Tytuł maila - jak stworzyć skuteczny?

20171005_Mottobild-Blogbeitrag-Eigener-Text-in-Bewertungsemails_632x260px_MKT-1265

Badania mówią jasno, że średnia otwieralność maili wynosi 17,8%. Bez względu, czy jesteś poniżej czy powyżej średniej, Twój cel jest jasny: zwiększenie wskaźnika otwieralności e-maili. W tym artykule poznasz cenne wskazówki i dowiesz się, jak stworzyć skuteczny temat e-maila.

W tym artykule dowiesz się:

na co zwrócić uwagę podczas tworzenia tytułu maila,
jakie sztuczki możesz zastosować, aby przyciągnąć uwagę,
jak prezentują się statystyki dotyczące e-mail marketingu

1. Wykorzystuj aktualne tematy istotne dla Twojej grupy docelowej

Mówiąc najprościej - pokaż, że znasz zainteresowania swoich potencjalnych klientów oraz fakt, że jesteś na bieżąco z aktualnymi trendami.

Wykorzystaj więc wydarzenia ze świata i kraju, żeby zwrócić uwagę na swoją wiadomość i nawiąż do swoich produktów w kreatywny sposób.

Przykład: Jeszcze tylko X dni do mundialu - zamów teraz nowy telewizor

📚Przeczytaj też: Real time marketing w e-commerce: wskazówki i przykłady

2. Zachęć do szybkiego działania

Poczucie pilności to potężne narzędzie w e-commerce, które możesz wykorzystać również przy tworzeniu tematu maila. Odpowiedni komunikat zachęci klientów do dokonania zakupu impulsywnego.

Przykłady: Tylko dzisiaj: 20% zniżki na wszystkie telewizory Samsung

Wielka oferta mebli ogrodowych - tylko przez 3 dni

3. Używaj spersonalizowanego tytułu

Personalizacja to obecnie element obowiązkowy w prowadzeniu działań marketingowych. To z pozoru niewielkie działanie sprawi, że wiadomość nabierze bardziej indywidualnego charakteru, a klient poczuje się zauważony i doceniony.

Przykład: Kasia, ekskluzywny prezent dla Ciebie!

Tomek, 15% rabatu z okazji Twoich urodzin!

4. Uwzględniaj aktualne warunki pogodowe

Tak, aura za oknem również może stanowić inspirację do stworzenia ciekawego tytułu e-maila! Wbrew pozorom, po takie rozwiązanie mogą sięgnąć nie tylko właściciele sklepów odzieżowych.

Przykłady: Rozpocznij sezon wiosenny z naszymi hitami

Książkowe bestsellery na długie, zimowe wieczory

📚Przeczytaj też: Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla e-sklepów

5. Wykorzystaj historię zamówień

Czyli pokaż, że znasz swoich klientów i ich potrzeby.

Takie tytuły maili świetnie sprawdzą się w przypadku rekomendacji produktowych, np. na podstawie wcześniej zakupionych artykułów w Twoim sklepie.

Przykłady: Praktyczne akcesoria dla Twojego nowego aparatu cyfrowego

Wybraliśmy te produkty specjalnie dla Ciebie

blogTitle_Email-marketing_eCommerce_delivery_680x280_01

6. Wzbudź ciekawość

Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Niekoniecznie! Wbudzanie ciekawości to jedna z najpotężniejszych broni, jakie masz do dyspozycji w prowadzeniu działań marketingowych.

Staraj się więc nie zdradzać zbyt wiele w temacie maila, by użytkownik chętniej w niego kliknął i dowiedział się więcej.

Przykład: Czeka na Ciebie mała niespodzianka...

❗Uwaga: Unikaj tytułów typu Wygrałeś!, które kojarzą się z internetowymi oszustwami.

7. Przeproś

Nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Bądź bezpośredni i przyznaj się do błędu. Przeproś np. za długo czas ładowania strony Twojego sklepu internetowego.

Przykłady: Z powodu dużego zainteresowania naszą witryną...

Przepraszamy za długi czas oczekiwania (10% specjalnej zniżki).

📚Przeczytaj też: 7 wskazówek, jak zwiększyć szybkość ładowania strony

8. Kreuj specjalne wydarzenia

W kalendarzu ani widu, ani słychu „tradycyjnych” okazji do zorganizowania promocji? Stwórz je sam! Mogą być one jednorazowe lub cykliczne, w zależności od Twoich potrzeb i stanów magazynowych.

Przykłady: Czyszczenie magazynu – do 50% zniżki na wybrane produkty.

Beauty days – produkty do makijażu 20% taniej

9. Korzystaj z mechanizmów zabawy jako formy zachęty

Ta metoda sprawdza się, gdy prowadzisz program lojalnościowy. Podkreślając w temacie maila fakt, że w zasięgu użytkownika jest specjalna zniżka lub prezent, ten szybciej zdecyduje się na dokonanie zakupu.

Przykład: Brakuje Ci tylko 20 punktów do zdobycia premii

10. Korzystaj ze społecznego dowodu słuszności

Social proof to użyteczne narzędzie, które możesz wykorzystać także w e-mail marketingu. Pokaż, że innym klientom również spodobały się Twoje produkty i warto zwrócić na nie uwagę.

Przykład: Odkryj nasze najwyżej oceniane produkty

11. Wykorzystuj emoji

Małe, kolorowe ikony natychmiast zwracają uwagę i pozwalają Twoim e-mailom wyróżnić się na tle innych. Pamiętaj tylko, żeby z nimi nie przesadzać - zbyt dużo emoji w jednym tytule maila może wyglądać jak spam.

Przykład: 👠Eleganckie szpilki na każdą okazję

📚Przeczytaj też: Emoji marketing – co to jest i jak go skutecznie wykorzystać?

O tym również warto wiedzieć

Invesp, firma zajmująca się zwiększaniem konwersji, podzieliła się użytecznymi danymi dotyczącymi tytułów e-maili:

Tytuł maila - jego długość wpływa na otwieralność

Jak widzisz, 5 słów to za mało, ale powyżej 10-ciu open rate znacznie maleje.

W miarę możliwości stosuj również imię odbiorcy w tytule wiadomości:

Użycie imienia odbiorcy w tytule maila zwiększa otwieralność

Mailing daje największy zwrot z inwestycji — według badań średnio 3228%. Oznacza to, że z każdej zainwestowanej złotówki wyciągniesz 32,28 zł.

Podsumowanie

Tytuł e-maila powinien wzbudzać ciekawość użytkownika oraz zawierać elementy personalizacji – zarówno w kwestii imienia, jak i historii zamówień. Bądź kreatywny, testuj różne rozwiązania i wyciągaj wnioski z wyników, by móc cieszyć się jak największym open rate.

Sprawdź też nasz bezpłatny poradnik dotyczący e-mail automation i dowiedz się, jak strategia ta może ułatwić Ci codzienną pracę:

e-mail automation

14.04.2023
Select Country: