Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
W erze cyfrowej gusta i oczekiwania konsumentów nieustannie się zmieniają. Z tego powodu firmy e-commerce muszą być na bieżąco ze wszystkimi nowymi informacjami, aby poprawić jakość zakupów i zwiększyć sprzedaż. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest marketing predykcyjny. To ważna technika, która pomoże utrzymać Twój biznes na topie.
Marketing predykcyjny to zautomatyzowana strategia marketingowa, która wykrywa wzorce u konsumentów w celu przewidywania ich zachowań. Działanie te są wspierane przez ekstrakcję danych znajdujących się w Big Data.
Marketing predykcyjny jest prowadzony po uzyskaniu wyników data miningu. Po przeprowadzeniu wyczerpującego badania interakcji użytkownika z serwerem odnajdywane są wzorce, które pomagają przewidzieć zachowanie klienta podczas dokonywania zakupu.
Podczas tego procesu analizowana jest historia zakupów, nawigacja po wyszukiwaniach przeprowadzonych wewnątrz lub poza serwisem czy przeprowadzona zostaje ogólna analiza sklepu internetowego. Pomaga to w przewidywaniu przyszłych działań i wdrażaniu lepszych taktyk marketingowych.
Według badania wykonanego przez Accenture, 91% użytkowników woli kupować od marek, które znają, pamiętają i dostarczają im oferty i rekomendacje odpowiadające ich gustom.
Gdy użytkownicy poczują się wysłuchani i zrozumiani przez Twoją markę, w naturalny sposób będą chcieli kupować jeszcze więcej bez obaw. Ta strategia marketingowa pomoże Ci również przyciągnąć uwagę byłych klientów i odzyskać ich.
Ponieważ wszystkie oczekiwania i pragnienia klienta są spełnione, stajesz się marką numer jeden w jego oczach. Oznacza to, że przyjdą do Ciebie, aby dokonać najważniejszych zakupów, generując zyski dla Twojej firmy.
To, że użytkownik odwiedza Twoją witrynę, nie gwarantuje, że coś kupi. Tym bardziej, jeśli sklep internetowy nie pomoże mu w znalezieniu tego, czego szuka. Analityka predykcyjna pomaga zawęzić wyszukiwanie, dzięki czemu potencjalni klienci widzą produkty lub listy przedmiotów, które naprawdę ich interesują. A to pomaga w zmniejszeniu współczynnika odrzuceń.
Źródło: Statista
Na tym wykresie widać, że dzięki oprogramowaniu wykorzystującemu sztuczną inteligencję przychody firm wzrosły i będą rosły do roku 2025.
Dzięki automatycznej analizie predykcyjnej firma otrzymuje dokładniejsze i podzielone na segmenty informacje, które pomagają lepiej rekomendować produkty komplementarne (cross-selling) lub zwiększyć wartość koszyka (upselling).
Reklamy Google czy te na Facebooku również mogą być wykorzystane do zachęcenia użytkownika do jeszcze większej ilości zakupów związanych z jego zainteresowaniami.
Jedną z największych zalet marketingu predykcyjnego jest możliwość przygotowania się na zmiany na rynku lub na te związane z samymi konsumentami. Ponieważ strategia ta przewiduje trendy, pomoże Ci z pewnością planować przyszłe kampanie marketingowe ze świadomością, że prawdopodobnie odniosą sukces.
Dzięki tym wszystkim zaletom stosowania marketingu predykcyjnego czas sprzedaży skraca się. Klient bowiem wie już, czego szuka, i wzrasta jego satysfakcja.
Marketing predykcyjny może być kluczową strategią rozwoju Twojej firmy online. Ten wykres przedstawia wyniki badania Ascend2, który traktuje o stanie automatyzacji w marketingu w 2022 roku.
Źródło: Statista
Wykres pokazuje, że 18% przedsiębiorców wykorzystuje analitykę predykcyjną jako zautomatyzowaną metodę marketingową. Aby zastosować ją w swojej firmie, należy wykonać szereg kroków, które pozwolą ją prawidłowo rozwinąć.
Jakie są Twoje cele? Musisz pomyśleć o celu, który chcesz osiągnąć. Kolejną bardzo ważną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, są dane, których będziesz używać. Jest to moment na ustalenie konkretnych źródeł użytych do ekstrakcji danych.
Wyszukuj i wyodrębniaj dane z Big Data za pomocą narzędzi sztucznej inteligencji.
Po zebraniu danych należy je przetworzyć i sklasyfikować. Dzięki temu zostaniesz tylko z najbardziej istotnymi informacjami dla Twojej branży.
Po zakończeniu działania narzędzi do przetwarzania danych i uzyskaniu ich wyników należy przeanalizować statystyki oraz trendy.
Dzięki wynikom analizy będziesz wreszcie mógł tworzyć modele predykcyjne, które zostaną później zaimplementowane w Twoich kampaniach marketingowych.
Gdzie możesz je zastosować?
Przy pomocy reklam w Google i na Facebooku możesz polecać swoje produkty i/lub usługi użytkownikom, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją ofertą, a co za tym idzie, mieć duże prawdopodobieństwo zakupu.
Wiele sklepów internetowych korzysta z tej metody na swojej stronie głównej, na stronie produktu lub w formie pop-upu. Są to małe sekcje pokazujące rekomendacje produktów, które mogą spodobać się kupującym na podstawie wcześniejszych zakupów, lub produktów uzupełniających, takich jak akcesoria łączące się z produktami, które oglądał użytkownik.
To kolejne medium, w którym możesz wykorzystać marketing predykcyjny jako spersonalizowaną usługę. Jeśli użytkownik jest zarejestrowany na Twojej stronie, będzie mógł otrzymywać e-maile z produktami, które mu się podobają.
Bardzo ważne jest przeanalizowanie wyników po zintegrowaniu tej strategii ze swoim biznesem, aby zobaczyć, czy naprawdę działa, czy jest jeszcze miejsce na poprawę.
Istnieją różne narzędzia przetwarzania i analizy danych. Niektóre to także aplikacje sztucznej inteligencji, które za pomocą algorytmów analizują bardziej szczegółowe informacje od użytkowników.
Jest to narzędzie do analizy predykcyjnej, którego zadaniem jest wyszukiwanie ważnych danych Twojej firmy, takich jak trendy czy ukryte wzorce. Cena jest spersonalizowana, w zależności od usług, których potrzebuje Twoja firma. Rapidminer oferuje wersję demo, abyś miał pojęcie, co możesz zrobić z jego usługami.
To platforma pomagająca w analizie, organizacji i przetwarzaniu danych poprzez uczenie maszynowe. DataBricks oferuje 14-dniową, bezpłatną wersję próbną.
Źródło: Databricks
Jest to narzędzie prewencyjne, wykorzystuje analizę danych do wykrywania obecnych lub przyszłych zagrożeń, które mogą zaszkodzić Twojej firmie. Cortex jest całkowicie darmowy!
Źródło: Cortex
Znajdź i zidentyfikuj potencjalnych klientów oraz pomóż przewidzieć trendy zakupowe tych użytkowników. Oferuje demo.
Źródło: 6sense
Wiele firm już wykorzystuje marketing predykcyjny jako strategię poprawy sprzedaży. Jednym z najczęściej wymienianych przykładów jest Amazon.
Jego algorytmy analizują historię zakupów i wyszukiwania użytkowników, kombinacje przedmiotów, które stworzyli, a także porównują wzorce jednego użytkownika z drugim, szukając podobieństw i znajdując jeszcze więcej możliwych trendów.
Kiedy klient dokonuje zakupu lub spędza tylko kilka minut na oglądaniu produktu, jest to odnotowywane w algorytmie aplikacji. Dzięki temu następnym razem, gdy odwiedzisz witrynę, pokaże Ci ona podobne produkty lub te, które idą w kierunku, który Cię interesuje.
Marketing predykcyjny stał się bardzo ważnym elementem w funkcjonowaniu firm internetowych. Technologia wykorzystywana do przeprowadzania tego procesu będzie nadal się rozwijać, co pomoże Ci coraz lepiej analizować dane. Więc na co czekasz? Wybierz narzędzie marketingu predykcyjnego, które najlepiej pasuje do Twojej firmy, zacznij je wdrażać, a później przeanalizuj uzyskane wyniki.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: Marketing predictivo: qué es y cómo aplicarlo
08.12.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.