Jak wyświetlać opinie w e-sklepie za pomocą widgetów?
Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Marketing mix to strategia biznesowa polegająca na pracy nad obszarami operacyjnymi, które mogą wyeksponować wszystkie zalety produktu lub usługi. Jak sama nazwa wskazuje, marketing mix to a połączenie działań marketingowych które pozwolą Ci osiągnąć cele, które sobie wyznaczyłeś w odniesieniu do rynku, na którym działasz, a tym samym zapewniają sukces produktu.
Aby lepiej zrozumieć, czym jest marketing mix, musisz znać jego składniki i dowiedzieć się, czemu odpowiadają. Dlaczego warto stosować marketing mix? Jakie są cechy tej strategii? Spróbujmy zrozumieć marketing mix w 4 punktach.
Dla firmy marketing mix to umożliwia lepiej przemyśleć strategię biznesową w celu prowadzenia skuteczniejszych kampanii marketingowych i uzyskiwania lepszych wyników.
Nie wiesz, jak to zrobić? Agencja marketingowa może pomóc Ci w zdefiniowaniu szkicu Twojego marketing mix.
Stworzony w latach 40. XX wieku marketing mix do dziś opiera się na czterech zasadniczych elementach, znanych jako 4P: product (produkt), price (cena), place (miejsce), promotion (promocja).
Termin „produkt” obejmuje kilka rzeczywistości. Jest to oczywiście to, co sprzedajesz. Równie dobrze może to być np. materialny lub niematerialny produkt i/lub usługa. Muszą one odpowiadać oczekiwaniom i potrzebom Twojego celu.
Cena wyraża wartość produktu. Na szeroko rozumianą cenę w dziedzinie marketingu składa się kilka elementów:
cena wyświetlana,
cena podana,
wszelkie zniżki,
koszty wysyłki,
polityka cenowa,
ceny, jakie narzucają konkurenci.
Jak ustalić cenę produktu? Oto, co należy wziąć pod uwagę:
koszty produkcji,
badania,
rozwój,
koszty wysyłki,
długoterminowy cykl życia produktu,
przydatność produktu do celu w dłuższej perspektywie, itp.
Polityka cenowa, którą przyjmiesz, ma decydujące znaczenie dla pozycjonowania Twojej marki na rynku.
Trzecie P to „miejsce” (place). Za tym pojęciem kryje się idea „lokalizacji”, gdzie będzie sprzedawany Twój produkt.
Dystrybucja obejmuje wszystkie środki, jakimi dysponuje Twoja firma, aby dostarczyć produkt do konsumenta :
platformy i strony internetowe,
fizyczne lokalizacje,
zapasy,
metody dostawy.
Aby Twoi potencjalni klienci mogli nabyć Twój produkt, musisz pomyśleć o różnych kanałach dystrybucji, których chcesz użyć. Wybory Twoich konkurentów mogą pomóc Ci w zidentyfikowaniu najbardziej obiecujących środków.
Poświęć czas na przeanalizowanie, gdzie jest Twoja grupa docelowa i w jaki sposób konsumuje. Jeśli oferujesz produkt w sklepach stacjonarnych, podczas gdy większość Twoich klientów korzysta z internetu, tracisz dużą część sprzedaży.
Promocja ma na celu reklamowanie produktu i sprawienie, aby Twoja grupa docelowa chciała go kupić.
Do komunikowania o swoim produkcie możesz skorzystać z następujących kanałów:
płatna reklama,
poczta pantoflowa,
public relations,
marketing treści.
W ostatnich latach specjaliści od marketingu uznali za interesujące dodanie nowych P w celu wdrożenia jeszcze bardziej zaawansowanej strategii marketing mix:
procces (proces),
people (ludzie),
partners (partnerzy),
physical evidence (dowody rzeczowe),
packaging (opakowanie),
payment (płatność).
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim: Marketing Mix : le comprendre en 4 points
18.01.2023Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?