Co wpływa na konwersję reklam produktowych? Wykorzystaj cenę i reputację!

konwersja

Reklamy produktowe mogą być świetnym sposobem na zwiększenie ruchu i sprzedaży w naszym sklepie. Czasem jednak, mimo wielu starań, konwersja z kampanii reklamowych może okazać się niezadowalająca. Co więc wpływa na konwersję z reklam produktowych? W tym artykule szczegółowo omówimy dwa z najważniejszych czynników: cenę oraz reputację sklepu.

Jak cena wpływa na sukces kampanii reklamowej?

Kampanie CPC to popularna strategia marketingu cyfrowego, w ramach której reklamodawcy płacą za każde kliknięcie wygenerowane przez ich reklamy. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być bardzo opłacalną formą promocji, ponieważ ponosimy koszty jedynie za faktyczne kliknięcia. Nasza reklama musi więc najpierw trafić do właściwej grupy odbiorców, a następnie zainteresować potencjalnych klientów promowanym produktem. Biorąc to pod uwagę, samo kliknięcie w reklamę możemy więc uznać za sukces. 

Czy aby na pewno?

Wielu retailerów zapomina, że samo zapoznanie się z promowaną ofertą nie równa się podjęciu decyzji zakupowej. W efekcie - klient wchodzi w naszą reklamę, przegląda nasz produkt, ale finalnie go nie kupuje. My natomiast jesteśmy stratni o koszt kliknięcia.

Dlaczego?

Powodem może być nieodpowiednia cena.

Dzięki powszechnie dostępnym porównywarkom cenowym, takim jak Ceneo czy Google Shopping, konsumenci zyskali niespotykaną dotąd możliwość monitorowania i porównywania konkurencyjnych ofert. Z łatwością mogą więc dowiedzieć się, który sprzedawca oferuje dany produkt po najniższej cenie. 

Jeśli więc cena konkurencji jest atrakcyjniejsza, kupujący z dużym prawdopodobieństwem nie zdecyduje się na naszą ofertę, pomimo względnie udanej kampanii reklamowej. 

Z kolei jeśli nasza cena znacznie odbiega od średniej rynkowej, dla konsumentów może to być sygnał, że nasz produkt jest wybrakowany albo pochodzi z wątpliwego źródła.

W rezultacie nasza kampania produktowa, mimo wielu wejść, może generować straty, a nie zakładane zyski.

Jak ustalić dobrą cenę dla kampanii reklamowej?

Ustalenie dobrej ceny zaczyna się już na etapie selekcji produktów. Niejednokrotnie sprzedawcy decydują się na promowanie asortymentu na podstawie nieodpowiednich danych lub – co gorsza – przeczucia, że coś powinno się sprzedać. Innym kryterium wyboru jest chęć upłynnienia asortymentu zalegającego w magazynach.

Takie praktyki finalnie mogą się sprawdzić, ale niosą też za sobą duże ryzyko niepowodzenia.

Dużo prostszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z profesjonalnych narzędzi do monitorowania cen, jak np. Dealavo.

Narzędzia do śledzenia cen zapewniają wgląd w ceny produktów i usług w czasie rzeczywistym, umożliwiając firmom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących strategii cenowych i szybkie reagowanie na zmiany na rynku. Dzięki narzędziu do monitorowania cen możesz więc śledzić ceny swoich konkurentów oraz wykrywać rozbieżności cenowe w różnych kanałach sprzedaży.


Skorzystanie z narzędzia do monitorowania cen to dobry start jeśli chodzi o selekcję produktów, które chcemy promować.

Co jednak jeśli cena konkurencji znacząco się zmieni już w trakcie trwania kampanii, a nasz produkt przestanie być atrakcyjny cenowo?

Na to również istnieją sprawdzone rozwiązania. Przykładowo w Dealavo dostarczamy je naszym klientom w postaci usługi ROAS Booster, który identyfikuje produkty konkurencyjne cenowo, umożliwiając firmom wybór odpowiedniej oferty reklamowej i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Cena to nie wszystko – liczy się też reputacja!

Według raportu „Teraz Polska” aż 75% Polaków podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się ceną. Jednak nawet najlepsza cena nie przyniesie nam satysfakcjonujących poziomów sprzedaży bez dobrej reputacji.

Społeczny dowód słuszności jest dla konsumentów szczególnie ważny podczas zakupów online. W końcu dokonując zakupu w sklepach stacjonarnych możemy dany produkt zobaczyć, przymierzyć, a w przypadku zwrotu – wystarczy jedynie udać się do sklepu z paragonem. Cały proces wygląda jednak zupełnie inaczej podczas robienia zakupów w sieci.

Reputacja w świecie e-commerce ma ogromne znaczenie, ponieważ daje nam wyobrażenie o tym, jakiego rodzaju doświadczenia możemy oczekiwać od sklepu lub strony internetowej. Pomaga nam również identyfikować godnych zaufania sprzedawców i unikać oszustw.

Opinie klientów pomagają nam ocenić nie tylko jakość zakupionych produktów, lecz także informują o problemach, z jakimi borykali się klienci podczas zakupów online.

Jak wskazują niektóre badania, już kilka opinii zwiększa zainteresowanie produktami z niższej półki cenowej o 190%, zaś w przypadku produktów droższych lub luksusowych zainteresowanie może wzrosnąć aż o 380%.


Autentyczne i pozytywne opinie o sklepie mogą więc skutecznie zachęcić konsumentów do zakupu w Twoim sklepie, co przełoży się to także na wzrost konwersji z reklam.

Dlatego oprócz monitorowania cen, warto w swoim sklepie zatroszczyć się o sprawne zarządzanie opiniami.

Cena i reputacja a konwersja z reklam produktowych - podsumowanie

Podsumowując - odpowiednia cena i reputacja są niezbędne do zwiększenia konwersji. Dobra strategia cenowa pomaga przyciągnąć klientów, którzy szukają produktów w przystępnej cenie. Z drugiej strony, dobra reputacja buduje zaufanie wśród kupujących i pozwala zidentyfikować nieuczciwych sprzedawców.

Łącząc oba elementy, możemy więc zmaksymalizować swoje szanse na sukces i zwiększyć współczynniki konwersji.  

 

14.04.2023
Select Country: