Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Google Discover to narzędzie dostępne na urządzenia mobilne. Może ono przynieść wiele widoczności i ruchu Twojej witrynie. Czym dokładnie jest ta sekcja wyszukiwarki, jak się w niej znaleźć i jakie są jej zalety?
Popularność internetu mobilnego na świecie wciąż rośnie. Nic dziwnego, że funkcja dedykowana smartfonom potrafi generować tak duży ruch.
Na fali popularności internetu mobilnego, w 2018 r. Google wystartował z usługą Google Feed. Z biegiem czasu nazwa usługi została zmieniona na Google Discover.
Co dokładnie rozumieć przez „interesujące serwisy”? Treści do sekcji tej Google dobiera na podstawie aktywności oraz historii danego użytkownika, tworząc spersonalizowany zbiór informacji.
Google Discover skupia się przede wszystkim na newsach oraz treściach uniwersalnych. Dodatkowo, często faworyzuje treści wzbogacone o zdjęcia, infografiki czy klipy wideo.
Google Discover wykorzystuje dwie technologie:
1. Google News AI/ML – aby analizować najnowsze wiadomości.
2. Topic Layer in the Knowledge Graph – aby zrozumieć zainteresowania użytkowników (i jak rozwijają się w czasie).
A skąd Google zna zainteresowania użytkowników?
historia wyszukiwania,
historia przeglądania,
aktywność w aplikacjach,
lokalizacja urządzenia mobilnego.
Dzięki tym mechanizmom Google Discover może wyświetlać użytkownikom treści dostosowane do ich zainteresowań.
Abby Hamilton z serwisu Search Engine Journal przeprowadziła badanie:
Przez rok analizowała ruch z Google Discover na 11 tysięcy adresów URL z ponad 60 domen.
Abby doszła do następujących wniosków:
Serwisy newsowe zgarniają 99% kliknięć
Treści na Google Discover szybko przemijają
Użytkownicy bardzo lubią treści na Google Discover
Aby zostać wyróżnionym w Discover, zwróć uwagę na te elementy:
Discovery jest funkcją dla urządzeń mobilnych. Google zwraca zatem szczególną uwagę na kompatybilność stron ze smartfonami (stąd wcześniejsze faworyzowanie stron w technologii AMP).
Gdy tworzysz treści pod kątem ruchu organicznego z Google, skupiasz się przede wszystkim na słowach kluczowych oraz Search Volume. W przypadku Discover najważniejsze jest, aby treści były angażujące dla wybranej grupy docelowej. Nie ma znaczenia, jak dużo ruchu organicznego zbiera dany artykuł czy strona internetowa.
Google sugeruje, aby obrazki w treści artykułów lub stron internetowych występowały w rozmiarze 1200 pikseli szerokości.
Google Discover to usługa, którą warto zainteresować się głównie w kontekście wciąż rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Dzięki optymalizacji swojej strony pod ich kątem, możesz zyskać wiele ruchu, a w konsekwencji wyższą konwersję.
13.09.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.