Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Kampanie PPC (Pay-Per-Click) stanowią fundament nowoczesnej strategii marketingowej dla wielu sklepów internetowych. W erze lawinowo rosnącej konkurencji na rynku e-commerce ważne jest osiąganie wysokiego wskaźnika konwersji z reklam PPC, przekładającego się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.
W agencji SmoothAds Studio, od ponad 5 lat pomagamy klientom poprawiać konwersję i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Korzystamy przy tym z szeregu narzędzi – w tym z rozwiązań Trusted Shops. Znak jakości, wyeksponowane opinie i Ochrona Kupującego przekładają się wyraźnie na lepszą sprzedaż. W jakich danych zauważamy różnicę?
CTR to kluczowy wskaźnik mierzący skuteczność reklam PPC. Na jego wysokość ma wpływ między innymi poziom zaufania do marki. W naszych dotychczasowych kampaniach game changerem okazały się opinie uzyskane i widoczne dzięki Trusted Shops.
Po zebraniu i wyświetleniu w reklamie opinii produktowych odnotowaliśmy, że konsumenci klikają częściej w wyróżniające się oferty z gwiazdkami.
Oceny produktu widać na pierwszy rzut oka, jeszcze przed interakcją z reklamą. Dodatkowo znak jakości oraz Ochrona Kupującego dają konsumentom duże poczucie bezpieczeństwa, co wyraźnie widać w liczbach.
Partnerzy SmoothAds po wdrożeniu rozwiązań Trusted Shops cieszą się o kilkanaście procent wyższym wskaźnikiem CTR w porównaniu z poprzednimi miesiącami.
Zaufanie wzmacniane przez Trusted Shops prowadzi także do wzrostu wskaźnika konwersji, czyli ostatecznego miernika sukcesu każdej kampanii PPC.
Z badań przeprowadzonych przez eMarketer wynika, że sklepy ze znakiem jakości odnotowały średni wzrost wskaźnika konwersji o 25%. W przypadku partnerów SmoothAds Studio rekordowy wzrost wyniósł aż 30%.
Te liczby jasno pokazują, jak narzędzia Trusted Shops wpływają na konsumenta w najważniejszym momencie - kiedy konsument zainteresował się marką, wszedł na stronę i podejmuje decyzję czy zaufać danej marce i skorzystać z oferty.
Ad Rank w Google Ads jest kluczowym elementem wpływającym na widoczność reklam. Sklepy certyfikowane przed Trusted Shops cieszą się lepszą pozycją reklam – a to dzięki wyższemu CTR i lepszej jakości strony docelowej. Zalety mnożą się więc lawinowo.
Badania Google wykazują, że sklepy internetowe z wysokim poziomem zaufania konsumentów, w tym te posiadające certyfikaty zaufania jak Trusted Shops, mogą uzyskać nawet o 10% lepszą pozycję reklamową przy tych samych stawkach za kliknięcie.
Nasze doświadczenia we współpracy z partnerami Trusted Shops oraz sklepami internetowymi, które jeszcze nie skorzystały z rozwiązań, jasno to potwierdzają.
Widocznie zwiększa się CTR oraz wzrost wskaźnika konwersji, dzięki czemu reklamy lepiej się pozycjonują a marka prowadząca kampanię PPC zwyczajnie oszczęda.
Bo niższy koszt pozyskania klienta oznacza większą efektywność budżetu marketingowego.
Koszt pozyskania jednego klienta dzięki rozwiązaniom Trusted Shops może spaść o wiele punktów procentowych! Jak zwiększa się zaufanie do marki, jej pozycja na rynku i wizerunek na tle konkurencji? Tego już nie da się jednoznacznie zmierzyć, ale warto to sprawdzić.
03.10.2024Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.