Google pokaże rzetelne opinie wyżej w wynikach wyszukiwania

W marcu weszła w życie aktualizacja algorytmu Google odpowiadająca za wyświetlanie opinii o produktach. Zmianie ulegną kryteria brane pod uwagę przez wyszukiwarkę przy wyświetlaniu recenzji. W pierwszej kolejności prezentowane będą opinie zawierające m.in. dogłębniejszą analizę i dokładniejsze informacje dotyczące ocenianych produktów.

blogTitle-wp-negative_reviews_7_rules-w680h280

Opinie Google – aktualizacje

Google pracowało nad ustalaniem pozycji opinii wyświetlanych w wyszukiwarce przez ostatni rok. Najnowsza aktualizacja ujrzała światło dzienne pod koniec marca. To już trzecia zmiana podjęta przez internetowego giganta w tym kierunku – pierwsza weszła w życie w kwietniu, a druga w grudniu 2021 roku.

Cel prac? Wyróżnienie najautentyczniejszych i najbardziej wartościowych z punktu użytkownika opinii, mających pomóc w dokonaniu przemyślanego zakupu. Google chce dostarczać użytkownikom opinii zawierających szczegółową analizę, oryginalne badania, których autorami są entuzjaści posiadający szeroką wiedzę na dany temat lub eksperci.

📚Przeczytaj też: Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami konsumentów?

Dzisiaj wprowadzamy kolejną wynikającą z tych zmian aktualizację, która ma na celu poprawę naszych możliwości identyfikowania wysokiej jakości opinii o produktach. Dzięki niej będziemy mogli prezentować użytkownikom rozsądne porady dotyczące zakupów i nagradzać twórców, na opiniach których można polegać – czytamy w Centrum pomocy wyszukiwarki Google.

Co się zmieni?

Mówiąc najprościej, Google ma zamiar wyróżniać wysokiej jakości opinie, nagradzając je wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że potencjalni klienci będą mogli zapoznać się z ocenami produktów na pierwszej stronie wyników Google.

Wiemy, że użytkownicy cenią sobie recenzje, które zawierają dogłębne badania, a nie tylko podsumowują kilka produktów – uzasadnia Google na oficjalnym blogu. Ogólnikowe i mało wnoszące opinie nie będą wprost karane przez wyszukiwarkę – w centrum uwagi Google jest nagradzanie pomocnych dla potencjalnych kupujących opinii.

Jakie opinie będą nagradzane przez Google?

Na swoim blogu Google podpowiada, co powinna zawierać idealna opinia produktu. Oto kryteria, według których będą oceniane recenzje użytkowników:

  • uwzględnienie przydatnych, szczegółowych informacji – np. zalety i wady danego produktu, szczegółowe informacje dotyczące jego zastosowania, czym różni się od poprzednich wersji,

  • źródło – opinie mają pochodzić od osób, które rzeczywiście korzystały z ocenianych produktów i pokazują, jak produkt wygląda w rzeczywistości lub jak się go używa,

  • zawarcie unikalnych informacji wykraczające poza te dostarczane przez producenta – np. materiałów wizualnych, dźwiękowych czy linków do innych treści czy materiałów opisujących doświadczenia autora opinii,

  • opisanie porównywalnych produktów lub wyjaśnienie, co wyróżnia dany produkt na tle konkurencji.

Algorytm Google ma więc na celu nie tylko wyłapanie mało szczegółowych ocen, ale też stronniczych opinii, skupiając się na tych najbardziej wiarygodnych.

📚Przeczytaj też: Dlaczego samo zbieranie opinii dla e-sklepu już nie wystarcza?

Co jeszcze trzeba wiedzieć?

Google podało również rekomendacje dotyczące opinii polecających „najlepsze” produkty. Najważniejsze jest uzasadnienie, dlaczego dany artykuł jest najlepszy – co wyróżnia go spośród innych, w jaki sposób rozwiązuje konkretne problemy, itp. Jeszcze lepiej, gdy do opinii dołączony jest dowód potwierdzający słowa autora.

Co więcej, wspomniana aktualizacja dotyczy również list rankingowych i opinii porównawczych. Ze względu na charakter list rankingowych możesz w bardziej zwięzły sposób pokazać, że dobrze znasz produkt i publikujesz swoje prawdziwe opinie. Dobrym sposobem będzie przywołanie konkretnych wyników lub dodanie oryginalnych zdjęć z przeprowadzonych przez Ciebie testów produktu – precyzuje Google.

Więcej na temat tworzenia wysokiej jakości opinii o produktach przeczytasz w innym artykule przygotowanym przez Centrum wyszukiwarki Google.

Kiedy aktualizacja wejdzie w życie?

Omawiana aktualizacja ma wchodzić w życie „w ciągu najbliższych kilku tygodni”. Póki co będzie dotyczyć źródeł anglojęzycznych, ale Google ma zamiar w niedługim czasie wprowadzić zmiany dotyczące wyświetlania opinii produktów także na innych rynkach.

Opinie w Google pomagają w zwiększeniu widoczności Twojej strony oraz sprzedaży w e-sklepie. Pobierz nasz bezpłatny poradnik dotyczący gwiazdek Google i dowiedz się więcej!

New call-to-action

0 komentarzy