6 rozszerzeń Google Chrome, które ułatwią życie e-sprzedawcy

Prowadzenie sklepu zajmuje czas — rozumiemy to... Choć pewnie Twoi znajomi myślą, że własny biznes to bułka z masłem, prawda?

Nic dziwnego, że poszukujesz prostych rozwiązań.

Zebraliśmy dla Ciebie 6 rozszerzeń do Google Chrome, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas i zwiększą komfort Twojej pracy.

Rozszerzenia Google Chrome

W tym artykule poznasz 6 rozszerzeń do Google Chrome, dzięki którym:

  1. przeprowadzisz analizę konkurencji
  2. oraz poznasz wykorzystywane przez nią narzędzia marketingowe
  3. wykonasz podstawowy audyt SEO
  4. ułatwisz sobie zarządzanie mediami społecznościowymi
  5. przeprowadzisz testy swojego sklepu na różnych przeglądarkach
  6. zintegrujesz CRM w swoim Gmailu

Nie potrzebujesz instalować niczego — wszystkie te narzędzia działają wewnątrz przeglądarki Google Chrome!

Rozszerzenia w Google Chrome ułatwią Ci pracę, ale nie napędzą sprzedaży. Pobierz poradnik [za darmo] — zwiększ ruch i konwersję:

Nouveau call-to-action

Czym są rozszerzenia?

Choć tym razem skupimy się na Google Chrome, wiele z omawianych rozszerzeń jest dostępnych także dla innych przeglądarek takich jak Firefox.

Ogólnie rzecz biorąc, rozszerzenia to programy, które umożliwiają personalizację przeglądarki dzięki dodawaniu do niej dodatkowych funkcjonalności. Zostały zaprojektowane jako niezależne dodatki, dlatego sam musisz je znaleźć i zainstalować.

Jak zainstalować rozszerzenia w przeglądarce?

Aby znaleźć i zainstalować rozszerzenia przydatne dla Twojej firmy, wejdź na stronę taką jak Chrome Web Store.

Zarządzanie pobranymi dodatkami jest bardzo proste. Każda przeglądarka posiada menedżera rozszerzeń.

Jak zarządzać pobranymi rozszerzeniami?

Aby zarządzać pobranymi rozszerzeniami w przeglądarce Chrome (aktywować je, wyłączyć lub usunąć), kliknij na przycisk przedstawiający trzy punkty w prawym górnym rogu i wybierz z menu „Więcej narzędzi/ Rozszerzenia”.

6 rozszerzeń przydatnych w e-handlu

#1 SimilarWeb – analiza konkurencji

Od czasu udostępnienia rozszerzeń dla przeglądarek Chrome, Firefox, Safari i Opera w listopadzie 2014 r. SimilarWeb uznawane jest za jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy konkurencji. Stało się tak nie bez przyczyny, gdyż rozszerzenie to zapewnia kompleksowe informacje na temat wydajności niemal każdej strony internetowej w sieci.

SimilarWeb Amazon.fr

Dzięki niemu szybko sprawdzisz KPI (Key Performance Indicators) takie jak:

  • pozycja strony w rankingu światowym, krajowym i branżowym,

  • ruch na stronie w miesiącu, a także jego źródła (ruch bezpośredni, przekierowania, media społecznościowe, e-mail marketing, reklamy itp.),

  • topowe słowa kluczowe ważne dla Twojej strategii SEO/SEA,

  • kraj, z którego pochodzi najwięcej użytkowników,

  • najważniejsze media społecznościowe (wskazówka, gdzie najlepiej nawiązać współpracę z partnerami i influencerami, a także publikować swoje własne treści),

  • podobne strony (możliwość sprawdzenia, kto jeszcze jest Twoim konkurentem),

  • zaangażowanie użytkowników (współczynnik odrzuceń, średni czas spędzony na stronie itp.),

  • liczba odwiedzających w miesiącu.

SimilarWeb Amazon.fr kraje o największej liczbie użytkowników

Najwięcej odwiedzających stronę Amazon.fr pochodzi z 5 państw podanych powyżej.

SimilarWeb pozwala nie tylko określić pozycję Twojej firmy na rynku, ale i uzyskać informacje potrzebne do optymalizacji strategii i zwiększenia wydajności prowadzonych działań (np. SEO, SEA).

Rozszerzenie dostępne jest w wersji bezpłatnej oraz wersji Pro, która oferuje oczywiście więcej funkcjonalności.

Wiesz, jak przeprowadzić analizę konkurencji. Sprawdź, co możesz zrobić ze zdobytą wiedzą: Jak wykorzystać informacje o konkurencji [poradnik]

#2 Google Lighthouse – audyt SEO

O rozszerzeniu Google Lighthouse pisaliśmy już bardziej szczegółowo w artykule, który ukazał się na początku roku. Jest to narzędzie umożliwiające audyt SEO strony, które może być szczególnie przydatne dla deweloperów zainteresowanych wydajnością witryn.

Zainstalowane rozszerzenie wygląda następująco:

Google Lighthouse

Po kliknięciu na przycisk „Generate report” Lighthouse rozpocznie analizę Twojej strony z uwzględnieniem:

  1. wydajności

  2. Progressive Web App

  3. dostępności

  4. dobrych praktyk

  5. SEO

Wydajność

Jeśli Twój wskaźnik wyniesie 100%, oznacza to, że strona działa lepiej niż 98% innych strony zaindeksowanych przez Google Lighthouse.

Rozszerzenie skoncentruje się na czasie ładowania różnych elementów Twojej strony w ściśle określonej kolejności.

Ładowanie strony Google Lighthouse

Twoje wyniki mogą się różnić w zależności od tego, w jakich warunkach generowany jest dany raport. Jest to całkowicie normalne, ponieważ zawsze są one nieco inne – ładują się inne reklamy lub skrypty, uruchomione mogą zostać różne program antywirusowe itp. Wszystkie te czynniki mogą powodować drobne różnice w uzyskanych wynikach.

Progressive Web App (PWA)

Analiza PWA uwzględnia 14 kryteriów, które powinna spełniać Twoja strona. Google Lighthouse automatycznie sprawdza 11 z 14 elementów z tej listy. Punktacja przyznawana jest w skali od 0 do 100.

Czy Twoja strona jest bezpieczna i godna zaufania? Czy stosujesz HTTPS? Czynniki te zostaną wzięte pod uwagę podczas obliczania wyniku.

Dostępność

Wskaźnik dostępności to średnia ważona uzyskana na podstawie różnych audytów dostępności wykonywanych przez rozszerzenie, przy czym niektóre z nich mają większe znaczenie niż inne.

Jeśli Twoja strona nie spełnia jednego z kryteriów z audytu, otrzyma 0 punktów.

Dobre praktyki

Lighthouse sprawdzi także techniczne aspekty Twojej strony. Należą do nich elementy, które są w dzisiejszych czasach standardem, takie jak zastosowanie JavaScript czy poprawne proporcje obrazu.

SEO

Wynik w tej kategorii pokaże, w jakim stopniu Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Czy używasz tagów <h1> <h2>, konstruując tekst? Czy Twoja strona ma meta opis? Lighthouse weźmie to pod uwagę podczas audytu.

Amazon.fr Google Lighthouse

Pierwsza część analizy strony Amazon.fr w Google Lighthouse

Zoptymalizuj swój sklep internetowy. Pozyskuj nowy ruch z Google za darmo. Nie wiesz jak? Sprawdź:

SEO dla sklepów internetowych

# 3 Ghostery – informacje o narzędziach marketingowych stosowanych przez konkurentów

Rozszerzenie Ghostery ma w zasadzie chronić Twoją prywatność. Blokuje reklamy i narzędzia śledzące stosowane przez różne firmy w celu skuteczniejszego targetowania reklam, analizy Twoich interakcji w sieci itp., usuwając ciasteczka, które zbierają informacje bez Twojej zgody.

Zastanawiasz się, w czym może Ci pomóc jako sprzedawcy? Przyjmijmy, że jednym z Twoich konkurentów jest firma Nike i uruchommy rozszerzenie.

Ghostery Nike.com

Jak widać, Ghostery pokazuje, z jakich narzędzi korzysta ta firma.

Analiza strony:

  • SOASTA mPulse

  • Segment

  • New Relic

Media społecznościowe:

  • Facebook Connect

Wykorzystaj wiedzę o narzędziach stosowanych przez konkurencję do stworzenia strategii: 5 strategii marketingowych dla małych firm [lista]

#4 Buffer – zarządzanie wpisami w mediach społecznościowych

Buffer to rozszerzenie, które pozwala Ci zaoszczędzić czas i publikować posty we wszystkich mediach społecznościowych, z których korzystasz, za pośrednictwem jednej platformy.

Jego bezpłatna wersja umożliwia podłączenie trzech kont. Za pomocą konta odpłatnego z dostępem dla 5 pracowników Twojej firmy możesz natomiast obsługiwać aż 25 profili w mediach społecznościowych.

Buffer pozwala na proste i szybkie planowanie i publikowanie postów w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Pinterest i LinkedIn.

Z pomocą Buffera możesz zrealizować swoją własną strategię social media: Silna marka w mediach społecznościowych [kompletny poradnik]

Gdy masz już strategię, jej realizacja to bułka z masłem. Przykład:

Właśnie przeczytałeś artykuł, który chcesz od razu udostępnić? Wystarczy kliknięcie na ikonę rozszerzenia i kilka prostych czynności. Możesz także zaplanować udostępnienie w późniejszym terminie.

Buffer

Dzięki funkcjom analitycznym sprawdzisz zaangażowanie i interakcje (polubienia, udostępnienia i komentarze), które generują Twoje posty.

Prowadzisz fanpage na Facebooku? Wykorzystaj tę platformę do pozyskania nowych klientów. Zrób to dobrze — ogranicz koszty:

reklama facebook

# 5 User-Agent Switcher – testy strony w różnych przeglądarkach i na różnych urządzeniach

User-Agent Switcher pozwala sprawdzić, czy strona wyświetla się prawidłowo na różnych urządzeniach (np. telefonach i tabletach z systemem operacyjnym Android lub iOS) i w różnych przeglądarkach (np. Firefox, Chrome czy Explorer).

User-Agent Switcher

Pomoże Ci to w optymalizacji user experience (doświadczenia użytkownika).

User Experience to jeden z ważniejszych czynników dla pozycji strony w Google. Sprawdź wszystkie: Najważniejsze czynniki dla SEO [lista]

# 6 Streak – narzędzie CRM w Twojej skrzynce pocztowej

Na pewno otrzymujesz każdego dnia dużo maili i ciężko Ci się z nimi wszystkimi zapoznać. Streak ułatwi Ci zarządzanie komunikacją z klientami, zwłaszcza jeśli nie dysponujesz jeszcze systemem CRM (Customer Relationship Management).

Zarządzanie leadami

Pierwszą z przydatnych funkcjonalności dostępnych w Streak jest możliwość sprawdzenia, czy adresat otworzył Twoją wiadomość. Dzięki niej dowiesz się, kiedy Twoje maile są odczytywane najczęściej, i dostosujesz odpowiednio czas wysyłki.

Zarządzanie projektami

Korzystając z rozszerzenia, możesz zarządzać różnymi projektami.

Streak

Powyższy przykład pokazuje, jak zastosować je do zadań związanych ze sprzedażą i wsparciem klientów, Streak będzie przydatny jednak także i w przypadku:

  • organizacji wydarzeń,

  • podtrzymywania kontaktu z potencjalnymi klientami,

  • rekrutacji pracowników

  • i współpracy z partnerami handlowymi.

Możesz również dodać inne kolumny takie jak „uwagi”, „imię i nazwisko klienta” czy „przypisany doradca” oraz przypomnienia pomocne podczas prowadzenia projektów i planowania zadań.

Planowanie i personalizacja maili

Streak pozwala także na planowanie wysyłki maili i dostosowanie ich treści. Wiadomość, która wygląda na wysłaną z Twojego osobistego adresu mailowego, zostanie przyjęta lepiej niż e-mail wyglądający na wysłaną do wielu osób, ogólną wiadomość.

Zadbaj o personalizację komunikacji z klientami. Poznaj 7 wskazówek pomocnych przy tworzeniu e-maili do klientów.

Podsumowanie

Łatwe do zainstalowania rozszerzenia przeglądarki są wygodne w użyciu i z pewnością będą pomocne podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Zaproponowaliśmy 6 narzędzi wspierających realizację różnych zadań w e-commerce:

  1. SimilarWeb – analiza konkurencji

  2. Google Lighthouse – audyt SEO

  3. Ghostery – informacje o narzędziach marketingowych stosowanych przez konkurentów

  4. Buffer – zarządzanie wpisami w mediach społecznościowych

  5. User-Agent Switcher – testy strony w różnych przeglądarkach i na różnych urządzeniach

  6. Streak – narzędzie CRM w Twojej skrzynce pocztowej

Oczywiście dostępnych jest jeszcze wiele innych rozszerzeń, które możesz zainstalować w swojej przeglądarce, jednak sugerowane przez nas dodatki powinny wystarczyć na dobry początek.

A Ty — z jakich rozszerzeń w Google Chrome korzystasz? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu pod artykułem.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu pt. Top 5 des extensions Chrome indispensables aux e-commerçants.

0 komentarzy