5 rzeczy, o których warto pamiętać podczas tworzenia strony „O nas”

pisanie strony o nas

Chociaż możesz myśleć, że podstrona „O nas” nie jest specjalnie ważna, wielu kupujących rzeczywiście się tam kieruje. Jeśli Twój sklep jest nowy dla odwiedzającego, może tam zajrzeć, aby dowiedzieć się, kim jesteś. Oznacza to, że sprawdza, jak godny zaufania jesteś i czy mogą czuć się bezpiecznie, robiąc zakupy na Twojej stronie. Dzisiaj przyjrzymy się, co może sprawić, że strona „O nas” będzie wyjątkowa.

Czy strona „O nas” jest naprawdę tak ważna?

Chcę Cię przekonać co do tego, że ta podstrona jest tak istotna w przypadku, gdy nadal jesteś sceptyczny co do inwestowania czasu w jej tworzenie. Ankieta ujawnia interesujące statystyki dotyczące zachowania nowych użytkowników podczas trafiania na nową witrynę:

  • 47% nowych użytkowników kieruje się bezpośrednio do stron produktów i usług

  • 33% kieruje się na stronę główną przed sprawdzeniem innych stron

  • 16% przechodzi do strony „O nas”.

Nie wiem jak Ciebie, ale mnie to 16% zaskoczyło. Szczerze, myślałem, że ta liczba będzie trochę niższa. Jeśli działasz w branży e-commerce już przez jakiś czas, to możesz zdać sobie sprawę, że jest to wysoki wynik.

Są to potencjalni klienci, którzy naprawdę interesują się Twoją marką i udali się na tę stronę, aby przekonać się, czy powinni robić u Ciebie zakupy. Nie przegap tej okazji, aby przekonać ich, że Twoja firma jest godna zaufania.

Przejdźmy więc do sedna: o czym warto pamiętać podczas tworzenia strony „O nas”?

Opowiedz historię

Już wcześniej wspominaliśmy o korzyściach płynących ze storytellingu w e-commerce. Opowiadanie historii jest wciągające. Nadaje Twojej marce osobowość, cel, życie. Nagle Twoja historia jest o tym, co chcesz osiągnąć i chodzi już o więcej niż zarabianie pieniędzy. Jest to coś, z czym ludzie mogą się utożsamić.

W poniższym przykładzie firma Seattle Cider Co. pokazuje, w jaki sposób produkuje swój cydr. Wizualnie jest to naprawdę ciekawy proces (podczas przewijania w dół jabłka trafiają do beczki). Grafika opowiada historię, zdradzając czytelnikowi, skąd pozyskuje jabłka (lokalnie) i wyjaśniając proces produkcji cydru.

Może to być trochę techniczne, ale nawet przeciętny miłośnik cydru zrozumie podstawy tego, co dzieje się podczas fermentacji dzięki temu wyjaśnieniu. Jako wisienka na torcie, na samym dole widnieje wizerunek zespołu.

Mówiąc o zdjęciach...

Bądź człowiekiem

Z pewnością nikt nie pojawił się na Twojej stronie „O nas”, aby przeczytać biografię lub list motywacyjny. Pisz do swoich czytelników, jakbyś z nimi rozmawiał. Wyjaśniaj wszystko w prosty sposób.

Jeśli mówisz o sobie, użyj pierwszej osoby. To skraca dystans między Tobą a użytkownikiem. Buduje to zaufanie do potencjalnych klientów, podczas gdy zimna biografia jest nudna i nie zaprasza do prowadzenia dalszych interesów.

Możesz mówić o szerokim spektrum, np. jak wszedłeś w biznes i jakie są Twoje motywacje, ale generalnie polecam Ci unikać nadużywania branżowego żargonu. Załóżmy, że czytelnik nie jest ekspertem w Twojej dziedzinie.

W poniższym przykładzie możesz poznać ludzką stronę Noah Kagana. W przypadku, gdy jego nazwa domeny tego nie zdradziła, to zdjęcie z pewnością powinno dać Ci wrażenie, że Noah jest zabawny i bardzo lubi swoją pracę.

Świetnie sobie radzi z mieszaniem poważnych tematów z elementami humorystycznymi i możesz to zrozumieć już w pierwszym wierszu tekstu, gdy mówi o sobie jako o „head sumo”. Jednak w kolejnym zdaniu można dość szybko zorientować się, że dobrze wykonuje swoją pracę i ma duże doświadczenie (był jednym z najwcześniejszych pracowników Facebooka, jednocześnie pracując dla firm Mint i Intel).

Wspomnij o tym, co niezbędne

Twoja strona „O nas” to świetna okazja do wypełnienia luk, których reszta witryny może nie wypełnić. Pamiętasz tę ankietę, o której wspomniałem powyżej, pokazującą statystyki zachowań nowych odwiedzających? W tej samej ankiecie padło również pytanie, jakie elementy strony irytują kupujących i powodują, że opuszczają witrynę.

Źródło: Komarketing.com

Jak widać, odpowiedzią numer jeden był brak komunikatu (nie wiadomo, czym zajmuje się firma). Zaskakujące? Tak. Kiedy jesteś tak głęboko zakorzeniony w swoim biznesie, możesz nie zdawać sobie sprawy, że nie każdy rozumie dokładnie to, co masz do zaoferowania. Twoja strona „O nas” to doskonała okazja, aby naprawdę przedstawić to swoim klientom.

Strona Shape obejmuje to wszystko. Nie tylko wyjaśniają, kim są i czym się zajmują, ale także wyraźnie unikają drugiego punktu na „wykresie irytacji” (ich dane kontaktowe znajdują się w nagłówku). Możesz też spotkać się z zespołem i, po przewinięciu w dół, zobaczyć klientów, z którymi pracowali, a nawet niektóre referencje.

Podziel się swoją filozofią

Oprócz dokładnego wyjaśnienia, co dokładnie robi Twoja firma, możesz podzielić się nieco głębszym przesłaniem. Może to również naprawdę pomóc w budowaniu zaufania dla Twojej firmy, ponieważ dowiedzą się, jaki panuje w niej klimat.

Po wyjaśnieniu, czym się zajmują, Refinery 29 chcieli podzielić się tym, kim są, i jakie są ich ostateczne cele. Ich misją jest pomaganie kobietom w zdawaniu sobie sprawy ze swojej mocy. Ich istotą jest indywidualność i inkluzywność. Obiecują dostarczyć optymistyczne i różnorodne historie. Ich klimat jest po prostu magiczny. Oczywiście, część wydaje się nieco abstrakcyjna, ale uczucie, które chcą komunikować, jest jasne: pozytywność i inspiracja.

Jest to również szansa na podkreślenie wszelkich działań lub organizacji charytatywnych, które wspiera Twoja firma.

Podsumowanie

Twoja strona „O nas” to szansa na sprzedaż nie tylko produktów i usług, ale także osobowości Twojej marki. Jeśli Twoje produkty i usługi nie wyróżniają się na tle innych, skorzystaj z okazji, aby przekonać klientów, że Twoja marka jest wyjątkowa i potrafi o nich zadbać lepiej niż ktokolwiek inny.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: 5 Things to Keep in Mind When Creating an "About Us" Page

17.11.2022
Alon Eisenberg

Alon Eisenberg

Alon Eisenberg pełni rolę Content Manager UK w Trusted Shops od 2017 roku. Ukończył studia na Boston University na kierunku komunikacja w 2004 r.

Wybierz kraj: