Jak przeprowadzić audyt SEO: przewodnik

Organiczny ruch związany z wyszukiwaniem stanowi średnio 53,3% całkowitego ruchu w witrynie. Głównym jego źródłem jest Google. Aż 92,96% użytkowników na całym świecie używa zapytań tekstowych do wyszukiwania informacji w Google Grafika i Google Mapy. Te liczby dowodzą, jak ważny jest audyt Twojej witryny internetowej w celu znalezienia i naprawienia ewentualnych błędów SEO. W tym przewodniku przeczytasz, jak przeprowadzić audyt SEO, aby zapewnić rozwój Twojej strony internetowej.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO odnosi się do diagnozowania problemów i zagrożeń, które mogą spowolnić promocję witryny lub nawet spowodować, że zostanie ona ukarana przez wyszukiwarkę. Ponadto audyt ma na celu zidentyfikowanie problemów technicznych, które mogą uniemożliwić Twojej platformie poprawienie jej pozycji w wyszukiwarkach. Audyt SEO ma kluczowe znaczenie dla rozwoju witryny. Jego celem jest utrzymanie i zwiększenie organicznego ruchu z wyszukiwarek.

Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO?

Przyjrzyjmy się 5 sytuacjom, w których musisz podjąć działania.

Uruchamiasz stronę internetową

Witryna składa się z różnych elementów, takich jak struktura, meta tagi, linki, itp. Przeprowadzając audyt SEO na swojej stronie przed jej uruchomieniem, będziesz w stanie znaleźć i naprawić niektóre typowe błędy i problemy. W rezultacie otrzymasz szybką i płynną platformę online, która będzie działać bezbłędnie od pierwszego dnia uruchomienia.

Kupujesz lub sprzedajesz stronę internetową

Jeśli chcesz umocnić reputację swojej firmy, koniecznie musisz dopracować witrynę przed jej sprzedażą. To samo dotyczy zakupu platformy internetowej, zwłaszcza jeśli wiąże się to z dużymi kosztami. Niezależnie od tego, jak bardzo ufasz sprzedawcy, ważne jest, aby zidentyfikować wszystkie błędy i luki, które mogą powodować problemy w przyszłości.

Wprowadzasz zmiany na stronie internetowej

Audyt SEO jest również niezbędny, gdy zmieniasz ponad 20% danych witryny lub dostosowujesz format i/lub treść na stronach, które generują największy ruch i konwersję. Pamiętaj, aby sprawdzić swoją witrynę, gdy:

  •   zmieniasz adres URL;

  •   dodajesz skrypty;

  •   zmieniasz styl witryny;

  •   tworzysz nowy projekt;

  •   dodajesz/usuwasz strony;

  •   dostosowujesz linki wewnętrzne;

  •   dodajesz nowe wersje językowe.

📚Przeczytaj też: Jak aktualizować treści, by poprawić SEO?

Chcesz sprawdzić stan witryny

Nawet jeśli nie wprowadziłeś żadnych zmian w witrynie, nadal mogą występować problemy, które uniemożliwiają rozwój Twojej platformy. Mówimy tutaj o przekierowaniach, uszkodzonych linkach, zduplikowanych treściach, zindeksowanych stronach, które nie mają szczególnej wartości dla użytkownika i innych problemach.

W związku z powyższym zalecamy wykonanie audytu SEO przynajmniej raz w ustalonym czasie. Może to być 1 miesiąc, 3 miesiące lub 6 miesięcy, w zależności od tego, jak często wprowadzasz poprawki w swojej witrynie.

Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz tego robić ręcznie. W dzisiejszych czasach właściciele witryn internetowych mogą korzystać z wielu inteligentnych narzędzi, które skanują witrynę pod kątem błędów i problemów w określonych odstępach czasu.

Na przykład podczas wyszukiwania stron nieindeksowanych narzędzie Sitechecker wysyła do użytkownika następujący komunikat:

Screenshot_SEO_Audit_01

Opracowujesz strategię SEO

Aby opracować skuteczną strategię SEO, musisz wiedzieć, jak efektywne są określone zapytania wyszukiwania, strony, linki zwrotne, itp. To pozwoli Ci wskazać najbardziej wartościowe strony pod względem ruchu i konwersji.

Jak przeprowadzić audyt SEO: 12 kluczowych kroków

Teraz już wiesz, że kompleksowy audyt SEO pozwala na zebranie informacji o Twojej witrynie, określenie potrzeb docelowych odbiorców, sprawdzenie aktualnych wskaźników SEO oraz wykrycie problemów technicznych, które wymagają rozwiązania. Przygotowaliśmy 15-etapową listę kontrolną do przeprowadzenia wnikliwego audytu SEO. Przejrzyj tę listę kontrolną, aby otrzymać mnóstwo cennych informacji, które pomogą ulepszyć Twoją witrynę internetową. 

1. Sprawdź witrynę pod kątem dostępności

Ten krok jest łatwy. Otwórz swoją witrynę na dowolnym urządzeniu, które masz pod ręką. Upewnij się, że wszystkie strony ładują się szybko. Możesz również skorzystać z dedykowanego narzędzia (Website Down Checker, Host Tracker lub UptimeRobot), które sprawdzi, czy Twoja witryna jest widoczna dla wyszukiwarek.

Screenshot_SEO_Audit_02

Jeśli kierujesz reklamy do odbiorców na całym świecie, upewnij się, że do Twojej witryny można uzyskać dostęp z różnych krajów. Możesz to zrobić za pomocą bezpłatnego narzędzia Uptrends.

Jeśli Twoja strona się nie ładuje, spróbuj dowiedzieć się, gdzie jest problem. Najczęstsze powody tego problemu to wygasła domena, błąd podczas aktualizacji CMS lub wtyczek, problemy z hostingiem, atak DDoS lub aktywność hakerów.

📚Przeczytaj też: Jaki hosting dla e-sklepu? 10 najważniejszych funkcji

Nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania któregokolwiek z tych zagrożeń, jednak w Twojej gestii jest zidentyfikowanie problemu w jak najkrótszym czasie i naprawienie go. Zalecamy korzystanie z zestawu narzędzi do konfigurowania automatycznych kontroli ułatwień dostępu w witrynie. W ten sposób, jeśli Twoja platforma stanie się nieaktywna, od razu się o tym dowiesz i będziesz mógł wprowadzić konkretne działania. 

2. Upewnij się, że Twoje strony są wyświetlane w wynikach wyszukiwania

Na tym etapie musisz tylko sprawdzić, czy użytkownicy widzą strony Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. (Jeśli chodzi o ranking witryn, omówimy je w dalszej części przewodnika). Wpisz „site:domain.com” w pasku wyszukiwania Google. Jest to powszechnie stosowana metoda sprawdzania, które strony Twojej witryny są indeksowane przez Google. Będziemy wielokrotnie używać tej metody podczas naszego audytu SEO.

Screenshot_SEO_Audit_03

Co się stanie, jeśli w wyszukiwarce Google nie ma stron Twojej witryny? Oto główne powody:

  •   Twoja witryna jest wciąż nowa;

  •   nie masz żadnych lub mało treści,

  •   ustawienia Twojej witryny uniemożliwiają Google indeksowanie i skanowanie Twoich stron,

  •   Twoja witryna została ukarana przez Google.

Aby zlokalizować problem, musisz przeprowadzić dokładny audyt techniczny. Pamiętaj, aby nie przechodzić do następnych kroków, dopóki nie rozwiążesz tego problemu.

📚Przeczytaj też: Crawl budget: co to jest i jak za jego pomocą poprawić pozycję w Google

3. Upewnij się, że nie masz zduplikowanych adresów URL

Czy wiesz, że Google indeksuje każdą wersję Twojej witryny internetowej? Spójrz na te adresy URL:

http://yoursite.com

https://yoursite.com

http://www.yoursite.com

https://www.yoursite.com

Dla Ciebie te adresy URL mogą wydawać się identyczne, ponieważ prowadzą do jednej i tej samej witryny. Wyszukiwarki jednak myślą inaczej. Na przykład Google widzi je jako cztery różne strony.. A ponieważ wszystkie te platformy mają te same teksty, obrazy, itp., Twoja witryna zostanie usunięta z wyszukiwarki Google, ponieważ nie zapewnia unikalnych treści.

Pewnym sposobem rozwiązania tego problemu jest skonfigurowanie przekierowania 301 do preferowanego adresu URL, którego używasz. Za każdym razem, gdy użytkownik wprowadzi dowolny z tych adresów URL, zostanie automatycznie przekierowany do wybranego przez Ciebie głównego adresu URL.

📚Przeczytaj też: Kanibalizacja treści – co to jest i jak jej uniknąć?

4. Przetestuj witrynę na różnych urządzeniach

Ludzie coraz częściej używają smartfonów i tabletów do przeszukiwania internetu. Mając to na uwadze, przetestuj swoją witrynę internetową nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych. Uzyskaj dostęp do swojej witryny ze smartfona i przeprowadź test optymalizacji mobilnej.

Nawet jeśli strony Twojej witryny ładują się szybko i wyświetlają się poprawnie w, Google nadal może nie uznać ich za zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Jeśli tak, to inteligentne narzędzie poinformuje Cię o tym.

Screenshot_SEO_Audit_04

W sekcji Szczegóły będziesz mógł zobaczyć listę wykrytych problemów.

Screenshot_SEO_Audit_05

Jeśli dodałeś już swoją witrynę do Google Search Console, zostanie tam wyświetlona lista wykrytych problemów.

Screenshot_SEO_Audit_06

5. Upewnij się, że witryna posiada certyfikat HTTPS

Kiedyś posiadanie certyfikatu HTTPS było opcjonalne. W dzisiejszych czasach korzystanie z HTTPS jest koniecznością nawet w przypadku witryn, które nie gromadzą danych użytkowników ani nie akceptują płatności.

Jest mało prawdopodobne, że nowy użytkownik ponownie spróbuje uzyskać dostęp do Twojej witryny po zobaczeniu takiego komunikatu:

Screenshot_SEO_Audit_07

Mając to na uwadze, nie masz innego wyjścia, jak uzyskać certyfikat HTTPS. Skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych, aby dowiedzieć się, jak uzyskać, a następnie odnowić certyfikat HTTPS.

6. Upewnij się, że witryna jest bezpieczna

Certyfikat HTTPS pokazuje użytkownikom, że Twojej witrynie można zaufać. Niestety nie może chronić jej przed złośliwymi zagrożeniami. Istnieje wiele sposobów nielegalnego instalowania złośliwego oprogramowania na Twojej stronie. Na przykład powszechnym sposobem ingerencji w witrynę Wordpress jest zhakowanie jej wtyczek. W takich przypadkach możesz nawet nie wiedzieć, że dane Twoich użytkowników są zagrożone.

Najlepszym sposobem monitorowania tego zagrożenia jest skorzystanie z raportu Problemy dotyczące bezpieczeństwa w Google Search Console. Ponadto możesz samodzielnie sprawdzić swoją platformę, korzystając z takich narzędzi jak Raport przejrzystości Google i Website Safety Checker.

Screenshot_SEO_Audit_08

7. Upewnij się, że Twoja witryna nie znajduje się na czarnej liście dostawców poczty e-mail

Takie czarne listy (zarówno prywatne, jak i publiczne) zawierają nazwy domen, adresy e-mail i adresy IP zgłoszone jako wysyłające spam.

Jeśli Twoja strategia obejmuje e-mail marketing, ryzykujesz znalezienie adresu URL Twojej witryny na jednej z takich list. Nie trzeba dodawać, że może to zaszkodzić Twojej reputacji i sabotować Twoją promocję online.

Będziesz musiał sprawdzić każdą czarną listę jedna po drugiej. Jeśli odkryjesz, że Twoja platforma znajduje się na takiej liście, musisz skontaktować się z jej twórcą i dowiedzieć się, jak rozwiązać problem. Zalecamy korzystanie z narzędzia Website Blacklist Checker, sprytnego narzędzia, które sprawdza jednocześnie kilka czarnych list spamu. Ponadto możesz wykorzystać takie narzędzia jak Google Postmaster Tools. 

e-mail automation

8. Sprawdź swoje strony noindex

Tutaj znowu przydaje się sztuczka „site:domain.com”! Wpisz „site:domain.com” w pasku wyszukiwania, aby upewnić się, że Google nie indeksuje następujących stron w Twojej witrynie:

  •   strony z obrazkami;

  •   zduplikowane strony;

  •   koszyk sklepowy;

  •   strony techniczne;

  •   strony, których użytkownicy raczej nie będą wyszukiwać.

Ale w jaki sposób te strony są indeksowane w pierwszej kolejności? Powodów jest wiele, od zaniedbań ze strony twórców witryn internetowych, przez problemy techniczne, po brak konfiguracji strony błędu 404.

Używając Sitechecker, będziesz mieć dostęp do wykresu indeksacji witryny. Jeśli zauważysz nagły wzrost liczby indeksowanych stron, powinieneś przeprowadzić nieplanowany audyt SEO, aby dowiedzieć się, gdzie tkwi problem.

Screenshot_SEO_Audit_09

9. Skonfiguruj robots.txt, sitemap.xml i odpowiedź 404

W ten sposób możesz częściowo rozwiązać problem z błędnie zaindeksowanymi stronami. Dlaczego jest to ważne? Jeśli wyniki wyszukiwania są zaśmiecone zbyt wieloma stronami, nieuchronnie będzie to miało negatywny wpływ na doświadczenie użytkownika. Jeśli trafi na tę niewłaściwą, natychmiast ją opuści. Analizując zachowanie użytkowników, Google pozycjonuje niżej takie strony w rankingu, rzadziej skanuje ich nowe treści i zajmuje więcej czasu na ich indeksowanie.

Dzięki Sitecheckerowi możesz łatwo dowiedzieć się, jakimi problemami musisz się zająć. Pamiętaj, że wszystko będziesz musiał zrobić ręcznie. Plik robots.txt informuje wyszukiwarki, które adresy URL stron mogą być indeksowane, a które nie, podczas gdy plik sitemap.xml zawiera linki do wszystkich odpowiednich stron w Twojej witrynie. 

Skonfiguruj również odpowiedź 404. W ten sposób użytkownik zobaczy komunikat „404 nie znaleziono strony”, jeśli strona, której szuka, nie istnieje.

Screenshot_SEO_Audit_10

I jeszcze jedno. Jeśli skanowanie Twojej strony uniemożliwia plik robots.txt, nie oznacza to, że Google nie będzie indeksować tej strony. Aby uniemożliwić Google indeksowanie określonej strony, musisz dodać dyrektywę noindex do metatagu robots lub X-Robots-Tag.

10. Sprawdź uszkodzone linki i przekierowania

W trakcie tworzenia witryny Ty lub Twój zespół prawdopodobnie usunęliście i połączyliście strony, zmieniliście adresy URL i wprowadziliście inne poprawki. W rezultacie Twoja platforma może mieć teraz wiele niedziałających linków i przekierowań. Zobaczmy, co oznacza każdy z tych terminów.

  •   Uszkodzony link prowadzi do strony, która nie działa lub nie istnieje. Może się tak zdarzyć, jeśli, powiedzmy, usunąłeś stronę, ale nie zmieniłeś jej adresu URL lub popełniłeś literówkę podczas wpisywania adresu URL.

  •   Przekierowanie to sposób na przekierowanie użytkowników z jednej strony na drugą.

Mała liczba niedziałających linków i przekierowań nie wpłynie negatywnie na SEO. Są jednak zdolne do wpływania na wrażenia użytkownika. Jeśli użytkownik kliknie adres URL z określonym błędem, nie przejdzie do strony, której szuka. Jeśli chodzi o długie łańcuchy przekierowań, marnują czas użytkownika, zwłaszcza jeśli jego połączenie internetowe jest wolne.

Boty Google widzą uszkodzone linki i przekierowania jako problem w następujących przypadkach:

  1. Jeśli uszkodzone linki i przekierowania znajdują się na stronach, które generują największy ruch. Jeśli nie rozwiążesz tego problemu, Google przestanie indeksować takie strony. Pamiętaj, że przywrócenie ich poprzednich pozycji w wynikach wyszukiwania będzie trudne. 

  2. Witryna internetowa zawiera wiele niedziałających linków i przekierowań. Prowadzi to do trudności ze skanowaniem stron internetowych. Problematyczne strony marnują budżet na indeksowanie, czyli ilość czasu, jaką Google poświęca na skanowanie Twojej platformy.

Bardzo ważne jest śledzenie uszkodzonych linków i długich łańcuchów przekierowań, aby móc zidentyfikować i rozwiązać problemy, zanim staną się one prawdziwym zagrożeniem dla Twojego sukcesu.

Screenshot_SEO_Audit_11

11. Sprawdź czas ładowania strony internetowej

Od prawie 12 lat czas ładowania pozostaje głównym czynnikiem determinującym pozycje w wynikach wyszukiwania stron internetowych. Jednak Google potwierdziło niedawno, że szybkość witryny nie jest tak ważna. Szybkie czasy ładowania mają znaczenie tylko w przypadku konwersji użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę.

Szybkość witryny powinna być postrzegana nie jako czynnik rankingowy, ale jako przewaga. Na przykład, jeśli Twoja witryna działa wolno, zostanie obniżona. Jeśli poprawisz czas wczytywania, Twoja witryna będzie piąć się w górę wyników wyszukiwania. Jeśli jednak będziesz nadal przyspieszać swoją platformę, nie zobaczysz dalszej poprawy w swoich rankingach.

Nie oznacza to jednak, że należy pomijać czasy ładowania strony. Im większy ruch generuje Twoja witryna, tym więcej wysiłku musisz zainwestować w jej przyspieszenie, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na współczynniki konwersji.

Oto dwa inteligentne narzędzia do sprawdzania czasu ładowania strony:

  • Raport Podstawowe wskaźniki internetowe w Google Search Console. Najlepszą rzeczą w tym narzędziu jest fakt, że organizuje wolne strony w grupy. Ułatwia to wybór strategii optymalizacji szybkości dla każdej z nich.

Screenshot_SEO_Audit_12

  • Google PageSpeed Insights. To narzędzie identyfikuje style, skrypty, obrazy, itp., które spowalniają Twoją witrynę. Ponadto oferuje inteligentne wskazówki dotyczące poprawy czasu ładowania strony. 

Screenshot_SEO_Audit_13

12. Przetestuj nawigację użytkownika

 Przyjazna dla użytkownika nawigacja w witrynie to taka, która:

  •   pozwala użytkownikom łatwo znaleźć informacje, których szukają;

  •   pozwala intuicyjnie zrozumieć, co im oferuje;

  •   posiada funkcjonalności spełniające oczekiwania użytkowników.

Poprawa nawigacji w witrynie to złożone zadanie. Sposób jego rozwiązanie zależy przede wszystkim od Twojej niszy biznesowej. Możesz dodać pasek wyszukiwania lub filtr produktów, wstawić linki do kluczowych stron w nagłówku, użyć schematu nawigacji breadcrumbs, itp.

📚Przeczytaj też: Czym są breadcrumbs i jak mogą się przyczynić do polepszenia SEO?

Przeprowadzenie audytu użyteczności ma kluczowe znaczenie dla skutecznej promocji witryny i wzrostu konwersji. Witryna ze słabą nawigacją odstraszy potencjalnych klientów, którzy zaczną szukać bardziej przyjaznych dla użytkownika witryn. W rezultacie Google obniży ranking Twojej platformy.

Aby znaleźć sposoby na poprawę nawigacji w witrynie, musisz spojrzeć na swoją witrynę oczami użytkowników. Wyznacz cel i spróbuj go osiągnąć na swojej stronie lub w witrynie konkurencji. Zapisz, co udało ci się łatwo zrobić i co spowodowało trudności. W ten sposób będziesz mógł wyraźnie zobaczyć, które aspekty nawigacji wymagają poprawy. Albo jeszcze lepiej, możesz zlecić to zadanie profesjonalistom.

13. Sprawdź swoje linki

Oto trzy główne oznaki dobrej struktury linków:

  •   Wszystkie strony, które muszą zostać zindeksowane, zawierają linki. Jeśli strona nie jest połączona z innymi stronami Twojej witryny, bot Google może ją zignorować. Dodanie wewnętrznego linku jest jak poinformowanie bota, że ta strona wymaga regularnego skanowania.

  •   Najbardziej wartościowe strony znajdują się blisko strony głównej i mają najwięcej linków wewnętrznych. Na podstawie tych czynników bot Google ocenia wagę linku i decyduje, jak trafna jest Twoja witryna dla użytkowników.

  •   Jeśli treść Twojej witryny obejmuje różne tematy, powinieneś wypróbować skuteczny system sieciowania znany jako silos. Oznacza to tworzenie izolowanych klastrów linków, które się nie nakładają, dzięki czemu każdy temat jest oddzielny. Silosy to wygodne rozwiązanie do usystematyzowania linków wewnętrznych. Spójrz na tę listę kontrolną dotyczącą wdrożenia silosów na swojej stronie.

14. Upewnij się, że treść jest przejrzysta i łatwa do zrozumienia

Bot Google zbiera również informacje o tym, jakie problemy użytkowników rozwiązują strony Twojej witryny. Jeśli uda mu się zebrać te dane, strona zostanie uszeregowana. Użytkownik ocenia fragment Twojej strony w Google, stronę główną, a następnie wartość treści.

Oto czynniki, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas analizy SEO swoich stron.

  •   Tytuł i opis. Oceniając stronę, Google skupia się na słowach kluczowych używanych w metatagach, a nie w treści. Wyszukiwarka używa ich do tworzenia fragmentu Twojej strony. Używając On-Page Audit z Chrome, będziesz w stanie wykryć strony bez metatagów, a także strony z wadliwymi metatagami, które są zbyt krótkie, długie lub zduplikowane.

    Screenshot_SEO_Audit_14

      Nagłówki. Nagłówki ułatwiają użytkownikom wizualne postrzeganie treści. Google analizuje słowa kluczowe w nagłówkach i wykorzystuje te informacje do pozycjonowania Twojej strony. Zwróć szczególną uwagę na H1, ponieważ jest prawie tak samo ważny jak tytuł. 

Screenshot_SEO_Audit_15

  • Dane strukturalne. Pozwalają botowi Google lepiej zrozumieć, o czym jest Twoja strona i utworzyć jej fragment.

Screenshot_SEO_Audit_16

  • Kotwice linków pozwalają botowi lepiej zrozumieć zawartość Twojej strony. Anchor musi zawierać słowa i wyrażenia związane z tematem strony, do której prowadzisz link. Jest to ważne nie tylko dla bota, ale także dla użytkowników. Aby wykryć problematyczne kotwice, użyj Site Audit.

Screenshot_SEO_Audit_17

15. Sprawdź jakość treści

Czytelność to zdecydowanie nie jedyne kryterium dobrego tekstu. Celem treści tekstowych jest zwiększenie ruchu w sieci wyszukiwania i zachęcenie odwiedzających do wykonania określonych czynności. Sprawdzając treść tekstu, zastosuj następujące kryteria:

  •   Twoje teksty muszą być unikalne, zarówno w porównaniu z innymi stronami w Twojej witrynie, jak i innymi platformami w sieci. Jeśli ktoś ukradnie Twoje treści, możesz mieć trudności z udowodnieniem Google, że pierwotnie należały do Ciebie.

  •   Twoje teksty muszą być poprawne gramatycznie. Google twierdzi, że nie piętnuje stron internetowych za słabą gramatykę. Tego samego nie można jednak powiedzieć o niektórych użytkownikach. Pamiętaj, aby sprawdzać swoje teksty dwa, a nawet trzy razy, zwłaszcza na ważnych stronach, które napędzają konwersję.

  •   Twoje teksty muszą być czytelne i łatwe do odczytania. To, czy użytkownicy uważają, że treść Twojego tekstu jest przejrzysta, zależy od tego, jak aktywnie wykonują pożądane czynności (rejestracja, subskrypcja newslettera, itp.).

  •   Twoje teksty muszą zawierać optymalną ilość słów kluczowych. Upychanie haseł nie zaprowadzi Cię daleko pod względem zaufania użytkowników i rankingów w wyszukiwarkach. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, muszą odzwierciedlać tematykę strony.

Aby sprawdzić swoje teksty pod kątem powyższych kryteriów, skorzystaj z Copywritely. Skopiuj tekst do pola — lub po prostu wstaw adres URL strony — i znajdź słabe punkty w treści tekstu.

Na zakończenie

Oczywiście nie jest to kompletna lista kontrolna niezbędna do przeprowadzenia audytu SEO na Twojej witrynie. Cała lista zawiera kilka kroków, które dotyczą sprawdzania parametrów technicznych, rankingów, doświadczenia użytkownika i nie tylko. Ten przewodnik zawiera najważniejsze kroki do podjęcia. 

Regularne przeprowadzanie witryny przez tę listę ma kluczowe znaczenie dla skutecznej promocji online. Pamiętaj również, że Twoja witryna musi spodobać się nie tylko botowi Google, ale także odwiedzającym. Leady SEO mają imponujący współczynnik konwersji 14,6%. Warto o nie walczyć, nie sądzisz?

Nouveau call-to-action

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Hoe je in 2021 zelf een SEO-audit op je site kunt uitvoeren: een complete handleiding. Autorem artykułu jest Ihor Volkov z Logaster.com

22.11.2021

Autor Gościnny Ihor Volkov

Ihor jest marketingowcem w firmie Logaster.com, która pomogła milionom małych firm w budowaniu marki. Interesuje się SEO i SERM.

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies