Co należy wiedzieć przed kupnem konta w social mediach?

zakup konta w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są częścią naszego codziennego życia. Bez względu na to, czy jesteś od nich uzależniony, czy nie, nie da się ukryć ich wpływu na e-commerce. Sprzedaż za pośrednictwem social media stała się tak popularna, że stworzyła zupełnie nowy zawód: influencer. Chociaż influencer marketing może być świetną opcją dla zwiększenia widoczności, możesz rozważyć zakup czyjegoś konta w mediach społecznościowych i zarządzać nim samodzielnie.

Większość tego typu platform została stworzona z myślą o konkretnym celu: Instagram powstał dla zdjęć. Twitter dla tekstów. Niektóre zostały stworzone wyłącznie w celu sprzedaży produktów, podczas gdy inne ewoluowały, aby dojść do tego punktu (pamiętasz te czasy, kiedy Facebook nie miał reklam?!).

Obecnie jednak znalezienie platformy, która nie pokazuje reklam choćby w minimalnym stopniu, jest w zasadzie niemożliwe.

Jeśli w danym serwisie reklamy jeszcze nie istnieją, to można bezpiecznie założyć, że są plany, aby je wdrożyć po osiągnięciu danej liczby użytkowników. Tak właśnie stało się z Facebookiem, Instagramem czy TikTokiem.

Mając to wszystko na uwadze, przyjrzyjmy się, dlaczego warto rozważyć zakup konta w mediach społecznościowych, i o czym należy pamiętać przed podjęciem tej decyzji. Oto spis treści, dzięki któremu przejdziesz do sekcji, która interesuje Cię najbardziej:

  1. Dlaczego warto kupić konto w mediach społecznościowych?

    1. Nieograniczony dostęp do niszowej publiczności

    2. Oszczędność kosztów marketingowych

    3. Większa kontrola nad promowanymi postami

  2. Jak znaleźć konto na sprzedaż?

    1. Korzystanie z zewnętrznych narzędzi

    2. Ręczne szukanie konta w mediach społecznościowych

  3. Jak nie dać się oszukać przy zakupie konta w social mediach?

    1. Fałszywi followersi

    2. Bezpieczne płatności

    3. Analityka

    4. Dane logowania

  4. Ilu followersów potrzebujesz?

  5. Podsumowanie

Dlaczego warto kupić konto w mediach społecznościowych?

Jeśli już reklamujesz się w social mediach, możesz zadać sobie pytanie: „dlaczego miałbym kupować czyjeś konto?”. W końcu Twoje reklamy działały całkiem dobrze. Może nawet eksperymentowałeś z influencerami i też widziałeś jakiś sukces. Cóż, jednym z powodów jest ...

Nieograniczony dostęp do niszowej publiczności

Kupno popularnego konta w mediach społecznościowych może dać Ci dostęp do wielkiej publiczności. Jeśli konto jest dobrze znane w określonej niszy, jest to świetny sposób, aby zaprezentować jej swój produkt (lub produkty).

📚Przeczytaj też: Jak znaleźć swoją niszę rynkową? 4 porady dla e-sprzedawców

Jeśli Twoja buyer persona pasuje do listy obserwujących danego konta, być może znalazłeś zwycięzcę pod względem sposobu dotarcia do idealnej publiczności.

Oszczędność kosztów marketingowych

Influencerzy w mediach społecznościowych mogą być kosztowni. W zależności od tego, ilu mają followersów i w jakiej niszy są popularni, współpraca może nie należeć do najtańszych, nawet jeśli jest tego „warta” w odniesieniu do zwrotu z inwestycji (ROI).

Ideą zakupu konta w mediach społecznościowych jest to, że możesz teraz pracować nad promocją swoich produktów wśród odbiorców... za darmo (no, prawie)! A jeśli ta publiczność naprawdę jest zaangażowana i pasuje do danej niszy, lista obserwujących może potencjalnie stanowić lepsze źródło docierania do użytkowników niż platforma reklamowa.

New call-to-action

Większa kontrola nad promowanymi postami

Jeśli jesteś właścicielem popularnego konta, będziesz miał również większą kontrolę nad postami. Pamiętaj, że współpraca zazwyczaj oznacza znalezienie pewnej wspólnej płaszczyzny między sklepem a influencerem i uzgodnienie pewnych warunków dotyczących promowanego postu. Teraz to Ty będziesz miał wszystko do powiedzenia.

Warto jednak zauważyć, że followersi mogą być wrażliwi na treści, które pojawiają się w ich feedzie. Innymi słowy, nie przesadzaj z promocjami, bo inaczej stracisz całą wiarygodność konta (i obserwujących!).

Nie martw się – poniżej znajdziesz więcej wskazówek i kwestii, na które warto uważać!

Jak znaleźć konto na sprzedaż?

Jeśli zdecydowałeś, że chcesz zaryzykować i kupić istniejące konto, Twoje następne pytanie najprawdopodobniej brzmi: „Gdzie mogę je znaleźć?”.

Zasadniczo masz dwie opcje:

  1. Skorzystać z narzędzi służących do wyszukiwania kont na sprzedaż,

  2. Dotrzeć do właścicieli kont samodzielnie.

Spójrzmy na każdą z nich:

Korzystanie z zewnętrznych narzędzi

Jeśli jesteś bardziej zachowawczy, należy zdecydowanie rozważyć wykorzystanie zewnętrznej firmy, która specjalizuje się w kupnie i sprzedaży kont mediów społecznościowych. Większość z nich działa w podobny sposób.

Zasadniczo pełnią one rolę pośrednika, patrząc na liczby konta (np. followersów, zaangażowanie, segmentację odbiorców), aby poprowadzić Cię przez zakup z możliwie jak największą ilością informacji.

Oczywiście ta opcja jest nieco kosztowniejsza, niż gdybyś miał kupić konto bezpośrednio od jego właściciela. Jednak większość z tych stron oferuje pewien poziom bezpieczeństwa i gwarancji w zakresie przekazywania informacji o logowaniu i płatności.

Ponieważ wiele z tych stron nie różni się zbyt mocno między sobą, nie będziemy przyglądać się każdej z nich zbyt głęboko. Zalecamy oczywiście, aby sprawdzić warunki korzystania z każdej z nich, zanim cokolwiek sfinalizujesz. Czasami warunki się zmieniają, więc bądź na bieżąco, sprawdzając witrynę i przeczytaj o tym, co mogą Ci zaoferować w zakresie bezpieczeństwa. W każdym razie, oto kilka z bardziej znanych:

Fameswap

Fameswap specjalizuje się w kupnie i sprzedaży kont na Instagramie, YouTube i TikToku.

Ta strona jest dość dobrze znana. Opisuje swój proces w następujący sposób:

  1. Sprzedający wystawia konto z ceną wywoławczą, która jest weryfikowana przez zespół Fameswap.

  2. Kupujący i sprzedający mogą komunikować się za pomocą bezpiecznego systemu wiadomości.

  3. Kupujący składa ofertę za konto. Jeśli ta zostaje zaakceptowana, kupujący i sprzedający rozpoczynają transakcję płatności.

  4. Fameswap bezpiecznie przenosi konto do kupującego, a sprzedający otrzymuje środki.

  5. Fameswap oferuje całodobowe wsparcie po zakupie, 7 dni w tygodniu, aby móc odpowiedzieć na wszelkie pozostałe pytania.

Większość postów będzie zawierać podstawowe informacje na temat odbiorców i konta (np. płeć, kategoria), a także statystyki zaangażowania (np. średnia liczba polubień na post, średnia liczba komentarzy na post).

SWAPD

SWAPD to strona internetowa, która zajmuje się kupnem i sprzedażą wielu różnych rodzajów kont w mediach społecznościowych.

Zazwyczaj dostarczają one najbardziej przydatne informacje dla kupującego, w tym cenę, liczbę obserwujących, ich kraj pochodzenia, niszę, metoda zdobywania followersów, itp.

Posty będą zazwyczaj zawierać również kilka zrzutów ekranu z panelu analitycznego konta.

Social Tradia

Social Tradia specjalizuje się wyłącznie w sprzedaży kont na Instagramie.

W przeciwieństwie do innych dostawców, na Social Tradia można zobaczyć niektóre z nazw kont (zamazaliśmy je na powyższym obrazku). Oznacza to, że możesz dokonać własnej weryfikacji konta zanim złożysz ofertę. Oczywiście daje to większą przejrzystość, jednak niektóre z kont nadal są zamaskowane.

Social Tradia szczyci się swoim procesem. Z zespołami ręcznie uwierzytelniającymi konta, miło jest wiedzieć, że osoba trzecia bada, jak „prawdziwa” jest ta strona.

Działają oni jak prawdziwy pośrednik, dostarczając umowy i przejmując konto po przesłaniu płatności. Następnie dane uwierzytelniające są przekazywane kupującemu (który jest zachęcany do zmiany danych logowania).

Wraz z ich bezpiecznym systemem płatności i 24-godzinnym okres próbny (dla ukrytych kont), Social Tradia to jako dobra opcja dla kupujących konto na Instagramie.

Ręczne szukanie konta w mediach społecznościowych

Jeśli jesteś sceptycznie nastawiony do pośredników lub po prostu lubisz robić rzeczy samodzielnie, istnieją strategie znajdowania kont do kupienia.

Oprócz unikania osoby trzeciej, jedną z największych zalet znalezienia takiego konta na własną rękę jest to, że możesz złożyć pierwszą ofertę i ustalić punkt wyjścia do negocjacji.

Jedną z najlepszych strategii jest szukanie strony, która:

  • jest aktywna w Twojej niszy,

  • ma dużą liczbę followersów (jest to oczywiście względne),

  • była ostatnio stosunkowo nieaktywna.

Pierwsze dwa punkty mogą być oczywiste, ale możesz zadać sobie pytanie „dlaczego konto ma być niekatywne?”. Chodzi tutaj o to, że znalazłeś kogoś, kto zarządza stroną i prawdopodobnie jest zbyt zajęty, by prowadzić na niej aktywność. Zazwyczaj oznacza to, że właściciel konta chętnie by je sprzedał i prawdopodobnie za dobrą cenę, ponieważ kupujący (czyli Ty) w zasadzie sam się znalazł.

Jak więc znaleźć takie konta?

Odpowiedź jest całkiem prosta. Zacznij przeglądać aplikację i zanurz się w niszy. Jeśli odkryjesz niektóre popularne hashtagi i trochę się rozejrzysz, bardzo łatwo możesz znaleźć jedno z tych kont o wysokiej liczbie obserwujących i niskiej aktywności.

 

Jak nie dać się oszukać przy zakupie konta w social mediach?

Tak, możesz zaoszczędzić pieniądze i znaleźć świetne konto, gdy szukasz kont na własną rękę, ale są pewne kwestie, których powinieneś być świadomy i na które powinieneś zwrócić uwagę podczas tego procesu. Pamiętaj, że większość z tych wskazówek jest przydatna, nawet jeśli kupujesz konto za pośrednictwem jednej z wyżej wymienionych stron internetowych.

Fałszywi followersi

Oczywiste jest, że media społecznościowe to wielki biznes. Jeśli chodzi o siłę przebicia (np. influencer marketing) lub sprzedaż konta, wysoka liczba followersów może przynieść Ci więcej pieniędzy. Dlatego istnieje wiele zachęt, aby kupić obserwujących. Zasadniczo zwiększy to postrzeganą popularność konta i (prawdopodobnie jest to bardziej powszechne niż myślisz).

Więc, jak można sprawdzić, czy followersi są fałszywi?

Można to przetestować na kilka sposobów. I znowu, to zajmie trochę czasu, ale będzie warto.

Na początek, dobrym pomysłem jest sprawdzenie, ile polubień dostaje dany post. To jednak nie wszystko, bo usługodawcy oferujący fałszywe konta stały się coraz sprytniejsze. Będą lubić posty dla swoich klientów, a nawet zostawiać komentarze.

To prowadzi nas do naszego następnego kroku: przeczytaj niektóre z komentarzy pod postami. Jeśli większość z nich wydaje się nieco banalna i niekonkretna (np. „Świetny post!”, „Uwielbiam Twoje zdjęcia!”), istnieje duża szansa, że to fałszywe zaangażowanie.

Możesz nawet pójść o krok dalej i wybrać kilku losowych użytkowników z listy followersów i sprawdzić, czy możesz znaleźć ich zaangażowanie w posty. Jeśli 15 z 20 followersów nie miało żadnego, być może znalazłeś kilku fałszywych.

Bezpieczne płatności

Nie jest tajemnicą, że w internecie działają oszuści. Dlatego jeśli zdecydujesz się na transakcję bez jednej z wyżej wymienionych usług, koniecznie skorzystaj z serwisu płatniczego, który umożliwia spory i zwrot pieniędzy – np. PayPal.

Analityka

Wiele platform społecznościowych oferuje swoim użytkownikom wgląd we własne konta. Na przykład w przypadku Instagrama, wszystkie konta biznesowe otrzymują taki dostęp. Możesz tam zobaczyć informacje na temat demografii odbiorców (np. płeć, grupy wiekowe, lokalizacja), a także sprawdzić, czy pasują oni do Twojej buyer persony.

Możesz również uzyskać wgląd w liczby zaangażowania, aby zorientować się, czy followersi są fałszywi. Nawet jeśli są prawdziwi, nadal można wyciągnąć wnioski na temat tego, jak bardzo ta publiczność jest zaangażowana.

Według Scrunch.com:

  • Mniej niż 1 proc. = niskie zaangażowanie

  • Pomiędzy 1 proc. - 3,5 proc. = średnie/dobre zaangażowanie

  • Pomiędzy 3,5 proc. - 6 proc. = wysokie zaangażowanie

  • Powyżej 6 proc. = bardzo wysokie zaangażowanie

New call-to-action

Dane logowania

Ta wskazówka jest raczej logiczna. Po dokonaniu zakupu, pamiętaj, aby natychmiast zmienić dane logowania. Zdobądź nowy adres e-mail i nowe hasło do tego konta. Dzięki temu poprzedni właściciel nie zablokuje Ci dostępu, gdy już mu zapłacisz.

Ilu followersów potrzebujesz?

Ta ostatnia sekcja dostarczy trochę więcej kontekstu do Twojego przedsięwzięcia. Czy potrzebujesz miliona zwolenników? Prawdopodobnie nie.

Chociaż nie mogę dać Ci tutaj konkretnej odpowiedzi, to istnieje wiele czynników tego „równania”. W jakiej niszy działa Twój biznes? Oczywiście, jeśli działasz w bardzo konkretnej niszy, to może być trudno znaleźć konto z milionem zaangażowanych followersów (za rozsądną cenę).

Rzecz w tym, że w większości przypadków nie potrzebujesz takiej liczby. Wielu specjalistów od marketingu powie Ci, że 10 000 bardzo aktywnych użytkowników jest o wiele lepsze niż milion przypadkowych osób. To ma sens, warto więc pamiętać, że to jakość ma przewagę nad ilością.

Oczywiście, wchodzą tu w grę też inne czynniki. Czy planujesz kontynuować publikowanie postów z tego konta i utrzymywać zaangażowanie swoich obserwujących? Lub będziesz go używać przez jakiś czas, a następnie „przerzucisz” go do innego nabywcy? Jaki jest Twój budżet? Ile istnieje podobnych kont z podobnymi odbiorcami?

Ogólnie rzecz biorąc, prawdopodobnie będziesz chciał celować w konta pomiędzy 10 000 a 100 000 followersów – przynajmniej na początku. Będą one stosunkowo niedrogie i będą stanowić dobry punkt wyjścia do testowania niektórych rzeczy.

Podsumowanie

Chociaż wymaga to trochę badań, nakładów finansowych i dość dużo eksperymentów, aby kontynuować wzrost w social mediach, kupno konta w mediach społecznościowych może być doskonałym sposobem, aby dostarczyć sklepowi internetowemu większą widoczność.

Nouveau call-to-action

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: What to Know When Buying a Social Media Account

27.07.2021
Alon Eisenberg

Alon Eisenberg

Alon Eisenberg pełni rolę Content Manager UK w Trusted Shops od 2017 roku. Ukończył studia na Boston University na kierunku komunikacja w 2004 r.

Select Country: