Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Działania SEO mogą być czasochłonne i nic dziwnego, jeśli jesteś zbyt zajęty, by odkrywać różne dostępne narzędzia. Na szczęście istnieją rozszerzenia Chrome, które pozwalają na szybkie sprawdzenie wyników i dają szybkie wskazówki, jak poprawić swoją pozycję za pomocą kilku poprawek. Które jednak wybrać? Sprawdź nasz przegląd rozszerzeń Google Chrome!
Szukając rozszerzeń łatwo zauważysz, że dostępnych jest naprawdę wiele – z ocenami od 1 do 5 gwiazdek. Które z nich są naprawdę przydatne? Oto sześć z nich, które mogą pomóc Ci w optymalizowaniu strony e-sklepu. Zwracamy uwagę na funkcje, szybkość ładowania oraz przyjazność dla użytkownika.
Co najważniejsze – wszystkie uwzględnione w zestawieniu rozszerzenia Chrome są darmowe.
Aby skorzystać z narzędzia, przejdź do strony, którą chcesz prześwietlić pod kątem SEO, a następnie kliknij w jego ikonę w pasku narzędzi. Na samej stronie pojawi się menu z poszczególnymi funkcjami. Znajdziesz tam też informację, który link jest brany pod uwagę.
Po kliknięciu na daną funkcję, pozostajesz na tej samej stronie i kontynuujesz działania w ramach narzędzia. Na inne strony prowadzą tylko te pozwalające na podgląd SERP-ów w innych lokalizacjach.
Za pomocą tego rozszerzenia możesz zobaczyć ogólne dane dotyczące SEO, jak tytuły, linki czy nagłówki. Sprawdzić także, gdzie znajdują się odnośniki na Twojej stronie, czy nie są uszkodzone lub czy nie są to przekierowania. To też ma znaczenie!
Istnieje również możliwość sprawdzenia, jak Twój link będzie wyglądał na stronie z wynikami wyszukiwania Google (SERP) i zobaczyć, jak wyglądają określone wyszukiwane hasła w różnych krajach i językach i je porównywać. Jest to przydatne, jeśli prowadzisz sprzedaż na innych rynkach.
Ogólnie rzecz biorąc, narzędzie to ładuje się błyskawicznie, co oznacza, że od razu widzisz wszystkie informacje. Kilku sekund więcej potrzebuje funkcja sprawdzania linków.
To narzędzie jest bardzo łatwe w użyciu, ponieważ w prosty sposób zobaczysz wszystko, czego potrzebujesz. Dodatkową zaletą jest to, że narzędzie nie wyświetla zbyt wielu zbędnych informacji, dzięki czemu użytkownik łatwo może się po nim poruszać.
Jedyną wadą tego rozszerzenia jest fakt, że nie pokazuje ono prędkości ładowania strony ani autorytetu domeny.
Ponadto, bardzo wygodne jest to, że prawie wszystko jest wyświetlane na jednej, badanej stronie – nie trzeba więc przełączać się między wieloma zakładkami.
Aby móc użyć tego rozszerzenia, zostaniesz przeniesiony do nowej karty. Nawet jeśli klikniesz na rozszerzenie ze swojej strony, nadal będziesz musiał wpisać adres URL samodzielnie.
W darmowej wersji rozszerzenie nie sprawdza konkretnej strony, ale przeszukuje całą witrynę. Wyłapie ono tylko 100 linków, więc prawdopodobnie nie przeszuka całej Twojej strony – chyba że kupisz pełną wersję.
Narzędzie to jest bardzo rozbudowane. Analizuje linki (w tym te niedziałające), ale także tytuły czy nagłówki oraz daje wskazówki, jak je poprawić. Ponadto analizuje opisy stron i teksty ALT obrazów.
Za pomocą tego rozszerzenia sprawdzisz również czas ładowania witryny oraz wskazówki co do możliwości jego poprawy. Wreszcie, narzędzie daje również możliwość przeanalizowania bezpieczeństwa strony.
Przeszukanie Twojej strony (czy, w darmowej wersji, 100 linków), zajmuje zaledwie kilka sekund.
W przeciwieństwie do wcześniejszego rozszerzenia, musisz wykonać kilka dodatkowych kroków, by zobaczyć w nim swoje dane. Mylące jest również to, że ekran startowy daje wiele informacji, które mogą okazać się dla Ciebie mało przydatne.
Ponadto, narzędzie jest bardzo rozbudowane, przez co nie nadaje się dla początkujących. Jeśli jednak masz większą wiedzę na temat SEO, to wtyczka ta może być bardzo przydatna, szczególnie jeśli korzystasz z płatnej wersji.
W darmowej wersji brakuje niestety opcji sprawdzenia autorytetu domeny. Nie dowiesz się więc z niego, jaki jest ogólny wynik Twojej strony.
Aby móc skorzystać z tej wtyczki, kliknij na jego ikonę w pasku narzędzi. Spowoduje to otwarcie wyskakującego okienka na tej samej stronie.
Rozszerzenie to jest bardzo przejrzyste. Możesz za jego pomocą zobaczyć ogólny przegląd, ale również nagłówki, obrazy (w tym czy mają tytuł i tekst ALT) oraz linki (wraz z ich tytułami). Ponadto istnieje również możliwość zobaczenia, jak będzie wyglądała Twoja strona w poszczególnych mediach społecznościowych.
Ładuje się niemal natychmiast, dzięki czemu od razu widzisz wszystkie informacje.
Wadą rozszerzenia jest fakt, że jeśli szybko przejdziesz do innego programu lub innej karty w Chrome, okno wtyczki się zamyka. Musisz więc stale ładować informacje od nowa.
Ponadto, narzędzie podaje wiele danych, które mogą być niezrozumiałe dla początkującego użytkownika. Jednak w wielu miejscach znajdują się ikonki znaków zapytania, które można kliknąć, aby uzyskać więcej informacji.
Dzięki różnym zakładkom masz dobry przegląd swoich danych.
Szkoda jednak, że w tym rozszerzeniu także nie jest dostępna ogólna punktacja.
Jeśli przejdziesz do strony, którą chcesz zbadać i klikniesz na rozszerzenie, na samej stronie otworzy się wyskakujące okienko. Wadą jest to, że zawsze się zamyka, gdy przejdziesz do innej karty w przeglądarce lub do innego programu.
To narzędzie daje podobne możliwości, co wymienione wcześniej, ale ciekawą rzeczą jest to, że patrzy również na rozmiar obrazów. Szybkość ładowania strony jest bardzo ważna dla SEO, ważne jest więc wstawianie grafik o niskich rozmiarach (choć wciąż, oczywiście, w dobrej rozdzielczości).
Jeśli chodzi o szybkość, wtyczka daje rozróżnienie na komputery oraz urządzenia mobilne i prezentuje odrębne wyniki. Dzięki temu będziesz wiedział, która wersja wymaga ewentualnej poprawy.
Ładowanie strony powinno potrwać kilka sekund, ale jeśli później wrócisz do rozszerzenia na tej stronie, będzie się ono nadal ładować.
Rozszerzenie to nie jest bardzo obszerne, ale przyjazne dla użytkownika. Wadą narzędzia jest to, że zamyka się po przejściu do innej karty. Z tego względu nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie.
Ponadto, darmowa wersja nie posiada wielu opcji i jest dość ograniczona.
Narzędzie to działa w bardzo prosty sposób: otwiera się nowy ekran, który wygląda jak wyszukiwarka Google i menu po prawej stronie.
Jedyną funkcją tego narzędzia jest sprawdzenie, jak Twój adres URL plasuje się w wynikach wyszukiwania w różnych krajach i językach.
Narzędzie ładuje się bardzo szybko, co jest przydatne, jeśli nie chcesz tracić czasu.
Chociaż narzędzie jest mocno ograniczone, to jest bardzo wygodne. Wpisujesz hasło wyszukiwania, swój link oraz kraj i język, który chcesz zobaczyć. Wtyczka natychmiast sprawdza, na którym miejscu wpisany URL plasuje się w wynikach wyszukiwania. Przydaje się, gdy stale optymalizujesz swoją stronę.
Jedyną wadą jest to, że za jej pomocą możesz zrobić tylko jedną rzecz i nie ona daje wskazówek SEO.
Darmowa wtyczka Google Chrome od Linkhouse to narzędzie, które pomoże Ci w znalezieniu wartościowych linków zwrotnych do Twojej witryny.
Rozszerzenie dostarcza informacji zarówno na temat podstawowych parametrów SEO strony, jak i daje możliwość weryfikacji możliwości zakupu linków w danej witrynie. Wszystko to widoczne już z poziomu wyników wyszukiwania.
Narzędzie ułatwia wyszukiwanie potencjalnych backlinków dla Twojego e-sklepu. Podane w SERP-ach parametry witryny, informacje na temat dostępności oferty w Linkhouse oraz ich ceny pomagają w lepszym zarządzaniu budżetem SEO i zwiększeniu skuteczności strategii linków zwrotnych.
Rozszerzenie ładuje się bardzo szybko i jest gotowe do użycia tuż po jego instalacji w Google Chrome.
Wtyczka SEO Backlink Finder jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Możesz w łatwy sposób dostosować język, walutę i filtrowanie wyników wyszukiwania do swoich potrzeb.
Istnieje wiele różnych narzędzi SEO dostępnych za darmo w ramach rozszerzeń Google Chrome. Niestety, nie ma jednego narzędzia, które jest darmowe i pomaga w rozwiązaniu wszystkich problemów SEO. Opisane wyżej rozszerzenia sprawdzają się jednak i wiele osób jest z nich zadowolonych, o czym świadczą wysokie oceny. Testuj i sprawdź, które z nich jest odpowiednie dla Ciebie – w końcu nic nie kosztują!
04.06.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.