Zasada E-E-A-T w SEO. Jak tworzyć treści dla Google i użytkowników?
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?
Wielkanoc to czas, który wiąże się dla wielu sklepów z potencjałem zwiększenia sprzedaży. Wystarczy nieco kreatywności, by potencjał ten wykorzystać i przyciągnąć większą liczbę klientów. Nawet jeśli nie sprzedajesz czekoladowych jaj i zajączków, Twój biznes może wiele zyskać, wdrażając kilka marketingowych pomysłów.
Jeśli chodzi o obchodzenie Wielkanocy, to w przypadku niemal wszystkich krajów wspólny mianownik stanowi: spędzanie tego czasu z rodziną/przyjaciółmi, malowanie i/lub poszukiwanie jajek, uczęszczanie na nabożeństwa kościelne i krótki czas wolny od pracy.
Według raportu „Wielkanocna lista zakupów”, 77% Polaków celebruje te święta wyłącznie z rodziną, zaś 14% z rodziną i przyjaciółmi. Najwięcej badanych (29%) oświadczyło, że wydaje na zakupy wielkanocne do 200 zł przeliczając na jednego domownika.
Polacy należą do kupujących na ostatnią chwilę. Aż 30% respondentów badania rozpoczyna wielkanocne zakupy tydzień przed świętami, zaś 22% robi to na kilka dni przed. Warto wziąć to pod uwagę, organizując „promocję last minute” dla swoich klientów.
Choć w Polsce tradycja ta nie jest jeszcze na tyle znana, to jest ona doskonałym pomysłem na zaangażowanie klientów przed Wielkanocą. Zorganizuj interaktywną zabawę, w ramach której zadaniem odwiedzających będzie znalezienie ukrytych jaj. Każde takie jajko może oferować różne nagrody: zniżkę określonej wysokości, prezent do zamówienia czy darmową dostawę.
Taki konkurs sprawia, że odwiedzający spędzają więcej czasu na Twojej stronie i zachęca ich do przeglądania większej liczby produktów. Co za tym idzie, wiąże się z większym potencjałem zwiększenia konwersji.
Poza ukrytymi pisankami, na stronie sklepu warto też zaimplementować kilka innych, bardziej widocznych wielkanocnych akcentów. W ten sposób wprawisz klientów w świąteczny nastrój.
Stwórz wielkanocne wersje swoich bestsellerów, np. zmieniając wygląd ich opakowań. Możesz wykorzystać pastelowe kolory czy kwiatowe motywy. Jeśli masz taką możliwość, możesz stworzyć specjalne, wielkanocne wersje produktów. Nie muszą to być wyłącznie jajka! Pamiętaj, że święta te kojarzą się też ze słodyczami i początkiem wiosny. Produktem takim może być więc np. świeca o zapachu czekolady czy torba na ramię przyozdobiona kwiatowym wzorem. Wystarczy nieco kreatywności!
Inny pomysł to zestawy produktów, np. kosze słodyczy, wielkanocne dekoracje czy zestawy do robienia pisanek. Zachęć potencjalnych klientów do dodania ich do koszyka, oferując np. małe upominki z motywem świątecznym. W ten sposób zwiększysz wartość zamówienia.
E-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów zwiększenia konwersji. Zaplanuj serię mailingów, np. odliczających do Wielkanocy. Możesz np. codziennie oferować inną promocję lub porady prezentowe.
W ramach takiej kampanii możesz też zainspirować swoich klientów. Sprzedajesz żywność? Roześlij przepisy na tradycyjne wielkanocne potrawy, rzecz jasna z użyciem Twoich produktów. Twój asorytment to środki czystości? Postaw na porady na temat przygotowań domu do świąt. Oferujesz akcesoria DYI? Podziel się pomysłami na przystrojenie wielkanocnego koszyczka.
Pamiętaj, że Wielkanoc to czas bliskości z rodziną i przyjaciółmi. Wykorzystaj więc tę tematykę w kampaniach. Jeśli np. sprzedajesz gry planszowe czy inne produkty z kategorii hobby, podkreśl, że robienie tego z najbliższymi w świątecznej atmosferze to jeszcze większa frajda!
Media społecznościowe mają dużą moc. Warto wykorzystać je także do prowadzenia wielkanocnej kampanii. Oczywiście możesz publikować posty organiczne czy reklamy zachęcające do skorzystania z Twojej oferty, ale innym, o wiele bardziej angażującym klientów pomysłem, będzie organizacja konkursu, np. na Instagramie.
Zachęć użytkowników do podzielenia się np. swoimi przygotowaniami do świąt, najbardziej kreatywnymi pisankami, najlepiej przystrojonymi koszyczkami czy wielkanocnymi stołami. Stwórz unikalny hashtag, którym obserwujący będą oznaczać swoje prace biorące udział w konkursie. No i wreszcie – oferuj atrakcyjne nagrody, np. vouchery czy limitowane produkty z wielkanocnej kolekcji.
Zachętą do zrobienia zakupów w danym sklepie nie muszą być tylko produkty. Pamiętasz jedną ze statystyk z początku artykułu, która mówiła, że wielu Polaków przygotowuje się do świąt na ostatnią chwilę? Wykorzystaj tę wiedzę i obiecaj szybką realizację zamówień jeszcze przed Wielkanocą.
Gwarantując dostarczenie przesyłek na czas, zachęcisz klientów, którzy nieco dłużej zwlekali z zakupem prezentów czy innych niezbędnych artykułów. Wyraźnie więc komunikuj te informacje na stronie głównej i w kampaniach reklamowych. I najważniejsze – upewnij się, że dotrzymasz danej obietnicy. Wskaż dokładną datę, do której można maksymalnie można składać zamówienie, by cieszyć się dostawą bez opóźnień.
W sezonie wzmożonych zakupów masz zdecydowanie większe szanse na zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Jednak z drugiej strony, musisz jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji. Niech Twoim wyróżnikiem będzie zaufanie. Pokaż nowym kupującym, że Twój sklep jest wiarygodny i warto mu zaufać – nie tylko od święta.
05.03.2025
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?
Nie tylko duże e-sklepy mogą pozwolić sobie na wielkanocną promocję. Oto 5 wskazówek marketingowych, które warto wdrożyć na Wielkanoc.