Jak Trusted Shops wpływa na skuteczność kampanii PPC
Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Rozszerzenia reklam Google to świetne wsparcie każdej kampanii Google Ads. Mogą one pomóc w poprawie skuteczności reklam, zmniejszając w ten sposób CPC (koszt kliknięcia) i zwiększając budżet marketingowy. Dzisiaj przyjrzymy się naszym trzem znanym rozszerzeniom Google Ads.
Rozszerzenia reklam Google (tzw. zasoby) to dodatkowe elementy, które reklamodawcy mogą dodać do reklamy tekstowej w wyszukiwarce. Są to reklamy znajdujące się u góry wyników wyszukiwania.
Są one dla Google ogromnym źródłem dochodu, bo są niezwykle skuteczne. Użytkownicy codziennie wprowadzają miliony haseł do wyszukiwarki. Dzięki odpowiedniemu kierowaniu na słowa kluczowe reklamodawcy mogą umieszczać reklamy na górze wyników wyszukiwania i przyciągać uwagę bardzo konkretnych odbiorców.
Rozszerzenia reklam Google dają możliwość umieszczenia dodatkowych informacji (np. numeru telefonu) w ramach kampanii. Te zaś zwiększają widoczność reklamy, (dosłownie – bo ta zajmuje więcej miejsca na stronie z wynikami wyszukiwania), ale także zwiększają wartość dla użytkownika, dodając odpowiednie informacje/linki.
W poniższym przykładzie możesz zobaczyć reklamę Google z zastosowanym rozszerzeniem linków do podstron.
Konfiguracja rozszerzeń reklam może przynieść sklepowi internetowemu wiele benefitów.
Oto kilka z nich:
Istnieje wiele różnych rozszerzeń, których można użyć w reklamie Google. Niektóre z nich są dodawane automatycznie. Niektóre inne wymagają ręcznej konfiguracji. W zależności od rodzaju sprzedawanych produktów/usług pewne staną się dostępne, a pewne nie.
Oto niektóre z najczęściej używanych rozszerzeń reklam dla właścicieli e-sklepów:
Pamiętaj, że dostępność tych rozszerzeń może się różnić w zależności od rodzaju kampanii, lokalizacji i innych czynników.
Dzisiaj nie będziemy wchodzić w szczegóły dotyczące wszystkich z nich, ale podzielimy się naszymi trzema ulubionymi i najcenniejszymi dla właścicieli e-sklepów. Najpierw jednak szybko przyjrzyjmy się, jak dodać te rozszerzenia do reklam Google.
Dodawanie rozszerzeń reklam do kampanii jest dość łatwe:
Źródło: Google Ads
Wskazówka: Google ostatecznie automatycznie decyduje, które (jeśli w ogóle) rozszerzenia reklam pojawią się w Twoich reklamach. Z tego powodu warto dodać jak największą liczbę odpowiednich rozszerzeń reklam.
Możliwości jest naprawdę wiele i warto zagłębić się bardziej w rozszerzenia reklam, o których wspomnieliśmy wcześniej. Poniższe trzy są jednak naszymi faworytami:
Twoje ceny prawie zawsze będą czynnikiem wpływającym na kupujących. W wielu przypadkach sprawią one, że klienci klikną Twoje reklamy i wejdą do Twojego sklepu.
Zachowaj przejrzystość, przekazując odbiorcom więcej informacji na pierwszy rzut oka.
Może to działać szczególnie dobrze w przypadku wyszukiwania kategorii produktów. Spójrz na poniższy przykład. W połączeniu z rozszerzeniem informacji w pierwszym wierszu linków, dolny wiersz pokazuje użytkownikom ceny jednego z produktów. Kliknięcie „Więcej” powoduje wyświetlenie innych produktów, które mogą pasować do wyszukiwanych haseł użytkownika wraz z ich cenami.
Opinie klientów są naprawdę ważną częścią podróży konsumenta. Oczywiście cena jest ważnym czynnikiem przy zakupie online, ale możliwość zaufania sklepowi, o którym nigdy nie słyszałeś, jest również czymś, co użytkownicy próbują oszacować.
Dzięki rozszerzeniu oceny sprzedawcy możesz wyświetlić swoją ocenę bezpośrednio w reklamie. Może to być naprawdę skuteczny sposób na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia wśród odbiorców. Jeśli zobaczą wysoką ocenę wraz z dużą liczbą opinii, prawdopodobieństwo zaufania Ci jest znacznie większe.
Źródło: PuzzleYou
Ważne w tym przypadku jest korzystanie z usług partnera z certyfikatem Google (takiego jak Trusted Shops). Dzięki narzędziu integracja z Google wysyłanie opinii do Twoich reklam odbywa się automatycznie.
Tak czy inaczej, pamiętaj, że masz tylko jedną szansę na zrobienie pierwszego wrażenia. A gwiazdki to świetny sposób, aby zainspirować użytkowników do pierwszego kliknięcia.
Wskazówka: upewnij się, że wyświetlasz swoje opinie również na stronie internetowej (zarówno te dotyczące sklepu, jak i produktów).
Rozszerzenia linków do podstron jest numerem jeden na wielu listach i nie bez powodu. Jest to zasadniczo dopracowana wersja rozszerzenia informacji, która udostępnia tylko kilka linków poniżej reklamy.
Dzięki temu komponentowi nie tylko udostępniasz kilka dodatkowych linków, ale są one większe i zawierają dodatkowe miejsce na opisy każdej z tych stron. Oznacza to, że zajmujesz dużo miejsca na ekranie. Dotyczy to zwłaszcza urządzeń mobilnych, w których przestrzeń ekranu jest jeszcze bardziej ograniczona.
Źródło: Future Shop
Jeśli Twoja witryna składa się z czegoś więcej niż tylko strony głównej, prawdopodobnie warto wdrożyć to rozszerzenie. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania, możesz podzielić swoje kategorie produktów na wiele stron: mężczyźni, kobiety, chłopcy, dziewczęta, itp.
Jeśli sprzedajesz elektronikę, może to wyglądać mniej więcej tak: telewizory, smartfony, komputery.
W przypadku działalności w określonej niszy, możesz wyświetlić swoją stronę O nas.
Dzięki temu jesteś bardziej przejrzysty w kwestii swojej oferty i dajesz użytkownikom więcej opcji do kliknięcia. Ci, którzy zobaczą Twoją reklamę, będą mieli poczucie, czy jest ona dla nich odpowiednia, i klikną odpowiedni link.
Rozszerzenia Google Ad mogą być świetnym dodatkiem do każdej prowadzonej kampanii. Zwiększając zaufanie, będąc bardziej przejrzystym i dostarczając więcej informacji, nie tylko zajmiesz więcej miejsca na ekranie, ale dasz użytkownikom więcej powodów do kliknięcia Twojej reklamy.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: Use These 3 Free Google Ads Extensions To Get Better Performance
08.12.2023Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Zaufanie może być potężnym narzędziem marketingowym. Jak je wykorzystywać w SEO, SEA i mediach społecznościowych?