Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Przyciągnięcie nowych klientów, a następnie ich utrzymanie jest jednym z największych wyzwań dla sklepów internetowych. Istnieje wiele strategii, które można zastosować, aby zwrócić uwagę użytkowników na swoją firmę. Jedną z nich jest wykorzystywanie lead magnets. W tym artykule dowiesz się, na czym to polega oraz poznasz przykłady.
Według Smart Insight, średni współczynnik konwersji sklepów internetowych na świecie wynosi nieco poniżej 2,5 proc. Oznacza to, że większość odwiedzających, którzy trafiają na Twoją stronę, nic nie kupuje. Rozglądają się po Twoim sklepie, może odwiedzają kilka stron produktowych, ale w końcu wychodzą z niczym. Pomyśl tylko – czy nie byłoby dobrze, gdyby istniał sposób na uzyskanie przynajmniej danych kontaktowych osób niekupujących?
Lead magnets mogą pomóc Ci zdobyć informacje o potencjalnych klientach, a następnie przekształcić ich w kupujących poprzez bardziej spersonalizowany kanał marketingowy.
Przyciąganie uwagi potencjalnych klientów jako biznes e-commerce może być w dzisiejszych czasach bardzo trudne. Zwłaszcza, że na tym polu panuje niesamowita konkurencja. Codziennie powstają nowe sklepy.
To właśnie tutaj pojawiają się lead magnets. Mogą one pomóc Ci w powiększeniu listy klientów.
Lead magnet to przyciągający, darmowy produkt, który oferujesz potencjalnym klientom w zamian za ich adres e-mail lub dalsze dane kontaktowe. Oferta ta musi mieć wysoką wartość dla grupy docelowej.
Im bardziej Twój lead magnet odpowiada potrzebom i zainteresowaniom klientów, tym więcej nowych wykwalifikowanych kontaktów może zostać wygenerowanych. Gdy ta przeszkoda jest pokonana, możesz sprzedawać swój produkt w ukierunkowany sposób.
Istnieje kilka kluczowych punktów, które zadecydują o tym, czy Twoi klienci podadzą Ci swoje dane kontaktowe.
Lead magnet powinien być zawsze bardzo precyzyjny i oferować rozwiązanie konkretnego problemu.
Podczas gdy zajmowanie się ogólnymi tematami pomaga zarzucić szerszą sieć (i powinno być również przetestowane), zajmowanie się konkretniejszymi i szczegółowymi zagadnieniami, które stanowią rozwiązanie problemu lub pytania, jakie może mieć Twoja klientela, zwiększa szansę na przekonanie odwiedzających do zakupu.
Przed stworzeniem lead magneta, musisz zidentyfikować swoją grupę docelową. Oznacza to, że powinieneś wiedzieć, kto korzysta z usług Twojego sklepu w pierwszej kolejności, skąd pochodzi, co dokładnie chce kupić i dlaczego.
Jeśli zdecydujesz się zaoferować poradnik jako lead magnet, możesz użyć pewnych narzędzi, aby dowiedzieć się, jaki rodzaj treści najlepiej rezonuje z Twoją grupą docelową.
Bardzo ważne: przy tworzeniu „magnesu” dla klienta należy używać profesjonalnych zdjęć i stworzyć wysokiej jakości design. Pamiętaj: każdy lead magnet jest jednocześnie wizytówką Twojej firmy. Zwróć również uwagę na błędy ortograficzne i gramatyczne.
Jeśli zapewnisz swoim klientom dobre odczucia dzięki designowi i treści, będzie to ważnym czynnikiem zaufania i zwiększy szansę, że potencjalni klienci faktycznie dokonają u Ciebie zakupu.
Potencjalni klienci, podając swoje dane osobowe, oczekują w zamian pewnej wartości dodanej.
Nie ma znaczenia, jaką lead magnet będzie miał formę (kod rabatowy, kurs wideo, e-book, checklista, poradnik itp.), o ile realnie wniesie coś w życie potencjalnego klienta. Tylko w ten sposób można przekonać użytkowników, którzy nie są zbyt chętni do dzielenia się swoimi danymi.
Zadaj sobie pytanie, czy zostawiłbyś swoje dane za to, co oferujesz. Jeśli Twoja oferta nie wzbudzi natychmiastowego entuzjazmu, trudno będzie przekonać potencjalnych klientów do Twojego lead magneta.
Podczas tworzenia lead magnets bardzo ważne jest użycie odpowiednich słów. Musisz komunikować się właściwym językiem, aby zachęcić potencjalnego klienta do podania swoich danych kontaktowych. Upewnij się, że sformułowania, których użyłeś, są pozytywne i przyciągające. Nie powinny one brzmieć zbyt technicznie i być łatwe do zrozumienia.
Miej też na uwadze to, w jaki sposób chcesz, aby zwracano się do Twojej klienteli i co pasuje do Twojej firmy. Czy Twoja linia produktów jest skierowana do osób chcących, by zwracano się do nich w sposób formalny, czy do grupy docelowej, która chce, aby mówiono do nich po imieniu?
Kluczowym słowem jest tu harmonia. Przecież zwracanie się do potencjalnych klientów formalnym językiem i używanie form grzecznościowych, mimo że sprzedajesz deskorolki lub inne produkty skierowane raczej do młodszych osób, mogłoby być dezorientujące.
Twój lead magnet nie powinien pojawiać się zbyt wcześnie na stronie. Jeśli użytkownik jest na niej po raz pierwszy i nagle pojawia się pop-up z lead magnetem, mogą od razu się zirytować i opuścić stronę.
Z tego powodu powinieneś reklamować go tylko wtedy, gdy użytkownicy mają zamiar opuścić witrynę lub dopiero po upływie określonego czasu.
W tym przypadku potencjalni klienci mają możliwość surfowania po Twojej stronie i zapoznania się z nią. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że rzeczywiście podzielą się swoimi danymi kontaktowymi.
Kolejny ważny punkt: upewnij się, że Twój lead magnet jest dostarczany szybko i że Twój nowy kontakt nie musi długo czekać na jego otrzymanie. Możesz uniknąć powolnego, ręcznego procesu, wysyłając go automatycznie na e-mail.
Dobry lead magnet uprości Twoją pracę marketingową i trwale zwiększy sprzedaż. Problem polega jednak na tym, że wiele osób niechętnie podaje swój adres e-mail. Potrzebują dobrego powodu, aby to zrobić, czegoś, co może im pomóc lub ma dla nich dużą wartość.
Gdy te czynniki zostaną spełnione, konsumenci są skłonni do podania swoich danych kontaktowych.
Pamiętaj, że wysokiej jakości lead magnet od razu przyciąga uwagę. Generuje zainteresowanie darmową ofertą i zachęca konsumentów do bliższego przyjrzenia się Twoim produktom. Słaby lead magnet będzie miał dokładnie odwrotny efekt. W związku z tym, powinieneś poświęcić czas i wysiłek na ich wykreowanie.
Zniżki lub promocje, takie jak darmowa dostawa, mogą być bardzo dobrze wykorzystane jako „magnesy”. Możesz na przykład zaoferować 20 proc. zniżki na następny zakup o wartości powyżej 300 zł. Aby otrzymać ten rabat, Twoi potencjalni klienci muszą zapisać się na listę mailingową.
Zainteresowani klienci szybko zorientują się, że mogą zapłacić (co najmniej) 60 zł mniej za zamówienie, a wystarczy tylko podać swój adres e-mail.
Innym dobrym pomysłem jest oferowanie darmowej wysyłki.
Wielu konsumentów porzuca swoje zakupy, gdy tylko widzą, że muszą zapłacić za przesyłkę. Możesz uniknąć porzucania koszyka, oferując swoim klientom darmową wysyłkę, jeśli zapiszą się na listę kontaktów.
Wskazówka: ogranicz bezpłatną wysyłkę do pewnej kwoty, aby nie musieć płacić 20 zł opłaty za wysyłkę zamówienia o wartości 15 zł.
Ten lead magnet jest bardzo pomocny, jeśli masz wielu klientów, którzy wypełniają koszyk produktami tylko po to, aby wkrótce potem go opuścić. Z bezpłatną wysyłką można łatwo wyeliminować ten problem.
Zwróć uwagę na ten bonus, wyświetlając informacje w formie wyskakującego okienka na swojej stronie. Możesz również zintegrować te informacje na stronach produktów i/lub w procesie zakupu.
Wadą zakupów online jest to, że istnieje niemal nieograniczony wybór produktów. Kupujący są często przytłoczeni liczbą opcji i nie wiedzą, od czego zacząć poszukiwania.
Możesz ich wesprzeć. Po zarejestrowaniu się, otrzymają od Ciebie gotową listę produktów opartą o ich preferencje lub bestsellery w różnych kategoriach cenowych. Dzięki temu uzyskasz dane kontaktowe potencjalnych klientów i ułatwisz im zakupy na Twojej stronie.
Rozdania to rodzaj upominków, które wręczasz swoim klientom. Nie wymagają one zbyt dużego wysiłku od użytkowników i ogranicza się zazwyczaj do np. skomentowania posta.
Zainteresowani konsumenci mogą wziąć udział w konkursie, podając swoje dane kontaktowe i śledząc np. profil firmy w mediach społecznościowych. Gdy tylko coś wygrają, zostaną o tym powiadomieni e-mailem lub SMS-em.
Klienci kupują produkt, ponieważ rozwiązuje on jakiś problem. Aby przekonać tych potencjalnych do swoich usług, możesz zaoferować treści, które edukują ich na temat Twojego asortymentu. Bardzo pomocne mogą być takie formy jak e-booki, listy kontrolne czy poradniki.
Ten rodzaj lead magnetów jest bardzo skuteczny, gdy konsumenci nie wiedzą zbyt wiele o Tobie i Twoich produktach. Takie treści są ekscytujące i jednocześnie informują, jak działa Twój produkt lub w czym może pomóc.
Przykład: jeśli sprzedajesz kosmetyki, możesz stworzyć przewodnik z poradami dotyczącymi makijażu i urody lub szczegółowo objaśnić trendy na nadchodzący rok.
Lead magnet może pomóc Ci w powiększeniu listy klientów. Bardzo ważne jest, aby zwracać uwagę na poszczególne punkty, takie jak jakość i dobór słów.
Wypróbuj różne z nich i przetestuj jaki wpływ mają na generowanie leadów. A jeśli są one używane prawidłowo, mogą zwiększyć sprzedaż!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: Was ist ein Lead Magnet & wie können Sie ihn zu Ihrem Vorteil nutzen?
14.01.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.