Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Bez marketingu sklep internetowy jest zdany na szczęście i przypadek. To nie najlepszy sposób na zwiększenie obrotów, dlatego ważne jest planowanie i wyznaczanie celów marketingowych. Tylko w ten sposób można zapewnić sobie większe grono stałych klientów i wzrost obrotów. Prezentujemy te, które są naszym zdaniem najistotniejsze, by osiągnąć sukces.
Jeśli chcesz odnieść sukces ze swoim sklepem internetowym, musisz sformułować konkretne cele. Będą one wspólne dla całej firmy i pomogą także Twoim pracownikom w ich codziennej pracy.
Przeanalizuj, kto jest Twoją grupą docelową i jakie produkty lub usługi spełniają jej potrzeby.
Zadaj sobie następujące pytania:
Kim jest moja klientela?
Jakie produkty/usługi chcę sprzedawać?
Jak mogę najlepiej dotrzeć do mojej grupy docelowej?
Jakie problemy i wyzwania stoją przed moimi potencjalnymi klientami?
Na przykład jednym z Twoich celów może być zwiększenie obrotów. Jeśli więc postawiłeś sobie za cel zwiększenie obrotów np. o 30%, możesz zastanowić się, jak chcesz ten cel osiągnąć.
Oto kilka pomysłów:
zbuduj lejek sprzedaży,
przeanalizuj Buyer’s Journey i Customer Journey,
przeprowadź więcej kampanii w mediach społecznościowych,
promuj lepiej sprzedające się produkty,
opracuj kampanię e-mail marketingową,
twórz artykuły na bloga.
💡 Wskazówka: Im dalej w przyszłość sięga Twoje planowanie, tym mniej konkretne powinny być cele. To dlatego, że masz przybliżoną orientację, ale możesz elastycznie reagować na zmiany na rynku i dopasowywać swoje cele.
Dla wielu firm cel zwiększenia sprzedaży jest najwyższym priorytetem.
Jak wspomniano wyżej, powinieneś pomyśleć o dokładnej liczbie, którą chcesz osiągnąć. Opracuj plan i strategię marketingową, aby dopasować ją do swojego celu.
Generowanie leadów to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych klientów.
Wzbudzaj zainteresowanie swojej potencjalnej klienteli oferując darmowe poradniki, e-booki lub konkursy.
W ten sposób możesz powoli wprowadzać nabywców w świat swoich produktów lub usług bez ich bezpośredniego reklamowania. Dzięki temu zbudujesz listę leadów (zainteresowanych kontaktów), które później mogą stać się klientami.
📚Przeczytaj też: Co to jest lead magnet i jak go wykorzystywać?
Co z tego, że lista jest pełna nowych kontaktów (leadów), jeśli żaden z nich nie zostanie faktycznie klientem?
Dokładnie: nic. Dlatego upewnij się, że kierujesz swoje działania marketingowe do grupy docelowej.
Pozyskiwanie nowych klientów to ważny cel dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy sprzedajesz konsumentom (B2C) czy firmom (B2B).
Opracuj niezawodną metodę pozyskiwania nowych klientów. Tylko w ten sposób możesz zapewnić, że budżet marketingowy jest również efektywnie wykorzystywany.
Taniej jest skłonić obecnych klientów do ponownego zakupu niż przyciągnąć nowych. Dlatego jednym z Twoich celów powinno być zwiększenie zadowolenia powracających kupujących.
W końcu, jeśli jesteś zadowolony z danego sklepu, to z dużym prawdopodobieństwem kupisz w nim ponownie.
📚Przeczytaj też: Marketing relacji, czyli jak zatrzymać klienta przy sobie
Z pomocą opinii klientów możesz określić, jak działa Twój sklep internetowy i jednocześnie zwiększyć sprzedaż.
Dlatego postaraj się zmniejszyć liczbę jednorazowych klientów. Jest to możliwe poprzez retargeting, email marketing czy marketing partyzancki.
Niektóre cele są często bardzo oczywiste, na przykład przyciągnięcie większej liczby odwiedzających Twoją stronę internetową.
Jednak sam ruch nie oznacza jednocześnie większego sukcesu. Dlatego zwróć uwagę na jakość odwiedzających.
Aby to zrobić, możesz zdefiniować bounce rate, współczynnik konwersji lub czas spędzony na stronie jako KPI (Key Performance Indicators) i dokładniej je analizować.
📚Przeczytaj też: Najważniejsze wskaźniki KPI dla e-commerce
Jeśli chcesz zwiększyć świadomość swojej marki, a tym samym uwagę, możesz m.in. zintensyfikować działania SEO lub kampanie płatne.
Dla długoterminowego sukcesu Twojego biznesu ważne jest, abyś wyznaczył jasne cele i opracował strategię, która pozwoli Ci przyciągnąć nowych i zatrzymać powracających klientów.
Zastanów się więc jak najbardziej szczegółowo nad tym, jakie są Twoje cele marketingowe. Dzięki odpowiedniemu planowaniu możesz następnie krok po kroku je osiągać.
Tylko w ten sposób Ty i Twoi pracownicy będziecie mieli jasną orientację, dokąd zmierzacie.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: Darum sind Marketingziele für Ihren Online-Shop so wichtig
09.03.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.