8 wskazówek, jak przygotować skuteczne reklamy Google Ads

Reklamy tekstowe Google Ads są głównym elementem każdej płatnej kampanii bazującej na wynikach wyszukiwania. Są one aktywowane poprzez zdefiniowane przez użytkownika słowa kluczowe, ale potencjalny odwiedzający kliknie w nie tylko wówczas, gdy ich tekst został odpowiednio przygotowany. Źle skomponowane reklamy tekstowe to utrata kliknięć i wysokie koszty. Poniżej zamieszczamy 8 wskazówek, dzięki którym opracujesz zachęcające, generujące większą liczbę kliknięć reklamy.

Podczas tworzenia pierwszej kampanii Google Ads należy zdefiniować różne grupy reklam. Dla każdej grupy reklam można określić grupy słów kluczowych oraz pasujące do nich reklamy tekstowe. Do 30 czerwca 2022 r. dostępne były rozszerzone reklamy, które pozwalały zamieścić większą ilość tekstu i informacji już w wynikach wyszukiwania. Od tamtego czasu to elastyczne reklamy w wyszukiwarce są jedynym typem reklamy, który można utworzyć lub edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.

Ścisłe powiązanie między słowem kluczowym a tekstem reklamy

Użytkownik może sterować wyświetlaniem reklam, rezygnując przy tym z losowych komunikatów na rzecz odpowiednich reklam. Uzyskuje się to poprzez utworzenie ścisłego klastra słów kluczowych w ramach danej grupy reklam oraz zdefiniowanie powiązanych reklam.

Przykład: W grupie reklam znajdują się słowa kluczowe dotyczące pojęcia „kartki urodzinowe” (komentarz: tutaj słowa kluczowe są zawsze pisane z małej litery, ponieważ również w przypadku rejestracji w Google Ads pisownia z małej lub dużej litery nie ma znaczenia). Do tej grupy reklam nie należy dodawać słów kluczowych takich jak kartki na zaproszenie czy kartki okolicznościowe. Kluczowe określenie powinno zawsze pozostać identyczne.

Dalsze pasujące synonimy i sposób pisania zostaną zarejestrowane w pozostałej grupie reklam.

Dzięki temu osoba szukająca danych produktów w internecie podczas wprowadzania swoich słów kluczowych zobaczy słownie dopasowaną reklamę. Prawdopodobieństwo kliknięcia będzie o wiele wyższe, gdy pojawi się reklama dokładnie dopasowana do wyszukiwanego tekstu.

New call-to-action

Zamieść główne słowo tekstowe w nagłówku i opisie

Aby uzyskać najlepsze rozróżnienie, słowo kluczowe należy umieścić bezpośrednio w nagłówku oraz w polu opisu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, gdzie słowo zostało wprowadzone i w którym miejscu będą wyświetlone elementy reklamy tekstowej.

Najlepiej jest użyć „Nagłówka 1” dla słowa kluczowego, aby zostało ono możliwie najbardziej wypromowane z przodu. Każdy nagłówek może zawierać 30 znaków. Zatem często nie jest możliwe zawarcie czegoś więcej poza słowem kluczowym.

Dalszy opis umieszcza się w polu „Tekst reklamy” (maksymalnie 90 znaków).

Dopasuj ścieżkę strony

Warto dokładnie dopasować także dalsze elementy reklamy tekstowej do słowa kluczowego. Ścieżka jest sztucznym adresem URL, który nie musi istnieć w tej formie, ale będzie tak przedstawiona na reklamie. Jednak zastosowana domena musi być zgodna z tą faktyczną. W ten sposób można uniknąć sytuacji, w której nastąpi nieprawidłowe przekierowanie.

Warto w tym miejscu ponownie umieścić słowo kluczowe lub jego części. Dozwolone jest użycie 2 x 15 znaków.

Dopasuj stronę docelową

W polu finalnego adresu URL należy wprowadzić faktyczną stronę, na którą nastąpi przekierowanie po kliknięciu w reklamę. Należy upewnić się, że po kliknięciu osoba odwiedzająca stronę zostanie dobrze obsłużona. To oznacza, że słowo kluczowe nadal będzie w centrum uwagi.

📚Przeczytaj też: Jak tworzyć skuteczne landing pages, które konwertują

Oznacza to także, że na danej stronie faktycznie można znaleźć to, co prezentuje szukane słowo. W przeciwnym razie internauta bardzo szybko opuści stronę. W ten sposób nie tylko nie zdecyduje się na zakup, ale znacząco obniży wynik jakości twoich reklam w Google Ads.

Wynik jakości jest wskaźnikiem jakości Twoich reklam, słów kluczowych oraz stron docelowych. Reklamy o wysokim wyniku jakości najczęściej generują niższe koszty i wyższą pozycję reklam w rankingu wyszukiwania.

Wyróżnij unikatową propozycję sprzedaży

Oferta Twojego sklepu jest bardzo szeroka? Dostawa towaru jest darmowa? Poinformuj o tym w swoich reklamach! W internecie konkurencja jest bardzo duża, więc warto przekonać potencjalnego klienta, że Twoja oferta jest najlepsza!

Dodaj wezwanie do działania

Powiedz szukającym, co teraz należy zrobić. Zadzwonić? Zamówić? To może zabrzmi banalnie, ale ludzie wykazują tendencję do reagowania na jasne polecenia i wskazówki (call to action). Według wytycznych dotyczących korzystania z reklam nie powinno się stosować ogólnych poleceń takich jak „Kliknij teraz”, ponieważ w ten sposób nie przekazuje się żadnych informacji na temat faktycznego procesu.

📚Przeczytaj też: Co to jest CPC? (Cost Per Click + 10 innych)

Unikaj błędów

W reklamach Google obowiązują wytyczne określające sposób wykorzystania reklam. W razie ich nieprzestrzegania reklama zostanie odrzucona i konieczna będzie ponowna weryfikacja przez Google. Dla e-sprzedawcy oznacza to zmarnowanie czasu w okresie, w którym Twoja reklama nie będzie wyświetlana.

Oto najczęściej występujące błędy:

  • Nadmierne użycie dużych liter (np. BEZPŁATNIE),

  • Niepotrzebne powtórzenia (np. Teraz kupuj kupuj kupuj),

  • Użycie wykrzyknika w nagłówku (jeden wykrzyknik można zastosować w tekście opisu),

  • Numer telefonu w tekście reklamy (aby dodać numery telefonów, można skorzystać z odpowiedniego rozszerzenia reklamy).

Wielokrotnie przetestuj zamieszczone reklamy

Ponieważ do dyspozycji jest relatywnie mało miejsca, aby szybciej przekonać do swojej reklamy, należy regularnie testować, które spośród wskazanych argumentów są najbardziej przekonujące. W danej grupie reklam należy uruchomić równolegle dwie reklamy i obserwować, która z nich zadziała lepiej, tzn. uzyska lepszy współczynnik klikalności (click-through rate, CTR) i ewentualnie generuje lepszy współczynnik konwersji.

Czy przeprowadzenie większej ilości testów pozwoli uzyskać lepsze wyniki? Niekoniecznie. Najlepiej jest przeprowadzać testy metodą małych kroków. Jedna mała zmiana miedzy obydwoma reklamami zapewni przejrzysty rezultat testów A/B. W przypadku reklamy, która uzyska lepsze wyniki, wówczas warto ponownie przeprowadzić test.

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej na temat tworzenia skutecznych reklam Google Ads? Pobierz nasz bezpłatny poradnik, w którym przeczytasz wskazówki m.in. o tym, jak stworzyć kampanię krok po kroku 👇

New call-to-action

12.09.2022
Select Country: