Pozyskiwanie backlinków w e-commerce: najlepsze metody

blogTitle-backlinks

Chcesz, aby Twój sklep znalazł się w czołówce wyszukiwań Google? To możliwe dzięki budowaniu backlinków, czyli linków zwrotnych. W tym artykule dowiesz się, jak to działa w branży e-commerce i poznasz pięć skutecznych sposobów na pozyskiwanie odnośników do Twojej strony.

W kwestii czynników rankingowych Google wciąż dominuje jeden i to właśnie on decyduje, na ile dana strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania: backlinki, czyli linki umieszczane na innych domenach, przekierowujące na witrynę docelową.

I nawet jeśli Google ogłosi w przyszłości, że będzie oceniać backlinki w inny sposób, to nadal pozostaną one ważne.

W jaki sposób pozyskać dobre linki zwrotne do sklepów internetowych? Oto 5 możliwości!

Umieść linki do strony sklepu na innych platformach

Po zarezerwowaniu nazwy domeny, zainstalowaniu systemu sklepowego i wprowadzeniu produktów wszystko jest już niemal gotowe, aby rozpocząć sprzedaż.

Jest jednak jeszcze kwestia, o której często e-sprzedawcy, zwłaszcza początkujący, zapominają – umieszczenie linków do strony swojego sklepu internetowego na platformach społecznościowych, takich jak:

... a także na innych stronach istotnych dla Twojej branży. Utwórz profil (logo, opis, link do strony głównej) swojego sklepu internetowego.

W ten sposób nie tylko zabezpieczysz nazwę tak, aby nikt inny nie mógł się o nią ubiegać, ale zgromadzisz też ważne linki.

blogTitle-internal_Links

Na niektórych platformach (np. YouTube) oprócz linku do strony głównej można także umieścić linki do takich serwisów jak Facebook, Instagram, Twitter itp.

zalando-links-youtube
Utworzenie tych linków wymaga minimalnego nakładu czasu, a to właśnie one zwiększają zaufanie, jakim Google obdarza Twój sklep.

Udzielaj się na innych blogach branżowych i zostawiaj ślad w komentarzach

Po tym, jak w ramach SEO zaczęto unikać tego rodzaju budowania linków zwrotnych ze względu na częste lądowanie w spamie, niemal zaprzestano zalecania tego zabiegu. 

Należy mieć świadomość, że w przypadku tej strategii budowania linków zwrotnych celem jest wstawianie linków w taki sposób, aby kierować nowych odwiedzających na własna stronę internetową, a nie generować jak największą liczbę linków. Nie należy zatem skupiać się na komentarzach lądujących w spamie, lecz na takich, które są dla czytelnika naprawdę wartościowe.

📚Przeczytaj też: Co to jest link baiting? 7 skutecznych sposobów

Twoje nowe zadanie: odwiedzanie blogów i stron internetowych, które pasują do Twojej branży.

Jeżeli chodzi o opinie o produktach, sytuacja wygląda tak, jak w przypadku komentarzy. Oczywiście cieszysz się z ocen, które składają się tylko ze stwierdzeń Wszystko super!, ale najbardziej wartościowe są komentarze zawierające więcej treści.

Wyrażaj więc swoją opinię dotyczącą różnych tematów i produktów, przedstawiaj nowy punkt widzenia lub dodatkowe informacje. Zwiększy to prawdopodobieństwo:

  • zatwierdzenia Twojego komentarza, a co za tym idzie stworzenia nowego linku zwrotnego, a następnie...

  • odwiedzenia Twojego sklepu internetowego przez czytelnika, którego zainteresowała opinia w komentarzu.

Zadbaj o content marketing

Tworzenie treści, które interesują odwiedzających i tworzą linki zwrotne, może okazać się dużym wyzwaniem. Jest to jeden z powodów, dla których tak niewiele sklepów internetowych prowadzi działania związane z content marketingiem.

Nie należy jednak lekceważyć zalet, jakie niesie za sobą dobra treść. Wśród nich są m.in.:

  • zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach,

  • znalezienie Twojego sklepu przez nowych klientów,

  • pozyskiwanie linków zwrotnych,

  • wzrost wartości Twojego sklepu internetowego.

Dzięki storytellingowi przypominasz nowym odwiedzającym i obecnym klientom, że oferujesz więcej niż konkurencja.

Przy pomocy przewodników, samouczków i dodatkowych informacji o swoich produktach nie tylko pomagasz swoim klientom, ale zwiększasz też szansę na wstawienie linku do Twojej witryny przez inne strony internetowe. Pomaga to również w zwiększeniu lojalności i gotowości do dokonania zakupu.

Oprócz rodzajów treści wymienionych powyżej, także infografiki są nadal świetnym sposobem na zdobycie wielu nowych linków. Infografika z tak zwanym „wirusowym” potencjałem zawiera zazwyczaj informacje, o których konsument nie wiedział lub które po prostu go rozbawiły – a w najlepszym przypadku i jedno, i drugie.

📚Przeczytaj też: Visual content marketing: jak zwiększyć ruch dzięki obrazom?

Inwestycja w content marketing (marketing treści), a nawet zatrudnienie zajmującej się tym osoby, może naprawdę pomóc Twojemu sklepowi internetowemu. Miej na uwadze, że wielu sprzedawców internetowych nie docenia tej strategii marketingowej i koncentruje się wyłącznie na płatnej reklamie. Skorzystaj zatem z okazji, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Współpracuj z blogerami

Infulencer marketing jest integralną częścią świata marketingu od wielu lat. Blogerzy istnieli jednak, zanim ten marketingowy trend stał się wszechobecny.

Są to ludzie, którzy, pisząc o swojej pasji i testując produkty, zbudowali szerokie grono czytelników. Dobra wiadomość jest taka, że biznes blogowy nadal istnieje!

blogTitle-influencer-1

Jeśli wiesz już, kim są wpływowi blogerzy w Twojej branży, to pierwszy krok masz już za sobą. Skontaktuj się z nimi i spróbuj nawiązać współpracę.

Nie zapominaj jednak o blogerach o mniejszym zasięgu. W przeciwieństwie do znanych kolegów z tysiącami czytelników, którzy nie mogą opędzić się od ofert współpracy, blogerzy, którzy jeszcze nie zgromadzili szerszej grupy odbiorców, będą wdzięczni za taką propozycję.

Oto jak może wyglądać współpraca z blogerem:

  • wysyłasz produkt do przetestowania,

  • bloger testuje produkt oraz publikuje post z recenzją, i...

  • w ten sposób zwraca uwagę potencjalnych klientów na produkt oraz Twój sklep.

Spraw, aby Twój sklep był wyjątkowy!

Mamy dla Ciebie przepis na tworzenie nowych linków tydzień po tygodniu: zadbaj, by Twój e-sklep był inny niż wszystkie!

Zasadniczo wszystkie sklepy internetowe są takie same. Posiadają podobną strukturę, strony produktów wyglądają podobnie, a ceny są często takie same jak u konkurencji.

Dlatego tym ważniejsze jest wyróżnienie się na tle innych sklepów. Małe detale mogą stanowić decydującą różnicę:

  • wprowadzaj nietypowe produkty,

  • pisz zabawne opisy produktów,

  • wstawiaj dodatkowe zdjęcia produktów, na których są prezentowane w użyciu,

  • twórz historię wokół swojego asortymentu,

  • zainwestuj w innowacyjną stylistykę sklepu,

  • stwórz indywidualne doświadczenie zakupowe,

  • zaoferuj osobistą poradę dotyczącą zakupów.

produktbeschreibung-auto

Podsumowanie

Jeśli spróbujesz zaoferować swoim odwiedzającym i klientom coś więcej niż tylko produkt, już jesteś na najlepszej drodze do zgromadzenia nowych linków zwrotnych i sukcesywnej poprawy w rankingu Google.

Połącz tę strategię z aktywnym marketingiem (współpraca z blogerami i komentarze), a nowe linki zwrotne będę sukcesywnie się mnożyć.

Pozostaje jednak najważniejszy aspekt ich budowania: bądź na bieżąco! Nawet najsilniejsze linki nic nie zdziałają, jeśli Twój sklep nie będzie zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek.

W naszym bezpłatnym przewodniku dla sklepów internetowych znajdziesz 10 praktycznych wskazówek dotyczących SEO. Dzięki nim wkrótce znajdziesz się w samej czołówce! 

Nouveau call-to-action

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: Backlink-Aufbau im E‑Commerce? Das sind die 5 besten Methoden

07.02.2022
Dan Heller

Dan Heller

Dan Heller jest specjalistą SEO, który studiował komunikację i projektowanie. Jest zapalonym twórcą treści z doświadczeniem w wielu branżach, w tym e-commerce, nieruchomościach i modzie.

Select Country: