Jak wyświetlać opinie w e-sklepie za pomocą widgetów?
Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Wartość rynku e-commerce w Europie nieustannie rośnie. Z jednej strony oznacza to ogromny potencjał handlu online, a z drugiej strony świadczy o coraz większej konkurencji. O tym, dlaczego opinie klientów są takie ważne dla sukcesu w tej branży, dowiesz się z lektury tego artykułu.
Według badań Search Engine Land, recenzje kupujących pomagają uzyskać wyższy stopień konwersji, a jako sprzedawca internetowy wiesz doskonale jak ważne w e-commerce jest budowanie zaufania. Osoba odwiedzająca Twój sklep musi mieć pewność, że zamówiony towar dotrze w terminie i będzie zgodny z opisem produktu.
Jeśli u klienta pojawią się wątpliwości czy paczka dotrze na czas lub czy w ogóle ją dostanie, to w najgorszym przypadku przerwie proces zakupu.
To ryzyko można jednak ograniczyć, dbając o opinie klientów na stronie. Podobnie jak dobrze prowadzony blog, także recenzje dotyczące sklepu i produktów zwiększają zaufanie potencjalnych nabywców. Klienci chętnie czytają oceny innych użytkowników i często się nimi sugerują.
Na podstawie ankiety Bright Local stwierdzono, że 88% respondentów jest skłonna zaufać autentycznie wyglądającej opinii obcej osoby w takim samym stopniu, co recenzji znajomego. Tylko 12% ankietowanych wskazało, że przed zakupem nie zwraca uwagi na opinie innych nabywców.
Warto pamiętać, że istnieją różne rodzaje ocen. Klienci mogą brać pod lupę nie tylko poszczególne artykuły, ale także cały sklep. Recenzje produktów wpływają bezpośrednio na decyzję o zakupie i zwiększają zaufanie wobec produktu.
Wyszukiwarki promują aktualne i istotne treści. Pozyskiwanie nowych recenzji przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie, a w efekcie do wzrostu sprzedaży.
Na większości stron produktowych z reguły zamieszcza się niewiele tekstu – krótki opis produktu oraz najważniejsze parametry. Opinie klientów są świetnym uzupełnieniem. To właśnie one sprawią, że regularnie będą pojawiać się nowe treści na stronie sklepu internetowego.
Ponadto, w przeciwieństwie do podobnych lub wręcz tych samych opisów produktu, unikalne opinie wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji, a wyszukiwarki nie będą traktować strony jako tzw. duplicate content.
Obszerne i przydatne opinie są często pomocne dla potencjalnych nabywców. Klienci ufają opiniom innych użytkowników bardziej niż opisom produktów na stronie sklepu. Dlatego tak popularne są recenzje produktów na YouTubie.
Wskazówka: Mimo że opinie klientów wprowadzają unikalne treści na stronę sklepu, to należy też zadbać o to, żeby opisy produktów były rzetelne i oryginalne, a nie skopiowane od producentów.
Negatywne komentarze typu: „Moja paczka jeszcze nie dotarła…” albo „Niepoważny sklep – przysłali nie ten produkt, co trzeba!”, wcale nie muszą być niekorzystne dla sprzedawcy. Wręcz przeciwnie, jeśli sprzedawca właściwie zareaguje.
Zawsze może zdarzyć się, że paczka nie dotrze do klienta w terminie lub omyłkowo zostanie wysłany inny towar. Wówczas zachodzi ryzyko otrzymania negatywnej opinii. Mimo to komentarze zirytowanych nabywców są także szansą.
Gdy potencjalny klient przeczyta niepochlebny komentarz i zobaczy, w jaki sposób sprzedawca zareagował na opisany problem, np. próbował znaleźć rozwiązanie zaistniałego problemu, to skutek może być bardzo pozytywny.
Reaguj uprzejmie, spokojnie i konstruktywnie na taką informację zwrotną, a w oczach klientów zyskasz na wiarygodności. Często zdarza się też, że początkowo niezadowolony klient będzie usatysfakcjonowany Twoją reakcją i gotowością do znalezienia rozwiązania problemu.
Warto przytoczyć statystyki potwierdzające skuteczność opinii na stronie sklepu:
1. 50 lub więcej opinii zwiększa konwersję nawet o 4,6%.
2. 63% kupujących w Internecie kupiłoby u sprzedawcy online, który został oceniony przez inne osoby.
3. Internauci odwiedzający sklep, którzy czytają opinie i współdziałają z nimi, chętniej kupują i wydają przeciętnie 11% więcej.
4. Produkty ocenione przez klientów są do 12 razy bardziej wiarygodne niż opisy produktu napisane przez producenta.
5. Opinie i recenzje przeciętnie zwiększają skuteczną sprzedaż o 17%.
Niewątpliwie opinie klientów są ważnym elementem funkcjonowania sklepu internetowego i w sytuacji i warto wykorzystać ich potencjał, aby zwiększyć stopę konwersji.
11.04.2017Dowiedz się, jak wykorzystać widgety opinii w e-sklepie, aby zwiększyć zaufanie klientów i sprzedaż dzięki integracji z Trusted Shops.
Zasada E-E-A-T ocenia jakość strony, biorąc pod uwagę jej ekspertyzę, doświadczenie, autorytet i wiarygodność. W jaki sposób wpływa ona na SEO?