Jak wykorzystywać zaufanie w marketingu?

dowód społeczny zaufanie w marketingu

Choć oferują ogromny wybór i stałą dostępność, zakupy online mogą wiązać się z wieloma wątpliwościami ze strony potencjalnych klientów. Aby je rozwiać, ważne jest zbudowanie zaufania do e-sklepu oraz pokazywanie, że Twój biznes jest wiarygodny. W tym artykule podpowiadamy, jak wykorzystywać efekt zaufania w marketingu.

Zaufanie napędza sprzedaż. Sprawdź, jak, w najnowszej edycji Digital Trust Report:

Dowód społeczny w marketingu

Zgodnie z raportem Digital Trust Report, aż 90% Europejczyków potwierdza, że wiarygodne opinie zwiększają zaufanie do firmy. To właśnie feedback innych klientów stanowi najważniejszą wytyczną przy wyborze nowego sklepu online – jest on bardziej autentyczny niż wszelkie slogany marketingowe.

Idea ta nosi nazwę społecznego dowodu słuszności. Zakłada ona, że zadowoleni klienci będą polecać Twoje usługi innym, stając się ambasadorami marki. Oceny oraz komentarze kupujących mogą więc stanowić nie tylko źródło cennych informacji dla Ciebie, ale też wspomóc Twoje działania marketingowe – warto więc je wykorzystać!

Sprawdź, jak zamienić zaufanie w swój największy atut marketingowy dzięki produktom Trusted Shops:

SEO i budowanie reputacji

Większość internautów rozpoczyna poszukiwanie produktu od wyszukiwarki Google. Do tego, że warto starać się o najwyższe miejsce wśród wyników wyszukiwania, nie trzeba raczej nikogo przekonywać. Może Cię to zaskoczy, ale zaufanie może wesprzeć Twoje działania SEO!

Zbieranie autentycznych opinii o produktach może pomóc Twoim stronom pozycjonować się wyżej w wynikach wyszukiwania dzięki obecności istotnych słów kluczowych charakterystycznych dla Twojego sklepu.

SEO to jednak nie tylko kwestie związane ze słowami kluczowymi. Jednym z czynników rankingowych jest też poziom zaufania do strony. Jeśli znajdujące się w sklepie opinie oddają fakt, że jest on autentyczny, Google wynagradza to wyższą pozycją – tym bardziej, jeśli zostały one zebrane za pomocą wiarygodnej platformy.

Dowiedz się więcej na temat tego, jak produkty Trusted Shops mogą pomóc wzmocnić pozycję Twojego sklepu w rankingu:

Elementem budującym zaufanie w oczach wyszukiwarek jest także spójny wizerunek we wszystkich miejscach w sieci. Średnia ocen 2,0 na jednej platformie i 5,0 na drugiej wzbudza czujność zarówno użytkowników, jak i Google. Menedżer Wizerunku od Trusted Shops pomoże Ci w zbudowaniu doskonałej reputacji na różnych platformach opinii.

Doskonałym narzędziem marketingowym jeśli chodzi o SEO są rich snippets. To dodatkowe informacje widoczne w wynikach wyszukiwania, które mogą zwiększać CTR oraz ruch organiczny.

Rodzajów rich snippets jest naprawdę wiele, ale szczególnie użyteczne z perspektywy właściciela sklepu chcącego wzbudzić zaufanie do swojego biznesu są gwiazdki oceny. Prezentują one średnią ocenę w postaci gwiazdek, przyciągając uwagę użytkowników i dając im na pierwszy rzut oka informację na temat jakości produktu.

Zajrzyj do naszego bezłatnego poradnika o gwiazdkach oceny w Google – dowiesz się z niego m.in. jak zaimplementować ten element tak, by wyświetlał się on w wynikach organicznych.

New call-to-action

SEA

A skoro już o gwiazdkach mowa, to te można wyświetlać także w płatnych reklamach. Warto to robić, bo to wyniki sponsorowane widoczne są na samym szczycie wyników wyszukiwania. Prezentowanie gwiazdek oceny w reklamach Google to doskonały sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Zgodnie z badaniem Trusted Shops, dla 66% europejskich konsumentów pozytywne opinie są największą zachętą do podjęcia decyzji zakupowej. Są one czynnikiem ważniejszym niż cena. Jeśli więc już na etapie wyników wyszukiwania pokażesz, że Twój sklep jest godny zaufania, a oferowane produkty – wysokie oceny, przekonasz więcej użytkowników do skorzystania z oferty.

Wyświetlanie gwiazdek oceny w reklamach jest możliwe dzięki Integracji z Google od Trusted Shops. Dowiedz się więcej o tym narzędziu:

Media społecznościowe

Social media stanowią doskonałe miejsce interakcji między marką a klientem. Odpowiadanie na komentarze użytkowników, możliwość kontaktu za pomocą wiadomości prywatnych czy angażowanie obserwatorów do dyskusji tworzą wizerunek sprzedawcy, który zawsze ma czas dla kupujących i wspiera ich na każdym etapie procesu zakupowego.

Media społecznościowe to także miejsce, w którym możesz pochwalić się feedbackiem klientów. Udostępniając pozytywną opinię na temat produktu w postaci posta, relacji czy karuzeli, tworzysz materiał marketingowy, który będzie miał większą siłę przekonywania niż tradycyjna reklama.

Dzięki Kreatorowi postów, szybko zamienisz otrzymywane opinie w angażujące, wysokiej jakości grafiki do wykorzystania w różnych mediach społecznościowych – zarówno jako posty organiczne, jak i płatne reklamy. Dowiedz się więcej o tym, jak działa to narzędzie:

Nowe wezwanie do działania

Podsumowanie

Wykorzystywanie zaufania w marketingu sprawia, że jesteś postrzegany jako wiarygodny sprzedawca. Posiłkując się słowami i ocenami swoich klientów, jesteś w stanie przekonać kolejnych do skorzystania z Twojej oferty.

Sprawdź, jak produkty Trusted Shops mogą pomóc Ci w przekształceniu zaufania w potężne narzędzie marketingowe, pobierając bezpłatny materiał:

26.09.2024
Select Country: