadomości e-maili, podstawowe techniki marketingowe są raczej takie same. Zamiast wysyłać nadmierną liczbę wiadomości e-mail, lepiej przyjąć odpowiedni plan przebiegu procesów związanych z ich tworzeniem – taki, który idealnie sprosta potrzebom subskrybentów.
Przyjrzyjmy się bliżej wskazówkom ekspertów, które pomogą ulepszyć przebieg takich procesów.
Efektywna ocena wydajności kampanii marketingowej jest możliwa dopiero, gdy określisz jej strategię i jasno sformułujesz jej cele. Są to swego rodzaju drogowskazy kampanii, które określają nieprzekraczalne terminy i pomagają osiągnąć zamierzone rezultaty.
Gdy określisz już cele, czas wyznaczyć zadania oraz ich harmonogram. Dzięki temu tworzenie wiadomości e-mail przebiegnie sprawniej. Przepływ wiadomości e-mail powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby przekazać subskrybentowi informacje i skłonić go do podjęcia decyzji. Wysyłane wiadomości powinny pasować zarówno do profilu kupującego, jak i jego zainteresowań.
Jeśli chcesz, aby proces sprzedaży przebiegał płynnie, musisz poznać potencjalnych klientów. Wykorzystaj sztuczną inteligencję i analitykę predykcyjną, aby poznać preferencje potencjalnych nabywców, co pomoże Ci wysyłać wiadomości e-mail o właściwej treści.
Możesz sprawdzić historię zakupów, ogólną wartość nabytych produktów, historię przeglądania i przejrzeć produkty, które kupili wcześniej. To informacje, które pomogą Ci lepiej poznać zachowania klientów i wysyłać odpowiednie wiadomości e-mail oferujące im korzyści.
Podczas pracy nad wiadomościami zawsze na pierwszym miejscu stawiaj odbiorców i wstawiaj treść o osobistym wydźwięku. Pisz w taki sposób, aby treść nie była odbierana jako prezentacja sprzedaży.
Jeśli chodzi o projektowanie wiadomości e-mail, podążaj za najnowszymi trendami – dbaj o interaktywność, różnorodność multimedialną, układ typograficzny, dynamikę danych, a także grywalizację. Ciekawe wiadomości odróżniające się od innych zapewne zainteresują Twoich subskrybentów. Dzięki tym cechom skuteczniej przekażesz treść wiadomości i zwiększysz wskaźnik klikalności.
Czy wiesz, że ponad 44% ludzi spędza ponad trzy godziny na kodowaniu i tworzeniu wiadomości e-mail? To bardzo dużo!
Podczas tworzenia wiadomości e-mail możesz skorzystać z edytora HTML. Kodując je, weź pod uwagę różne klienty poczty elektronicznej, jak również najlepsze praktyki dotyczące pracy w przypadku każdego z nich.
Przykłady: Program Outlook nie obsługuje plików GIF, więc zadbaj o odpowiednią strukturę animacji. Sprawdzaj także, czy GIF nie zawiera wezwań do działania (CTA) ani ważnych informacji, ponieważ klient może ich nie zobaczyć.
Uwaga: Twoje wiadomości e-mail powinny być przystępne także dla ludzi o ograniczonych zdolnościach.
Gdy już utworzysz wiadomości, sprawdź możliwość ich renderowania. Sprawdź także, czy nie ma w nich błędów gramatycznych. NIc tak nieodstrasza, jak niepoprawna forma gramatyczna imienia i nazwiska w wiadomościach spersonalizowanych.
Możesz również przeprowadzić testy AB swoich mailingów. Polegają one na testowaniu dwóch różnych wersji wiadomości utworzonych do tego samego celu. Taki sposób działania pozwala wybrać wiadomość bardziej odpowiednią dla odbiorców docelowych. Możesz testować różne zmienne, np. pole nadawcy, projekt wiadomości, elementy wizualne, rozmieszczenie czy projekt wezwań do działania (CTA).
Marketing e-mailowy to nie tylko wiadomości marketingowe. To także wiadomości powitalne, informacje o porzuceniu koszyka, wiadomości zachęcające do powrotu, wiadomości e-mail budujące lojalność, informacje zwrotne itd.
Gdy klient zarejestruje się, wyślij mu wiadomość powitalną, która zapozna go z marką. Analogicznie, nieaktywnego subskrybenta można odzyskać, wysyłając mu wiadomości zachęcające do powrotu, a straconego klienta – wysyłając mu wiadomość o porzuceniu koszyka.
Wszystkie firmy, które do tej pory nie zastosowały przepływu wiadomości e-mail, powinny zaczynać od małych kroków. Opracuj kilka przepływów początkowych i przetestuj je, zanim stworzysz kolejne. Przeprowadź iteracje i zoptymalizuj procesy pod kątem lepszych rezultatów.
Podczas oceny skuteczności marketingu e-mailowego niesłychanie ważna jest analiza współczynników. Sprawdzaj, jak często odbiorcy otwierają wiadomości e-mail, a także klikalność, współczynnik odrzuceń i liczbę przerwanych subskrypcji, oraz postaraj się poprawić swoje wiadomości, tak aby osiągnąć lepsze efekty i większe korzyści dla firmy.
Przebieg tworzenia wiadomości e-maili wpływa na zaangażowanie subskrybentów. Im lepsze i bardziej interesujące są te wiadomości, tym bardziej są zadowoleni subskrybenci. Wprowadzając podejście oparte na procesach, możesz usprawnić przebieg tworzenia wiadomości e-mail i bardziej odpowiedzialnie korzystać z marketingu e-mailowego.
15.11.2018Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.