Zwiększ zaufanie do swojego e-sklepu z gwarancją Trusted Shops!

To nie cena, a zaufanie do sprzedawcy ma dla Polaków kupujących w internecie największe znaczenie przy wyborze e-sklepu.

Zgodnie z raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, czynnik ten był decydujący dla 29 proc. badanych, podczas gdy niską cenę wskazało 26 proc. respondentów. Jak więc sprawić, by klienci mieli zaufanie do Twojego sklepu? Przydatnym rozwiązaniem będzie ochrona kupujących, którą oferuje Trusted Shops. Z programu skorzystało już ponad 25 milionów klientów!

kobieta robiąca zakupy online na tablecie

Zaufanie ma znaczenie

Z roku na rok rośnie liczba Polaków decydujących się na robienie zakupów przez internet. W 2019 roku aż 89 proc. mieszkańców naszego kraju choć raz kupiła coś online (dla porównania – trzy lata wcześniej było to tylko 68 proc). Z drugiej strony, rośnie też współczynnik Polaków, którzy nie mają zaufania do tej formy robienia zakupów. W ubiegłym roku 21 proc. badanych przez Blue Media w ramach raportu „Innowacje finansowe” respondentów wskazało, że to jeden z najważniejszych czynników pozostawania przy tradycyjnej metodzie kupowania. W 2016 roku taką odpowiedź dało tylko 15 proc. osób biorących udział w badaniu.

Jakie są powody małego zaufania do zakupów online? Odpowiedzi może dostarczyć badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Trusted Shops. Najczęściej występującym wśród ankietowanych problemów związanych z korzystaniem z oferty sklepów online jest niedotrzymanie terminu dostawy (wskazało je 15 proc. osób) oraz otrzymanie uszkodzonej przesyłki (11,3 proc.). Inne trudności to np. te związane ze zwrotem i odzyskaniem pieniędzy czy fakt, że paczka nigdy nie odtarła do odbiorcy.

survey3

Na pewno nie muszę Ci mówić, że zadowolenie klienta przekłada się bezpośrednio na rozwój Twojego biznesu. Jak więc zwiększyć zaufanie do swojego sklepu i, tym samym, móc pochwalić się lepszą sprzedażą? Rozwiązaniem jest ochrona kupującego Trusted Shops, dająca gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy przesyłka nie dotrze do Twojego klienta. Gwarancja chroni też konsumenta sytuacji nieotrzymania zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy lub upadłości sklepu.

New call-to-action

Czym jest ochrona kupującego Trusted Shops i na czym polega?

Certyfikat i ochronę kupującego poznasz po charakterystycznym logo wyświetlanym na stronie głównej danego sklepu. Odznaką mogą pochwalić się wyłącznie miejsca, które pomyślnie przeszły audyt przeprowadzony przez Trusted Shops. Jednocześnie e-sklep zobowiązuje się do przestrzegania wymogów jakości i jest na bieżąco monitorowany.

gwarancja trusted shops

Strona główna sklepu DobreOkucia.pl z widocznym znakiem jakości Trusted Shops

Wzrost konwersji w sklepie - Case Study - Pobierz

Z certyfikatem bezpośrednio powiązana jest właśnie ochrona kupujących. Dokładniej rzecz ujmując, klienci danego sklepu otrzymają bezpłatną gwarancję zwrotu pieniędzy w wysokości do 10 tys. zł za zamówienie. Okres gwarancji wynosi wtedy 30 dni.

Po finalizacji zamówienia, użytkownik może zarejestrować gwarancję i ubezpieczyć wszystkie przyszłe zakupy. Produkt oferowany przez Trusted Shops cieszy się dużą popularnością – na początku października 2020 roku liczba osób korzystających z programu ochrony kupujących przekroczyła 25 milionów!

Jakie przypadki obejmuje gwarancja?

Gwarancja ochrony kupujących Trusted Shops może wejść w życie w dwóch przypadkach:

jeśli klient nie otrzymał zamówionego towaru lub usługi,
jeśli klient nie otrzymał zwrotu pieniędzy po anulowaniu zakupu, zwrocie produktu lub otrzymaniu uszkodzonego towaru.

Z gwarancji można skorzystać, gdy któraś z wyżej wymienionych sytuacji miała miejsce w okresie ochrony obowiązującym dla danej gwarancji i do uzgodnionej kwoty ubezpieczenia. Wszystkie te informacje klient otrzyma w e-mailu, który znajdzie w swojej skrzynce odbiorczej po skorzystaniu z usługi i zabezpieczeniu zakupu.

Więcej na temat gwarancji Trusted Shops przeczytasz tutaj.

Proces reklamacji

Zgodnie ze wspomnianym wcześniej raportem Izby Gospodarki Elektronicznej, 10 proc. Polaków wybiera tradycyjne formy zakupów z obawy przed utrudnionymi warunkami zwrotu i realizacji gwarancji. 9 proc. deklaruje zaś, że głównym powodem skłaniania się ku tradycyjnej metodzie robienia zakupów są negatywne doświadczenia w kupowaniu online. Jak więc widzisz, wsparcie dla klientów jest kluczowe – również przy procesie reklamacji. Oto, jak wygląda on w Trusted Shops – krok po kroku:

✔ Klient loguje się na swoje konto w Trusted Shops.
✔ Kupujący składa wniosek o zwrot pieniędzy przed wygaśnięciem okresu gwarancji.
✔ Trusted Shops kontaktuje się ze sklepem, w którym klient robił zakupy, by poinformować go o reklamacji i wyjaśnić szczegóły.
✔ Kupujący dostarcza Trusted Shops wszelkie niezbędne dokumenty w ciągu 7 dni kalendarzowych od złożenia wniosku o udzielenie gwarancji.
✔ Trusted Shops decyduje, czy konkretny przypadek może być objęty gwarancją na podstawie wymogów prawnych oraz zapisów umowy.
✔ Jeśli Trusted Shops zdecyduje, że klientowi należy się zwrot pieniędzy, prosi sklep internetowy o jego dokonanie. Jeżeli ten nie zrobi tego w ciągu 7 dni kalendarzowych, Trusted Shops wypłaci środki kupującemy i przedstawi fakturę e-sklepowi.

Taka gwarancja daje więc konsumentowi poczucie bezpieczeństwa, a także zwiększa prawdopodobieństwo, że ten wróci do Twojego sklepu na kolejne zakupy!

Co oznacza ochrona kupującego Trusted Shops dla Twojego sklepu?

Gwarancja Trusted Shops to dużo korzyści dla Twojego klienta – to oczywiste. Jednak produkt ten może przynieść wiele pożytku również dla Twojego biznesu. Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska”, wcześniejsze pozytywne doświadczenia w danym sklepie to trzeci – po atrakcyjnej cenie i niskich kosztach dostawy – czynnik wpływający na wybór serwisu zakupowego. Taką odpowiedź wskazało 34 proc. respondentów.

zakupy online

Źródło: "E-Commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska"

Jaki z tego wniosek? Budowanie więzi z klientem to jedna z kluczowych kwestii w biznesie. Większe poczucie bezpieczeństwa zakupów to mniejsza szansa na porzucenie koszyka i wzrost zaufania oraz lojalności kupujących dla Twojej marki. Certyfikat Trusted Shops widoczny na stronie Twojego sklepu to większe prawdopodobieństwo powrotów większej liczby kupujących, a co za tym idzie – wyższa sprzedaż. Poznaj więc ofertę przygotowaną przez Trusted Shops – szczegóły na temat konkretnych pakietów znajdziesz w tym miejscu. Pod tym linkiem znajdziesz zaś odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Zbuduj zaufanie. Zwiększ sprzedaż.

Poznaj naszą metodę

0 komentarzy