Wielki przewodnik po brandingu: logo, social media i nie tylko!

Każdy, kto chce odnieść sukces w sieci, musi zbudować silną markę. W tym artykule rzucimy trochę światła na to, czym dokładnie jest branding, na co należy zwrócić uwagę, jeśli chodzi o logo, i jak sprawić, by Twoja marka była zaprezentowana w mediach społecznościowych w najlepszy możliwy sposób.

Czym jest branding?

Branding można zdefiniować jako „pozycjonowanie marki”. Czynniki takie jak logo, projekt strony internetowej, barwy i ton wypowiedzi odgrywają tu istotną rolę. Marka (brand) ma za zadanie zakomunikować potencjalnym klientom konkretne uczucie lub obraz firmy.

Brand przewija się przez całą komunikację korporacyjną – zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną – i ma za zadanie wyróżnić firmę na tle konkurencji.

Niektóre marki mają tak silną wartość rozpoznawczą, że można je szybko odgadnąć nawet bez logo czy sloganu.

Czy rozpoznajesz firmę, która kryje się za tym przykładem?

Przez...

      • stworzenie strony internetowej, która pokazuje klientom, co oferujesz,

      • projektowanie reklam promujących Twoje towary i usługi,

      • wybór określonych kolorów, które będą kojarzone z Twoją firmą,

      • stworzenie logo i jego prezentacja na wszystkich kontach w mediach społecznościowych...

...zamieniasz swoją firmę w markę.

Oznacza to, że możesz określić, jak postrzegana jest Twoja firma. Jest to wrażenie, które przychodzi do głowy Twoim klientom, gdy słyszą jej nazwę.

Coca-Cola sprzedaje „tylko wodę z cukrem”, ale jest kojarzona z relaksem, wolnością i szczęściem.

Dlaczego branding jest tak ważny i jaki jest jego cel?

Celem brandingu jest sprawienie, aby potencjalni klienci szybko i łatwo zrozumieli, co reprezentujesz i co oferujesz.

Jest to ważne, ponieważ silny wizerunek marki ma ogromny wpływ na to, jak Twoi klienci (a także ci potencjalni) reagują na Twoje produkty (i ceny).

Ważne, aby logo i identyfikacja graficzna Twojej firmy odpowiadały postawom, życzeniom i potrzebom Twojej grupy docelowej.

Przykład: jeśli pozycjonujesz się jako dyskont, będziesz odstraszać potencjalnych klientów drogimi produktami. Działa to także odwrotnie.

Budowanie marki

Jeśli Twoja firma lub sklep internetowy nie mają jeszcze spójnej marki lub nie podoba Ci się to, co obecnie reprezentuje Twój brand, czas wymyślić ją na nowo.

📚Przeczytaj też: Rebranding – co to jest i jak go przeprowadzić?

Ponieważ logo jest niezbędne dla każdej marki, to zaczniemy właśnie od tego elementu.

Idealne logo – niezbędne dla silnego brandingu

Autorem sekcji jest Martin Priesmeier. Odpowiada za teksty i treści w agencji marketingowej Smarttec z Mannheim. Smarttec tworzy i zarządza obecnością w internecie firm, które nie chcą pozostawiać swojego sukcesu w sieci przypadkowi.

Duże firmy wydają miliony na budowanie marki i logo! Na przykładzie naszego klienta Coffee-Up! pokażemy Ci, jak możesz rozwinąć swoją markę za dużo mniejsze pieniądze.

Dlaczego potrzebujesz logo i dlaczego jest ono niezbędne dla silnej marki?

Określenie „branding” pierwotnie nie było kojarzone z marketingiem a… zwierzętami hodowlanymi. „Brandowano” – czyli oznaczano – szczególnie bydło i konie.

Gdy więc to słowo wypowiadają specjaliści ds. marketingu, to mają na myśli oznaczenie i opakowanie Twojej tożsamości korporacyjnej w chwytliwą nazwę, slogan, symbol lub logo.

Twoje logo jest wtedy niczym stempel, który firma wszędzie po sobie pozostawia: na ulotkach, wizytówkach, w kanałach social media, na stronie internetowej, na produktach – i w końcu w świadomości klientów.

Dobry branding ma kilka zalet dla Twojej firmy:

      • odróżnia Cię od konkurencji,

      • zwiększa Twoją rozpoznawalność,

      • informuje nie tylko o nazwie firmy, ale także o cechach, które reprezentuje – np. niezawodność, zrównoważony rozwój lub innowacyjność.

Nie jesteś już tylko kolejną firmą, która coś sprzedaje. Kiedy już stworzysz markę, jesteś firmą, która coś sobą reprezentuje!

Poprzez emocje tworzy więź pomiędzy Twoimi potencjalnymi klientami a produktem.

Logo jest niezbędne do budowania marki

Nie ulega wątpliwości, że budowanie marki to coś więcej niż tylko dobre logo. Ale wraz z wymyśleniem logotypu został zrobiony pierwszy i ważny krok.

Bo to właśnie on jest wizytówką firmy. Ozdabia nie tylko Twoje produkty, ale także stronę internetową, broszury i kanały social media. Ponadto oferuje wiele możliwości, aby w chwytliwy sposób przekazać klientowi cechy, które reprezentuje Twoja firma.

Na przykładzie start-upu Coffee-Up! pokażemy Ci, jak w 5 krokach stworzyć idealne logo dla Twojej firmy.

5 korków do idealnego logo

Krok 1: Określ istotę swojej marki

Co reprezentuje Twoja firma? Jak pozycjonujesz się na rynku? Do jakich klientów chcesz się zwrócić?

Pytania te znajdują się na samym początku procesu budowania marki – nie bez powodu. Ponieważ nic nie jest bardziej frustrujące niż skończenie z pięknym logo, które w ogóle do Ciebie nie pasuje. Czasami zgłaszają się do nas również firmy, które uważają, że ich logotyp po prostu przestał być spójny.

To całkiem normalne, ponieważ firmy ewoluują i muszą iść z duchem czasu.

Tak więc, by rozpocząć pracę, powinniśmy zadać sobie następujące pytania:

      • Kim jesteśmy?

      • Co czyni nas wyjątkowymi?

      • Do kogo chcemy się zwrócić?

Coffee-Up! to nasz klient, który specjalizuje się w upcyclingu produktów kawowych.

Konkretnie oznacza to, że potencjalne odpady powstałe podczas produkcji kawy są wykorzystywane do produkcji nowych artykułów. Coffee-Up! sprzedaje na przykład miski wykonane z fusów po kawie, a także poduszki i torby wykonane z worków po ziarnach.

Bez dwóch zdań: firma przywiązuje wagę do zrównoważonego rozwoju i świadomego wykorzystywania surowców. Produkty są ekologiczne, ale nie wyglądają, jakby pochodziły z piwnicy babci – modny design torebek przyciąga wzrok!

Coffee-Up! przemawia do klientów, którzy należą do środowiska miejsko-alternatywnego i myślą ekologicznie.

Wskazówka Smarttec: Logo jest obrazem, który Twoja firma pozostawia klientom. Dlatego najpierw przemyśl, jak dokładnie chcesz być postrzegany przez innych.

Krok 2: Znajdź styl swojego logo

Istnieją różne rodzaje logotypów, które powstają w wyniku wszelkich kombinacji elementów czcionki i obrazu. Skrajnością są znaki czysto słowne i czysto graficzne.

Podczas gdy logo eBay składa się tylko z kolorowych liter, Apple używa nadgryzionego jabłka, obrazu, który każdy kojarzy z firmą nawet bez słów.

Oczywiście, Twoje logo może również łączyć elementy graficzne i tekstowe na wiele sposobów: na przykład logo Pepsi ma napis pod grafiką, logo Starbucks wygląda jak naklejka, a WWF reklamuje przy pomocy słynnej maskotki pandy.

To, który wariant jest najbardziej odpowiedni dla Ciebie, zależy z jednej strony od istoty marki, ale także od nazwy i poziomu świadomości firmy.

Wracając do naszego przykładu:

Coffee-Up! to start-up, który nie ma zbyt rozpoznawalnej nazwy.

Marka musi być odpowiednio budowana. Z tego powodu nazwa powinna zdecydowanie znaleźć się w logo. Co więcej, uwzględnienie słowa Up! (od Upcycling) już sugeruje wizualny ruch w górę. Nasze pierwsze trzy projekty wyglądają więc następująco:

Alternatywą byłoby stworzenie logo w stylistyce vintage:

Ten pomysł został jednak odrzucony, ponieważ nie trafiał w grupę docelową.

Projekt jest szykowny, ale jego nostalgiczny urok jest jednocześnie nieco staroświecki. Logo nie oddaje więc świeżości i innowacyjnego ducha, który uosabia Coffee-Up! W związku z tym przemawiałby on jedynie do niewielkiej części środowiska świadomych ekologicznie mieszkańców metropolii.

W innej wersji nasz projektant włącza ziarno kawy jako element wizualny:

Postanowiliśmy przenieść najlepsze elementy z tych projektów do nowego logo: smukłe napisy, ruch w górę i ziarenko kawy.

Wtedy wpadamy na genialny pomysł:

Ziarno kawy pozostaje na tej samej wysokości co napis. Wyłania się z niej jednak nasionko, które góruje nad logo. Nadaje to logotypowi jeszcze większą wyrazistość.

Teraz wyrażana jest zarówno radość z innowacji (powstaje coś nowego), jak i idea ekologiczna (ziarno kawy staje się rozpoznawalne jako ziarno rośliny).

Podstawowy pomysł na logo jest już gotowy, klient jest podekscytowany – przejdźmy więc do kolejnego kroku!

Rada Smarttec: Wiele pierwszych projektów wygląda dobrze. Nie zadowalaj się nimi. Tylko logo, które Cię zainspiruje, przekona również Twoich klientów!

Krok 3: Wybierz najlepsze kolory

Nie jest wielką tajemnicą, że kolory mają działanie psychologiczne. Sugerują one również pewne skojarzenia.

Dlatego poprzez wybór koloru logo, przekazujesz esencję swojej marki. Co za tym idzie, nie każdy kolor pasuje do każdej firmy.

Oto krótki przegląd cech, które można wyrazić za pomocą kolorów:

      • czarny: elegancja, stateczność,

      • biały: porządek, prostota,

      • szary: doświadczenie, profesjonalizm,

      • niebieski: spokój, zaufanie,

      • zielony: ekologia, naturalność, zrównoważony rozwój, zdrowie, harmonia,

      • brązowy: naturalność, ciepło, tradycja,

      • żółty: ciepło, dobry nastrój, optymizm,

      • pomarańczowy: napęd, innowacyjność, entuzjazm,

      • czerwony: pasja, pewność siebie, odwaga,

      • różowy: kobiecość, erotyzm.

Oczywiście, kolory te muszą być dalej dopasowywane, ponieważ nie wszystkie zielone są takie same i nie wszystkie czerwone są takie same.

Co do zasady, ogranicz się do jednego, dwóch, najwyżej trzech kolorów – ich dopasowanie jest wystarczająco trudne. Zastosowanie większej liczby barw jest możliwe, ale szybko będzie wyglądać na zbyt dużo. Wyjątki: Google i eBay.

Dla Coffee-Up! kolor brązowy to zdecydowany zwycięzca:

Ziarna kawy są brązowe, zmielone ziarna są brązowe, torebki z kawą są brązowe – a barwa ta emanuje naturalnością, która jest częścią esencji start-upu.

Kiełki, które wyrastają z ziarna w logo, są również zielone z natury i pozwalają nam włączyć do projektu cechy ekologii i zrównoważonego rozwoju. Wybierając jasną zieleń, komunikujemy również świeżość i innowacyjność – voilà!

Krok 4: Znajdź czcionkę, która idealnie pasuje do Twojej firmy

Jeśli Twoje logo zawiera elementy czcionki, następnym krokiem jest wybór tej odpowiedniej. W kroku drugim wybrałeś już tymczasową czcionkę, którą teraz należy dostosować.

Idealnie, czcionka i obraz nie powinny po prostu stać obok siebie, ale wzmacniać się nawzajem. Ważne jest, aby czcionka nie tylko idealnie pasowała do logo, ale również do identyfikacji wizualnej.

Niejednokrotnie obserwujemy, że elementy te są dobierane mało starannie. A szkoda, bo dzięki krojowi pisma masz możliwość wypowiedzenia się na temat istoty swojej marki: czy jesteś tradycyjny, poważny i szlachetny, czy raczej młody, zabawny i innowacyjny?

W tym kroku drzemie więc spory potencjał, który powinieneś świadomie rozwijać. Dobry przegląd czcionek można znaleźć tutaj.

Po pierwsze, decydujemy się na zrobienie całego napisu Coffee-Up! wielkimi literami. Pozwala to również na umieszczenie ziarna kawy nie pomiędzy słowami, ale jako wizualną realizację litery „o”.

Bo bądźmy szczerzy: wcześniej wyglądało to raczej jak ciało obce, prawda?

Używamy również stosunkowo grubych liter. Daje nam to możliwość przeniesienia na litery chropowatej i nierównej struktury powierzchni ziaren kawy.

Wskazówka: Zaplanuj wszystkie kroki z taką samą dokładnością. Tylko wtedy Twoje logo będzie naprawdę spójne.

Krok 5: Ostatnie szlify

Logo jest już prawie gotowe. Tu i ówdzie trzeba jednak je jeszcze trochę dopracować. Logo, dobór kolorów i czcionki są teraz poprawiane i koordynowane. Czasem logo jest już idealne po kroku 4., czasem zaś dopracowanie zajmuje dużo czasu.

To jednak żaden problem. Nie zadowalaj się swoim logo, dopóki nie będzie dla Ciebie w 100% satysfakcjonujące.

Mała wskazówka, jeśli utkniesz w tym miejscu:

Czasami dobrze jest spędzić kilka dni nad czymś innym, a potem wrócić do logo z czystą głową. Sprawdź też dokładnie, jakich formatów plików potrzebujesz – pozwoli to uniknąć późniejszych komplikacji.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego logo Coffee-Up!

Dodaliśmy jednak myślnik między słowami (wcześniej nie było to możliwe, bo w poprzednim projekcie było tu widoczne jeszcze ziarno kawy) – w końcu firma nazywa się Coffee-Up! a nie Coffee Up!

Gotowe!

Otwieramy więc szampana – w imieniu swoim i naszych klientów. Coffee-Up! może teraz wystartować i podbić rynek produktami kawowymi pochodzącymi z recyklingu – i zostać zapamiętany przez swoich klientów jako zrównoważona i innowacyjna marka.

Wiele firm uważa, że budowanie marki to zbędny czynnik kosztowy. Ale na dłuższą metę to się opłaca – także finansowo.

Coffee-Up!:

„Smarttec doradzał nam kompetentnie od pierwszej minuty i był niezawodnym partnerem w tworzeniu naszej firmy. Nasze logo idealnie do nas pasuje, jest przystosowane do naszej grupy docelowej i komunikuje naszą ideę bez słów. Cały zespół możemy z czystym sumieniem polecić każdemu, kto szuka solidnego partnera dla swojego sklepu internetowego.”

Kompletny przewodnik po budowaniu marki w mediach społecznościowych

Autorem sekcji jest Alex Levin, Head Marketer w Logaster i autorem książki "How to Build a Brand Identity Without Destruction", wydanej w języku rosyjskim i angielskim.

Stworzyłeś piękne logo dla swojej firmy, ale jak wykorzystać je do budowania silnej marki?

Kolejne kroki niosą ze sobą kilka wyzwań. Twoje logo musi być nie tylko poprawnie umieszczone i wyświetlane, ale także wyglądać profesjonalnie i utrzymywać spójny wizerunek marki.

Jak to wszystko osiągnąć? W tej części poradnika zdradzamy, jak skutecznie spersonalizować strony w mediach społecznościowych za pomocą logo.

Dlaczego potrzebujesz silnej obecności w mediach społecznościowych?

Trudno wyobrazić sobie współczesny internet bez mediów społecznościowych. Platformy te mają ogromny zasięg i oferują niemal nieograniczone możliwości promowania marki i rozpowszechniania informacji o projekcie.

Kilka powodów sprawia, że silna obecność w mediach społecznościowych jest absolutną koniecznością dla każdej firmy, która dąży do sukcesu:

1. Wzmocnienie reputacji

Dzięki mediom społecznościowym możesz zbudować swój wizerunek online lub poprawić już istniejący. Za pośrednictwem różnych platform możesz zamieszczać istotne i dokładne informacje o swojej firmie, powiadamiać odbiorców o aktualnych wydarzeniach i promocjach oraz reprezentować swoją markę w najlepszy możliwy sposób.

2. Zwiększenie zasięgu

Media społecznościowe są uważane za jedno z najpotężniejszych narzędzi sieciowych – i słusznie. Dzięki obecności w social mediach możesz poszukiwać i pozyskiwać nowych klientów, partnerów, pracowników oraz inwestorów.

3. Komunikowanie się z grupą docelową

Media społecznościowe oferują wiele punktów styku z potencjalnymi klientami, pozwalając na marketing produktów i usług w bardziej efektywny sposób.

4. Większa lojalność klientów

Będziesz w stanie szybko reagować na skargi, pytania i sugestie klientów, którzy zostawiają recenzje na Twojej stronie.

📚Przeczytaj też: Marketing relacji, czyli jak zatrzymać klienta przy sobie

Szybka odpowiedź sprawi, że klienci będą bardziej skłonni zaufać Twojej marce.

5. Promowanie działań SEO

Regularnie aktualizowane i unikalne treści niemal same zapewnią wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

📚Przeczytaj też: Jak przeprowadzić audyt SEO: przewodnik

6. Lepszy efekt marketingowy

Możesz tchnąć nowe życie w inne kanały marketingowe, takie jak blog, newsletter, webinary i wydarzenia offline, poprzez właściwe wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych.

Powyższe powody pokazują, dlaczego należy działać i budować wizerunek sklepu w internecie.

Które platformy social media są odpowiednie dla Twojej marki?

Skąd możesz wiedzieć, które platformy oferują najlepsze możliwości przyciągnięcia uwagi Twojej grupy docelowej? Jest to bardzo ważna decyzja, którą należy dokładnie przemyśleć.

Każdy zna najpopularniejsze platformy social media – Instagram, Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn.

W dalszej części artykułu zdradzimy Ci kilka sekretów, jak wykorzystać te platformy do skutecznego marketingu Twojego sklepu w sieci.

Charakter Twojej działalności ma kluczowe znaczenie

Wybór platformy mediów społecznościowych do promocji marki zależy głównie od charakteru Twojej działalności.

Na przykład, jeśli działasz w branży artystycznej lub kreatywnej, YouTube (filmy), Instagram (zdjęcia projektów ubrań, rzeczy wykonanych ręcznie, itp.) lub SoundCloud (próbki muzyki) są najlepszym wyborem dla Ciebie.

Dla codziennych towarów i usług, Facebook jest najlepszą opcją.

📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach

Analizuj źródła odwiedzin

Spójrz na swoje dane, aby określić, które sieci generują największy ruch. Na czele tej listy znajduje się najczęściej Facebook, a za nim Twitter, Instagram i YouTube.

Nie próbuj grać na wszystkich popularnych platformach social media. Zamiast tego skup się na medium, które generuje duży ruch potencjalnych klientów.

Poświęć czas na analizę obecności w mediach społecznościowych Twojej konkurencji: z jakich platform korzystają inni gracze i w jaki sposób to robią?

📚Przeczytaj też: Skuteczna analiza konkurencji

Utwórz konta w mediach społecznościowych

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie popularności firmy, to możesz założyć konta na wszystkich głównych portalach społecznościowych. Dodaj informacje o swojej działalności, aby ludzie mogli rozpoznać Twoją markę.

Zainwestuj jednak najwięcej czasu i energii w 2-3 sieci, które mają największy wpływ na Twój biznes.

Opracuj strategię komunikacji

Opracuj solidną strategię komunikacji, pamiętając o charakterystyce każdego kanału. Na przykład, Facebook jest idealną platformą do publikowania artykułów i wiadomości, reagowania na opinie i zamówienia od klientów, stosowania ukierunkowanych technik reklamowych, itp.

Z kolei Instagram jest idealnym narzędziem do sprzedaży produktów i usług poprzez podkreślanie ich wizualnych zalet. A na YouTube możesz umieszczać recenzje wideo, prezentacje i tutoriale.

Ważne jest, aby tworzyć firmowe strony internetowe, które wyglądają świetnie. Nie tylko dla brandingu!

Niestety, nie wystarczy tylko założyć konta w mediach społecznościowych. Sztuką jest utrzymać konto przy życiu dzięki wysokiej jakości treści. Branding w social mediach odgrywa kluczową rolę w biznesie – fakt ten jest często pomijany przez początkujących przedsiębiorców.

Użytkownicy są często przytłoczeni zbyt dużą ilością informacji. Dotyczy to w szczególności platform społecznościowych. Człowiek widzi setki logotypów marek każdego dnia, zarówno w internecie, jak i w życiu codziennym.

Rozejrzyj się, gdy idziesz ulicą, uruchamiasz przeglądarkę internetową lub nawet otwierasz portfel – zobaczysz logo wielu firm. Dopracowana i bogata w informacje strona w mediach społecznościowych pomoże Ci wyróżnić się wizualnie z tłumu, który otacza nas każdego dnia.

Przynosi to również wiele korzyści dla Twojego biznesu:

      1. przyciągasz uwagę potencjalnych klientów: piękne logo i inne projekty firmowe to proste, ale skuteczne narzędzia wizualne do promowania nowości, zniżek, ofert specjalnych i innych aktualizacji;

      2. tworzysz złożony, ale spójny wizerunek firmy: wykorzystując platformy mediów społecznościowych jako punkty styku z klientami, możesz zarządzać i kontrolować sposób, w jaki odbiorcy postrzegają markę. Twoja reputacja i wizerunek są całkowicie w Twoich rękach!

      3. publikujesz markowe treści: branded content wygląda bardziej angażująco i profesjonalnie niż zwykłe zdjęcia, filmy i teksty. Wykorzystując takie treści, możesz zwiększyć lojalność klientów, promować swoją markę organicznie i sprawić, że odbiorcy będą pozytywnie reagować na Twoje działania marketingowe.

Jak widać, dobrze zaprojektowana obecność w mediach społecznościowych jest niezbędna dla każdej firmy, niezależnie od jej specjalizacji. Korzyści jest wiele, a najważniejszą z nich jest bliski kontakt z miłośnikami Twojej marki.

Wskazówki dotyczące budowania marki w mediach społecznościowych

Do tej pory powinieneś już zaprojektować logo i inne aspekty tożsamości swojej marki, stworzyć strony w mediach społecznościowych i zdefiniować swoje cele marketingowe (promować swoje produkty/usługi, zbierać opinie klientów, itp.) Oznacza to, że jesteś teraz gotowy do wypełnienia stron treścią.

Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą:

1. Spójny styl: używaj tych samych wersji logo, czcionek, schematów kolorystycznych, wzorów graficznych itp. na wszystkich platformach. Jeśli pozostaniesz konsekwentny w swoim projekcie, odbiorcy nauczą się rozpoznawać Twoją firmę, nawet bez logo czy nazwy marki.

2. Weź pod uwagę wymiary obrazów: rozmiar logo, rozdzielczość i inne parametry muszą spełniać wymagania każdej platformy social media. Logo o określonym rozmiarze może wyglądać dobrze na Facebooku, ale na Instagramie lub innych platformach będzie wyglądało na „zgniecione” lub rozciągnięte. Upewnij się więc, że odpowiednio zmienisz rozmiar swoich firmowych projektów, zanim użyjesz ich na swoim profilu.

3. Stosuj uproszczone logotypy: jeśli na platformę społecznościową można wgrać małe zdjęcie profilowe, pomocne będzie użycie uproszczonej wersji Twojego logo, np. bez tekstu. W przeciwnym razie może nie nadawać się do użytku.

4. Spraw, aby Twoje zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle wyróżniały się: zwróć szczególną uwagę na swoje zdjęcie profilowe i zdjęcie lub wideo w tle. Są to pierwsze obrazy, które zobaczą odwiedzający i muszą mówić coś o Twojej firmie. Ważne jest, aby oba obrazy miały ten sam styl i kolorystykę. Możesz znaleźć odpowiednie zdjęcie profilowe na stronach internetowych ze zdjęciami stockowymi lub dzięki dedykowanemu projektantowi.

5. Zaplanuj prawidłowe rozmieszczenie: jeśli to możliwe, umieść projekty firmy w tym samym miejscu na każdej stronie.

6. Używaj zdjęć w tle: Możesz użyć tego miejsca, aby wyświetlić dowolną informację, którą chcesz przekazać swoim odbiorcom. Istnieje wiele możliwości: zniżki i promocje, dane kontaktowe, slogan, itp.

7. Optymalizuj: nie zapomnij przetestować swojej strony na różnych urządzeniach, takich jak zwykły komputer, laptop, tablet, smartfon, itp.

Upewnij się, że wszystkie obrazy są wyświetlane poprawnie i bez błędów! Pamiętaj, że nawet mały błąd może zrujnować Twoje wysiłki marketingowe i sprawić, że Twoja firma będzie wyglądać mniej atrakcyjnie i profesjonalnie w oczach klientów.

New call-to-action

Jak dodać avatar (zdjęcie profilowe) do swoich stron w mediach społecznościowych

W tej sekcji pokażemy Ci, jak dodać stworzone przez siebie logo do serwisów Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube i Pinterest.

Po pierwsze, upewnij się, że Twoje zdjęcie ma prawidłowe wymiary dla każdej platformy.

Facebook

Zanim zaczniesz zakładać swoją stronę na Facebooku, powinieneś mieć już swoje logo w formacie PNG.

Wymiary obrazów na Facebooku:

      • Post z linkiem: 1200 x 630 px

      • Post z obrazkiem: 1200 x 630 px

      • Zdjęcie w tle: 820 x 312 px

      • Zdjęcie profilowe: 170 x 170 px

Jak dodać/zmienić zdjęcie profilowe:

      1. Zaloguj się do swojego konta na Facebooku.

      2. Umieść kursor myszy na swoim zdjęciu profilowym i kliknij „Zaktualizuj zdjęcie profilowe”.

      3. Wybierz „Dodaj zdjęcia”.

      4. Wybierz plik z Twoim logo i kliknij „Otwórz”. W razie potrzeby można obrócić i dostosować zdjęcie.

      5. Kliknij „Zapisz”.

Jak dodać/zmienić zdjęcie w tle:

      1. Zaloguj się do swojego konta na Facebooku.

      2. Umieść kursor na aktualnym zdjęciu i kliknij „Edytuj zdjęcie w tle”.

      3. Wybierz „Prześlij zdjęcie”.

      4. Wybierz plik z Twoim logo i kliknij „Otwórz”. Dostosuj obraz do swoich potrzeb.

      5. Kliknij „Zapisz zmiany”.

Na swojej stronie zobaczysz kwadratowe zdjęcie profilowe, ale w news feedzie będzie ono wyświetlane w formie koła.

Jeśli masz kwadratowe zdjęcie profilowe, powinieneś zmniejszyć jego wymiary, aby ważne części zdjęcia nie zostały "obcięte", gdy zostanie ono umieszczone w okręgu.

Twitter

Ponownie, zanim zaczniesz wprowadzać zmiany, Twoje obrazy powinny być w formacie PNG, jak również mieć konkretne wymiary.

Wymiary obrazów na Twitterze:

      • Obrazek w tweecie: 1024 x 512 px

      • Zdjęcie w tle: 1500 x 500 px

      • Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px

Należy również zwrócić uwagę na następującą kwestię: w przeciwieństwie do Facebooka, gdzie możesz stworzyć konto biznesowe na podstawie swojej strony osobistej, na Twitterze musisz stworzyć osobną stronę dla swojej marki lub projektu komercyjnego.

Jak dodać/zmienić zdjęcie profilowe:

      1. Zaloguj się na swoje konto na Twitterze.

      2. Przejdź do swojego profilu, klikając na swoje zdjęcie profilowe w lewej części strony głównej.

      3. Kliknij na „Edytuj profil” po prawej stronie profilu.

      4. Kliknij na zdjęcie profilowe i wybierz „Dodaj zdjęcie”.

      5. Wybierz plik z Twoim logo i kliknij „Otwórz”. Dostosuj logo do swoich potrzeb.

      6. Kliknij „Zapisz”, aby zakończyć konfigurację.

Jak dodać/zmienić zdjęcie w tle:

      1. Zaloguj się na swoje konto na Twitterze.

      2. Przejdź do swojego profilu, klikając na swoje zdjęcie profilowe w lewej części strony głównej.

      3. Kliknij „Edytuj profil” po prawej stronie profilu.

      4. Kliknij na zdjęcie w tle i wybierz „Dodaj zdjęcie”.

      5. Wybierz plik z logo z dysku twardego i kliknij „Otwórz”.

      6. Kliknij „Zapisz zmiany”, aby zakończyć konfigurację.

Instagram

Podobnie jak w przypadku Facebooka i Twittera, potrzebujesz swojego logo w formacie PNG.

Wymiary obrazów na Instagramie:

      • Posty ze zdjęciami: 1080 x 1080 px (kwadrat), 1080 x 1350 px (portret).

      • Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px

Jak dodać/zmienić zdjęcie profilowe:

      1. Zaloguj się do swojego konta na Instagramie.

      2. Kliknij na ikonkę profilu w prawym dolnym rogu.

      3. Po wejściu na swój profil kliknij „Edytuj profil”.

      4. Kliknij „Zmień zdjęcie profilowe” > „Wybierz z biblioteki”. Wybierz plik logo z telefonu. Kliknij „Gotowe” i potwierdź zmianę.

LinkedIn

Upewnij się, że twoje logo PNG spełnia specyfikacje LinkedIn, zanim załadujesz je na swoją stronę.

Wymiary obrazów na LinkedInie:

      • Post z linkiem: 180 x 110 px

      • Post z obrazkami: 350 x 230 px

      • Zdjęcie w tle: 646 x 220 px

      • Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px

Jak dodać/zmienić logo:

      1. Na swojej stronie firmowej LinkedIn kliknij zdjęcie profilowe.

      2. Kliknij „Edytuj” > „Edytuj profil”.

      3. Przewiń w dół do sekcji „Logo firmy”. Kliknij „Edytuj” i dodaj lub edytuj swoje logo. Możesz również umieścić je w innym miejscu, przeciągając do odpowiedniej lokalizacji.

      4. Kliknij „Zapisz”

YouTube

Wymagania dotyczące wymiarów obrazów są następujące:

      • Miniaturka obrazu: 1280 x 720 px

      • Zdjęcie na okładce: 2560 x 1440 px

      • Zdjęcie profilowe: 800 x 800 px

Jak dodać/zmienić zdjęcie profilowe:

      1. Zaloguj się do swojego kanału YouTube.

      2. Kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu i wybierz „Mój kanał”.

      3. Umieść kursor myszy na aktualnym zdjęciu profilowym i kliknij „Edytuj”.

      4. Następnie kliknij na „Edytuj” w oknie dialogowym „Edycja” i wybierz plik logo. Dostosuj logo do swoich potrzeb.

youtube-min

Jak dodać/zmienić zdjęcie w tle:

      1. W menu wybierz „Mój kanał”. Umieść kursor myszy na zdjęciu w tle i kliknij na ikonę „Edytuj”.

      2. Wgraj plik z logo i zobacz jak logo wyświetla się na różnych urządzeniach. W razie potrzeby dostosuj obraz.

      3. Kliknij „Wybierz”.

Pinterest

Pinterest ma również określone wymiary, których należy przestrzegać:

      • Posty z obrazkami: 735 x 1102 px

      • Zdjęcie profilowe: 165 x 165 px

Jak dodać/zmienić logo:

      1. Zaloguj się na swoje konto na Pintereście.

      2. Przejdź do swojego imienia w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia” z menu. Przewiń w dół do sekcji „Profil”.

      3. Kliknij „Zmień obraz” i załaduj plik logo z Twojego komputera. Dostosuj obraz do swoich potrzeb.

      4. Kliknij przycisk „Zapisz ustawienia”.

pinterest-min

📚Przeczytaj też: 5 porad, jak pozyskać klientów przez Pinterest

Praktyczne usługi, dzięki którym dostosujesz profile w social mediach

Stworzyliśmy małą listę usług, aby nadać Twoim stronom w mediach społecznościowych indywidualny wygląd.

Logaster – tworzenie i pobieranie logo dostosowanych do różnych platform.

Crello.com – projektowanie okładek stron w mediach społecznościowych.

Sproutsocial – dostosowywanie zdjęć do wymogów największych platform.

Pablo – wyszukiwanie zdjęć w tle i dodawanie tekstu.

Pixabay.com – strona z darmowymi zdjęciami stockowymi.

Pexels.com – strona z darmowymi zdjęciami stockowymi do tworzenia zdjęć w tle i postów w mediach społecznościowych.

Unsplash – świetna strona ze zdjęciami stockowymi do tworzenia unikalnych stron w mediach społecznościowych.

Jaymantri.com – abstrakcyjne obrazy do projektowania zdjęć w tle i estetycznych postów.

Designspiration – miejsce do szukania inspiracji.

Fonts.google.com – wielka kolekcja darmowych czcionek.

Coolors.co – zestawy kolorystyczne do tworzenia estetycznych zdjęć w tle i zabawnych postów.

Branding w mediach społecznościowych? - TAK!

Dobrze prosperująca firma potrzebuje mediów społecznościowych, aby zdobyć pozycję na rynku i poprawić sprzedaż. Silna obecność w sieci stwarza duże możliwości, zwiększa świadomość marki i buduje zaufanie klientów.

Dzięki zastosowaniu powyższych wskazówek, zamienisz swoje strony w mediach społecznościowych w użyteczne narzędzia marketingowe, które zwiększą zainteresowanie Twoją firmą i przyciągną nowych klientów.

Wniosek: branding firmy nie powinien być lekceważony.

Silna marka przekazuje uczucia i może zapewnić, że (prawie) identyczne produkty mogą być sprzedawane z większym zyskiem.

📚Przeczytaj też: Co mogą zrobić firmy sprzedające takie same produkty, aby się wyróżnić?

Klienci mogą utożsamiać się z marką, która do Ciebie pasuje i stać się jej lojalnymi ambasadorami. Wszystko dzięki sile brandingu. Dlatego inwestycja w silną markę zdecydowanie się opłaca.

To, w jaki sposób pozycjonujesz swoją firmę lub sklep internetowy, może mieć ogromne znaczenie: czy użytkownicy zdecydują się na zakupy u Ciebie, czy u Twojej konkurencji? Silna marka stworzona dzięki dobrze zaplanowanemu brandingowi sprawi, że klienci będą chętniej wybierać właśnie Twój sklep.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. niemieckiego: Der große Branding-Guide: Logo, Social Media & mehr!

06.12.2021

Dan Heller

Dan Heller jest specjalistą SEO, który studiował komunikację i projektowanie. Jest zapalonym twórcą treści z doświadczeniem w wielu branżach, w tym e-commerce, nieruchomościach i modzie.

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies