Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Google to poręczne narzędzie, za pomocą którego można łatwo zarówno znaleźć informacje, jak i zostać znalezionym. Założę się, że sam często z niego korzystasz – na przykład, aby mieć oko na konkurencję lub aby zobaczyć, co ludzie mówią o Twoim sklepie internetowym. Oto kilka wskazówek, które sprawią, że Twoje wyszukiwania w Google będą bardziej szczegółowe, dzięki czemu szybciej znajdziesz pożądane informacje!
Dzięki szukaniu zaawansowanemu Google możesz mocno sprecyzować wyniki swojego zapytania. Łatwo ustawisz tutaj wszelkie operatory wyszukiwania, więc tak naprawdę nie musisz niczego zapamiętywać!
Załóżmy na przykład, że chcesz wyszukiwać wyłącznie stron z Polski. Wystarczy wybrać „Polska” w menu „region” i po wpisaniu danej frazy wyświetlą Ci się tylko witryny z naszego kraju. Możesz również określić, które słowa mają pojawić się w wyszukiwaniu, a które nie.
Szukanie zaawansowane możesz znaleźć na dwa sposoby:
Wejdź na stronę: https://www.google.pl/advanced_search
Wpisz wyszukiwanie w Google, kliknij „Ustawienia”, a następnie „Szukanie zaawansowane”.
Wskazówka: Szukasz konkretnego terminu składającego się z kilku słów i chcesz, by w wynikach wyszukiwania pojawiły się strony zawierające dokładnie takie sformułowanie? Umieść je w cudzysłowie. Na przykład, jeśli szukasz konkretnie Trusted Shops:
"Trusted Shops"
Dzięki temu nie zobaczysz stron, które w treści zawierają tylko „Trusted” lub tylko „Shops”. W szukaniu zaawansowanym można to zrobić, wpisując frazę w polu „dokładnie to wyrażenie”.
Z kolei jeśli chcesz wiedzieć, co pisze się o Tobie na przykład na Twitterze, możesz wpisać następujące zapytanie w wyszukiwarkę:
"Trusted Shops" site:twitter.com
Używasz wyszukiwarki Google do znajdowania obrazów? W takim razie już prawdopodobnie wiesz, że w wyszukiwarce jest zakładka, która umożliwia wyszukiwanie tego typu treści. Ale czy wiesz też, że istnieje opcja zaawansowanego szukania grafiki?
Wejdź na: https://www.google.pl/advanced_image_search
Różnica w stosunku do zwykłych wyników wyszukiwania polega na tym, że możesz szukać określonych elementów obrazu, w tym jego rozmiar, kolor czy typ.
Ale może być też tak, że posiadasz grafikę, ale nie masz o niej żadnych informacji. Na przykład zdjęcie od dostawcy.
Kliknij na symbol aparatu 📷 w polu wyszukiwania.
Prześlij swoje zdjęcie.
Google wyszuka obrazy, które wyglądają podobnie.
Dotyczy to również filmów!
W tym celu należy wejść na stronę: https://www.google.pl/advanced_video_search
Podobnie jak w przypadku obrazów, opcja wideo pozwala na wyszukiwanie określonych cech, takich jak czas trwania nagrania.
Czasami chcesz wiedzieć, jakie informacje są dostępne w danym kraju. W tym celu należy skorzystać ze wspomnianej wcześniej opcji „region”, która pozwala na wyszukiwanie tylko stron internetowych w innych miejscach.
Może to być bardzo przydatne, jeśli chcesz wiedzieć, co pisze się o Twojej firmie w danym kraju.
Możesz także również ustawić język. Wyszukiwanie po regionie wyświetla też wyniki w innych językach, pod warunkiem, że są one publikowane w wybranym kraju. Jeśli skorzystasz z szukania ze względu na język, to w wynikach wyszukiwania znajdziesz tylko treści w wybranej mowie, bez względu na to, gdzie zostały opublikowane. Połączenie obu tych opcji pozwoli więc na jeszcze bardziej zawężone szukanie.
Czasami potrzebujesz znaleźć więcej informacji na temat danego produktu. Zwłaszcza jeśli zajmujesz się obsługą klienta i nie chcesz (lub nie możesz) kontaktować się bezpośrednio z dostawcą.
Zaczniemy od jednej z naszych ulubionych wskazówek: wygoogluj EAN. Numer ten posiadają wszystkie produkty w obiegu w Europie. Oznacza on Europejski Kod Towarowy (European Article Number) i można go znaleźć na kodzie kreskowym. Tak więc dotyczy to nie tylko książek (w ich przypadku numer ten nazywa się ISBN).
Dobrze wiedzieć: Jeśli produkt ma wiele kolorów/wariantów, to każdy z nich ma inny EAN.
Rozważ też wpisanie kodu EAN na stronie produktu. To pomocne dla klientów, którzy będą chcieli znaleźć więcej informacji na temat Twojej oferty.
Możesz również wpisać nazwę produktu (lub przybliżoną nazwę) w Zakupach Google. Aby to zrobić, przejdź do Google, wpisz frazę i kliknij zakładkę „🏷️ Zakupy”. Tutaj znajdziesz również listę swoich konkurentów.
Pamiętaj, że Zakupy Google bazują na Twojej lokalizacji, więc będą sugerować tylko elementy dostępne w Twojej okolicy.
Bardzo przydatne dla Twojego biznesu mogą być też Alerty Google. Jest to narzędzie, które automatycznie wysyła e-maile, gdy w sieci pojawi się nowa strona z wyszukiwanym hasłem.
Wejdź na: https://www.google.pl/alerts
Możesz tutaj ustawić, jak często Google ma wysyłać do Ciebie e-maile, jakie źródła ma przeszukiwać (wiadomości, blogi, wideo itp.), w jakim języku, regionie i jak dużo wyników ma uwzględniać.
Pamiętaj, że jeśli chcesz wyświetlić dokładnie nazwę firmy, użyj cudzysłowu, jak wspominaliśmy w sekcji Szukanie zaawansowane w Google. Jeśli chcesz, aby pewien termin nie był wyświetlany, wpisz przed nim znak minus, na przykład: -opinie.
Chcesz wykluczyć daną witrynę z alertów, ponieważ jest to np. Twoja własna strona? Wpisz więc np.:
-strona:trustedshops.pl
Chcesz dokonać zmian w Alertach Google? Wróć na stronę (będąc zalogowanym do Google) i usuń alert lub edytuj go.
Dana strona jest ukryta, wyświetla się komunikat o błędzie, lub jest w inny sposób nieosiągalna, ale nadal chcesz wiedzieć, co jest na niej napisane?
Kliknij na strzałkę w dół obok strony;
Kliknij „Kopia”.
Teraz widzisz stronę tak, jak widziało ją Google, gdy wyszukiwarka ją indeksowała.
Google może być bardzo użytecznym źródłem informacji, o ile wiesz, jak je znaleźć. Te wskazówki mogą pomóc Ci w obsłudze klienta, ale także w monitorowaniu reputacji online lub w obserwowaniu konkurencji. Niezależnie od tego, do czego używasz Google, skorzystaj z tych wskazówek, a jeszcze łatwiej znajdziesz to, czego szukasz!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Specifiek zoeken met Google - tips voor jouw bedrijf
04.02.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.