Jak wystartować z kampanią Google Ads? Poradnik krok po kroku
Chcesz, by Twoje kampanie marketingowe przynosiły maksymalnie duże zyski? Słowa kluczowe to podstawa! Jak efektywnie wykorzystywać je w Google Ads?
Kampanie PPC (Pay-Per-Click) stanowią fundament nowoczesnej strategii marketingowej dla wielu sklepów internetowych. W erze lawinowo rosnącej konkurencji na rynku e-commerce ważne jest osiąganie wysokiego wskaźnika konwersji z reklam PPC, przekładającego się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.
W agencji SmoothAds Studio, od ponad 5 lat pomagamy klientom poprawiać konwersję i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Korzystamy przy tym z szeregu narzędzi – w tym z rozwiązań Trusted Shops. Znak jakości, wyeksponowane opinie i Ochrona Kupującego przekładają się wyraźnie na lepszą sprzedaż. W jakich danych zauważamy różnicę?
CTR to kluczowy wskaźnik mierzący skuteczność reklam PPC. Na jego wysokość ma wpływ między innymi poziom zaufania do marki. W naszych dotychczasowych kampaniach game changerem okazały się opinie uzyskane i widoczne dzięki Trusted Shops.
Po zebraniu i wyświetleniu w reklamie opinii produktowych odnotowaliśmy, że konsumenci klikają częściej w wyróżniające się oferty z gwiazdkami.
Oceny produktu widać na pierwszy rzut oka, jeszcze przed interakcją z reklamą. Dodatkowo znak jakości oraz Ochrona Kupującego dają konsumentom duże poczucie bezpieczeństwa, co wyraźnie widać w liczbach.
Partnerzy SmoothAds po wdrożeniu rozwiązań Trusted Shops cieszą się o kilkanaście procent wyższym wskaźnikiem CTR w porównaniu z poprzednimi miesiącami.
Zaufanie wzmacniane przez Trusted Shops prowadzi także do wzrostu wskaźnika konwersji, czyli ostatecznego miernika sukcesu każdej kampanii PPC.
Z badań przeprowadzonych przez eMarketer wynika, że sklepy ze znakiem jakości odnotowały średni wzrost wskaźnika konwersji o 25%. W przypadku partnerów SmoothAds Studio rekordowy wzrost wyniósł aż 30%.
Te liczby jasno pokazują, jak narzędzia Trusted Shops wpływają na konsumenta w najważniejszym momencie - kiedy konsument zainteresował się marką, wszedł na stronę i podejmuje decyzję czy zaufać danej marce i skorzystać z oferty.
Ad Rank w Google Ads jest kluczowym elementem wpływającym na widoczność reklam. Sklepy certyfikowane przed Trusted Shops cieszą się lepszą pozycją reklam – a to dzięki wyższemu CTR i lepszej jakości strony docelowej. Zalety mnożą się więc lawinowo.
Badania Google wykazują, że sklepy internetowe z wysokim poziomem zaufania konsumentów, w tym te posiadające certyfikaty zaufania jak Trusted Shops, mogą uzyskać nawet o 10% lepszą pozycję reklamową przy tych samych stawkach za kliknięcie.
Nasze doświadczenia we współpracy z partnerami Trusted Shops oraz sklepami internetowymi, które jeszcze nie skorzystały z rozwiązań, jasno to potwierdzają.
Widocznie zwiększa się CTR oraz wzrost wskaźnika konwersji, dzięki czemu reklamy lepiej się pozycjonują a marka prowadząca kampanię PPC zwyczajnie oszczęda.
Bo niższy koszt pozyskania klienta oznacza większą efektywność budżetu marketingowego.
Koszt pozyskania jednego klienta dzięki rozwiązaniom Trusted Shops może spaść o wiele punktów procentowych! Jak zwiększa się zaufanie do marki, jej pozycja na rynku i wizerunek na tle konkurencji? Tego już nie da się jednoznacznie zmierzyć, ale warto to sprawdzić.
03.10.2024Chcesz, by Twoje kampanie marketingowe przynosiły maksymalnie duże zyski? Słowa kluczowe to podstawa! Jak efektywnie wykorzystywać je w Google Ads?
150 znaków, które decydują o sprzedaży. Dowiedz się, jak optymalizować tytuły produktów w Google Shopping i jak AI może Cię w tym wesprzeć.