Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Możliwe, że termin ten już obił Ci się o uszy, ale czy wiesz, co dokładnie oznacza inbound marketing? W jaki sposób pomaga pozyskiwać leady i zwiększać konwersje? Jak wdrożyć skuteczną strategię? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.
W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu (zwanego też outbound marketingiem), inbound to strategia, która ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów poprzez odwołanie się do ich potrzeb i wzbudzenie zainteresowania ofertą, zamiast robienia tego poprzez natrętne reklamy.
Sekret skuteczności tkwi w tym, że pozwala ona zaoferować rozwiązanie problemu kupujących. To rozwiązanie może przybrać formę różnego rodzaju treści zaprojektowanych właśnie w celu interakcji z klientami na różnych etapach cyklu zakupowego.
Strategia inbound marketingu pozwala rozwijać firmę poprzez budowanie trwałych relacji z kupującymi.
Każdy, kto może korzystać z marketingu przychodzącego, powinien to robić. To podejście szczególnie dobre dla małych i średnich firm, zwłaszcza, że pozwala tworzyć treści, które nadal będą gwarantować ruch na stronie i mają doskonały zwrot z inwestycji (ROI).
Jednak zanim zaczniesz, pamiętaj, że marketing przychodzący wymaga dużo czasu i zasobów, aby tworzyć i aktualizować treści informacyjne dla odbiorców.
💡 Nie chodzi tylko o sprzedaż. Chodzi o pomoc kupującym.
Rezultatem, którego szuka inbound, jest stworzenie świadomości marki i pozyskanie zaangażowanej publiczności. Dobra treść przychodząca pomaga wzbudzić prawdziwe zainteresowanie Twoimi produktami wśród potencjalnych klientów.
Publiczność, którą przyciągniesz dzięki tej strategii, będzie składać się nie tylko z kwalifikowanych leadów. W rzeczywistości treści pomogą również różnym osobom, nawet tym nie pasującym do Twojej buyer persony. Jednak dzięki inboundowi zwiększysz ruch na swojej stronie, zwiększysz świadomość marki, wywołasz efekt poczty pantoflowej i zdobędziesz stały strumień nowych potencjalnych klientów.
Inbound marketing ma trzy główne zalety.
Marketing przychodzący kosztuje 61% mniej niż outbound marketing. Inbound pozwala pozyskiwać leady przy znacznie niższych kosztach, ponieważ sprawia, że to klienci przechodzą do marki.
Firmy e-commerce, które stosują tę strategię, odnotowują wzrost ruchu w mniej niż 7 miesięcy. Tworząc regularnie nowe treści (na przykład za pośrednictwem bloga), możesz zwiększyć widoczność swojej witryny.
Czy wiesz, że Twoi klienci również tworzą treści, które pomagają zwiększyć ruch? Mowa o treściach generowanych przez użytkowników. Dowiedz się, jak to działa:
Tworząc treści odpowiednie dla swojej buyer persony, możesz pozycjonować się jako ekspert w swoim sektorze. Ponadto zapewnisz prawdziwą wartość dodaną, która pomoże Ci zachować tę reputację.
Aby rozpocząć, należy wykonać kilka podstawowych kroków:
twórz treści zoptymalizowane pod kątem SEO,
stwórz proces nurturingu dzięki e-mail marketingowi,
bądź obecny i aktywny w sieciach społecznościowych (sprawdź, na jakich kanałach Twoi potencjalni klienci są najbardziej aktywni),
kontroluj KPI .
Wszystko to można opisać trzema słowami kluczowymi: przyciągaj, angażuj i zatrzymuj.
Aby dotrzeć do odbiorców, musisz zacząć od tworzenia i publikowania treści, które wnoszą wartość dodaną dla Twojej grupy docelowej. Możesz na przykład prowadzić bloga, pisać poradniki dotyczące korzystania z produktów, publikować posty w sieciach społecznościowych z najnowszymi opiniami klientów oraz rozsyłać newsletter ze szczegółowymi informacjami o promocjach lub zniżkach.
Zoptymalizuj wszystkie te treści pod kątem SEO. Strategia pozycjonowania będzie wymagać od Ciebie stosowania określonych słów kluczowych związanych z Twoimi produktami lub usługami, aby Twoje strony pojawiały się w wynikach wyszukiwania Google.
Strategie zaangażowania mogą obejmować sposób obsługi połączeń sprzedażowych. Skoncentruj się na tym, jak członkowie Twojego zespołu obsługi klienta prowadzą połączenia telefoniczne, a także upewnij się, że zawsze sprzedajesz rozwiązania zamiast produktów. W ten sposób wszystkie negocjacje zakończą się umowami korzystnymi dla Ciebie i Twoich klientów.
Dobra strategia inbound oferuje kupującym wartość dodaną, niezależnie od tego, czy sprzedaż jest zamknięta. Pamiętaj, że zadowolony klient staje się rzecznikiem i ambasadorem marki, dlatego ważne jest, aby ostrożnie podchodzić do wszystkich interakcji.
Na przykład analiza mediów społecznościowych jest ważną strategią, jeśli chodzi o budowanie lojalności klientów. Użytkownicy social mediów mogą używać (jednego z) Twoich kanałów, aby przekazywać opinie, zadawać pytania lub dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Odpowiadaj na te interakcje informacjami, które pomagają, wspierają i zachęcają obserwujących – to pokaże, że ich słuchasz i dbasz o ich satysfakcję.
Blog: pozwala na ciągłe przyciąganie ruchu do Twojej witryny. Możesz tworzyć treści związane z Twoimi produktami, aby odpowiadać na pytania użytkowników. Zoptymalizuj swoje treści pod kątem SEO, aby uzyskać również organiczny ruch.
💡Według badania HubSpota, ci, którzy publikują treści na swoim blogu co najmniej 16 razy w miesiącu, generują 3,5 raza większy ruch na swojej stronie i 4,5 raza więcej potencjalnych klientów niż ci, którzy aktualizują bloga tylko kilka razy w miesiącu.
Portale społecznościowe: dowiedz się, na jakim kanale Twoi użytkownicy są aktywni i regularnie publikuj organiczne posty oraz reklamy.
Materiały do pobrania: obejmuje to poradniki, infografiki, case studies, nagrania webinarów itp. Materiały te można pobrać ze strony za darmo, zazwyczaj w zamian żąda się od użytkowników jedynie ich adresu e-mail.
💡Oferowanie treści do pobrania jest niezbędne dla lead nurturingu.
Webinary: wydarzenia online pomagają dotrzeć do dużej liczby odbiorców, którzy mogą uczestniczyć w dowolnym miejscu. Będziesz dysponować nowym materiałem, który będziesz mógł wysłać zainteresowanym użytkownikom lub zaoferować go za darmo na swojej stronie.
Wideo: według Social Media Today, 95% użytkowników ogląda film objaśniający, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze. Jest to szczególnie cenne narzędzie marketingu przychodzącego dla młodszych odbiorców, takich jak Pokolenie Z.
Newsletter: dzięki e-mail marketingowi możesz informować swoich (potencjalnych) klientów o promocjach, rabatach lub prezentacjach, które zachęcą ich do dokonania zakupu.
Zostań swoim własnym kanałem komunikacji. Twórz odpowiednie treści dla odbiorców docelowych inspirując się tym, co jest wymienione w artykule i udostępniaj je za pośrednictwem wielu kanałów.
Zbierz informacje o swoich użytkownikach, poznaj ich, analizuj to, kim są, jakie są ich potrzeby, ich motywacje, a na koniec postaraj się uzyskać ich dane kontaktowe.
W jaki sposób? Wykorzystując lead nurturing, technikę, która pozwala przekształcić użytkownika w klienta. W tym celu konieczne jest utrzymywanie i próba wzmocnienia relacji z leadami, które nie są jeszcze dojrzałe, i dla których próba wczesnej sprzedaży nie powiodłaby się.
Kiedy Twoi potencjalni klienci są wystarczająco dojrzali, czyli gotowi do dokonania zakupu, nadszedł czas, aby się z nimi skontaktować. Potencjalny klient, który zna Cię od dawna, docenia Twoje treści i firmę, będzie miał oczywiście większą szansę na dokonanie zakupu.
Po zaoferowaniu klientom wysokiej jakości usług, ci będą o Tobie mówić i zwiększą Twoją widoczność. To cykl, bez którego nie będziesz mógł się obejść.
Inbound marketing pozwala przekształcić odwiedzających w klientów, podążając za ich rytmem i odpowiadając na ich potrzeby na różnych etapach procesu zakupu.
Dzięki dobrej strategii marketingu przychodzącego Twój zespół sprzedaży będzie musiał nie tylko wykonywać zimne telefony. Każdy, z kim się skontaktujesz, będzie Cię już znał, korzystał z Twoich produktów i znał wartość Twojej oferty.
Czy Twoje strony produktów są idealne do przekształcania odwiedzających w klientów? Pobierz nasz bezpłatny poradnik i dowiedz się już teraz 👇
27.10.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.