Co to jest UX i dlaczego jest ważne dla e-sklepu?
UX to doświadczenie użytkownika i jego wrażenia z interakcji ze stroną. Jego rola jest coraz bardziej istotna w e-commerce. Co składa się na UX e-sklepu?
Aby poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google, zwiększając tym samym widoczność, ruch i sprzedaż Twojego sklepu internetowego, niezbędne jest SEO. Możemy wyróżnić on-page i off-page SEO, ale jaka jest między nimi różnica? Dlaczego to drugie jest równie ważne?
Algorytmy wyszukiwarek i czynniki wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania stale ewoluują. W tym morzu zmian, SEO jest kluczowe dla każdego, kto chce poprawić swoje miejsce w SERP-ach.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, na pewno masz wiedzę na temat SEO. Jednakże, możesz jeszcze nie wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje optymalizacji pod kątem wyszukiwarek: on-page i off-page.
Termin off-page SEO odnosi się do ogółu działań podejmowanych poza stroną internetową w celu poprawy jej rankingu w wynikach wyszukiwania (SERP).
Off-page SEO, zwane również off-site SEO, można przetłumaczyć więc jako "SEO poza stroną".
Aby rzucić nieco światła na to, czym dokładnie jest off-page SEO, warto pokazać różnicę między nim a on-page SEO.
Na to drugie składają się wszystkie działania, które możesz wykonać na swojej stronie, a które wpływają na postrzeganie Twojej strony przez Google, a w konsekwencji – pozycję w SERP-ach. Niektóre z tych działań to:
wysokiej jakości treści (np. opisy produktów),
wybór słów kluczowych,
obecność zdjęć, filmów, infografik.
Z kolei off-page SEO opiera się na działaniach, które są wykonywane poza witryną i na które masz niewielki lub żaden wpływ. W tym przypadku wyszukiwarki opierają się na sygnałach pochodzących spoza Twojej witryny, aby określić ranking strony:
linki, które wysyłają do Twoich stron,
interakcje w mediach społecznościowych,
opinie.
Aby poprawić ranking strony internetowej, ważne jest, aby zoptymalizować czynniki rankingowe on-page i off-page w równym stopniu.
Zawsze pamiętaj, że wyszukiwarki chcą dostarczać użytkownikom jak najlepsze wyniki. Sygnały zewnętrzne są ważne, ponieważ mówią wyszukiwarkom, jak użytkownicy postrzegają daną witrynę. Innymi słowy:
Off-page SEO pomaga zwiększyć trafność, wiarygodność i autorytet witryny online.
To logiczne: jeśli strona poza Twoją wysoko ocenia Twoją markę i produkty, źródło jest uważane za obiektywne i godne zaufania, ponieważ opinia pochodzi od bardziej obiektywnej strony.
Przeczytaj nasz darmowy przewodnik po SEO dla e-sklepów:
Oto 4 wskazówki off-page SEO, które pomogą Ci poprawić reputację online oraz zwiększyć widoczność i ruch organiczny w 2021 roku:
Link building to technika SEO, która ma na celu zwiększenie liczby linków prowadzących do strony internetowej.
Link building powinien stanowić podstawę Twojej strategii optymalizacji off-page: im więcej linków zostanie wysłanych do Twojej witryny, tym lepszy będzie Twój autorytet domeny. Zawsze pamiętaj, że jakość jest ważniejsza od ilości! Jeden link ze strony o wysokim autorytecie jest bardziej wartościowy niż wiele linków z witryn o niższym DA.
Wspomnieliśmy jednak, że off-page SEO to czynnik, na który nie masz bezpośredniego wpływu. Co więc możesz zrobić, aby zwiększyć liczbę linków prowadzących do Twojej strony?
Guest posting to pisanie artykułu na inną stronę (np. blog), w którym możesz umieścić jeden lub więcej linków prowadzących do Twojej witryny. W tym przypadku linki te nazywane są backlinkami. Jest to najczęściej stosowana technika link buildingu.
Ważne jest, aby wybrać stronę, która ma taką samą grupę docelową jak Twoja, i która porusza podobne tematy. W ten sposób backlink będzie miał większy wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Pamiętaj, że aby backlink był wartościowy, musi być to link typu follow.
Korzyści z publikowania gościnnego to, oprócz backlinków, możliwość dotarcia do nowej publiczności i ugruntowania swojej pozycji jako eksperta w danym temacie.
Uszkodzone linki to odnośniki, które przenoszą użytkownika na niedostępną już stronę (strona 404).
Jeżeli znajdziesz stronę związaną z rynkiem Twojej działalności, która zawiera niedziałający link (np. dlatego, że strona już nie istnieje lub zmienił się jej adres URL), skontaktuj się z administratorem strony i zaproponuj umieszczenie odpowiedniego odnośnika do Twojej strony.
Ponieważ strony 404 są źle widziane przez wyszukiwarki i obniżają pozycję w SERP-ach, osoba zarządzająca stroną najprawdopodobniej zaakceptuje Twoją propozycję, jeśli będzie ona odpowiednia.
Istnieje wiele darmowych narzędzi do wyszukiwania niedziałających linków, takich jak Google Search Console czy Sitechecker.
Wreszcie, najprostszym sposobem na zwiększenie liczby backlinków jest tworzenie wysokiej jakości treści. Jeśli Twój content jest przydatny, zwiększasz prawdopodobieństwo, że inne strony będą spontanicznie linkować do Twojej witryny.
W 2021 roku świadomość marki będzie miała jeszcze większy wpływ na opinię konsumentów. Nie da się ukryć, że media społecznościowe stały się kanałem, do którego klienci zaglądają w poszukiwaniu informacji o marce lub produkcie przed dokonaniem zakupu.
Zadbaj więc o stworzenie profilu społecznościowego, na którym działa Twoja grupa docelowa, i zadbaj o budowanie dobrego wizerunku. Odpowiadaj na pytania (potencjalnych) klientów i regularnie monitoruj wszystko, co mówi się o Twojej marce, abyś mógł szybko reagować na krytykę.
📚Przeczytaj też: 5 porad, jak stworzyć społeczność w social mediach
Podobnie jak w przypadku recenzji, kupujący ufają informacjom i doświadczeniom innych klientów. Upewnij się więc, że Twoja reputacja jest nieskazitelna!
Choć interakcje w mediach społecznościowych nie wpływają bezpośrednio na pozycję w wyszukiwarkach, to kliknięcie, skomentowanie czy udostępnienie posta zwiększa jego zasięg pod względem widoczności, publiczności i ruchu do Twojej witryny.
Jedną ze strategii poszerzania grona odbiorców i umacniania wizerunku marki na portalach społecznościowych jest współpraca z influencerami.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe, na których często nawiązuje się takie współprace, to zdecydowanie Instagram i YouTube, jednak przy wyborze kanału nie należy kierować się popularnością, ale raczej tym, gdzie aktywna jest nasza grupa docelowa.
W przeszłości fora nie były dobrze postrzegane przez algorytm wyszukiwarek, ponieważ przez lata miały opinię „spamowanych” słowami kluczowymi w celu poprawienia SEO. Fora dają jednak możliwość wpływania na postrzeganie marki w internecie, i w tym kontekście są dobrym kanałem dla off-page SEO.
I chociaż nie jest wskazane używanie tego kanału jako miejsca do umieszczania linków zwrotnych do Twojej witryny, fora mogą pomóc Ci zbudować reputację eksperta w danej dziedzinie.
Znajdź fora, na których zadawane są pytania dotyczące Twojego sektora rynku lub niszy i bierz udział w tych rozmowach w nieinwazyjny sposób. Stwórz więź z tą społecznością, co pozytywnie wpłynie na Twoją markę.
Opinie są nie tylko świetnym narzędziem marketingowym, ale także kluczowym elementem w tworzeniu i utrzymaniu dobrej reputacji online.
Oprócz poprawy współczynnika klikalności i widoczności, gwiazdki oceny pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość Twojej witryny.
Ogólnie rzecz biorąc, im więcej opinii zbierzesz w Google Moja Firma lub na stronach innych firm (np. Trusted Shops), tym lepiej Twoja marka wypadnie w rankingu online.
Istotą optymalizacji off-page SEO jest umiejętność budowania dobrego wizerunku marki.
Sygnały te są ważne zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla użytkowników: pierwsze biorą je pod uwagę przy ustalaniu rankingu Twoich stron w SERP-ach, a drugie przy podejmowaniu decyzji, czy Twoja marka jest godna zaufania, czy nie.
Biorąc pod uwagę, że koronawirus spowodował wzrost liczby sklepów internetowych, wyróżnienie się na tle konkurencji i sprawienie, że klienci będą o Tobie dobrze mówić, jest kluczem do zapewnienia sobie udanego biznesu na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: SEO Off-Page: definizione e strategie
28.01.2021UX to doświadczenie użytkownika i jego wrażenia z interakcji ze stroną. Jego rola jest coraz bardziej istotna w e-commerce. Co składa się na UX e-sklepu?
Black Friday oraz Cyber Monday – sprawdź, jak przygotować swój sklep, aby przeprowadzić promocję zgodnie z prawem.