System ERP: kompleksowa obsługa e-biznesu w jednym ekosystemie

W dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce, właściciele e-sklepów stoją przed wyzwaniem nie tylko podążania za najnowszymi trendami, ale także zapewnienia swoim klientom wygodnych, bezpiecznych i efektywnych rozwiązań zakupowych. Dodatkowo, muszą sprostać wymaganiom prawnym oraz optymalizować wewnętrzne procesy biznesowe. W tym kontekście, kluczowym aspektem staje się wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która umożliwi zintegrowaną i kompleksową obsługę e-biznesu.

Zdjęcie główne: Shutterstock/Deemerwha studio

Postaw na zintegrowany system e-commerce

Rozwiązania zapewniające przewagę

Nie ulega wątpliwości, że konsumenci e-commerce przyzwyczaili się do wygody zakupów bez wychodzenia z domu, z dostawą wprost pod drzwi. Względem zmieniających się nawyków konsumentów, sprzedawcy muszą maksymalnie zaangażować się w doskonalenie swoich platform i wprowadzać rozwiązania, które przekonają klientów do powrotu do ich ulubionego e-sklepu.

Co jest kluczem do sukcesu? Zintegrowane narzędzia pozwalające na szybką i kompleksową obsługę zamówień klientów. Narzędziem, które spełnia te kryteria, jest Comarch e-Sklep – usługa sklepu internetowego służąca do prowadzenia skutecznej sprzedaży online. Jego główną zaletą jest integracja z systemami Comarch ERP. Dzięki temu rozwiązaniu sprzedawca może koordynować wiele procesów w firmie, obejmujących zarówno gospodarkę towarową, cenową, jak i magazynową.

Integracja systemu e-commerce z systemem ERP – dlaczego warto?

System ERP (z ang. Enterprise Resources Planning) to oprogramowanie służące do kompleksowego zarządzania procesami w firmie. W dosłownym tłumaczeniu, jest to system planowania zasobów przedsiębiorstwa: od sprzedaży, poprzez finanse, kadry, księgowość, aż do obsługi magazynu, planowania zaopatrzenia i produkcji.

Wszystkiego na temat systemów ERP dowiesz się na stronie Comarch.

Dzięki integracji sklepu internetowego z systemem ERP, przedsiębiorca zyskuje przede wszystkim kontrolę nad procesami w całej firmie. Poprzez zasilanie e-sklepu danymi z jednej bazy, ryzyko popełnienia błędów zostaje zredukowane. Wprowadzone do systemu zmiany są natychmiast widoczne dla wszystkich pracowników, którzy mają do niego dostęp.

Komfort prowadzenia biznesu dzięki integracji

Korzyści z funkcjonowania w jednym ekosystemie

Połączenie e-sklepu z systemem ERP przynosi liczne korzyści zarówno małym firmom, jak i dużym przedsiębiorstwom. Jakie są główne zalety tego rozwiązania?

Przede wszystkim warto zauważyć, czy integracja sklepu internetowego z systemem ERP jest utrzymywana przez jednego dostawcę. Taki sposób postępowania zapewnia większą pewność i gwarancję ciągłości oraz wsparcia integracji. W przypadku jakichkolwiek problemów lub pytań przedsiębiorca może skontaktować się z jednym, zaufanym dostawcą, który posiada kompletną wiedzę na temat obu systemów.

Takie połączenie umożliwia gromadzenie informacji dotyczących towarów, dokumentów sprzedażowych, stanów magazynowych i cen w jednym miejscu. Dzięki temu firma zyskuje większą kontrolę nad całym procesem biznesowym. Aktualizacja stanów magazynowych w oparciu o rzeczywistą sprzedaż jest automatyczna, co eliminuje błędy związane z dostępnością towaru i zapewnia spójność informacji w wielu połączonych kanałach sprzedażowych, których centrum zasilania jest system ERP.

Kolejną zaletą takiego ekosystemu jest możliwość wprowadzenia dodatkowych integracji, które są niezbędne w sprzedaży online. Przed wyborem platformy sklepu internetowego warto sprawdzić, jakie dodatkowe rozszerzenia oferuje producent, np. portale marketplace, operatorów płatności, serwisy opinii, narzędzia marketingowe oraz narzędzia do śledzenia ruchu na stronie. Zdolność do wprowadzania własnych rozwiązań ma także znaczenie dla dostosowania sklepu do specyficznych wymagań przedsiębiorstwa.

Rozwój i dostosowanie do potrzeb

Z czasem warto rozważyć poszerzenie działalności sklepu internetowego poprzez sprzedaż na dodatkowych kanałach, takich jak platformy marketplace. Integracja z systemem ERP umożliwia zarządzanie sprzedażą z jednego źródła, automatycznie aktualizując stany magazynowe i ceny na podstawie danych z systemu ERP. To pozwala na lepszą optymalizację procesów sprzedażowych i efektywne zarządzanie różnymi kanałami sprzedaży.

Sklep internetowy to kompleksowe rozwiązanie, które wymaga czasu na dostosowanie i optymalizację, aby sprawnie wystartować ze sprzedażą. W zależności od dostawcy usługi sklepu internetowego, sprzedawcy mają możliwość przetestowania rozwiązania od 14 do nawet 30 dni za darmo. Dzięki temu można zapoznać się z możliwościami platformy, jej możliwościami w integracji z systemem ERP oraz ocenić, czy jest ona odpowiednia dla konkretnego biznesu.

Główną korzyścią z integracji e-sklepu z systemem ERP jest ułatwienie zarządzania biznesem oraz dostęp do uporządkowanych narzędzi. Przed podjęciem decyzji warto zwrócić uwagę na dostępne integracje, wsparcie producenta oraz możliwość przetestowania platformy. Dzięki temu będzie można wybrać optymalne rozwiązanie, które skutecznie wspomoże rozwój e-biznesu, zapewniając pełną funkcjonalność i efektywność operacyjną.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która umożliwia integrację z systemami zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, jest nie tylko inwestycją w technologię, ale przede wszystkim strategiczną decyzją biznesową. Comarch e-Sklep w połączeniu z Comarch ERP tworzy kompleksowe rozwiązanie, które nie tylko usprawnia procesy wewnętrzne, ale także zapewnia wyjątkowe doświadczenia zakupowe klientom. Decydując się na takie rozwiązanie, inwestujesz w przyszłość swojego e-biznesu, zapewniając sobie stabilny rozwój i przewagę konkurencyjną.

17.04.2024

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies