Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Szybkość ładowania się strony Twojego sklepu internetowego ma nie tylko duży wpływ na konwersję, ale także na pozycję w wyszukiwarkach. W tym artykule przedstawiamy 7 wskazówek, jak zwiększyć szybkość ładowania witryny. Pokażemy też kilka narzędzi, które pomogą Ci zidentyfikować problemy spowalniające ładowanie się Twojej strony i je naprawić.
Kiedy mówimy o szybkości ładowania, należy wyraźnie zaznaczyć, że chodzi nam o prędkość danej strony na dowolnym urządzeniu elektronicznym. Oznacza to, że Twoja strona powinna ładować się szybko zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na smartfonie czy tablecie.
A jeśli weźmiemy pod uwagę, że aż 76 proc. Polaków dokonuje zakupów online za pośrednictwem telefonu komórkowego, to ważne jest, abyś upewnił się, że prędkość ładowania Twojej strony na tego typu urządzeniu jest optymalna.
Według Think with Google:
„53 proc. odwiedzających porzuca stronę mobilną, jeśli jej załadowanie zajmuje więcej niż 3 sekundy”.
...
„Strony mobilne, które ładują się o sekundę szybciej, mogą uzyskać do 27 proc. więcej konwersji i 36 proc. niższy współczynnik odrzuceń”.
Dlatego idealny czas ładowania strony wynosi poniżej 3 sekund.
Oto 7 wskazówek, jak zwiększyć szybkość ładowania witryny e-commerce.
Jeśli posiadasz już sklep internetowy, warto najpierw przyjrzeć się obecnemu stanowi strony, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Darmowe narzędzie Google PageSpeed Insights pomoże Ci przeanalizować szybkość ładowania Twojej witryny i zidentyfikować problemy, które ją spowalniają.
Dzięki temu narzędziu dowiesz się, jakie działania musisz podjąć, aby strony ładowały się o kilka milisekund lub nawet sekund szybciej.
📚Przeczytaj też: Jak przeprowadzić audyt SEO: przewodnik
Częstym problemem dla sklepów internetowych jest szybkość ładowania się zdjęć. Obrazy są zazwyczaj dość ciężkie i dlatego ładują się wolniej. Można to łatwo rozwiązać poprzez skompresowanie ich za pomocą programu takiego jak TinyPNG (zarówno dla PNG jak i JPG). Narzędzie to pozwala na kompresję obrazów do 75 proc., bez utraty jakości.
📚Przeczytaj też: Zdjęcia produktu, które sprzedają – 10 praktycznych wskazówek
Strony internetowe składają się z różnych kodów, np. HTML i CSS. Upewnij się, że usunąłeś zbędne symbole lub spacje. Crawler (robot indeksujący Google) czyta kod źródłowy linijka po linijce i takie zbędne elementy znacznie wydłużają czas ładowania.
📚Przeczytaj też: Crawl budget: co to jest i jak za jego pomocą poprawić pozycję w Google
Cache to pamięć każdej przeglądarki odpowiadająca za przechowywanie plików, które najdłużej pozostają statyczne na danej stronie (np. logo, zdjęcia produktów, pliki CSS itp.).
Dzięki przechowywaniu plików bezpośrednio na komputerze użytkownika, zwiększamy szybkość ładowania naszej strony, bo ten nie będzie musiał pobierać plików raz po raz. To z kolei poprawia doświadczenia użytkowników w Twoim e-sklepie.
📚Przeczytaj też: Co to jest UX i dlaczego jest ważne dla e-sklepu?
Wybór dobrego hosta jest kolejnym istotnym czynnikiem w zwiększaniu szybkości ładowania strony. Serwer powinien być dobrze skonfigurowany i znajdować się w miejscu, w którym chcesz pozycjonować swoją stronę internetową, tak aby był w stanie zaoferować Ci dobrą obsługę i optymalną szybkość ładowania.
Zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym podpowiadamy, jaka usługa będzie pasować najlepiej do Twojego biznesu:
📚Przeczytaj też: Jaki hosting dla e-sklepu? 10 najważniejszych funkcji
Jeśli oferujesz produkty na skalę międzynarodową, powinieneś współpracować z tzw. siecią dostarczania treści (content delivery network, CDN). Tam kluczowe dane, takie jak zdjęcia produktów, mogą być przechowywane w sposób rozproszony. Kiedy żądanie jest kierowane do serwera, używany jest ten najbliższy, a prędkość ładowania jest znacznie niższa.
Przekierowania są często używane po to, by użytkownik nie wylądował na stronie, która nie istnieje. Chociaż poprawia to wrażenia użytkownika, zbyt wiele przekierowań przeciąża serwer, a to spowalnia czas ładowania strony.
Dobrze więc korzystać z narzędzi takich jak SEO Redirection – to akurat wtyczka do WordPressa, aby zidentyfikować niepotrzebne przekierowania i je usunąć.
Znak jakości Trusted Shops to „centrum zaufania” sklepu internetowego. Wyświetla on nie tylko znak jakości wraz z Ochroną Kupującego, ale także ocenę sklepu.
Jesteś ciekaw, jaki wpływ ma Trustbadge na szybkość ładowania się Twojej strony? To pytanie często zadają nam sprzedawcy. Nasz znak jakości jest zaprojektowany w taki sposób, że nie spowalnia czasu ładowania Twojej strony.
Ważne jest – zarówno dla Ciebie, jak i dla nas – aby użytkownicy robili zakupy w Twoim sklepie. Dlatego rozwiązania Trusted Shops zostały zaprojektowane tak, aby zagwarantować bezproblemowe doświadczenie klienta.
Zainteresowaliśmy Cię naszymi produktami lub czy masz jakieś pytania? Skontaktuj się z naszymi ekspertami już dziś!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. hiszpańskiego: 7 consejos para aumentar la velocidad de carga de tu sitio
13.12.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.