Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Korzystasz z usług Google do promocji swoich produktów? W takim razie ta aktualizacja może być dla Ciebie bardzo ważna! Google zamierza zaostrzyć zasady w sprawie wyświetlanych cen. Niedostosowanie się do nich może poskutkować zawieszeniem konta w Google Merchant Center. Co to dokładnie oznacza i jak upewnić się, że spełniasz nowe wymogi?
Google ogłosiło w artykule o nadchodzących zmianach w egzekwowaniu cen, że będzie bardziej rygorystycznie sprawdzać różnice w cenach pomiędzy tymi widniejącymi w usługach Google i w Twoim sklepie internetowym. Dotyczy to wszystkiego, co ma związek z Merchant Center: od Google Shopping do Google Ads. Dane te są już porównywane z Twoją stroną docelową, ale od tej aktualizacji będą one również zestawianie z rzeczywistą ceną przy kasie i wszelkimi ukrytymi kosztami.
Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak tworzyć skuteczne reklamy Google Ads? Wskazówki znajdziesz w naszym bezpłatnym poradniku:
Od 6 kwietnia Google będzie sprawdzać nie tylko ceny pomiędzy danymi produktu w Google Merchant Center i stronami docelowymi, ale także wartość zamówienia przy kasie.
Oznacza to, że jeśli podczas sprawdzania konta Google odkryje, że cena Twoich produktów przy podsumowaniu w kasie jest wyższa niż ta widniejąca na stronie docelowej, otrzymasz ostrzeżenie i będziesz miał 28 dni na naprawienie błędu. Jeśli tego nie zrobisz, Twoje konto Google zostanie po tym okresie zawieszone.
Po wprowadzeniu zasad, Google wyśle oficjalny komunikat na ten temat w ramach aktualizacji specyfikacji danych produktu w 2021 roku.
Google ma wiele zasad dla osób korzystających z usług dla sklepów internetowych. Dotyczą one cen, waluty i wielu innych kwestii – wszystko po to, by zapewnić użytkownikom jak najlepszą ochronę.
Oto najważniejsze z nich. Pełną listę wymagań i praktycznych wskazówek znajdziesz na stronie pomocy technicznej Google.
Jednym z pilnowanych przez Google wymogów jest to, by cena produktu pozostała niezmieniona podczas procesu zakupu. Oznacza to, że cena przy kasie (gdy klient wprowadza dane do płatności) nie powinna być wyższa niż w feedzie produktowym lub na landing page'u.
Uwaga: Cena może być niższa w kasie, jeśli na przykład zastosowano rabat podczas dodawania do koszyka.
Ponadto, wszelkie dodatkowe koszty muszą być już wliczone w cenę. Nie są to dodatkowe usługi, ale koszty, które trzeba ponieść, aby móc korzystać z produktu.
Dodatkowo, koszty wysyłki powinny być wyszczególnione oddzielnie: nadal możesz za nie pobierać opłaty. Inne koszty związane z wysyłką, takie jak opłaty manipulacyjne i koszty związane ze sprzedawcą, powinny być uwzględnione w atrybucie wysyłki.
📚Przeczytaj też: Dostawa w sklepie internetowym - jakie formy wysyłki oferować klientom?
Jak pisze Google, o ile nie masz włączonej wymiany walut w swoim feedzie, Twoje strony zakupowe muszą wyświetlać walutę dla kraju, do którego kierujesz swoją ofertę. Powinieneś konsekwentnie używać tej samej waluty na wszystkich stronach, od strony produktu do strony płatności.
Ważne jest również, aby możliwość zakupu Twoich produktów miały także osoby prywatne. Co za tym idzie, niektóre pola w formularzach nie powinny być obowiązkowe, jak np. nazwa firmy. To szczególnie ważne dla sprzedawców B2B!
Ponadto klient musi zostać poinformowany o minimalnej wartości zamówienia, a więc o kwocie, od której kupujący może faktycznie dokonać zakupu. Nie dotyczy to więc sytuacji „darmowej wysyłki od x zł”, kiedy klient może skorzystać z bezpłatnego dostarczenia zamówienia, ale może nabyć coś za niższą kwotę po opłaceniu kosztów wysyłki. Jeśli klient ma już w koszyku więcej niż określona kwota, nie musisz pokazywać już minimalnej wartości zamówienia. Przeczytaj więcej o dodawaniu minimalnej wartości zamówienia do ustawień wysyłki.
Musisz również upewnić się, że dostępne metody płatności są widoczne przed rozpoczęciem procesu zakupu. Może to być w stopce Twojego sklepu internetowego, lub na przykład pod przyciskiem „Kup” na stronie produktu.
📚Przeczytaj też: Metody płatności w internecie – jakie oferować w e-sklepie?
Twój proces płatności powinien być również zabezpieczony ważnym certyfikatem SSL. Jest to ważne, aby zapewnić dodatkową ochronę transakcji i danych osobowych klienta. Opcje płatności powinny być też zabezpieczone protokołem HTTPS. I, co istotne: nigdy nie pytaj o zbędne dane!
Klient powinien mieć dostęp do całości istotnych informacji dotyczących procesu realizacji zamówienia. Zwróć uwagę na politykę zwrotów, metody płatności, warunki i zasady oraz dane kontaktowe do Twojego sklepu.
Na stronie internetowej powinieneś umieścić co najmniej dwa z poniższych danych kontaktowych:
adres e-mail dla wsparcia technicznego,
numer telefonu,
fizyczny adres prowadzenia działalności.
Szczegóły te powinny być łatwe do znalezienia przez klienta.
⚠️ Pamiętaj, że formularz kontaktowy nie zalicza się do tych wymagań!
Google jest znane z tego, że na pierwszym miejscu stawia swoich użytkowników. Oznacza to więc, że internetowy gigant robi wszystko, aby poprawić jakość usług dla osób korzystających z wyszukiwarki.
Firma twierdzi, że spójna i dokładna wycena jest jednym z najważniejszych czynników dla kupujących, gdy są oni w fazie podejmowania decyzji o zakupie. Klienci szybko rezygnują z zakupu, gdy cena produktu przy kasie jest wyższa niż cena pokazana w reklamie, w zakładce Zakupy lub na stronie docelowej.
Krótko mówiąc: zmiany mają pomóc Twojemu klientowi, ale także sprawić, że Twój współczynnik konwersji wzrośnie.
Sprawdź, jak jeszcze możesz zwiększyć sprzedaż w e-sklepie:
15.03.2021
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.