5 sposobów na poprawienie współczynnika otwieranych e-maili

E-mail marketing to wciąż jeden z najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Informowanie kupujących za pośrednictwem poczty elektronicznej o nowych produktach lub ofertach specjalnych może zaowocować zwiększeniem obrotów. Niestety może zdarzyć się, że wiele osób nawet nie otworzy otrzymanej korespondencji. W tym artykule pokażemy Ci, jak zwiększyć liczbę e-maili otwieranych przez klientów.

1. Lepsze, zachęcające do kliknięcia tematy

Temat to pierwsze, co widzi odbiorca e-maila. I właśnie dlatego powinien brzmieć interesująco i zachęcać do kliknięcia.

Na ekranie komputera w polu tematu wyświetla się przeciętnie 60 znaków, a na smartfonie zwykle nie więcej niż 30. To dość małe pole do popisu - ale nie oznacza to, że stworzenie ciekawego tytułu maila jest niemożliwe.

Pamiętaj, że najważniejszy jest konkret. Umieść w temacie wiadomości informację, dzięki której klient nie będzie miał wątpliwości, czego dotyczy e-mail. Unikaj „lania wody” i słownych „wypełniaczy” - w końcu liczy się każdy znak!

E-mail

Nie należy także stosować słów charakterystycznych dla spamu. W przeciwnym razie mogą zostać automatycznie odfiltrowane albo uznane przez odbiorcę za masowo wysyłaną reklamę.

Chodzi o słowa i zwroty takie, jak np. „gratis”, „bezpłatnie”, „odwiedź już teraz”, „rabaty”, „tani” itp. Lepiej nie nadużywać także znaków interpunkcyjnych (np. „!!!”) i wielkich liter. W przeciwnym razie może uruchomić się filtr antyspamowy, co jest równoznaczne z faktem, że nasz e-mail nigdy nie zostanie otwarty.

💡 Unikaj słów używanych przez spamerów nie tylko w polu tematu, ale także w treści e-maila!

Niezależnie od tego, jak dobra i interesująca będzie treść Twojego e-maila, jeśli wiersz tematu nie zachęci odbiorcy do czytania, e-mail nie spełni swojej roli.

Jeśli używane przez Ciebie oprogramowanie oferuje taką opcję, należy koniecznie wykonać testy A/B. W ten sposób możesz sprawdzić, na jaki rodzaj tematów najlepiej reagują Twoi klienci. Żartobliwy czy poważny? Nieokreślony czy jednoznaczny? Z emotikonami czy bez emotikon? Warto to sprawdzić i wcielić wyciągnięte wnioski w życie.

2. Spersonalizowane e-maile są skuteczne

E-mail jest znacznie chętniej otwierany, jeśli wygląda tak, jakby był przeznaczony specjalnie dla danego odbiorcy. Jednak pisanie e-maila do każdego klienta z osobna wydaje się niezwykle pracochłonne.

Na szczęście nie tylko telefony komórkowe, urządzenia kuchenne i samochody są coraz bardziej inteligentne. Tak samo jest z oprogramowaniem używanym do wysyłania e-maili. Praktycznie każda taka aplikacja oferuje możliwość personalizacji wiadomości.

Zamiast pisać identyczne e-maile do wszystkich, możesz je (o ile zbierzesz takie dane i wprowadzisz je do programu pocztowego) automatycznie spersonalizować.

Może to wyglądać tak:

Cześć {imię},
Czy widziałaś już naszą nową kolekcję na lato?
Według nas jest cudowna! Ale to tylko nasze zdanie… Zobacz najnowsze ubrania i daj znać, co sądzisz!

Jeśli wstawisz imię odbiorcy na początku wiadomości i zredagujesz tekst w taki sposób, jakbyś pisał właśnie do niego, masz szansę na wyraźne zwiększenie współczynnika otwarć. Klient odniesie wrażenie, że e-mail nie jest wiadomością masową, rozsyłaną do tysięcy odbiorców, lecz został napisany specjalnie do niego.

Im bardziej spersonalizujesz swoje e-maile i dopasujesz je do klientów, tym bardziej prawdopodobne, że także następna wiadomość elektroniczna zostanie otwarta. Więcej na ten temat przeczytasz w czwartej poradzie.

3. Odpowiedni czas wysyłki

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien wiedzieć, że nieodpowiednia pora wysyłki e-maila może oznaczać niewykorzystany potencjał wiadomości.

I tak e-mail, który trafi do skrzynki klienta w środku nocy, nie zwiększy obrotów w takim stopniu, jak wiadomość przesłana w optymalnym czasie.

Jaki jest zatem najlepszy moment na wysyłanie e-maili? Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, jednak damy Ci kilka wskazówek.

e-mail-marketing-laptop-warning-w1920h1200

W badaniu przeprowadzonym przez Hubspot, w ramach którego w ciągu 10 miesięcy przeanalizowano ponad 20 milionów e-maili, stwierdzono m.in., że te wysyłane we wtorki osiągały o 20 proc. większy współczynnik otwarć w porównaniu z innymi, a większość wiadomości została otwarta w tygodniu między godz. 10:00 a 12:00.

Powinieneś więc także sprawdzić, w jakich godzinach Twoi klienci prawdopodobnie otworzą e-mail. Zastanów się, jak wygląda zwykły dzień życia Twojego klienta.

📚Przeczytaj też: Buyer persona – co to jest i jak ją stworzyć?

Kiedy już to zrobiłeś, staraj się unikać sytuacji, w których e-maile trafiają do skrzynki odbiorczej dokładnie w czasie przyrządzania posiłków dla dzieci albo gdy klient stoi w korku.

4. Podziel swoje listy mailingowe

Czy kobiety są zainteresowane męskimi sportowymi marynarkami? Albo czy dla mężczyzn interesująca może być nowa kolekcja sukienek na lato? Czy młodzi klienci mogą się zainteresować kijkami do nordwalkingu? Czy starsi klienci kupią nową deskorolkę modnej marki Supreme? Odpowiedź na te pytani brzmi: raczej nie.

Wysyłanie takiego samego e-maila do wszystkich adresatów oszczędza co prawda czas, ale negatywnie odbija się na obrotach.

Podzielenie adresów klientów, czyli przyporządkowanie ich do różnych grup kupujących, oznacza możliwość wysyłania zindywidualizowanych e-maili.

Pamiętaj, że klienci pozwolili na kontaktowanie się z nimi w celach reklamowych. Ta zgoda może być jednak bardzo szybko wycofana, jeśli przesyłasz e-maile, które po prostu nie pasują do zainteresowań adresatów i ich sposobu robienia zakupów.

📚Przeczytaj też: Jak wykorzystywać mikrotargetowanie w e-commerce?

5. Pomyśl o użytkownikach smartfonów

Jeśli Twoje e-maile nie są dobrze widoczne na urządzeniach mobilnych, wyrzucasz pieniądze w błoto.

Pamiętaj, że 74 proc. użytkowników smartfonów używa ich do odczytywania e-maili, a 51 proc. wszystkich wiadomości elektronicznych jest sprawdzana na urządzeniach mobilnych.

social-media-smartphone-w1920h1200

Warto także zadbać, by e-maile były dobrze widoczne na mniejszym ekranie. Dzięki temu będziesz mógł się cieszyć zwiększonym współczynnikiem otwarć, większą liczbą kliknięć w sklepie internetowym i, w najlepszym przypadku, zwiększysz sprzedaż mobilną!

Jakie są Twoje dotychczasowe doświadczenia z e-mail marketingiem? A może chciałbyś nam przekazać jakieś dodatkowe wskazówki? Poinformuj nas o tym w komentarzach!

👇 Chcesz wiedzieć, co jeszcze możesz zrobić, by zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Pobierz nasz bezpłatny poradnik!

New call-to-action

0 komentarzy