Wiadomości Google i SEO – wszystko, co musisz wiedzieć

Wiadomości Google (Google News) to sieć informacyjna uruchomiona w 2002 roku. Oferuje ona przegląd bieżących wiadomości z ponad 50 000 źródeł z różnych krajów. Zanim strona internetowa pojawi się w ramach tych wyników, musi ona spełnić szereg kryteriów jakości. W tym artykule dowiesz się więcej o Wiadomościach Google i o tym, jak Twoja witryna może tam trafić.

Gdy użytkownik szuka Twojej firmy w wyszukiwarce to, prawdopodobnie najpierw zobaczy profil Twojej firmy (dawniej Google Moja Firma). Jak przygotować swoją wizytówkę? Pobierz nasz bezpłatny poradnik, w którym znajdziesz wskazówki dotyczące prowadzenia profilu:

Nouveau call-to-action

Co to są Wiadomości Google?

Wiadomości Google to bezpłatna funkcja w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Algorytm gromadzi aktualne i istotne wiadomości z różnych źródeł w sieci. Szanse na pojawienie się w sekcji aktualności mają tylko wiadomości opublikowane w ciągu ostatnich 30 dni. Google wyświetla wyniki na podstawie zainteresowań i preferencji użytkowników. Usługa jest dostępna w około 30 językach, a wiadomości są podzielone na siedem standardowych kategorii:

  • Kraj,

  • Świat,

  • Twoje wiadomości lokalne,

  • Biznes,

  • Nauka i technika,

  • Rozrywka,

  • Sport,

  • Kategoria dodatkowa: COVID-19.

Google News oferuje wiele korzyści, takich jak zwiększony ruch w wyszukiwarkach, świadomość marki i jej wiarygodność.

Dostęp do Wiadomości Google można uzyskać, wybierając sekcję „Wiadomości” na pasku wyszukiwania Google lub przechodząc bezpośrednio na stronę: https://news.google.com/topstories

1

Co trzeba wziąć pod uwagę?

Wyszukiwarka zawsze chce pokazywać swoim użytkownikom najlepsze, najdokładniejsze i najbardziej wiarygodne wyniki. Jeśli chcesz mieć szansę na pojawienie się w Wiadomościach Google, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników.

Tworzysz już reklamy Google? A może chcesz zacząć to robić? Pobierz nasz bezpłatny przewodnik po Google Ads, w którym znajdziesz wskazówki dotyczące tworzenia konwertujących kampanii:

New call-to-action

Trafność treści

Czyli jak bardzo informacje zawarte w artykule pasują do zapytania użytkownika. Roboty wyszukiwarki oceniają, w jakim stopniu treść strony internetowej odpowiada temu, czego szuka internauta. Celem jest zapewnienie mu dobrych wrażeń i wyświetlanie treści, które najlepiej odpowiadają intencjom wyszukiwania.

Jeśli chcesz, aby artykuł pojawił się w sekcji Biznes, musi on rzeczywiście dotyczyć wiadomości biznesowych. Artykuł o słodkich szczeniaczkach w tej sekcji się nie pojawi.

Aktualność

Im bardziej aktualna wiadomość, tym większa szansa, że zostanie uwzględniona w wynikach wyszukiwania Google News. Nie zapomnij podać daty publikacji artykułu, a także aktualizować jej po dodaniu do artykułu nowych informacji.

📚Przeczytaj też: Jak aktualizować treści, by poprawić SEO?

Bycie pierwszym wydawcą, który opublikował daną treść, ma swoje zalety. Twoja historia zbiera kliknięcia, linki zewnętrzne, jest o niej głośno w social mediach jeszcze zanim konkurencja będzie miała szansę o tym napisać. A to prowadzi do lepszej pozycji w rankingu.

Lokalizacja

Lokalizacja użytkownika ma wpływ na jego kanał informacyjny. Mieszkaniec Warszawy nie zobaczy artykułu o wypadku samochodowym we Wrocławiu.

Autorytet

Algorytmy Google sprawdzają, czy dana strona jest wiarygodnym źródłem wiedzy na dany temat. Im częściej poruszasz dane kwestie, tym większa szansa, że pojawisz się w dziale aktualności. Jeśli piszesz na dany temat po raz pierwszy, masz mniejsze szanse na wyświetlenie.

Ponadto istotną rolę odgrywają również współczynnik klikalności i popularność poprzednich artykułów. Ważna jest również liczba wysokiej jakości linków zewnętrznych.

📚Przeczytaj też: Autorytet domeny: jak go zwiększyć, by poprawić pozycję w Google

Użyteczność

Pomyśl o technicznych aspektach witryny. Sprawdź, czy:

  • jest czytelna na różnych urządzeniach i w różnych rozdzielczościach ekranu,

  • szybko się ładuje. Można to sprawdzić za pomocą narzędzia Pagespeed Insights;

  • jest czytelna na różnych przeglądarkach (Google Chrome, Edge, Firefox itp.).

Jak powinien wyglądać dobry artykuł?

Badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych stanowi podstawę dobrego artykułu. Podczas tego procesu sprawdzasz, jakie słowa kluczowe wpisują potencjalni użytkownicy w Google. Następnie starasz się strategicznie wkomponować te słowa kluczowe w treść i strukturę swojego tekstu, tak aby pojawiał się on wyżej i częściej w wynikach wyszukiwania. Taki research daje wgląd w różne zagadnienia, takie jak:

  • Czego internauci szukają na ten temat?

  • Jak konkurenci radzą sobie z tym tematem?

  • Jakie typy treści są wyświetlane w Wiadomościach Google dla danego tematu?

📚Przeczytaj też: Najlepsze narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

Google Trends

Google Trends to bezpłatne narzędzie, które pozwala zapoznać się z popularnością danego hasła w określonym przedziale czasowym. Pomoże Ci to odkryć „modne” tematy. Spróbuj znaleźć tzw. peak. Gdy dany temat osiągnął już szczyt popularności, poświęcanie mu czasu nie jest już interesujące. Ponadto należy upewnić się, że każdy trend, który wykorzystujemy, jest zgodny z oczekiwaniami Twojej grupy odbiorców.

Znacznik title

Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jest to tytuł konkretnej strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Kilka wskazówek, jak go napisać:

  • Ogranicz tytuł do 60 znaków.

  • Najważniejsze słowa kluczowe należy umieścić na początku tytułu.

  • Niech tytuł będzie przekonujący! Nagłówki SEO nie muszą być nudne.

  • Odśwież tytuł strony, podając aktualne informacje. Dzięki temu czytelnik ma pewność, że treść artykułu jest świeża.

📚Przeczytaj też: Czym są znaczniki meta title i meta description i jak je pisać?

Filmy i zdjęcia

Materiały wizualne pozwalają odbiorcom doświadczyć historii na różne sposoby:

  • Obrazy: dodaj unikalne zdjęcia, które zachęcają użytkowników do kliknięcia w treść wiadomości. Poprawia to współczynnik klikalności i zaangażowanie.

  • Wideo: niektórzy odwiedzający wolą obejrzeć film na temat danej wiadomości niż czytać długi artykuł.

Struktura adresu URL

URL to inna nazwa oznaczająca po prostu adres strony. Kilka wskazówek, jak najlepiej skonfigurować to w usłudze Google News:

  • Nie należy dosłownie kopiować nagłówka artykułu do adresu URL.

  • URL powinny być krótkie i proste, aby łatwo się je czytało.

  • Upewnij się, że adres URL ma logiczną strukturę i umieść artykuł w odpowiedniej kategorii (biznes, sport…).

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Zapewnij logiczną strukturę linków wewnętrznych na swojej stronie. Linki wewnętrzne to hiperłącza, które odsyłają do innych stron w obrębie tej samej domeny. Można to zrobić, dodając linki w tekstach w witrynie, które kierują do innych odpowiednich stron. Linki wewnętrzne są korzystne dla użytkowników i pomagają Google lepiej zrozumieć stronę i nadać jej odpowiednią rangę.

optymalizacja linkowania

Oprócz linków wewnętrznych ważne jest również pozyskiwanie linków zewnętrznych. Łącze zewnętrzne jest tworzone, gdy inna witryna łączy się ze stroną w Twojej witrynie. Każdy link zewnętrzny, który wskazuje na Twoją stronę, jest postrzegany przez Google jako znak zaufania. Im więcej takich odnośników, tym większe będzie zaufanie Google do Twojego artykułu.

Centrum wydawców Google

Aby mieć szansę na pojawienie się w Wiadomościach Google, musisz uzyskać zgodę od tej wyszukiwarki. Można to zrobić na dwa sposoby.

Pierwszy sposób jest najłatwiejszy, bo… nie trzeba nic robić. Algorytmy Google wykryją Twoje artykuły i automatycznie wyświetlą je w sekcji aktualności.

Drugi sposób to skorzystanie z Centrum wydawców. Za pośrednictwem tej platformy można ręcznie przesłać wniosek do Google. Zwiększa to szansę, że wiadomość zostanie wyświetlona w sekcji Google News. Należy jednak pamiętać, że nie każdy post kwalifikuje się jako artykuł, a jego treść musi spełniać różne kryteria. Aby zwiększyć swoje szanse, należy ściśle przestrzegać wytycznych dotyczących Wiadomości Google.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Google Nieuws SEO – Alles wat je moet weten

24.03.2022

Online Marketing Monkey

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies