Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Google Ads daje Ci możliwość reklamowania biznesu w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. System ten jest łatwy, intuicyjny, ale przede wszystkim skuteczny, ponieważ pozwala dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów, zwiększyć ruch i konwersje. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak stworzyć udaną kampanię Google Ads i odnieść sukces w branży.
Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz kierować ruch z Google do swojego sklepu internetowego, ale jednym z najbardziej znanych i skutecznych są właśnie Google Ads. W tym artykule dowiesz się, jak stworzyć udaną kampanię, która przyciągnie uwagę użytkowników.
Google Ads (dawniej Google AdWords) lub reklamy Google to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale także na portalach partnerskich i na innych stronach należących do wyszukiwarki (takich jak Gmail czy YouTube).
System ten jest niezwykle wszechstronny i elastyczny. Reklamodawca wybiera sposób, w jaki będzie wyświetlana reklama. Narzędzie to mogą wykorzystywać firmy każdej wielkości, niezależnie od budżetu i branży, w której działają.
Kolejną zaletą tej formy reklamy jest możliwość precyzyjnego targetowania w celu lepszego dotarcia do pożądanej grupy docelowej.
Istnieje kilka rodzajów kampanii Google Ads, a każda z nich ma inne przeznaczenie. To, który z nich wybierzesz, powinno zależeć od Twojego celu marketingowego.
Kampanie w sieci wyszukiwania: pozwalają na wyświetlanie reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania. Ta kampania jest idealna do generowania ruchu i konwersji.
Kampanie displayowe: pozwalają dotrzeć do użytkowników za pomocą reklam wizualnych (banerów) podczas przeglądania przez nich stron internetowych i aplikacji.
Kampanie wideo: umożliwiają wyświetlanie reklam wideo w serwisie YouTube i innych witrynach internetowych. Tego typu kampanie pomagają zwiększyć świadomość marki i konwersje.
Kampanie produktowe są idealne dla sprzedawców internetowych, którzy chcą zaprezentować swój asortyment. Reklamy te pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz w zakładce Zakupy Google. Uwaga: musisz mieć konto Merchant Center, aby móc tworzyć tego typu kampanie.
Kampanie promujące aplikację: pomagają znaleźć nowych użytkowników aplikacji i zwiększyć w niej sprzedaż.
Kampanie lokalne: pomogą Ci zwiększyć ruch do Twojego sklepu stacjonarnego. Reklamy te pojawiają się m.in. w Mapach Google.
💡 Aby mieć dostęp do kampanii lokalnych, musisz aktywować rozszerzenia lokalizacji na swoim koncie (o rozszerzeniach piszemy w następnej części artykułu), lub posiadać konto Google Moja Firma połączone z Google Ads.
Jednym z kroków podczas tworzenia reklamy Google jest możliwość dodania rozszerzeń. Proces ten ma na celu zwiększenie widoczności komunikatu poprzez dodanie przydatnych informacji o Twojej firmie.
Istnieje wiele różnych rozszerzeń, które możesz wykorzystać podczas tworzenia kampanii. Warto wspomnieć, że są one całkowicie darmowe, ale pojawiają się przy reklamach tylko wtedy, gdy Google uzna, że zwiększą one skuteczność reklamy. Z tego powodu bardzo ważne jest, by Twoja kampania miała wysoką jakość.
Do popularnych rozszerzeń należą:
Pomagają użytkownikom znaleźć lokalizację Twojego sklepu stacjonarnego (w przypadku, gdy taki posiadasz). Na reklamie widoczny jest Twój adres, mapa z oznaczeniem lokalizacji czy odległość do Twojego sklepu.
Jeśli Twoim celem jest zachęcenie potencjalnych klientów do kontaktu, dzięki rozszerzeniu połączeń możesz dodać przycisk „Zadzwoń” lub numer telefonu sklepu oraz godziny, w których można się do Ciebie dodzwonić.
Rozszerzenia cen są wyświetlane w formie kart, które użytkownik może rozwinąć, aby wybrać żądaną opcję. Z tego miejsca klient jest kierowany bezpośrednio na stronę konkretnego produktu.
Warto wykorzystać to rozszerzenie w swoich reklamach, aby natychmiast przedstawić użytkownikowi swoją ofertę i ułatwić mu ścieżkę zakupową.
Jeśli bierzesz udział w wydarzeniach takich jak Black Friday lub Boże Narodzenie, upewnij się, że informujesz swoich klientów o zniżkach i ofertach specjalnych w swoich reklamach. Do tego służą właśnie rozszerzenia promocji.
Cena to nie jedyna informacja, dzięki której możesz przekonać klienta do skorzystania z oferty Twojego sklepu. Informacje o darmowej dostawie, zwrocie lub usłudze pakowania prezentów mogą również zachęcić użytkowników do zapoznania się z Twoim asortymentem.
Do umieszczania takich informacji służą właśnie rozszerzenia objaśnień. Jest to skuteczny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.
Dzięki temu rozszerzeniu klienci, po wpisaniu konkretnego hasła wyszukiwania, mogą przejść bezpośrednio do podstron w Twojej witrynie. Mogą to być podstrony z ofertami specjalnymi, kategoriami produktów lubnawet godziny funkcjonowania biura obsługi klienta.
Reputacja online odgrywa ważną rolę przy wyborze sklepu internetowego. W końcu zdecydowana większość kupujących przed złożeniem zamówienia przegląda opinie innych klientów przed złożeniem zamówienia. Jeśli więc Twój sklep internetowy zbiera recenzje, pokaż je w reklamach Google!
Aby Google mogło wyświetlić rozszerzenie oceny (w formie gwiazdek) w reklamie, musisz zebrać co najmniej 100 opinii i mieć średnią ocenę 3,5 lub więcej.
Jako klient Trusted Shops będziesz mógł pochwalić się tymi przyciągającymi wzrok ocenami nie tylko w reklamach Google, ale także w Zakupach, Mapach i organicznych wynikach wyszukiwania. Więcej informacji o systemie recenzji Trusted Shops znajdziesz tutaj.
A teraz, gdy znasz już różne typy kampanii i rozszerzeń reklam, nadszedł czas, aby utworzyć swoją pierwszą kampanię Google Ads!
Aby stworzyć kampanię, musisz oczywiście posiadać konto Google. Następnie wystarczy przejść pod adres ads.google.com
Przy tworzeniu kampanii Google Ads wyróżniamy:
Tryb inteligentny: przeznaczony dla mniej doświadczonych użytkowników, którzy chcą stworzyć kampanię tak szybko, jak to możliwe.
Tryb eksperta: jest przeznaczony dla bardziej doświadczonych użytkowników. Tryb eksperta oferuje m.in. więcej opcji reklam i targetowania.
Zarówno w trybie inteligentnym, jak i eksperckim, użytkownik ustala swój własny budżet, a cena reklamy jest odpowiednio dostosowywana.
W naszym kompletnym przewodniku dla sprzedawców internetowych wyjaśniamy krok po kroku, jak stworzyć reklamę Google zarówno w trybie inteligentnym, jak i eksperckim. Ponadto, w poradniku znajdziesz też więcej szczegółów o tym:
jakich słów kluczowych używać,
jak pisać reklamy Google Ads,
jakie są koszty kampanii,
i nie tylko.
Pobierz nasz bezpłatny poradnik: 👇
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. hiszpańskiego: Google Ads: cómo crear una campaña paso a paso
30.07.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.