Trusted Talks: budowanie zaufania i bezpieczeństwa w e-commerce

W dobie rozwoju e-commerce, zaufanie i bezpieczeństwo stały się kluczowymi elementami w relacji między sprzedawcami a kupującymi. Wśród platform zapewniających te wartościowe atrybuty, Trusted Shops wyróżnia się unikalną ofertą Ochrony Kupującego. Jakie korzyści wynikają z niej dla sklepów internetowych i jak wpływa ona na funkcjonowanie biznesów?

Ochrona Kupującego – unikalny wyróżnik dla e-sklepów

Trusted Shops nie tylko gwarantuje bezpieczeństwo zakupów online, ale również zapewnia kompleksową ochronę kupującym. To wartość, która bezpośrednio przekłada się i wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. W Polsce z Ochrony Kupującego skorzystało ponad milion konsumentów, a logo Trusted Shops staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na zachowania klientów w czasie finalizacji procesów zakupowych. 

W dobie nieustannej konkurencji należy pamietać, by oferować konsumentom przede wszystkim wysoką jakość usług, idącą w parze z bezpieczeństwem. Tym bardziej, że bezpieczeństwo to kolejny aspekt, który konsumenci cenią coraz bardziej.

Unikalność sklepów oferujących Ochronę Kupującego tkwi właśnie w zapewnieniu naszym klientom i ich konsumentom pewności, że każdy zakup do 10 000 PLN objęty zostanie ochroną. To z kolei przekłada się na wzrost zaufania do sklepu oraz zwiększenie liczby transakcji. W wypadku, gdyby towar nie dotarł, lub pojawiły się problemy w nawiązaniu kontaktu ze sprzedającym, Trusted Shops zadba o zwrot środków, dając kupującym gwarancję bezpiecznych zakupów w sieci.

Inne istotne aspekty budowania wiarygodności w internecie

Kluczową wartością w budowaniu wiarygodności sklepu online są opinie klientów, zarówno te o oferowanych produktach, jak i o samym sklepie, usłudze i doświadczeniach zebranych na ścieżce zakupowej. Z naszej analizy i badania rynku wynika, iż ponad 93% kupujących w sieci czyta dostępne opinie o sklepie, a już ponad połowa z nich zwraca uwagę na wiarygodność komentarzy. To oznacza, że sprawdzamy, czy pozostawiona opinia została zweryfikowana czyli wystawiona przez osobę, która rzeczywiście dokonała zakupu w danym sklepie lub użyła konkretnego produktu. W dobie coraz szerzej popularyzowanej sztucznej inteligencji, jako konsumenci zwracamy większą uwagę na bezpieczeństwo, by uniknąć oszustw internetowych.

System opinii Trusted Shops jest w pełni zintegrowany z systemami Google, takimi jak Profil Firmy czy z reklamami produktowymi, umożliwiając wyświetlanie gwiazdek przy promowanych towarach. Nasz system dostosowany jest do wymogów dyrektywy Omnibus, która od 2023 roku reguluje szczególy wyświetlania opinii o produktach. 

Pierwsza sprzedaż, w szczególności na nowych rynkach, jest niezwykle ekscytująca. Elementem numer 1 wpływającym na postrzeganą wiarygodność danego serwisu podczas pierwszego zakupu są właśnie opinie.

Pamiętajmy jednak, iż głownym źródłem budowania wiarygodności nowo odwiedzanego sklepu są nie tylko opinie, ale i możliwość płatności przy odbiorze, jasne zasady dotyczące reklamacji i zwrotów, itd. Badani w raporcie Gemiusa „E-commerce w Polsce 2023” wskazują te właśnie czynniki jako kluczowe, oceniając zakupy przez internet w pięciu kategoriach:

  1. Łatwości dokonania zakupu
  2. Szerokości asortymentu/wyboru
  3. Czasu poświęcanego na zakupy online vs tradycyjne
  4. Bezpieczeństwa i ryzyka związanego z handlem internetowym

W ubiegłym roku pierwsze trzy kategorie okazały się przynosić kosumentom większe korzyści niż rok wcześniej, tj. zakupy stały się dla konsumentów mniej skomplikowane, dawały większą możliwość wyboru asortymentu oraz bardziej różnorodne produkty. Badani zaoszczędzili także więcej czasu w porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych. 

Ze wszystkich badanych wymiarów, najsłabiej wypadło postrzeganie bezpieczeństwa e-zakupów, jednak mimo to wysoka średnia ocen świadczy o nadal pozytywnej percepcji zakupów online. To właśnie ostatnia, czwarta kategoria – bezpieczeństwo i ryzyko – wskazuje iż w ubiegłym roku, poziom obawy o bezpieczeństwo jakie kupujący odczuwają robiąc zakupy online wzrosły.  

Wartość Ochrony Kupującego i wsparcia prawnego w kontekście sprzedaży zagranicznej

Biorąc za przykład Niemcy, gdzie świadomość praw konsumentów jest bardzo wysoka, widzimy ogromny wpływ naszego programu Ochrony Kupującego na zachowania zakupowe konsumentów. Statystyki mówią same za siebie – ponad 40 milionów osób korzystających z naszych usług to dowód na to, że świadomość bezpiecznych zakupów online buduje więź zaufania i zachęca do częstszego korzystania z oferty sklepów internetowych.

Trusted Shops nie tylko chroni kupujących, lecz także staje się kluczowym partnerem w rozwoju biznesów na rynkach zagranicznych. Nasze rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo, ale również stają się podstawą wzrostu zaufania klientów, co przekłada się na sukces i ekspansję firm na nowe rynki. 

By zapewnić naszym klientom wsparcie od strony prawnej, w Trusted shops zadbaliśmy o stale aktualizowany generator tekstów prawnych, w tym regulaminów, polityki zwrotów, i innych. Dokumentami tymi posługują się nasi klienci zarówno w Polsce, jak i w innych częściach Europy, prowadząc sprzedaż bezpośrednio w swoich sklepach, jak również na marketplace'ach (Amazon, Kaufland, eBay, etc.).  

Serdecznie zapraszam do kontaktu, by dowiedzieć się więcej o Ochronie Kupującego i poznać pakiet tekstów prawnych pod adresem e-mail: sales@trustedshops.pl lub nr telefonu: 506 252 843. 

25.01.2024

Jacek Kilian

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies