5 powodów, dla których e‑commerce i Instagram idealnie do siebie pasują

Instagram jest coraz popularniejszym serwisem społecznościowym wykorzystywanym w branży e-commerce i online marketingu. Dobrze zaplanowane działania w tym kanale to olbrzymi potencjał do pozyskania nowych klientów, a tym samym do zwiększenia sprzedaży. W poniższym artykule przedstawimy 5 powodów, dlaczego warto poświęcić więcej uwagi działaniom na Instagramie.

Przycisk „Kup teraz!”

W listopadzie 2016 roku należący do Facebooka serwis przedstawił nową funkcję, którą powinni zainteresować się sprzedawcy internetowi. Przycisk „Kup teraz” umożliwia dołączenie linku sprzedażowego do postów, dzięki czemu użytkownicy serwisu Instagram mogą kupić produkt bezpośrednio z aplikacji.

Nowa funkcja może być bardzo opłacalna, szczególnie dla sklepów z branży modowej i lifestylowej. Warto pamiętać, że większość użytkowników korzysta z Instagrama codziennie, szukając różnego rodzaju inspiracji lub oglądając zdjęcia ulubionych celebrytów i influencerów. Gdy klient odkryje dobrze zaprezentowany produkt, który go zachwyci, często może podjąć decyzję o spontanicznym zakupie.


Strona NYmag

Zwłaszcza w połączeniu z funkcją umożliwiającą publikację nawet do 10 zdjęć w formie karuzeli.

Instagram Stories!

Jako doświadczony sprzedawca internetowy zapewne wiesz, że wielu klientów nie podejmuje decyzji o zakupie natychmiast i czasem potrzebuje kilku wizyt w sklepie, aby ostatecznie sfinalizować transakcję.

W czasach, kiedy większość internautów przed pierwszym zakupem poszukuje informacji o sklepie lub marce, obecność w mediach społecznościowych jest zdecydowanie zalecana. Szczególnie w serwisie Instagram, ponieważ właśnie tam można wiele zyskać w kwestii postrzegania swojej firmy, wstępnie zachęcić do odwiedzin sklepu oraz zaoferować konkretne produkty.

Stworzenie z klientami relacji opartej na zaufaniu, tak aby chętnie i bez wahania robili zakupy w Twoim sklepie, przed erą Instagrama było możliwe tylko za pośrednictwem serwisów YouTube i Snapchat. Instagram zmienił to dzięki funkcji Stories. Teraz – podobnie jak w przypadku serwisu Snapchat – można zbudować autentyczne relacje ze swoimi klientami. Można to osiągnąć, udostępniając ciekawostki zza kulis, odpowiadając na pytania klientów oraz przygotowując unikalną ofertę Instagram Stories.

Treści publikowane na Instagram Stories nie muszą być idealne. Właśnie ta niedoskonałość jest wyjątkowo pozytywnie odbierana przez młodszą grupę docelową, ponieważ nadaje im walor autentyczności. Pozwól, aby followersi uczestniczyli w życiu Twojego sklepu, a odwdzięczą Ci się zwiększając jego obroty.


Strona techcrunch

Kolejną zaletą funkcji Instagram Stories w porównaniu z odpowiednikiem Snapchat Stories są poniższe funkcjonalności.

Linki w historii

Zalety funkcji Stories w Instagramie już znamy. A co jest jego największą zaletą? Nie tylko można oznaczać innych użytkowników Instagrama, aplikacja pozwala także na umieszczanie linków w historii.

Nawet jeśli nie wydaje się to na pierwszy rzut oka znaczącym bonusem, należy pamiętać, że dotychczas dołączenie linku było możliwe tylko w swoim profilu.

W ten sposób można teraz utworzyć bezpośrednie linkowanie do produktu, który uczestniczy w danej historii. Jest to bardzo istotne ulepszenie, mając na uwadze, że większość sprzedawców internetowych korzystało dotąd z prostych metod linkowania do swojego sklepu, w którym zainteresowani klienci musieli wyszukać wybrany produkt.

Teraz możliwe jest przedstawianie i wyróżnianie nowych produktów, a wszystko to za pośrednictwem smartfonu! Linki produktowe, które przełączają klienta bezpośrednio do strony wybranego artykułu, mają zatem potencjał zwiększenia wskaźnika konwersji.

Influencer marketing

Jeśli regularnie zaglądasz na naszego bloga, na pewno czytałeś nasz ostatni artykuł na temat współpracy z influencerami.

Jeśli nie, tutaj możesz bezpośrednio przejść do artykułu.

Popularność współpracy z influencerami wynika przede wszystkim z tego, że zwrot z inwestycji (ROI, return on investment) może być narawdę wysoki. Za jednym razem można dotrzeć do tysięcy ludzi, którzy mają potencjał, aby stać się klientami sklepu.

Gdy już znajdziesz influencera, który pasuje do profilu Twojego sklepu internetowego i marki, istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że będzie również pasować do Twoich followersów.

Dodatkowo będziesz także wiedzieć (w przybliżeniu), do ilu osób dotrzesz (polubienia i osoby śledzące opiniotwórcę), a wszystko to za relatywnie niewielką kwotę lub podarowany produkt.

Wyjątkowo interesującym zagadnieniem jest mierzalność tej taktyki marketingowej za pośrednictwem Instagrama. Przekaż swojemu influencerowi osobisty link, który będzie wykorzystywany podczas promocji, a będziesz dokładnie wiedzieć, ile osób zareagowało i kupiło coś w Twoim sklepie!

Gdy znajdziesz influencera, który generuje przyzwoity zwrot z inwestycji (ROI), możesz uczynić z niego ambasadora marki, który będzie regularnie promował Twój sklep. Możesz też zaproponować udział w programie partnerskim, jeśli Wasza współpraca zapewni zyskowność na odpowiednim poziomie!

Wizualny minimalizm

Instagram został opracowany z myślą o użytkownikach smartfonów, tak aby po otwarciu aplikacji była na niej skoncentrowana cała uwaga użytkownika. W polu aktualności (newsfeed) w aplikacji położono nacisk na przekaz wizualny, a teksty pod zdjęciami są skracane w przypadku, gdy ich długość przekracza 87 znaków.

Ten minimalistyczny design nie rozprasza użytkownika w takim stopniu, jak aplikacje na komputerze, gdzie jednocześnie otwartych jest kilka zakładek, które zabiegają o uwagę użytkownika.

Jest to zarówno szansa, jak i wyzwanie. Zamiast zamieszczać proste zdjęcia produktowe i liczyć na konwersję, należy ukazać swoje produkty w codziennej sytuacji: gdy są noszone lub używane, jak produkt wygląda w codziennym użyciu i jakie daje korzyści.

Analizując globalnie możliwości serwisu Instagram, możemy szybko dojść do wniosku, że jest to idealne narzędzie marketingowe. Praktycznie nie istnieją inne równie skuteczne metody, które umożliwiają dotarcie do nowych klientów tylko za pośrednictwem obrazu i odpowiedniego hashtagu, powiązanych w formie historii.

Instagram to konieczność!

Przedstawianie historii z interesującymi zdjęciami może być świetnym sposobem na zdobycie nowych, lojalnych klientów, co przełoży się na zwiększenie obrotów. Należy pamiętać, że Twój post będzie oglądany przez osoby, które śledzą dane treści dobrowolnie lub które interesują się daną branżą (hashtagi).

Szanuj swoich fanów i bardzo uważaj na to, aby ich nadmiernie nie spamować ani nie zanudzać zdjęciami o słabej jakości. Tylko wówczas konto na Instagramie będzie skutecznym kanałem sprzedaży, za pośrednictwem którego nowi i istniejący klienci będą regularnie przyczyniać się do zwiększenia obrotów Twojego sklepu.

0 komentarzy