Jak wyświetlać opinie w e-sklepie za pomocą widgetów?
Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek obejmuje szereg działań, których wykonanie poskutkuje wysokimi pozycjami w Google na wyszukiwanie danego słowa kluczowego. Oprócz przydatności i jakości treści, ocena stron internetowych ma również wymiar techniczny. Brane pod uwagę jest np. bezproblemowe indeksowanie czy szybkość ładowania. W tym artykule zebraliśmy 5 najczęściej poruszanych kwestii dotyczących technicznego SEO.
Często się mówi, że adresy URL mojego sklepu powinny być „wymowne”. Co to oznacza, i w jaki sposób należy konstruować adresy URL, aby zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarek?
Odpowiedź:
Szczególnie ważne jest, aby zawsze istniała dokładnie dopasowana pisownia adresu URL dla jednej strony.
Technicznie dla wyszukiwarek https://www.przykladowysklep.pl i https://www.przykladowysklep.pl/ to dwie różne strony. Jeśli oba adresy URL prowadzą do takich samych stron pod względem treści, mamy do czynienia ze zduplikowaną treścią.
Chociaż wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie w takich sytuacjach, należy unikać takiej struktury. Dlatego stwórz ujednoliconą strukturę i stosuj ją także w przypadku tworzenia łączy do stron. W odniesieniu do wszelkich alternatywnych form zapisu należy zastosować przekierowanie 301 lub tag kanoniczny powiązany z wybranym sposobem zapisu.
Ponadto należy stosować separatory zamiast podkreślników oraz unikać stosowania znaków specjalnych.
Mój e-sklep działa na wielu rynkach międzynarodowych. Prowadzę biznes m.in. w Niemczech, Austrii i Szwajcarii i w związku z tym mam przygotowaną stronę z odpowiednimi domenami krajowymi (.de, .at, .ch).
Co mogę zrobić, aby wyszukiwarka Google nie uznała treści w języku niemieckim za powielone? Chciałbym, aby odpowiednią wersję sklepu można było znaleźć w wyszukiwarce Google dokładnie w tym państwie.
Odpowiedź:
Taki atrybut ma zastosowanie do pojedynczego adresu URL, np. w nagłówku head strony kategorii dotyczącej kozaków zimowych (niem. Winterstiefel) dla klientów z Niemiec o adresie URL https://www.beispielshop.de/winterstiefel/ znajdą się następujące informacje:
< link rel="alternate" href="https://www.beispielshop.de/winterstiefel/" hreflang="de-de" / >
< link rel="alternate" href="https://www.beispielshop.at/winterstiefel/" hreflang="de-at" / >
< link rel="alternate" href="https://www.beispielshop.ch/winterstiefel/" hreflang="de-ch" / >
Przy wprowadzaniu danych, zastosuj się do formatu z normy ISO 639-1. Najpierw podaj kod języka, a następnie kraju.
W moim sklepie są takie strony kategorii, na których znajdują są setki artykułów. W związku z tym podzielono je na kilka stron, co oznacza, że osoba odwiedzająca sklep może przechodzić między stronami od 1 do x.
Czy można zasygnalizować wyszukiwarce Google, że pierwsza strona ma największe znaczenie i że odwiedzający powinien właśnie tam zostać skierowany w pierwszej kolejności przez wyszukiwarkę?
Odpowiedź:
Na pierwszej stronie podana jest kolejna strona, na stronie drugiej — strona poprzednia i kolejna. Na stronie drugiej https://www.przykladowysklep.pl/kozaki?strona=2 kod mógłby wyglądać w ten sposób:
W wyszukiwarce Google nie można znaleźć pewnej strony mojego sklepu. Z czego może to wynikać i co powinienem zrobić?
Odpowiedź:
Gdy wyszukiwarka nie znajdzie żadnych informacji o stronie, będzie to oznaczało, że rzeczywiście nie została ona zindeksowana. W przeciwnym wypadku nie została ona wyświetlona jako odpowiedź na zadane przez Ciebie zapytanie.
Aby sprawić, że strona zostanie szybko zindeksowana, najlepiej skorzystać z narzędzia Google Serach Console. Po zalogowaniu się na konto, wystarczy wkleić żądany adres URL w pasek wyszukiwania w górnej części pulpitu. Po sprawdzeniu adresu przez Google, otrzymasz możliwość poproszenia o zindeksowanie.
Ponadto warto sprawdzić, czy:
w tekście źródłowym nie znajduje się znacznik noindex. Aby strona mogła zostać zindeksowana, należy go usunąć.
tag canonical wskazuje na inną wersję strony, która jest indeksowana.
indeksowanie strony nie jest zablokowane w pliku robots.txt. Zablokowanie crawlingu nie wyklucza całkowicie zindeksowania strony, ale aby treść była aktualizowana, należy zadbać o regularny crawling.
strona jest zawarta w mapie witryny (sitemap) i czy mapa witryny została odpowiednio wprowadzona do narzędzia Search Console.
Często słyszę, że w przypadku przebudowy istniejącego serwisu i zmiany struktury adresów URL należy przekierować stare strony internetowe na nowy adres URL. Co oznacza przekierowanie i jakie dane muszę w takim przypadku uwzględnić?
Odpowiedź:
Jest to ważne nie tylko w kontekście dbania o doświadczenie użytkownika. Również dlatego, że w ten sposób wyszukiwarki otrzymują informację, że w przyszłości trzeba odwoływać się do nowego adresu URL w przypadku odpowiednich zapytań oraz że nowy adres URL charakteryzuje się tą samą trafnością, co stary.
W tym celu w większości przypadków należy przygotować przekierowanie z kodem stanu 301. Oznacza to, że zmiana adresu URL jest trwała i tym samym należy zastąpić stary adres URL.
Wprawdzie przekierowanie 302 technicznie również powoduje przekierowanie na nowy adres URL, ale w tym przypadku wyszukiwarka otrzymuje informację, że stary adres URL nie jest dostępny tylko tymczasowo, a nowy adres URL ma go zastępować tylko przez pewien czas. W takim przypadku sygnały dotyczące trafności pod względem SEO nie są przekazywane.
Dowiedz się jak wykorzystać SEO w swoim e-sklepie i zwiększyć sprzedaż. Pobierz nasz bezpłatny poradnik 👇
07.11.2022Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?