8 wskazówek, jak przygotować skuteczne reklamy Google Ads

Reklamy tekstowe Google Ads są głównym elementem każdej płatnej kampanii bazującej na wynikach wyszukiwania. Są one aktywowane poprzez zdefiniowane przez użytkownika słowa kluczowe, ale potencjalny odwiedzający kliknie w nie tylko wówczas, gdy ich tekst został odpowiednio przygotowany. Źle przygotowane reklamy tekstowe to utrata kliknięć i wysokie koszty (cost per click, CPC). Poniżej zamieszczamy 8 wskazówek, dzięki którym opracujesz zachęcające, generujące większą liczbę kliknięć reklamy.

Podczas tworzenia pierwszej kampanii Google Ads należy zdefiniować różne grupy reklam. Dla każdej grupy reklam można określić grupy słów kluczowych oraz pasujące do nich reklamy tekstowe. Od kilku miesięcy dostępne są rozszerzone reklamy (expanded ads), które pozwalają zamieścić większą ilość tekstu i podwójny nagłówek.

Pobierz gotową checklistę do druku. Twórz bardziej wydajne kampanie:

Google Ads - skuteczna reklama krok po kroku

Ścisłe powiązanie między słowem kluczowym a tekstem reklamy

Użytkownik może sterować wyświetlaniem reklam, rezygnując przy tym z losowych komunikatów na rzecz odpowiednich reklam. Uzyskuje się to poprzez utworzenie ścisłego klastra słów kluczowych w ramach danej grupy reklam oraz zdefiniowanie powiązanych reklam.

Przykład: W grupie reklam znajdują się słowa kluczowe dotyczące pojęcia kartki urodzinowe (komentarz: tutaj słowa kluczowe są zawsze pisane z małej litery, ponieważ również w przypadku rejestracji w Google Ads pisownia z małej lub dużej litery nie ma znaczenia). Do tej grupy reklam nie należy dodawać słów kluczowych takich jak kartki na zaproszenie czy kartki okolicznościowe. Kluczowe określenie powinno zawsze pozostać identyczne.

Dalsze pasujące synonimy i sposób pisania zostaną zarejestrowane w pozostałej grupie reklam.

Dzięki temu osoba szukająca danych produktów w internecie podczas wprowadzania swoich słów kluczowych zobaczy słownie dopasowaną reklamę. Prawdopodobieństwo kliknięcia będzie o wiele wyższe, gdy pojawi się reklama dokładnie dopasowana do wyszukiwanego tekstu.

Zamieść główne słowo tekstowe w nagłówku i opisie

Aby uzyskać najlepsze rozróżnienie, słowo kluczowe należy umieścić bezpośrednio w nagłówku oraz w polu opisu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, gdzie słowo zostało wprowadzone i w którym miejscu będą wyświetlone elementy reklamy tekstowej:

Od kilku miesięcy dostępna jest większa przestrzeń dla reklam tekstowych.

Najlepiej jest użyć „Nagłówka 1” (headline) dla słowa kluczowego, aby zostało ono możliwie najbardziej wypromowane z przodu. „Nagłówek 2” zawiera wszystko to, co umieszczono po myślniku. Każdy nagłówek może zawierać 30 znaków. Zatem często nie jest możliwe zawarcie czegoś więcej poza słowem kluczowym.

Tekst opisu umieszcza się w polu „Opis” (description). Do stworzenia opisu można użyć do 80 znaków.

Dopasuj ścieżkę strony

Warto dokładnie dopasować także dalsze elementy reklamy tekstowej do słowa kluczowego. Ścieżka (path) jest sztucznym adresem URL, który nie musi istnieć w tej formie, ale będzie tak przedstawiona na reklamie. Przy tym, zastosowana domena musi być zgodna z domeną faktyczną. W ten sposób można uniknąć sytuacji, w której nastąpi nieprawidłowe przekierowanie. Warto w tym miejscu ponownie umieścić słowo kluczowe lub jego części. Dozwolone jest użycie 2 x 15 znaków.

Dopasuj stronę docelową

W polu finalnego adresu URL należy wprowadzić faktyczną stronę, na którą nastąpi przekierowanie po kliknięciu w reklamę. Należy upewnić się, że po kliknięciu osoba odwiedzająca stronę zostanie dobrze obsłużona. To oznacza, że słowo kluczowe nadal będzie w centrum uwagi.

Oznacza to także, że na danej stronie faktycznie można znaleźć to, co prezentuje szukane słowo. W przeciwnym razie internauta bardzo szybko opuści stronę. W ten sposób nie tylko nie zdecyduje się na zakup, ale znacząco obniży wynik jakości twoich reklam w Google Ads.

Wynik jakości jest wskaźnikiem jakości Twoich reklam, słów kluczowych oraz stron docelowych. Reklamy o wysokim wyniku jakości najczęściej generują niższe koszty i wyższą pozycję reklam w rankingu wyszukiwania.

Wyróżnij unikatową propozycję sprzedaży

Oferta Twojego sklepu jest bardzo szeroka? Dostawa towaru jest darmowa? Poinformuj o tym w swoich reklamach! W internecie konkurencja jest bardzo duża, więc warto przekonać potencjalnego klienta, że Twoja oferta jest najlepsza!

Dodaj wezwanie do działania

Powiedz szukającym, co teraz należy zrobić. Zadzwonić? Zamówić? To może zabrzmi banalnie, ale ludzie wykazują tendencję do reagowania na jasne polecenia i wskazówki (call to action). Według wytycznych dotyczących korzystania z reklam nie powinno się stosować ogólnych poleceń takich jak „Kliknij teraz”, ponieważ w ten sposób nie przekazuje się żadnych informacji na temat faktycznego procesu.

Unikaj błędów

W reklamach typu Google Ads obowiązują wytyczne określające sposób wykorzystania reklam. W razie ich nieprzestrzegania reklama zostanie odrzucona i konieczna będzie ponowna weryfikacja przez Google. Dla e-sprzedawcy oznacza to zmarnowanie czasu w okresie, w którym Twoja reklama nie będzie wyświetlana.

Oto najczęściej występujące błędy:

  • Nadmierne użycie dużych liter (np. BEZPŁATNIE)
  • Niepotrzebne powtórzenia (np. Teraz kupuj kupuj kupuj)
  • Użycie wykrzyknika w nagłówku (jeden wykrzyknik można zastosować w tekście opisu)
  • Numer telefonu w tekście reklamy (aby dodać numery telefonów, można skorzystać z odpowiedniego rozszerzenia reklamy)

Wielokrotnie przetestuj zamieszczone reklamy

Ponieważ do dyspozycji jest relatywnie mało miejsca, aby szybciej przekonać do swojej reklamy, należy regularnie testować, które spośród wskazanych argumentów są najbardziej przekonujące. W danej grupie reklam należy uruchomić równolegle dwie reklamy i obserwować, która z nich zadziała lepiej, tzn. uzyska lepszy współczynnik klikalności (click-through rate, CTR) i ewentualnie generuje lepszy współczynnik konwersji.

Czy przeprowadzenie większej ilości testów pozwoli uzyskać lepsze wyniki? Niekoniecznie. Najlepiej jest przeprowadzać testy metodą małych kroków. Jedna mała zmiana miedzy obydwoma reklamami zapewni przejrzysty rezultat testów A/B. W przypadku reklamy, która uzyska lepsze wyniki, wówczas warto ponownie przeprowadzić test.

Należy pamiętać, aby nie przyjmować opcji ustawienia automatycznej optymalizacji w ustawieniach kampanii. Mechanizm Google Ads mógłby automatycznie preferować bardziej klikalne lub lepiej konwertujące reklamy. To jednak powinna być Twoja decyzja i nie należy się z nią spieszyć. Warto ustawić w polu „Rotacja reklam” opcję „Wyświetlaj naprzemiennie”.

0 komentarzy